To katte - to slags foder?
Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 29-10-06 22:06

Hej NG

Vi har nu fået en lille sød hunkilling, 22 uger, som skal bo sammen med
vores hankastrat på 1½ år.

Efter en uges indkøring går det nu rigtig fint. De skal nok få meget glæde
af hinanden.

Vi mangler lige at få løst et problem mht. foderet. Vores hankat vejer lige
godt 6 kg. og er virkelig lækker og vamset - men skal jo ikke veje mere. Så
han får RC Indoor. Killingen har været vant til Specific Kitten, så det
tilbyder vi den også her.

Men killingen vil kun æde RC. Når der bliver fodret, møver den sig ligefrem
ind foran vores store hanmis, så den pænt må stå og vente på, at den lille
frækkert bliver færdig. Det kan vi næsten ikke klare at se på! Men killingen
er ikke rigtig interesseret i Specific. Måske er foderet blevet lidt trist -
det er noget, vi har overtaget fra killingens tidligere ejer.

Hvordan kan vi køre med to slags foder i samme husstand? Vi vil også til at
købe RC killingefoder, men så kan det jo gå så galt, at hankatten vil til at
æde det? Hvordan gør vi?

På forhånd tak!

Rasmus

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-10-06 18:14

Rasmus Jakobsen <ingen@spam.tak> wrote:

> Hvordan kan vi køre med to slags foder i samme husstand? Vi vil
> også til at købe RC killingefoder, men så kan det jo gå så galt, at
> hankatten vil til at æde det? Hvordan gør vi?

Jeg tror da nok, at jeg ville blande de 2 slags foder sammen. Der sker
jo ikke noget ved at den store også spiser lidt killingefoder.

Jeg fodrer selv med Olivers Adult (kan også fås i en "diet-version"
til vægtkontrol). Den lille må gerne spise voksenfoder fra den er 6
måneder, og det er den jo snart, hvis den er 22 uger nu.

Man kan bestille Olivers på nettet (
http://www.olivers.dk/ESEShop.aspx), man får det bragt til døren
gratis, og hvis kattene ikke kan lide det, kan man få hentet resten
ligeledes gratis + man får refunderet pengene. Det er jo en ret fin
service. Både min og min datters kat får Oliver's og de elsker det.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : C.H

Dato : 30-10-06 21:38

> Jeg tror da nok, at jeg ville blande de 2 slags foder sammen. Der sker jo
> ikke noget ved at den store også spiser lidt killingefoder.

Det er jeg ikke sikker på, Tove. Bemærk at den voksne kat er kastrat - og
selvom magnesiumindholdet i foderet er vigtigst i forhold til blæresten, så
er proteinindholdet også. Og der er meget protein i killingefoder.
I det tilfælde ville jeg ganske sikkert kontakte en dyrlæge for at være på
den sikre side.

CH

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-10-06 22:13

C.H <vaxen7@hotmail.com> wrote:
> [...]
> forhold til blæresten, så er proteinindholdet også. Og der er meget
> protein i killingefoder. I det tilfælde ville jeg ganske sikkert

Du har da helt ret CH. Den var ikke feset ind på lystavlen. Det burde
jeg da have lært af dyrekøbt erfaring.

Killingen er jo snart så gammel, så killingefoderet ganske enkelt kan
droppes, men det er måske nok sikrest lige at spørge dyrlægen, det
koster jo ikke noget.
--
Venlig hilsen Tove + kram til Cassius.

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 01-11-06 19:50

Tak til Tove og C.H. for jeres svar.

Jeg tror ikke, jeg er interesseret i at skifte til Olivers. Det er ikke
billigere for mig end RC, når jeg bestiller det hos zooplus.de, og det er
mine katte vilde med.

Mvh

Rasmus

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-11-06 21:04

> [...]
> ikke billigere for mig end RC, når jeg bestiller det hos
> zooplus.de, og det er mine katte vilde med.

Det er også et supergodt foder, så hvorfor ikke fortsætte med det ?
Tilmed når dine katte også er vilde med det.