gået over tiden
Fra : Soliema

Dato : 18-10-06 22:32

hejsa i gruppen.

For et stykke tid siden, for at være præcis den 24/9 skrev jeg et indlæg her
inde omkring min gravide kat mittepiv.

Hun har stadig ikke født og er begyndt at blive noget nervøs, fordi der er
jo næsten gået 4 uger siden jeg troede at det var oppe over.

Hun har det god og virker ikke syg, men er noget tyk og hun klager sig over
at killingerne puffer rundt i hendes mave, dette kan jeg godt forstå, fordi
det ser altså lidt voldsom ud en gang imellem.

Kan det skade killingerne at de bliver født for sent ?
Jeg ved jo ikke om hun er gået over tiden, da jeg ikke ved, hvornår hun er
parret.

Mvh
Anne Mette (nervøs og frustreret missemor)

Fra : Hanne Engermann

Dato : 18-10-06 22:59

> [...]
>
> Kan det skade killingerne at de bliver født for sent ?
> Jeg ved jo ikke om hun er gået over tiden, da jeg ikke ved, hvornår hun er

Når du troede, det var oppe over for 4 uger siden, kunne det godt tyde
på, hun har haft endnu en løbetid og først er blevet parret i den.
Hun kan også have været drægtig og have abborteret og så blevet parret
igen.

Det er svært at komme med andre bud, da du ikke ved, hvornår hun er
parret, men så længe hun har det godt og spiser, er alt sikkert, som det
skal være. Hvis hun er førstegangsfødende, kan du (man) på et tidspunkt
se, at det store omfang på siderne synker ned under bugen, så hun set
ovenfra ikke længere ligner en skildpadde, men ser nogenlunde normal ud.

Før en forestående fødsel har mange hunkatte det med at spise meget og
hele tiden. Er hun begyndt at gå ind og ud af sin fødekasse eller lede
efter mørke gemmestedet?

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Soliema

Dato : 18-10-06 23:33

"Hanne Engermann" skrev i en meddelelse
> [...]
> på, hun har haft endnu en løbetid og først er blevet parret i den.
> Hun kan også have været drægtig og have abborteret og så blevet parret

Nej dette er jeg så helt sikker på, ikke er sket, da hun har været indekat,
de sidste 5 uger og har ikke på noget tidspunkt set anderledes ud, hun er
bare blevet større og større

> [...]
> se, at det store omfang på siderne synker ned under bugen, så hun set
> ovenfra ikke længere ligner en skildpadde, men ser nogenlunde normal ud.

hendes mave er sunket meget, så hun igen har den "trekant" på ryggen, altså
man kan mærke og se hvor rygraden sidder, maven er mere under hende, helt op
til forbenene faktisk.

> Før en forestående fødsel har mange hunkatte det med at spise meget og
> hele tiden. Er hun begyndt at gå ind og ud af sin fødekasse eller lede
> efter mørke gemmestedet?

hun har altid været nyssgerig med skabe osv. men er faktisk holdt med det
igen, nu er det kærestens seng eller oppe ved mig, hun helst vil være og hun
spiser mange gange men ikke ret meget af gangen.

Hun har også en lidt ureglmæssig vejrtrækning en gang imellem og hendes
bagben sitre en gang imellem.

Ja, har hold rigtig meget øje med hende og hun nyder det fuldt ud..

Tak for du gav dig tid til at svare sådan en førstegangs katteslave som mig

Mvh
Anne Mette

Fra : Siri

Dato : 19-10-06 10:49

> [...]
> parret.
>
> Mvh
> Anne Mette (nervøs og frustreret missemor)

Uh, der er meget at holde rede på (godt, at der er erfarne eksperter,
der kan råde) - held og lykke med det - og hvis du orker midt i alt det,
så hold os opdateret Også dejligt med billeder af missebørnene i dit
album... (fiske, fiske)
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Soliema

Dato : 19-10-06 14:48

"Siri" skrev i en meddelelse

> [...]
> der kan råde) - held og lykke med det - og hvis du orker midt i alt det,
> så hold os opdateret Også dejligt med billeder af missebørnene i dit

hmm jeg ved ikke om der er meget eller om det er mig som er ved at gå op i
sømmene pga. at hun ikke vil føde, jeg var jo allerede nervøs for 4 uger
siden
Men ja det er dejligt med lidt pro viden en gang imellem..

jo tak, jeg har brug for held og lykke, der skal helt sikkert komme nogen
babybilleder ind under min profil, der skulle helst være en 4 stk, tror jeg.

Hun har en gang imellem et helt fodboldhold i maven, eller det mærker sådan,
nøj der er gang i dem.

Mvh
Anne Mette

Fra : Soliema

Dato : 27-10-06 06:55

"Siri" skrev i en meddelelse

> [...]
> der kan råde) - held og lykke med det - og hvis du orker midt i alt det,
> så hold os opdateret Også dejligt med billeder af missebørnene i dit

Hejsa alle sammen.
Vil bare lige meddele at mittepiv er gået i gang med at presse her til
morgen, så nu sker det endelig
skriver mere senere

Mvh
Anne Mette

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-10-06 11:40

Soliema <soliema@tdcadsl.invalid> wrote:

> Hejsa alle sammen.
> Vil bare lige meddele at mittepiv er gået i gang med at presse her
> til morgen, så nu sker det endelig
> skriver mere senere

Jaaaaah! Det var også på tide Håber det hele forløber godt for
Mittepiv.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : charlotte kofoed

Dato : 21-10-06 11:27

> [...]
> parret.
>
> Mvh
> Anne Mette (nervøs og frustreret missemor)

Hvis din katr spiser og drikker samt opfører sig normalt skal du slet
ikke være bekymret, og da slet ikke hvis du mærker liv fra killingerne,
de kommer når de kommer :)
Held og lykke med de små (når de kommer)!!

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar