Amitech erfaringer
Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 24-06-01 16:26

Hej

Er der nogen som har erfaringer med Amitech PC'ere? Jeg vil gerne vide det
da jeg overvejer at købe en Amitech freenote 4500

Mvh.

Mikkel Jørgensen

Fra : Gregers Petersen

Dato : 24-06-01 16:55

"Mikkel Jørgensen" <mikkel@marj.dk> wrote in message
> Er der nogen som har erfaringer med Amitech PC'ere? Jeg vil gerne vide det
> da jeg overvejer at købe en Amitech freenote 4500

Mine kammerater havde engang en Amitech P133,
de ville gerne have win98 istedet for det Amitech-win-95-halløj.
Men da vi havde formateret disken ville win98 ikke genkende hardwaren,
og der fulgte jo ingen drivere med.

Så de måtte atter installere Win-95-amitech-halløjet.
Til gengæld skulle Amitechs support være virkelig god.

--
MvH

Gregers Petersen
http://main.internord.dk/~petersen/disclaimer.html

Fra : Peter Ravn

Dato : 24-06-01 17:55

Selve Pc'en er god og det kan lade sig gøre at finde alle driverne i mappen
under Amitech, så dem skal man sørge for at få kopieret ud på enten en CD
eller på disketter.

--
Med venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Martin

Dato : 24-06-01 18:31

"Mikkel Jørgensen" <mikkel@marj.dk> wrote in message
> Er der nogen som har erfaringer med Amitech PC'ere? Jeg vil gerne vide det
> da jeg overvejer at købe en Amitech freenote 4500

jeg har erfaringer med dem som computer forhandler / reperatør, jeg synes i
det hele taget at det hardware amitech bruger er noget bras!
De køber det billigste af det billigste hardware til deres PCere og sælger
dem for dyre domme sammen med deres fortryd system og deres "ghost" program,
som IMHO er det eneste gode ved Amitech.

Så altså: Amitech = "skod" hardware og god software

Hvis jeg med professtionelle øjne prøver at se på hvilke dele en
Amitech(stationær) PC består af, kan den sammenligned med Bilka's MYCOM
serie af computere, som også er bygget op af noget billigt crap!
Men hvis man ser på det software der følger med, bliver man positivt
overrasket i forhold til hardwaren.

bare min mening :)

Mvh
Martin

Fra : Ove Kristensen

Dato : 24-06-01 19:04

"Martin" <mcmartin@ofir_SPAM_.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> serie af computere, som også er bygget op af noget billigt crap!
> Men hvis man ser på det software der følger med, bliver man positivt

Du har så evig ret, det er bestemt også min erfaring og mening.

Mvh
Ove.

Fra : Madsen

Dato : 24-06-01 22:28

"Martin" <mcmartin@ofir_SPAM_.dk> skrev:

> Men hvis man ser på det software der følger med, bliver man positivt
> overrasket i forhold til hardwaren.
>
> bare min mening :)

Og her vil jeg så sige at softwaren er lige så ubrugelig som
hardwaren. Tingeltangel vil jeg driste mig til at kalde det.

Bare min mening :)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Martin

Dato : 24-06-01 22:43

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message
> Og her vil jeg så sige at softwaren er lige så ubrugelig som
> hardwaren. Tingeltangel vil jeg driste mig til at kalde det.

Jeg tror egentlig også det er ret ubrugeligt for den professionelle bruger,
men for nybegyndere er det IMO ret anvedeligt.

Mvh
Martin

Fra : Madsen

Dato : 24-06-01 22:59

"Martin" <mcmartin@ofir_SPAM_.dk> skrev:

> "Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message
>
> Jeg tror egentlig også det er ret ubrugeligt for den professionelle bruger,
> men for nybegyndere er det IMO ret anvedeligt.

Grunden til min udtalelelse skyldes min gamle arbejdsplads som
umiddelbart efter jeg var holdt, gik ind i en firmaordning med
Amitech om nogle PC'er til de medarbejdere der nu engang
ønskede noget sådant.
Det blev ca. til omkring 200 PC'er og det har vist ikke været
den store succes. Hardwaren har stået af på stribe og en
tidligere kollega, som jeg tit besøger, har lige haft sin afsted
for 4 gang inden for et år med defekt bundkort, og fortryder
bittert at han købte den.
Noget tyder på at specielt valg af bundkort er den største
svaghed.

En dag tog jeg et kig i hvad der egentlig er installeret på hans
PC, når den kommer tilbage fra Amitech. (De formaterer åben-
bart ubetinget harddisken uanset om den fejler noget eller ej.)
Win98SE ligger og stønner nede på omkring 65% i systemres-
sourcer fri når den lige er genstartet og harddisken er fyldt med
alverdens ragelse og når man så endelig tror den er færdig
med at starte, så går den igang med "validering af systemfiler"
som så lige tager 3-4 min. længere. Det første man bør gøre
hvis man køber sådan noget er at formatere harddisken og så
starte forfra. Resque-cd'en kan katten så få at lege med.

Bare min mening igen, igen ;)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Martin

Dato : 25-06-01 00:04

> [...]
> bittert at han købte den.
> Noget tyder på at specielt valg af bundkort er den største
Bl.a. ja, jeg kan da huske i tidernes morgen da P3 og Athlon(slotA) var det
største der fandtes i CPU verdenen, havde amitech's største multimedie
"monster" et TNT2 M64 AGP kort, hvilket praktisk set er snorke langsomt i
forhold til et "rigtigt" TNT2 kort i højerere opløsninger. Den eneste grund
de havde til det var set fra min side egentlig at spare penge?

> [...]
> hvis man køber sådan noget er at formatere harddisken og så
> starte forfra. Resque-cd'en kan katten så få at lege med.
Nu har jeg aldrig selv brugt en amitech pc sådan "rigtigt". Så jeg ved ikke
hvordan det faktisk er at bruge en amitech PC, men jeg har fået et rimeligt
godt indtryk fra de PCer jeg har haft inde til reperation, man skal nok have
prøvet at bruge en i en lidt større tidsperiode end jeg har

Mvh
Martin

Fra : Booggyman

Dato : 24-06-01 21:37

jeg har kun set en brugt, og jeg var ikke imponeret, som en anden siger, så
tror jeg at de bruger meget billige og larmende komponenter

--
---------signatur-----------
http://hjem.get2net.dk/booggyman

Mikkel Jørgensen <mikkel@marj.dk> skrev i en

Fra : Claus Sørensen

Dato : 25-06-01 01:00

Jeg kan ikke anbefale dem, hvis man ønsker at have en stille maskine. De
bruger alm. FCPGA processorer i deres bærbare pc'ere, hvilket betyder at
strømforbruget er væsentligt højere end på en bærbar med en Intel Mobile
processor. Desuden har det den ulempe at blæseren vil køre konstant dvs. at
maskinen vil larme en del - hele tiden.

Dette gælder for øvrigt også Targa og Vega maskiner.

Claus Sørensen, www.laptop4u.dk

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 25-06-01 15:17

Nu er jeg ligeglad med hvilket indhold der er i den. Hovedsagen for mig er
at den virker. Og det er det som jeg gerne vil høre meget om.

Fra : Peter Ravn

Dato : 25-06-01 17:56

Hvis du er ligeglad med de førnævnte svagheder så køb bare en men pas på ved
nedbrud som der var en der skrev, der skal du sørge for backup af dine egne
biblioteker.

--
Med venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 27-06-01 10:07

Jeg har tænkt mig at koble den sammen med en server hvor alle mine vigtige
filer så skal ligge. Så det skulle ikke blive noget problem.

Mvh.

Mikkel Jørgensen