Tilskud af essentielle fedtsyrer
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 22-10-06 16:51

Sidst vi var til dyrelæge med vores katte, fik vi en spray "Viacutan" med
tilskud af essentielle fedtsyrer, fordi den ene kat ikke skinnede så meget
som den skulle, samt fældede en del. Nu er vi så løbet tør...men...hvad er
det for essentielle fedtsyrer der er der i, kan vi nøjes med at bruge alm.
rasp olie, som lidt tilskud i maden eller hvad....

Skal man købe de dyre flasker?

Mvh. Brian

Hvis der var noget der hed dårlig smag, har vi sikkert haft den! (Peter
Sommer)

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-10-06 17:25

Brian, Rikke og Kristian <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
wrote:
> [...]
> vi så løbet tør...men...hvad er det for essentielle fedtsyrer der
> er der i, kan vi nøjes med at bruge alm. rasp olie, som lidt

Jeg vil ikke anbefale rapsolie. Det er ikke effektivt nok fordi det er
vegetabilsk. Man kan købe noget der hedder Kronch lakseolie, det
koster ca. 100,- kr for ½ liter. Det anbefaler min dyrlæge. Det er
godt mod tør hud, skæl, fældning og mat pels.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 22-10-06 19:35

> [...]
> vegetabilsk. Man kan købe noget der hedder Kronch lakseolie, det koster
> ca. 100,- kr for ½ liter. Det anbefaler min dyrlæge. Det er godt mod tør

Hej Tove

jeg har set, at du bruger Olivers foder. Olivers laver også en lakseolie til
95 kr. for 1/1 liter, som jeg bruger til min hund, når hun har en
fældeperiode. Mine katte vil ikke have det.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-10-06 20:10

A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote:

> [...]
> lakseolie til 95 kr. for 1/1 liter, som jeg bruger til min hund,
> når hun har en fældeperiode. Mine katte vil ikke have det.

Hej Anelise.

Mange tak for dit råd. Det er da godt nok noget billigere når det er
den samme pris for en hel liter. Jeg lader rådet gå videre til mine
venner som har hund (vi har samme dyrlæge), det er dem der bruger den
lakseolie jeg nævnte. Jeg har godt nok ikke selv prøvet, da Mini ikke
har problemer, hun har den skønneste blanke pels og fælder ikke mere
end normalt. Min mand reder hendes pels et par gange om ugen, og hun
nyder det kan du tro.