Misses kattegrus - hvor/hvordan
Fra : Bjarne

Dato : 03-11-06 12:13

Nu er det ikke for at lave reklame, men vi har i længere tid været mest
glade for Misses kattegrus i de store 40 liter sække.

Problemet er bare, at vi skal helt til Bilka og håndtere de store tunge
sække først op i indkøbsvognen og så ind i bilen.

Kan det betale sig at købe den slags via internettet?

Det virker som om f.eks. Zooplus kun sælger meget dyrt kattegrus af høj
kvalitet, men vi er som sagt glade for Misses.

Mvh

Bjarne

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-11-06 13:28

> [...]
>
> Det virker som om f.eks. Zooplus kun sælger meget dyrt kattegrus af høj
> kvalitet, men vi er som sagt glade for Misses.

Har aldrig hørt om Misses kattegrus - hvor kan man læse mere om det?
mvh Camilla

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : bettina jespersen

Dato : 03-11-06 14:04

jeg prøvede misses kattegrus for et par år siden med det resultat at der var
lyserøde poter overalt. og kattene begyndte at nyse.
bruger det aldrig mere.
jeg har kun set at føtex og bilka har det.

hilsen bettina

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-11-06 14:09

Camilla Baird <mailKATTE@BAKKEkorat.dk> wrote:

> Har aldrig hørt om Misses kattegrus - hvor kan man læse mere om det?
> mvh Camilla

Der findes ikke rigtigt noget hvis man Googler på forhandlere. Kun et
link til et katteforum:

http://old.katteforum.dk/_disc2/000022b2.htm

Jeg bruger selv Moler kattegrus fra Pet Shop. Det kan bl.a. fås hos
Spar, Superbest m. fl.

Det koster ca. 11-12 kr. for 8 kg. Det dufter af sæbe (lugtfjerner) og
er meget drøjt synes jeg. Renser for afføring dagligt, og skifter ca.
en gang om ugen hele bakken. Jeg bryder mig absolut ikke om det
klumpende grus, det er også meget udrøjt i forhold til det
almindelige.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bjarne

Dato : 03-11-06 14:13

Camilla Baird skrev:

> Har aldrig hørt om Misses kattegrus - hvor kan man læse mere om det?
> mvh Camilla

Det første sted jeg fandt det på internet er her
http://www.passion.ru/pasya/s.php/10658.htm
- hvor man siger at det koster 80 kroner
(et gammelt link fra az.dk sagde 30 kroner)
Så helt ukendt er mærket da ikke.

Men jeg ville gerne have det til hoveddøren billigt om muligt.

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-11-06 14:36

Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote:

> [...]
> (et gammelt link fra az.dk sagde 30 kroner)
> Så helt ukendt er mærket da ikke.
>
> Men jeg ville gerne have det til hoveddøren billigt om muligt.

Det link så jeg godt nok også, men da jeg ikke ligefrem er
velbevandret i det russiske sprog, valgte jeg at springe det over.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 03-11-06 21:42

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det virker som om f.eks. Zooplus kun sælger meget dyrt kattegrus af høj
> kvalitet, men vi er som sagt glade for Misses.

Jeg vil lige forsvare "det dyre" kattegrus lidt Tit er det nemlig ikke
vildt meget dyrere, da man ved f.eks extreme classic (som vi bruger )
aldrig skal skifte alt gruset. Man skal kun fylde efter. Og så holder de 15
kg altså rigtigt længe. Det er kun når man skal starte med at bruge det, at
det er lidt dyrt, da der skal en hele sæk til første gang.

Mvh Kari

Fra : Gainsbourg

Dato : 06-11-06 08:45

Vi har brugt Extreeme Classic i lang tid, men synes alligevel at det kun at
bakken er rigtig lugtfri den første uge, selvom man renser dagligt. Og skal
man skifte hele bakken hver uge og har flere bakker, så bliver det altså
sindssygt dyrt, da en pose, så vidt jeg husker, koster mellem 130 og 150 kr.

Så har vi prøvet lidt forskellige mærker og er endt med "Sille" klumpende
fra Fakta, som både vi og kattene er tilfredse med. Det er hvidt og laver
derfor ikke potespor og er uparfumeret og støver stort set ikke, hvilket er
nødvendigt da vi har folk med sarte luftveje i huset. Renser man
hver/hveranden dag og skifter en gang om ugen, så er der slet ingen lugt. Og
glemmer man at rense og nøjes med at skifte hele baduljen hver uge, lugter
bakken kun sidst på ugen og kun hvis man stikker næsen ned til den - eller
det er sommer og meget varmt. Jeg kan ikke huske om det er 19,95 eller 24,95
kr den koster pr. pose, men det er i den størrelsesorden - så det er en
økonomisk løsning. Og så er der den fordel, at den kan fåes i Fakta Quick
som har søndagsåbent og hverdagsåbent til kl. 22, hvis man løber tør

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S: Der er 2 slags Sille kattegrus i Fakta og det skal være den i hvid
pose! Den anden som er billigere kan bestemt ikke anbefales da den farver,
støver og lugter...

Fra : Kari Eiffert

Dato : 06-11-06 11:13

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man skifte hele bakken hver uge og har flere bakker, så bliver det altså
> sindssygt dyrt, da en pose, så vidt jeg husker, koster mellem 130 og 150

Hvis man køber det i zooplus koster det kun 100 kr Og hvis silles så
koster 25 kr bliver det da vist det samme pr bakke pr måned. Tror dog ikke
engang vi bruger en pose om mnd til tre katte og to bakker?!
Og lugtgener har vi ingen af. Men den lille prinsesse vi har i huset
forlanger også den bliver tømt morgen og aften

Mvh Kari

Fra : Gainsbourg

Dato : 06-11-06 11:57

> Hvis man køber det i zooplus koster det kun 100 kr Og hvis silles så
> koster 25 kr bliver det da vist det samme pr bakke pr måned.

Hvordan får du det regnestykke til at gå op? Det kan da aldrig bliver det
samme om man skifter bakke for 25 eller for 100 kr om ugen?

>Tror dog ikke
> engang vi bruger en pose om mnd til tre katte og to bakker?!
> Og lugtgener har vi ingen af.

Så har I enten meget små kattebakker eller meget mindre sarte næser

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 06-11-06 13:07

Gainsbourg wrote:

> Så har I enten meget små kattebakker eller meget mindre sarte næser

Eller også er gruset mere drøjt. Vi bruger også noget farligt dyrt noget
og har intet spild. Det eneste grus, vi smider væk nogensinde, er klumperne.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Kari Eiffert

Dato : 06-11-06 14:07

"Kevin Borbye Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Eller også er gruset mere drøjt. Vi bruger også noget farligt dyrt noget
> og har intet spild. Det eneste grus, vi smider væk nogensinde, er
> [...]

Ja det er det samme her. Kun klumperne. Og så holder det altså virkeligt
længe Og vores bakker er nu heller ikke små. Der skal jo kunne være en
fuldvoksen mco derinde.

Mvh Kari

Fra : Kari Eiffert

Dato : 06-11-06 14:06

> Hvordan får du det regnestykke til at gå op? Det kan da aldrig bliver det
> samme om man skifter bakke for 25 eller for 100 kr om ugen?

Nu var det jo pr måned 25*4 uger giver jo så vidt jeg kan regne ud 100
kr Og det er rigtigt drøjt i brug. >

> Så har I enten meget små kattebakker eller meget mindre sarte næser

Vores næser fejler skam intet og Yatzy skal nok fortælle os, når hun ikke
synes bakken lever op til hendes krav. Vi har vasket rigtigt rigtigt mange
dyner, og extreme classic er det eneste grus der er godt nok *suk* meget
kræsen kat. I øvrigt siger alle vores gæster at det er utroligt de aldrig
kan lugte vores bakker. De står nemlig i et værelse lige hvor man kommer ind
Så jo jo den er god nok

Mvh Kari

Fra : Gainsbourg

Dato : 06-11-06 23:49

> Nu var det jo pr måned 25*4 uger giver jo så vidt jeg kan regne ud 100
> kr Og det er rigtigt drøjt i brug. >
¨
Prøv nu lige at læse mit første indlæg igen!

Jeg skriver jo netop, at alternativet for os er at skifte HVER uge MED
Extreme Classic. Vi har brugt det i årevis og har aldrig kunnet holde ud at
vente længere mellem skiftene, selvom bakkerne blev renset dagligt - så nej,
det er jo ikke mere drøjt når man skifter hver uge, det koster bare 4 gange
så meget. Og da der, så vidt jeg ved, er det samme i poserne landet over, så
kan det vist kun tilskrives næsens sarthed og størrelsen på boligen. At der
så er andre der sagtens kan gå en måned mellem skiftene er jo fint - men kan
man ikke det, så er eksempelvis Sille en løsning der kun koster 25% af hvad
Extreme Classic gør.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Kari Eiffert

Dato : 07-11-06 10:10

> [...]

kan
> man ikke det, så er eksempelvis Sille en løsning der kun koster 25% af

Hmmm det lyder virkeligt mærkeligt. Alle jeg kender bruger det, og skifter
det aldrig helt. Fylder kun efter. Ja altså bakken gøres selvfølgelig rent,
men det er det "gamle" grus der kommer i igen. Når man fylder efter lugter
det jo også af det der pudder igen.
Men så er det jo bare ikke gruset for dig Vi er vildt glade for det. Og
vi har prøvet det fra fakta. Det gav urenlige katte, så det ville vi aldrig
anbefale. Men der er jo heldigvis noget for enhver smag

Mvh Kari

Fra : Denise

Dato : 07-11-06 18:05

Kari Eiffert wrote:
> [...]
> det. Og vi har prøvet det fra fakta. Det gav urenlige katte, så det
> ville vi aldrig anbefale. Men der er jo heldigvis noget for enhver

Extreme Classis er også gruset for os, efter års søgen
At man kan undgå at rense bakken totalt ligger udelukkende i, at man fylder
MEGET sand i kassen, så der ikke kan graves ned til bunden, altså tisset
bliver udelukkende i sandet. Når vi renser bakken, skifter vi dog alt
gruset, selvom der faktisk ikke er grund til det. Jeg tør slet ikke skrive
hvor mange måneder der går imellem, men kan sige, at der for det første ikke
overhovedet lugter af kat hos os og for det andet at sandet altid ser helt
nyt ud

--
Hilsen Denise