Neutralisering
Fra : Madsen

Dato : 22-10-06 14:15

Hvornår er det bedste tidspunkt at neutralisere min nu 6 måneder gamle
hunkat?
Jeg har adgang til gratis p-piller, men jeg har hørt at det skulle være en
dårlig løsning. Hvad siger du?

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 22-10-06 14:27

Madsen skrev:
> Hvornår er det bedste tidspunkt at neutralisere min nu 6 måneder gamle
> hunkat?

Nu. Jo før jo bedre.

> Jeg har adgang til gratis p-piller, men jeg har hørt at det skulle være en
> dårlig løsning. Hvad siger du?

Det _er_ en dårlig løsning. Det giver meget ofte alle mulige sygdomme,
selv ved kort tids brug. Og så er der jo det ved det (ligesom ved
kvinder), at hvis man ikke husker pillen eller måske kommer til at kaste
den op, så virker den ikke som prævention.
En neutralisering er langt at foretrække. Selv om det ligner en dyr
løsning i første omgang, er det billigere og bedre på sigt.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Hanne Engermann

Dato : 22-10-06 15:32

> [...]
> hunkat?
> Jeg har adgang til gratis p-piller, men jeg har hørt at det skulle være en

Flere og flere killinger (også hunner), incl. mine egne, bliver
neutraliserede, inden de kommer væk hjemmefra, hvilket vil sige i
12-ugers alderen. Jo yngre de er, des hurtigere kommer de over det. En
tillægsgevinst er også, at tidligt neutraliserede hunkatte ikke senere
udvikler kræft i mælkekirtlerne.

De fysiske bivirkninger ved p-piller er kendte, men også mentalt kan
mange hunkatte ikke tåle dem (ligesom nogle kvinder). De bliver sure,
indadvendte og til tider også aggressive, så lad du roligt din hunkat
neutralisere nu.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar