dejlig forsidekat med bimsefræs?
Fra : Siri

Dato : 16-10-06 10:09

Har vi allesammen nydt dagens (ugens) forsidekat - hvor er den dejlig!
Og jeg skreg af grin over udtrykket 'bimsefræs', hvad er det - når de
ræser gennem hele huset?
Ida må gerne smitte min Gia med sin klistren - det lyder dejligt.

Uh, jeg er altså ekset over langhårskatte, dejlige misserbasser!
Tjek Mariannes side www.netkatten.dk for dejlige kattebilleder og en fin
historie om Sillemis, den røg lige ind på mine Favoritter
Dermed være ikke sagt, at der ikke også er dejlige korthårskatte - jeg
glæder mig meget til udstillingen ude på Amager d 10/12, og har
inviteret en veninde med, så kan vi skiftes til at samle hinanden op,
når vi dåner over dejlighederne!
Tak til alle, der sætter kattebilleder på sitet
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 16-10-06 18:37

Siri wrote:
> [...]
> ræser gennem hele huset?
> Ida må gerne smitte min Gia med sin klistren - det lyder dejligt.

Ja Ida ser bare SÅ skøn ud
Og for de undrene brugere, som ikke bruger hjemmesiden, så kan vi sige, at
der snakkes om nyhedsgruppens hjemmeside www.dk-fritid-dyr-kat.dk

--
Hilsen Denise

Fra : Siri

Dato : 16-10-06 19:10

> Ja Ida ser bare SÅ skøn ud
> Og for de undrene brugere, som ikke bruger hjemmesiden,

Se, det er det, jeg ikke forstår - hvordan kan man læse hjemmesiden her
uden at bruge hjemmesiden?
Og sig nu ikke, at jeg skal læse OSS, for det har jeg gjort uden at
blive klogere.
Ida og flokken er bare skønne - synd for dem, der går glip af hende og co!

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-10-06 19:55

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote:
> [...]
> blive klogere.
> Ida og flokken er bare skønne - synd for dem, der går glip af hende

Kære Siri.

Jeg prøver lige at se om jeg kan forklare (lidt overskueligt), hvorfor
jeg bl.a. også kan læse hjemmesiden som du benytter til indlæg.

Lige nu sidder jeg og skriver mit indlæg i Outlook Express. Det bliver
så også sendt til hjemmesiden, ligesom de indlæg der bliver skrevet på
hjemmesiden bliver overført til Outlook Express. Der hedder gruppen
dk.fritid.dyr.kat.

Så langt så godt. Nu kan jeg så hvis jeg vil, gå ind på browseren i
Internet Explorer (den du også trykker på når du vil på hjemmesiden).
Så går jeg op i "foretrukne" hvor jeg også har dk-fritid-dyr-kat og
trykker og så kommer jeg ind på hjemmesiden hvis newsreader du bruger.
Jeg kan også gå ind i newsreaderen og skrive mine indlæg da jeg er
tilmeldt der med brugernavn og password, jeg har også en profil
derinde, men eftersom jeg også "abonnerer" på andre grupper end
kattegruppen i Outlook Express, så er det nemmere for mig at bruge OE.
Jeg tror at jeg "abonnerer" på 10-12 grupper der har min interesse,
bl.a. hundegruppen.

Jeg vil gerne prøve at forklare det på en anden måde, hvis du vil. Du
skal bare skrive tilbage og spørge, hvis der stadig er noget der er
uklart, men jeg er lige ved at tro, at du forstår det jeg (måske lidt
ubehjælpeligt) har forsøgt at anskueliggøre.

--
Venlig hilsen

Tove

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-10-06 20:50

Siri

Der er 1000vis af nyhedsgrupper om alle mulige emner, vores er lidt speciel
fordi "vi" selv i sin tid lavede hjemmesiden, hvor vi bl.a kunne sætte
billeder ind så man var fri for at skulle bladre 100vis af indlæg igennem i
den nyhedsgruppe man kan poste billeder i.

Så faktisk er selve nyhedsgruppen og hjemmesiden 2 forskellige ting,
hjemmesiden er *privat* og sponsoret af læsere/tidligere læsere her fra
gruppen,
*gg* jeg håber ikke at det gjorde det mere forvirrende )

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 16-10-06 21:09

Tove Krieger wrote:
> [...]
> uklart, men jeg er lige ved at tro, at du forstår det jeg (måske lidt
> ubehjælpeligt) har forsøgt at anskueliggøre.

Ha ha Tove, og den så jeg så BAGEFTER mit indlæg.
Ja jeg abbonerer også på andre nyhedsgrupper, og har som sagt læst
nyhedsgrupper før der var lavet "vores" hjemmeside og det er meget nemmere i
Outlook.

--
Hilsen Denise
mog jeg npt

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-10-06 21:38

Denise <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote:
> [...]
> Ja jeg abbonerer også på andre nyhedsgrupper, og har som sagt læst
> nyhedsgrupper før der var lavet "vores" hjemmeside og det er meget

LOL Jamen du må da indrømme at vi supplerer hinanden meget godt.
Håber at det ikke er for meget for Siri, for det *er* altså noget
nemmere når man står ved siden af og forklarer. Det bliver straks
noget sværere når det er på skrift.

Anyway (til Siri) du spø'r bare når det er. Hellere spørge én gang for
meget end én gang for lidt. Det er jo det vi allesammen er her
for. Prøve at hjælpe lidt når/hvis der er brug for det. og
selvfølgelig allermest med misserne, det er jo dem som det hele går ud
på.

--
Venlig hilsen

Tove

Fra : Trine

Dato : 16-10-06 19:58

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Se, det er det, jeg ikke forstår - hvordan kan man læse hjemmesiden her
> uden at bruge hjemmesiden?
> Og sig nu ikke, at jeg skal læse OSS, for det har jeg gjort uden at
> blive klogere.

Jeg vil ikke gøre mig klog på det tekniske - men jeg bruger Outlook Express
og ser så nyhedsgrupperne via news.sunsite.dk - de kommer så ind og ligger
som mapper i mailprogrammet og jeg læser dem lige som mails! Hvordan det
hænger sammen teknisk ved jeg ikke - for jeg fik min mand til at sætte det
op for mig! Hjemmesiden har jeg først set efter at jeg begyndte at læse
denne gruppe :)
Trine

Fra : Denise

Dato : 16-10-06 21:05

Siri wrote:

> [...]
> blive klogere.
> Ida og flokken er bare skønne - synd for dem, der går glip af hende

Siri, du læser en NYHEDSGRUPPE via et webinterface FRA en hjemmeside.
Jeg prøver at forklare.
Man læser og skriver i nogle nyhedsgrupper. Der findes nyhedsgrupper over
hele verden, som du også kan se i de links jeg gav, indenfor alt, edb,
planter, haver,simpelthen alt.
Denne nyhedsgruppe der hedder dk.fritid.dyr.kat startede som en nyhedsgruppe
som hed dk.fritid.dyr. Der var så indlæg om alt muligt skildpadder,
slanger, katte og jeg ved ikke hvad. Så fandt en der hed Nina ud af, vi
ville have en gruppe for kun katte. Det søger man så om et sted og så bliver
det oprettet og man begynder at skrive i den nye gruppe. Det var vist i
1999.
Vi skrev så i den gruppe via vores Outlook, eller hvor folk ny skrev fra. En
af dem der skrev var Jette. Hun fandt ud af, at det kunne være smart at lave
en hjemmeside, hvor vi kunne lægge artikler op og oprette lidt om os, og om
vores katte.
Som sagt så gjort. Den blev kaldt det samme som nyhedsgruppen, dog med streg
imellem isf punktum, for det kan man jo ikke. Og vi kunne så linke til disse
ting (som jeg gør nedenunder og andre steder hvis det er artikler) og på den
måde kunne vi lære lidt om hinanden.
Jeg er medlem af en nyhedsgruppe om motorcykler, og jeg spurgte hvorfor de
ikke lavede en hjemmeside, hvor brugere kunne oprette sig og deres
motorcykler, og at Jette gerne ville hjælpe. En der hed Tony greb idéen og
lavede så tilsvarende en hjemmeside for nyhedsgruppen motorcykler og
programmerede at man kunne hente indlæg fra nyhedsserverne og skrive indlæg
til nyhedsserverne også - via et webinterface..
Den kan ses her www.dfmc.dk - og er en forkortelse for nyhedsgruppen
dk-fritid-motorcykel - der er i dag 996 brugere oprettet.

Jette blev dygtigere og dygtigere, og hun fik også lavet på hjemmeside at
man kunne gå ud og hente indlæg fra Nyhedsgruppen og læse og skrive til
nyhedsgruppen via et webinterface. Om hende eller Tony kom først mht
læsning/skrivning i grupperne kan jeg ikke huske.

Det er i store træk hvad det er sket siden starten, der er måske småfejl
indimellem.
Det var nok ikke helt det du spurgte om, men så fik du lidt historie også

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-10-06 21:40

Denise skrev
<Det søger man så om et sted og så bliver
det oprettet og man begynder at skrive i den nye gruppe. Det var vist
i1999.>

Er det ikke længere siden, her sad jeg og troede at vi var lige ved at have
10 års jubilæum *gg*

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-10-06 21:55

Marianne Hellemose <catsFJERN@webnetmail.dk> wrote:
> [...]
> vist i1999.>
>
> Er det ikke længere siden, her sad jeg og troede at vi var lige ved

Kære Marianne.

Jubilæum eller ej. Jeg synes, at det er en virkelig pragtfuld,
praktisk udformet og nem-at-komme- omkring-i hjemmeside. Tænk, at man
helt gratis kan have sin egen profil med album til sine misser, en
effektiv newsreader og meget mere + nogle rare mennesker, der gratis
ofrer af deres sikkert sparsomme fritid for at få det hele til at
køre. Det er virkelig flot. Stor anerkendelse herfra.

Tove

Fra : Siri

Dato : 17-10-06 09:57

> [...]
af deres sikkert sparsomme fritid for at få det hele til at > køre. Det er
virkelig flot. Stor anerkendelse herfra.

AH-haaaa! Nå sådan! Så derfor! Ah-ha - wow!
Tak for forklaringen, Tove, den var soleklar og lige til at forstå.
Se, jeg har aldrig brugt Outlook siden jeg lærte om det på et kursus.
Jeg synes, i al fredsommelighed, at det er grimt, og langt mere
besværligt at bruge (man sender ikke, når man trykker på 'send', næh, så
skal man ind et andet sted og trykke 'send' igen, Vor Herre bevar os,
skulle det være nemt, brokke brokke ) end diverse webmails (jeg er
rigtig glad for både Yahoo-mail og Sol-mail).
Jeg har forsøgt at logge ind på f eks dk.binaer, og så starter den bare
Outlook, som jeg hverken kan eller vil bruge til noget. Jeg synes
nemlig, at det her er en skøn hjemmeside, fin ide med alle de tekniske
finesser, det åbenbart er, og mega-hep-hep-tjuhej-og-hurra for dem, der
laver det!
Så forsøgte jeg også fra min arbejdspc, men så spørger den om passport
og log-in, og mere ævl....
Det er meget, meget nemmere med denne her hjemmeside, super ide, ellers
var jeg da aldrig kommet ind på det med nyhedsgrupper (jeg har stadig
ingen anelse om, hvordan man så skulle bruge de andre, hvis man ikke kan
deltage udenom Outlook) - og så synes jeg da, at det er helt legitimt at
juble over en 7-års-jubilæumsdag - flot gjort, og hurra for det!
Det er både en helt enorm hjælp for en nybagt katte-slave (jeg var lige
ved at skrive ejer men jeg har jo lært noget her ), fantastisk
hyggeligt og sjovt, og ikke mindst vidunderligt med alle de dejlige
kattebilleder - som 'i parentes bemærket' først bliver rigtig
interessante, fordi man samtidig får historien om dem og deres mennesker.
Og så kan vi også skændes ind i mellem og få luft - det siger alt om,
hvor godt et site, det er.
Hurra for det - og lad os håbe, at vi får mange jubilæer i fremtiden, og
sidder som mimrende 100-årige og skriver løs stadig (sikkert med ny
teknik) om vores dejlige misserdyr
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar
PS Har nogen den tilsvarende side om motorcykler - to af mine veninder
fræser bike og ikke bimser

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-10-06 10:28

> [...]
> bevar os, skulle det være nemt, brokke brokke ) end diverse
> webmails (jeg er rigtig glad for både Yahoo-mail og Sol-mail).
- to af mine

Hej igen Siri.

Man er vel altid lidt "bange" for det man ikke rigtigt forstår. Det er
så uhyggeligt nemt at bruge OE. Der er så mange grupper man kan
abonnere på faktisk lige ved hånden. Jeg tror, at dit
førstehåndsindtryk af OE har været lidt skræmmende, for besværligt
ville det være synd at sige det er.

Det er bare fint, at du er tilfreds med både katte-hjemmesiden og dit
mailprogram. Man skal altid gå efter det man føler sig mest tryg ved,
og når det så fungerer så skulle da pokker lave om på det. Det har nu
altid været mit valgsprog. "Man skal ikke bare gøre som alle andre,
man skal gøre det man selv vil".

--
Venlig hilsen

Tove