Anbefal mig et kradsebræt, eller flere.
Fra : Daniel W Johansen

Dato : 21-10-06 00:10

Eftersom kæresten er gået fra mig og jeg har masser af tid til overs. Så
skal lejligheden males og gøres rigtig pæn, og det betyder også
at der skal gøres noget ved
kattenes forbandede uvanner med at kratte i væggene. Har afsat et beløb
på 1500kr til et riigtig stort
gulv til loft kradse bræt.. håber det er til at finde
noget i denne prisklasse :)

Men hvad kan i derude anbefalde mig? Der er et
eneste meget væsenligt krav, der skal være en "stag"

der er mindst 1 meter høj som de rigtigt kan strække sig ud ved når de
kradter.

Kom frisk med gode anbefaldninger.

Fra : tidemann

Dato : 21-10-06 11:25

Daniel W Johansen wrote:
> [...]
> eneste meget væsenligt krav, der skal være en "stag"
>
> der er mindst 1 meter høj som de rigtigt kan strække sig ud ved når de

Hvad med at lave en selv? Det er billigere........................
En lægte (min. 10x10) fra gulv til loft med sisaltæppe på, hvor du med
passende mellemrum sætter hylder. Tre styk er passende. tror jeg!

Sørg for at fastgøre hylderne med hyldeknægte, så de sidder godt fast. Du
kan polstre hylderne med teddybear-stof, måske med skumgummi under, og
fastgøre det med hæfteklammer.

Mine katte elsker den
Mvh Marianne

ps. du kan se et billede af min her, (der er en hylde mere højere oppe):
http://www.sitecenter.dk/mariannes/scrapbog/view.nhtml?profile=scrapbog&UID=10062

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-10-06 12:07

Daniel W Johansen <FJERNdanielwj2@gmail.com> wrote:
> beløb på 1500kr til et riigtig stort
> gulv til loft kradse bræt.. håber det er til at finde
> noget i denne prisklasse :)

Jeg ville jo nok spørge min mand om han ikke han kunne fikse en model
som den Marianne har, den ser rigtig lækker og solid ud. Men hvis du
ikke er "handyman", så har Maxi-Zoo altså nogle aldeles lækre store
kradse-miljøer indenfor den pris du vil ofre. Jeg savler over dem hver
gang jeg er i butikken.

Jeg vil råde dig fra at prøve Harald Nyborgs modeller til f. eks.
149,- kr. Det er for det første en elendig forarbejdning, og
kattehulen er så lille at den kun kan rumme en lille killing.
Selvfølgelig kan man heller ikke forvente så meget til den pris

--
Venlig hilsen Tove

Beware of people who dislike cats
(Irish proverb)

Fra : tidemann

Dato : 21-10-06 12:59

Daniel W Johansen wrote:
> [...]
> eneste meget væsenligt krav, der skal være en "stag"
>
> der er mindst 1 meter høj som de rigtigt kan strække sig ud ved når de

Fandt lidt på google:
http://www.felisforum.dk/viewtopic.php?p=33192

Fra : Hanne Engermann

Dato : 21-10-06 13:57

Hej Daniel

Jeg kan varmt anbefale dig et kradsemiljø fra Katz. De er super-solide
(stammerne er ikke hule paprør). Hvis du ser under mellemstørrelsen
(alligevel ret høje) finder du sikkert et, du kan bruge. Et par af dem
har også det høje stammestykke, du efterlyser, ligesom prisen svarer
til, hvad du kan afse.

http://www.katz.as/Kradsetraes-index.htm

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 21-10-06 16:59

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (alligevel ret høje) finder du sikkert et, du kan bruge. Et par af dem
> har også det høje stammestykke, du efterlyser, ligesom prisen svarer

Jeg er enig med Hanne, jeg har et Medved fra Katz, og mine tre katte er
vilde med det.
Det er meget slidstærkt og holder sig pænt længe. Mit er ca. 1 år gammelt,
og det kan ikke ses på det.
Venlig hilsen, Anelise

Fra : tina larsen

Dato : 21-10-06 17:10

> [...]
> vilde med det.
> Det er meget slidstærkt og holder sig pænt længe. Mit er ca. 1 år gammelt,

Jeg kan også varmt anbefale krasetræ fra Katz. .du få et super godt
krasetræ til en god pris

Med venlig hilsen
tina larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : tina larsen

Dato : 21-10-06 17:13

> [...]
> vilde med det.
> Det er meget slidstærkt og holder sig pænt længe. Mit er ca. 1 år gammelt,

Hvid du bor i københavm eller tæt på kan du købe Katz krasetræ i butik
http://annk-butik.dk/ og en masse andre god ting til misserne

Med venlig hilsen
tina larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : DK-Pisik Katteri

Dato : 22-10-06 20:12

Jeg vil på det kraftigste fraråde dig Likita Import.

Men Katz el. Kattens no 1

venlig hilsen
Inger Kaya
DK-Pisik
http://www.pisik.dk

Fra : Danielwj

Dato : 26-10-06 16:23

Hej igen, og undskyld den sene svar tid. Har bare haft travlt.

Men har kigget lidt på katz.as og ja der er sgu nogle lækkere nogle :D.
Men er blevet meget i tvivl om hvad jeg skal vælge, tænker på
Medved(1700) eller Tim(1500). Medved ser meget lækker ud, men Tim er
tilgengæld dejlig høj.

Mine katte har elsket når jeg har sat sofaerne på højkant, ja de levede
næsten deroppe i de 185cm's højde.
Det jeg så er betænkelig ved, er at Medved "kun" er 166cm høj. Hvis mine
katte kunne vælge tror jeg at de ville ligge oppe under loftet :)

Må indrømme at jeg synes bedst om Medved, men højden hos Tim tiltalere
mig meget.. Så ja, hvad synes i? tror i kattene ville kunne leve med de
166cm's højde ? :)

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 26-10-06 16:44

Hej Daniel

Jeg har et Medved til mine katte, og de ELSKER det. Og det selvom de før
havde et miljø helt til loftet. Når først de har fået smag for hængekøjerne
og de høje kradsestammer, er de næsten ikke til at drive væk.

M.v.h.
Lise

Fra : Danielwj

Dato : 01-11-06 02:13

Hej igen, tog mig sammen i dag og bestilte et Medved. Går alt vel så
bliver det sendt i morgen.. så jeg, eller kattene hedder det vist :D ser
frem til torsdag.. desværre nok først fredag jeg får tid til at hente
det, men vi ser frem til det alligevel :D.