Tilløber
Fra : Tyfon

Dato : 21-10-06 17:44

Ja de sidste par dage har vi haft en rød stripet ikke voksen han kat
rendende rundt her og har nu åbnet udestuen for den + hængt opslag op

Den har en skade på den ene forpote som man kan se er gammel og har været
slem og ikke dyrlæge behandlet.

Hvor længe bør jeg vente før jeg tager den til mig får den kastereret m.m.
og kalde den min ?

Der er ingen halsbånd eller tato i øret men den er helt vildt kælen og
kommer godt ud af det med den kat + hund jeg har i forvejen

Maj

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 21-10-06 18:29

Hej Maj

Sådan som du beskriver katten og et sår som ikke har været under behandling,
ja så ville jeg ikke betænke mig et sekundt hvis du gerne vil have katten.
Da den ikke er øremærket er det nok svært at finde tidligere ejere, måske
vil de heller ikke "findes " .-(((
Tag ham Maj og giv ham et godt hjem, han er bare heldig at møde et menneske
som dig..held og lykke med ham...

mange hilsner far Majbritt

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-10-06 18:49

Majbritt Hågensen <maajer@oncable.dk> wrote:
> [...]
> Tag ham Maj og giv ham et godt hjem, han er bare heldig at møde et
> menneske som dig..held og lykke med ham...

Jeg er *helt* enig med Majbritt. Det ser ikke ud til, at den har en
ejer. Hvis den har er det da en ejer den ikke kan være tjent med, hvis
den er kommer til skade og ikke har fået det behandlet. Jeg ville få
den kastreret, øremærket og registreret hos www.danskkatteregister.dk
.. Det er gratis at få en kat registreret der (hører under Inges
Kattehjem), det andet katteregister skal have 110,- kr. for en
registrering.

Også herfra held og lykke med det hele, men vent lige nogle dage og se
om dit opslag har virket og prøv at forhøre dig lidt i omegnen, det
*kunne* jo være at der er nogen der kommer med et krav, selvom jeg
ikke tror det. Du skulle jo meget nødig have utak for din godhed mod
den lille fyr.

--
Venlig hilsen Tove

Beware of people who dislike cats
(Irish proverb)

Fra : Tyfon

Dato : 21-10-06 19:01

> [...]
> jo være at der er nogen der kommer med et krav, selvom jeg ikke tror det.
> Du skulle jo meget nødig have utak for din godhed mod den lille fyr.

snøft .. Han er lige blevet afhentet af mor + 2 børn ... De havde været på
ferie og naboen skulle passe katten .... Den var så stukket af for ham for
en lille uges tid siden

Maj

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-10-06 20:29

Tyfon <no@spam.dk> wrote:

> snøft .. Han er lige blevet afhentet af mor + 2 børn ... De havde
> været på ferie og naboen skulle passe katten .... Den var så
> stukket af for ham for en lille uges tid siden
>
> Maj

Okay Maj. Det var godt at det blev opklaret nu, inden du var blevet
alt for afhængig af den lille fyr. Damen er så uden skyld i at den var
løbet væk, men hun burde være så fornuftig, at hun lod den kastrere og
øremærke. Spurgte du hende om, hvad der var sket med dens pote, eller
måske var det sket mens hun var bortrejst ?

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 22-10-06 00:34

Hej igen Maj...

Ja det var ærgeligt for dig, men katten er nok glad for at komme hjem i
vante omgivelser igen, det har ikke været en god uge for den...og så en
dårlig pote. Men takket være dig er den nu hjemme igen....og igen må jeg
sige : godt den mødte dig )

Fik du nævnt noget omkring øremærkning til ejer ?

Kæmpe hilsen fra Majbritt

Fra : Tyfon

Dato : 22-10-06 14:56

"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sige : godt den mødte dig )
>
> Fik du nævnt noget omkring øremærkning til ejer ?

Nu er jeg modstander af øremærkning så nej ..
Men anbefalede at den blev kastereret samt fik halsbånd på så man kunne
se den havde en ejer

Maj

Fra : Inge

Dato : 22-10-06 16:15

">

> Nu er jeg modstander af øremærkning så nej ..

Hej
Af bare nysgerrighed spørger jeg, hvorfor er du modstander af øremærkning?
Det er da ellers en god måde at finde frem til bortløbne kattes
ejere/slaver.

mvh
Inge

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-10-06 16:32

Tyfon <no@spam.dk> wrote:

> Nu er jeg modstander af øremærkning så nej ..
> Men anbefalede at den blev kastereret samt fik halsbånd på så
> man kunne se den havde en ejer

Hvorfor er du egentlig modstander af øremærkning ?

Det er en meget stor hjælp hvis katten bliver væk. Hvis man får
mærkningen foretaget, er det som regel når katten alligevel er i fuld
narkose, så den mærker jo ingenting, og et halsbånd er ikke til megen
nytte, hvis katten taber det, og det kan ske ofte fordi halsbåndet jo
ikke må placeres så det strammer.