Tisser løs efter sterilisation
Fra : Dan

Dato : 21-10-06 23:11

Hej, har I nogen gode råd til det her?

Vores kære Missy er lige blevet steriliseret og går nu rundt med sting i
maven...de første 2 dage gik udmærket, men i dag lørdag morgen begyndte hun
at tisse dråbevis og gå uroligt rundt. Tilfældigvis (?) var det tiden til at
give hende den første halve pille smertestillende middel, som dyrlægen havde
foreskrevet, og hun holdt sig da resten af dagen, men nu her til aften er
hun begyndt igen at tisse i sofaen, osv.

Det skal siges, at hun har ALDRIG være urenlig før. Og morgen-omgangen
bestod af blot et par rødlige dråber ad gangen, nu til aften var det en
ordentlig sjat urin i en dyne.

1. Har indgrebet noget at gøre med tisseriet?

2. Har katten ondt i maven eller noget andet, hvilket gør den ikke kan holde
sig eller vil den fortælle noget / protestere mod noget? Af egne erfaringer
kan jeg huske, at sting kan MÆRKES et godt stykke tid, smertestillende eller
ej.

Nogen gode råd?

På forhånd tak

Dan

Fra : Hanne Engermann

Dato : 22-10-06 00:04

> [...]
> kan jeg huske, at sting kan MÆRKES et godt stykke tid, smertestillende

Æv Dan, sikke noget!
Jeg har gennem årene fået neutraliseret en hel del hunkatte, men jeg har
aldrig oplevet det, som du fortæller. Var det kun i morges, du
observerede blod, eller har det gentaget sig? Hvis ja, er der
selvfølgelig den mulighed, at dyrlægen under operationen har skadet
hendes blære, eller hun kan også have fået en urinvejsinfektion (håber
på det sidste). Får hun antibiotica?

Hvis det svier, når hun tisser, forbinder hun muligvis svien med besøg
på bakken og tisser derfor andre steder. Det kan også være, at hun
støder maven mod kanten af bakken, hvis den er overdækket, så prøv at
fjerne låget.

Hvordan ser selve såret ud? Og har hun krave på?

Jeg synes nu under alle omstændigheder, du skal ringe til dyrlægen og
forklare ham situationen - søndag eller ej!

Pøj, pøj med hende

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 22-10-06 00:38

Hej Dan

Enig med Hanne...jeg har heller ikke oplevet noget lignende med mine katte
( fem stk.) det kunne da godt lyde som om der er noget galt med
blæren...ring til dyrlægen hurtigst muligt ..for katten og jeres
skyld...pøj-pøj og god bedring...

hilsen Majbritt

Fra : Dan

Dato : 22-10-06 14:24

Tak for de hurtige svar, ringede til dyrlægen med det samme efter at have
læst dem og han mente det var urinvejsbetændelse...gav mig penicillin og en
ekstra smertestillende pille...og så på en søndag! Flink mand! Nu står den
på penicillin i næste uge.

Hilsen

Dan