kattehygge - kattelykke
Fra : Siri

Dato : 19-10-06 10:37

Kattelykke er
Når en relativt nyindflyttet lille mis føler sig mere og mere hjemme, og:
- har fundet ud af, at sofaen er et godt og trygt sted at ligge, især
under puder og tæpper anbragt til det samme. Når man finder sin kat i
sådan en hule lige ved sin egen plads.... så er det bare ren hygge og
lykke!
- når man står og håndvasker - eller ved pc'en - eller spiller klaver -
og så lægger katten sig ved éns fødder og vil hygge med, uanset hvad det
menneske nu finder på
- når den lille kat finder ud af, at der er lunt og rart at falde i søvn
i fodenden af sengen (OK, så tager hun sig en nat-rundtur i stuen, fred
med det)
- når morgenvækning ikke bare er et 'miav - må jeg hoppe op og vække
dig', men bliver til, at man deler hovedpude (og slaven bliver hovedpude
) - åh, lykke.
- når man finder ud af, nøjagtigt hvilket foder, der er guf, og hvor
det er bedst at spise det: Af slavens hånd, nemlig!
- når katten springer fnysende gennem luften efter sit legetøj - og
går til vildt angreb for at finde det legetøj nede i tasken, når
det er bagved.... fnis....
- når den finder ud af, at det kan være en hyggestund at blive redt
igennem.
Men allerbedst: Kærlig misse-morgenvækning!
Happy cat day til jer alle - any day
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 19-10-06 12:42

PS
Og med dette tror jeg, at jeg trækker mig lidt tilbage herfra. Jeg er
her ikke for at skændes (jfr vendingen 'please don't feed the trolls'),
og har selv fået en venlig én på hatten for ikke at kende tonen i en NG.
Det er ellers et super site, og jeg har lært meget her. Men hvis det
bare bliver til mudderkastning, så er det vist tid til at give det nye
katte-site, Marianne fortalte om, et ekstra kig....
Have it najs - so long Siri

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-10-06 13:22

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote:
> [...]
> her. Men hvis det bare bliver til mudderkastning, så er det vist
> tid til at give det nye katte-site, Marianne fortalte om, et ekstra

Kære Siri.

Du er sikret din ret til ytringsfrihed som alle andre. Du har lov til
at kritisere det du har lyst til (hvad du dog ikke plejer at gøre), og
du har lov til at komme med strøtanker om både "dit og dat". Der er
der ingen der kan forbyde dig at sige din uforbeholdne mening.

Jeg synes ikke du skal lade dig gå på af den form for
"irettesættelse", det er sikkert ikke så slemt ment. (Så skulle du
prøve at besøge muddergruppen - fy føj da). Den sletter man hurtigt
igen.

Der vil altid komme et tidspunkt, hvor man ikke kan være enig med
alle, men hvis man er ærlig og står ved sine meninger, så er meget
vundet. Gruppen vil helt givet savne dig og dine glade indlæg, så
overvej det liiiiiiige en ekstra gang.

--
Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Ragna

Dato : 19-10-06 14:26

Siri skrev:
>Og med dette tror jeg, at jeg trækker mig lidt tilbage herfra.

Hej Siri!
Det ville være en skam, hvis du gjorde det, for selv om jeg ikke endnu har
kommenteret nogen af dine søde og hyggelige beretninger om din glæde over
den dejlige persermis, har jeg læst dem med stor fornøjelse, og det er jeg
sikker på, at mange andre også har gjort.
De fleste af os har prøvet at få et par over næbbet i en diskussion her i
gruppen eller andet steds på nettet, og af en eller anden grund virker det
så stærkt på én, at man for en tid mister lidt af lysten til at ytre sig.
Man skal bare alligevel prøve ikke at tage det for personligt - og klø på
igen med krum hals.
Vi kan ikke alle sammen være enige, og man kan ikke gøre alle tilpas!

Fra : S.hansen

Dato : 19-10-06 15:50

On Thu, 19 Oct 2006 06:42:05 -0500, Siri
> [...]

>bare bliver til mudderkastning, så er det vist tid til at give det nye
>katte-site, Marianne fortalte om, et ekstra kig....

Jeg er måske ikke den rigtige til at svare dig, men jeg prøver
alligevel.

At forlade en gruppe fordi men får en over nakken, vil ret hurtigt
tømme usernet for folk, så det er ikke vejen frem.

Hvis du føler at draget over nakken er berettiget retter du dig efter
det eller også svare du hvorfor du ikke føler det er et berettiget,
eller også ignorere du det.

Men at forlade usernet fordi man nogen mener man har opført sig
forkert er ikke den rigtige fremgangsmåde.

Så jeg håber du overvinder draget over nakken, berettiget eller ej, og
også bidrager i fremtiden til denne og eller andre grupper.

PS
Det er de første 10 drag der er de værste, så vender man sig til det

MVH
Steen

Fra : Mariann Juhl

Dato : 22-10-06 13:59

--
Hej Siri

Jeg vil også lige give mit besyv med. Jeg synes, at det vil være
rigtig ærgerligt for gruppen, hvis du trækker dig fra den. Jeg
har flere gange haft rigtig gode erfaringer med dine råd og fif,
så jeg ville bestemt også savne dig, hvis du trak dig ud.

Håber at skifter mening og bliver her.

Med venlig hilsen

Mariann