ormemidler
Fra : pilen

Dato : 05-11-06 12:35

Er der nogen der kender online butikker i udlandet hvor man kan købe orme og
loppemidler til sin kat eller hund .
Det er jo helt ud i hampen at man først
skal betale en mindre formue til en dyrlæge for en recept og bagefter betale
ca det dobbelte for ormemidlet til apoteket i forhold til hvad samme middel
koster i udlandet .
Venlig hilsen
pilen

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-11-06 13:11

pilen <ammo10@adslhome.dk (fjern 10 )> wrote:
> [...]
> bagefter betale ca det dobbelte for ormemidlet til apoteket i
> forhold til hvad samme middel koster i udlandet .

Jeg har endnu ikke været ude for, at jeg først skulle betale for en
recept hos vort dyrehospital. Jeg siger bare hvad jeg vil købe, og så
får jeg hvad jeg beder om. Det er ganske vist ret dyrt. F.eks. 2 små
Milbemax ormepiller koster 120,- kr (de er bredspektrede d.v.s. tager
alt), og Frontline loppemiddel er også dyrt. Jeg ved at man købe uden
recept i Sverige, men så skal man vist tage over Øresund selv og hente
det.

Jeg har endnu ikke set udenlandske netbutikker med salg af disse
artikler, men du kan da prøve at Google og se om du kan finde hvad du
søger.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : CC

Dato : 05-11-06 18:05

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har endnu ikke set udenlandske netbutikker med salg af disse artikler,
> men du kan da prøve at Google og se om du kan finde hvad du søger.

mener at kunne huske at have set et indlæg om, at ormepiller ikke er
receptpligtige i Sverige og iøvrigt væsentlig billigere end i DK. Men, kan
desværre ikke finde indlægget igen. Jeg ville ellers have undersøgt det
nærmere, da jeg læste indlægget, men det gik i glemmebogen.

vh
Claus

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ben

Dato : 06-11-06 20:50

Hej.
Jeg køber ormemidler til min kat i Tyskland, der kan de fås uden recept på
apotekerne.
Mvh
Ben

Fra : V Hansen

Dato : 07-11-06 02:11

Pet care i Australien, sender dem som pc gift,
det lyder tosset, men der er penge at spare
mvh
Vibeke

Fra : V Hansen

Dato : 07-11-06 02:38
Fra : Winther

Dato : 08-11-06 09:11

> [...]
> skal betale en mindre formue til en dyrlæge for en recept og bagefter
> betale ca det dobbelte for ormemidlet til apoteket i forhold til hvad

Jeg har købt både orme og loppemiddel fra England. Der er en del penge at
spare. De sælger Drontal som er det samme som Milbemax. som også virker mod
bændelorm. Pris pr stk ved køb af 20 stk. til kat, £ 1.68, og så kommer der
noget på de kalder vat, men det kan sagtens gå.

www.vetmedic.com

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-11-06 11:50

Winther <nobody@home.dk> wrote:
> [...]
> som også virker mod bændelorm. Pris pr stk ved køb af 20 stk. til
> kat, £ 1.68, og så kommer der noget på de kalder vat, men det kan

Det har du ret i. Det er unægtelig en noget bedre pris end herhjemme.
Jeg brugte også Drontal i en del år, men de er bare så enormt store
til en lille kattehals, så man skal sørge for at katten får vand efter
indtagelsen, ellers kan pillen forårsage ætsninger i spiserøret.
Milbemax er så små (og coatede), at de glider ned med det samme. Min
dyrlæge fortalte også ved mit sidste besøg, at de efterhånden var gået
over til Milbemax af samme grund.

VAT er det samme som vores moms. Value added tax som er 17,5% bliver
lagt på de fleste varer ved salg. Den samlede pris skulle så blive
22-23 kr. incl. vat for 1 stk. Her i landet koster en enkelt
pille 60,- kr. Det kan man da kalde en forskel der vil noget.

Fra : Winther

Dato : 12-11-06 17:17

> [...]
> incl. vat for 1 stk. Her i landet koster en enkelt pille 60,- kr.
> Det kan man da kalde en forskel der vil noget.

For ikke at glemme små 100 kr til recepten
Jeg håber også det bliver muligt at købe milbemax og frontline combo snart i
UK.
Jeg er ikke sikker på at det er lovligt, men det er der så meget der ikke
er.

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-11-06 18:18

> [...]

> combo snart i UK.
> Jeg er ikke sikker på at det er lovligt, men det er der så meget

Recept er ikke noget der bliver brugt på vort lokale dyrehospital. Jeg
skal ikke på apoteket efter medicin o.l. Jeg køber bare det jeg skal
bruge hos dem. Jeg kan så godt se, at det ikke er alle dyrlæger med
egen praksis der ligger inde med så stort et udvalg. Jeg kan også få
enkelte ampuller med loppemiddel, jeg behøver ikke at skulle købe en
hel æske ad gangen,heller ikke ormepiller.

Jeg tror ikke at du behøver at være bange for at det er ulovligt at
købe det i England.