Forslag til bevarelse af hjemmesiden
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-06 11:38

Ifølge Tommy er det svært at få hjemmesiden til at fungere for tiden pga
problemer med bl.a. serveren, og han nævner at det kan blive muligt at købe
et webhotel til siden, for at vi kan bevare den..

Det er et forslag som jeg synes lyder godt, men naturligvis vil det koste
penge..
Hvor meget et webhotel vil koste ved jeg ikke, men måske Tommy kan byde ind
her??

Pengene vil jeg foreslå kunne komme fra Tortiekontoen, men _kun_ hvis der
kommer donationer som er øremærket til bevarelse af hjemmesiden...

Hvad er jeres holdning til dette??
Og hvor mange vil være interesseret i at donere et mindre beløb til
bevarelse af siden?

Jeg ved godt at ikke alle brugere ser dette forslag, men håber alligevel at
der kan være opbakning om det..

Mange hilsener fra Louise og Buster

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-11-06 11:50

Louise <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote:
> [...]
> bevarelse af siden?
>
> Jeg ved godt at ikke alle brugere ser dette forslag, men håber
> alligevel at der kan være opbakning om det..

Det lyder da som en rigtig god idé Louise. Jeg er med på forslaget, og
hvis vi er tilstrækkeligt mange om det, så skulle det vel kunne lade
sig gøre.

Jeg bruger ganske vist ikke newsreaden, men jeg sidder meget og
studerer de enkeltes profiler og beundrer deres dejlige katte. Er selv
glad for at have en profil på siden, så jeg håber virkelig at siden
kan reddes.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-11-06 13:01

Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> [...]
> studerer de enkeltes profiler og beundrer deres dejlige katte. Er
> selv glad for at have en profil på siden, så jeg håber virkelig at

Jeg glemte lige at spørge om Tonny måske så vil fortsætte som
webmaster hvis det bliver til webhotel. Jeg har ikke særlig forstand
på de dele, men jeg vil da mene at der skal være én til at varetage
driften af hjemmesiden. Det er sikkert et ret stort arbejde, der
kræver en pæn bid webmasterens fritid.

Man må kunne lave det således, at vi binder os til en aftale (en slags
kontingent), så driften er sikret. Der kan måske også komme sponsorer
på tale, det er jo brugt i vid udstrækning.

Er spændt på at høre nærmere, og om det i det hele taget kan lade sig
udføre i praksis.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-11-06 14:37

Hej Louise

Den ide er jeg helt med på, hvis blot folk skriver
når donationerne er til hjemmesiden, så jeg er helt klar over det, kan det
sagtens gøres sådan )

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-06 14:40

Marianne Hellemose wrote:
> Hej Louise
>
> Den ide er jeg helt med på, hvis blot folk skriver
> når donationerne er til hjemmesiden, så jeg er helt klar over det,
> kan det sagtens gøres sådan )

Hej Marianne

Jeg havde også tænkt at man netop _skulle_ skirve hvis det var til
hjemmesiden, ellers ville donationen gå til Tortiekontoens eget formål...

Dejligt at du også er med på det.. Det vil jo være dig der evt skal stå for
betaling..

Louise

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 04-11-06 14:46

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bevarelse af siden?
>
> Jeg ved godt at ikke alle brugere ser dette forslag, men håber alligevel

Jeg vil også gerne være med.
Venlig hilsen, Anelise

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 04-11-06 17:34

Kanon idé, jeg er med :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-06 19:13

giv nu lige den nye webmoster lidt tid for at få det på plads.
Og jo jeg er med på en donation til hjemmesiden.

Mvh allan

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-06 19:48

Allan wrote:
> giv nu lige den nye webmoster lidt tid for at få det på plads.
> Og jo jeg er med på en donation til hjemmesiden.
>
> Mvh allan
Hej Allan

HElt enig, Tommy skal da have tid til at forsøge at løse det..
MEd det med at købe et webhotel er noget han selv har nævnt hvis siden ikke
kan komme op at køre igen på anden måde..

Louise

Fra : Margit Wulff

Dato : 04-11-06 21:45

On Sat, 04 Nov 2006 19:12:34 +0100, Allan
<allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote:

> giv nu lige den nye webmoster lidt tid for at få det på plads.
> Og jo jeg er med på en donation til hjemmesiden.
>
> Mvh allan

Jeg er også med på en donation, hvis det skulle være nødvendigt, for at få
siden til at køre videre.

vh Margit Wulff
-webmaster for kattesiden.dk
** Tøm kattebakken ved privat svar **

Fra : O. Skjold

Dato : 04-11-06 23:42

Louise skrev i news:454c6d7b$0$49197$14726298@news.sunsite.dk

<klip>

> Hvor meget et webhotel vil koste ved jeg ikke, men måske Tommy
> kan
> byde ind her??

Webmaster ved det sikkert bedst selv men lidt afhængig af krav og
trafikmængde kan det måske gøres for få hundrede om året.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 05-11-06 00:08

O. Skjold wrote:
> [...]
>
> Webmaster ved det sikkert bedst selv men lidt afhængig af krav og
> trafikmængde kan det måske gøres for få hundrede om året.

Hejsa Allesammen

Jeg har lokaliseret hvad det var der fik maskinen til at gå i knæ sidst
den gjorde det og det er noget der nemt kan løses. Spørgsmålet der står
tilbage er blot om mit gamle arbejde vil lade mig beholde serveren i
deres hostingcenter efter jeg ikke længere er ansat der.

Jeg vil evt foreslå at der gives grønt lys for at jeg forespørger dem om
de kunne være intereseret i et sponsorere siden med et logo på
forsiden eller noget i den stil.

Selve siden bruger ikke vildt meget trafik, det er vist ikke mere end 5
- 10 gb / mdr, men den fylder godt i landskabet med alle billederne. Jeg
mener at hjemmesiden ialt ca fylder 3 gb eller deromkring.

Men giv mig lige et par dage mere til at kigge på det og se om ikke jeg
kan få det løst, men lad mig endelig høre hvis i syntes det er ok at jeg
foreslår dem at blive sponsorer på siden.

- Tonny

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-06 08:50

Tonny Jørgensen wrote:

> [...]
> jeg kan få det løst, men lad mig endelig høre hvis i syntes det er ok
> at jeg foreslår dem at blive sponsorer på siden.

Hej Tonny

Jeg vil synes det er helt fint med et logo hvis der kommer sponsor på
hjemmesiden..
Der er jo allerede et par logoer fra sponsorer på forsiden...

Louise - som stillede det oprindelige forslag

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-11-06 12:08

Tonny Jørgensen <tonny@debug.dk> wrote:

> [...]
> jeg kan få det løst, men lad mig endelig høre hvis i syntes det er
> ok at jeg foreslår dem at blive sponsorer på siden.

For mit vedkommende er der ingen indsigelser vedr. et evt. sponsorat.
Jeg vil dog gerne også lige høre hvad de andre (måske mere
hjemmesidekyndige) har at sige om det, men rent umiddelbart virker det
da ganske tiltalende.

Fra : Bjarne

Dato : 05-11-06 15:29

Tove Krieger skrev:

> [...]
> Jeg vil dog gerne også lige høre hvad de andre (måske mere
> hjemmesidekyndige) har at sige om det, men rent umiddelbart virker det

Umiddelbart er det meget værd at finde en stabil person, der kan og
gider tage sig pænt og ansvarligt af en hjemmeside med diverse databaser
m.v., for hvis man skulle betale for den indsats, ville det løbe op i en
del, og mange af dem, der påtager sig den slags opgaver, er ikke stabile
nok.

Hvis man laver en aftale om sponsorering er det vigtigste at have styr
på vilkårene, og jeg går ud fra, at ejerskab af domæne og
ophavsrettigheder til indholdet ikke ændres af aftalen, samt at aftalen
til enhver tid umiddelbart kan opsiges ved at der sker en redelegering
til en anden udbyder.

Der er een udbyder, som jeg vil anbefale, at man holder sig fra, og det
er One.com, som jeg har haft ret kedelige oplevelser med.

vh
Bjarne

Fra : Niels Pein

Dato : 05-11-06 18:58

"Bjarne" skrev ...

> Der er een udbyder, som jeg vil anbefale, at man holder sig fra, og det er
> One.com, som jeg har haft ret kedelige oplevelser med.

Jeg "arbejder" med 3 forskellige hjemmesider hos dem, og er godt tilfreds.
--
Mvh. Niels

Fra : Bjarne

Dato : 05-11-06 21:07

Niels Pein skrev:
> "Bjarne" skrev ...
>>
> Jeg "arbejder" med 3 forskellige hjemmesider hos dem, og er godt tilfreds.

Det var jeg også indtil jeg stiftede bekendtskab med deres (manglende)
kundeservice og support. For at sige det kort og spare øvrige
kattevenner for tekniske detaljer.

vh
Bjarne

Fra : Niels Pein

Dato : 06-11-06 19:17

"Bjarne" skrev ...

> Det var jeg også indtil jeg stiftede bekendtskab med deres (manglende)
> kundeservice og support. For at sige det kort og spare øvrige kattevenner
> for tekniske detaljer.

Ok, jeg forstår. Det håber jeg så at jeg ikke får seriøst brug for.
Jeg har prøvet at stille et enkelt spørgsmål via deres online support
formular, og det gik ok.

Men det er vist et ømt punkt mange steder, det med kundeservice og support.
Jeg er ikke helt overbevist om, at d.f.d.k. behøver diskvalificere one.com
af den grund. En anden lavprisudbyder er muligvis ikke et hak bedre.
--
Mvh. Niels

Fra : Søren LH

Dato : 10-11-06 22:48

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> support. Jeg er ikke helt overbevist om, at d.f.d.k. behøver
> diskvalificere one.com af den grund. En anden lavprisudbyder er muligvis

Jeg kan varmt anbefale www.concor.dk - jeg bestyrer adskillige hjemmesider
og webhoteller der, og der har altid været hjælpsom, hurtig og flink support
og service. Hvis man sender en e-mail til deres support er der altid svar
senest dagen efter, normalt også i weekenden. Priserne er som andre steder,
startende ved 9 kr/måned.

Mvh
Søren

Fra : Niels Pein

Dato : 06-11-06 19:26

Ooops, jeg havde ikke læst det næste indlæg. Måske har d.f.d.k. for meget
trafik med alle de billeder, hvis one.com er nærige med trafikmængden.
--
Mvh. Niels

Fra : Bjarne

Dato : 06-11-06 20:28

Niels Pein skrev:
> Ooops, jeg havde ikke læst det næste indlæg. Måske har d.f.d.k. for meget
> trafik med alle de billeder, hvis one.com er nærige med trafikmængden.
Hvis så bare de ikke lukkede siden uden varsel eller hvis de var til at
tale med om vilkårene, men det er de ikke.
F.eks. enavn.dk koster en smule mere men er meget mere til at tale med
og ved, hvad de taler om. Ikke noget med standardsvar.

Bjarne

Fra : S. Hansen

Dato : 06-11-06 10:36

>Der er een udbyder, som jeg vil anbefale, at man holder sig fra, og det
>er One.com, som jeg har haft ret kedelige oplevelser med.
>
>vh
>Bjarne

Jeg har også en privat konto hos one, samt mit firme har en firmaside
hos dem.

Det fungere upåklageligt, men jeg kan godt forestille mig at deres
support ikke er den bedste, men det syntes jeg faktisk også fremgår af
den pris man giver. Support koster tros alt også penge.

Det vigtigste er vel også at deres webhotel fungere, og hvordan man så
sætter det op er noget du selv må finde ud af.

Steen

Fra : Bjarne

Dato : 06-11-06 11:25

S. Hansen skrev:

> [...]
>
> Det vigtigste er vel også at deres webhotel fungere, og hvordan man så
> sætter det op er noget du selv må finde ud af.

Så vil jeg alligevel uddybe lidt.
Problemet var, at de helt uden varsel lukkede en hjemmeside, fordi de
mente, at den brugte for meget af serverens hukommelse.
Det var efterfølgende komplet umuligt at få oplyst noget konkret om
problemet, og da der var flere forskellige ind/udlæsninger af data og
billedbehandling, ville afhjælpning ske i blinde, foruden at der var op
til en dags ventetid på ubrugelige svar fra deres support.
Det hele blev flyttet til en anden udbyder, hvor der ikke har været
problemer med belastningen.

Til mere enkle formål er one.com meget konkurrencedygtige, når man kan
bruge deres standardprodukter.

vh
Bjarne

Fra : S. Hansen

Dato : 06-11-06 12:58

On Mon, 06 Nov 2006 11:25:04 +0100, Bjarne <netmolotow@varmpost.com>
wrote:

> [...]
>problemer med belastningen.
>
>Til mere enkle formål er one.com meget konkurrencedygtige, når man kan

Ok så forstår jeg bedre din udmelding.

Steen

Fra : Siri

Dato : 14-11-06 15:46

> [...]
> bevarelse af siden?
>
> Jeg ved godt at ikke alle brugere ser dette forslag, men håber alligevel at

Hej allesammen
Dejligt, at sitet er her igen - jeg havde næsten opgivet... Så jeg
støtter Louises forslag, og potedask dertil herfra
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar