Brug af kattelem
Fra : badeand

Dato : 19-10-06 16:10

Hej!
Vores søde og ellers utrolig kløgtige mis, forstår ikke at lære
brugen af vores kattelem. Vi har prøvet at lokke hende med godbidder
og kalde sødt på begge sider.
Hvis vi putter hende ind i hendes transport kasse og stiller den hen
til kattelemmen, forstår hun konceptet, og hvis man åbner lemmen er
hun også helt med. Det sker jo bare at vi ikke altid står klar med
transportkassen på begge sider... Vi har overvejet en lem med chip,
men hun kan ikke lide at have halsbånd på, og så skal hun heller
ikke tvinges. Hvad gør en klog?

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-06 16:21

"badeand" <ida@mail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Ja det er vist jeres kat der er klogest
Det er da en rigtig god leg i leger der.

Flyttes rundt i tranportkasse og alt muligt. HeHe

Giv tid og når i ikke syntes det er sjovt mere, så skal hun nok finde ud af
det.

Hun kan jo allerede finde ud af at åbne den

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-10-06 16:24

badeand <ida@mail.dk> wrote:
> [...]
> transportkassen på begge sider... Vi har overvejet en lem med chip,
> men hun kan ikke lide at have halsbånd på, og så skal hun heller

Prøv at gå tilbage til et spørgsmål fra Christian d. 5/10. Jeg synes
der er flere gode svar.

Jeg har aldrig selv haft brug for en kattelem, så jeg har desværre
ingen gode råd hvad det angår.

--
Venlig hilsen

Tove

Fra : Niels Pein

Dato : 20-10-06 10:31

Det der virkede for os var, som Poul skriver i tråden fra 5/10, at putte
katten igennem lemmen et par gange. Forsigtigt selvfølgelig. Man kan måske
sige "lempeligt"

Da vores Miss Sophie først mærkede på sig selv, at den lem nemt kunne flytte
sig når hun gav den et skub (med vores hjælp), så gik der ikke lang tid før
hun kunne helt selv.

Den med at holde lemmen åben virkede ikke for os. Når den var oppe, kunne
hun godt gå igennem, men når den så var nede, så troede hun bare der var
lukket for i dag, og hun prøvede ikke at skubbe den op.
--
Mvh. Niels

Fra : badeand

Dato : 19-10-06 20:39

Hæ hæ... Det kan man godt sige:)

Vi har nu haft kattelemmen i snart 4 måneder, og er nu ved at være
lidt "nervøse" for hendes langsommelige udvikling...

Fra : badeand

Dato : 19-10-06 20:53

Hej Tove.

Tak for din henvisning. Der var faktisk et par tips, jeg vil prøve at
gøre brug af. For det begynde at knibe lidt med at holde stuen varm,
når nu lemmen står åben.

Fra : badeand

Dato : 19-10-06 20:56

Hej Tove.

Fra : badeand

Dato : 19-10-06 21:05

Hej Tove.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 20-10-06 13:22

[...]

Tja vi havde en kat der nægtede at bruge kattelemmen. Og efter diverse med
godter opgav vi at gøre det på den søde måde. Så da familien gik i seng blev
katten katten sat udenfor hoveddøren med lemmen nede. Næste morgen sad den
nok så fint i bryggerset
De katte kan altså mere end vi lige tror Tror tit de morer sig over al
den opmærksomhed og ihærdighed.

Mvh Kari