Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mapper i Canon 350D
Fra : Pico

Dato : 01-10-06 14:13

Er der nogen der kan forklare mig systemet med mappedannelser i Canon
350D ?
Jeg kan ikke finde nogen systematik i hvornår der dannes en ny mappe og
hvorfor.
Forleden var jeg ude og tage måske 30 billeder, kortet var tomt,
billederne var lagt i 2 mapper, ca. lige mange i hver. Der var taget i
både Jpg og Raw/Jpg.
Det kan godt være jeg ikke har læst grundigt nok i manualen, men jeg kan
ikke finde en forklaring der

Pico

Fra : HCS [4000]

Dato : 01-10-06 14:29

I 20D lægges der 100 billeder i hver mappe. Mappe 101 billeder fra 0001 til
0099 - Mappe 102 billeder fra 0100 til 0199. Giver det ikke forklaringen til
dig? I de nyere EOS er der 1000 billeder i hver mappe.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 01-10-06 14:58

>I 20D lægges der 100 billeder i hver mappe. Mappe 101 billeder fra 0001 til
>0099 - Mappe 102 billeder fra 0100 til 0199. Giver det ikke forklaringen
>til dig? I de nyere EOS er der 1000 billeder i hver mappe.

Jeg kan bekræfte at det er samme system på 350D som på 20D så!

Brian

Fra : Is

Dato : 01-10-06 16:32

"HCS [4000]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> dig? I de nyere EOS er der 1000 billeder i hver mappe.

en detalje, men mit starter med billed 0101 og slutter så i den mappe med
0200
osv.

(D20)

Erik Isager

Fra : HCS [4000]

Dato : 01-10-06 17:01

Det har du ret i! Det var mere systemet med 100 i hver mappe jeg ville
forklare.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

Fra : Pico

Dato : 01-10-06 18:56

HCS [4000] wrote:
> Det har du ret i! Det var mere systemet med 100 i hver mappe jeg ville
> forklare.

Det er da nok forklaringen, det har jeg ikke lige været opmærksom på,
men det er da en meget god ordning. Det passer også med billed nummeret
og mappenummeret.
Tak for forklaringen.
Pico

Fra : CanonKnud

Dato : 22-10-06 04:49

HCS [4000] skrev den 01-10-2006:
> I 20D lægges der 100 billeder i hver mappe. Mappe 101 billeder fra 0001 til
> 0099 - Mappe 102 billeder fra 0100 til 0199. Giver det ikke forklaringen til
> dig? I de nyere EOS er der 1000 billeder i hver mappe.

Og når du har taget 10.000 billeder starter mappenummereringen forfra,
bare med mappe 201, mens filnummereringen ikke umiddelbart (stifinder)
viser at man er startet forfra, den starter med billede 0101 Så god
orden og system i sine billedmapper er et must.
mvh Knud