nyt katte-forum
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-10-06 07:54

Der er et helt nystartet katte-forum i luften

Det er uafhængigt af div. grupperinger og foreninger,
men udelukkende drevet af kærlighed til katte og ønsket om et godt forum med
plads til alle, der vil dele deres kærlighed til katte-kræene Blot
kræves der pænt sprog og sobre debatter.

Er I blevet nysgerrige, kan I finde det her
http://nofs.dk/detvarkattens/phpBB2/index.php

(Ps det er ikke mit forum og jeg kender ikke admin udover et par mails, men
jeg fandt det spændende at være med til at opbygge og præge et sprit nyt
forum)

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Siri

Dato : 16-10-06 10:03

> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
> can be judged by how its animals are treated

Tak for tippet Marianne - har været inde at kigge, og det er godt opdelt
(mange kat-t-egorier ) - men det virker ikke nær så lækkert og
brugervenligt som dette her.
Der er vist flere kattefora, der er sat op som det nye, med små snævre
rubrikker og lille skrift, og selvom jeg er nogen tid fra
læsebrille-alderen , så virker det bare uoverskueligt for mig. Men
det er da klasser over, hvad man ellers ser, fraregnet supersitet her
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 16-10-06 10:19

Marianne Hellemose wrote:

> Er I blevet nysgerrige, kan I finde det her
> http://nofs.dk/detvarkattens/phpBB2/index.php

Jeg synes helt ærligt, de har skudt sig selv i foden med at lave så
mange kat(t)egorier. Der vil formentlig ske det samme som med alle andre
af den slags netfora om forholdsvis snævre emner: En masse indlæg i
"diverse"-kategorien i starten og stilhed i de øvrige. Efter nogen tid
gider folk ikke se på alle de tomme kategorier mere og holder op med at
bruge det.

Hurra for denne gruppe! Jeg holder mig til den! Hvad med at invitere de
katteglade herover?

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-10-06 14:20

Kevin skrev
> [...]
>og stilhed i de øvrige. Efter nogen tid
gider folk ikke se på alle de tomme kategorier mere og holder op med at

Er der kategorier der konsekvent aldrig bliver brugt, så er det jo nemt at
slette dem, lige som man kan lave nye hvis efterspørgelsen er der )

Det ene udelukker jo ikke det andet, man kan sagtens være begge steder, hvis
man har tiden til det

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-10-06 11:01

Marianne Hellemose <catsFJERN@webnetmail.dk> wrote:
> [...]
> forum med plads til alle, der vil dele deres kærlighed til
> katte-kræene Blot kræves der pænt sprog og sobre debatter.

Har lige været inde og se mig lidt om. Det virker som en rigtig god
hjemmeside. Lige for øjeblikket er den lidt uoverskuelig for mig, men
der er jo heller ikke så mange indlæg endnu.

Jeg er meget glad for denne gruppe her på OE, men der er vel heller
ingen der forbyder os at besøge begge grupper. Det skal nok blive
spændende.
--
Venlig hilsen

Tove

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-10-06 14:30

Tove skrev
>Jeg er meget glad for denne gruppe her på OE, men der er vel heller ingen
>der forbyder os at besøge begge grupper. Det skal nok blive
spændende. <

Ja som en af dem der er kommet her jævnligt fra starten, kan jeg kun give
dig ret, det er et hyggeligt sted )

Der er mange katte-foraer, men det er ok, så er der lidt for enhver smag,
jeg er især glad for at man/jeg på det nye kunne få lov, både at advare mod
noget af det jeg bestemt ikke bryder mig om i katte/dyreverdenen, som eks.v
dyrlægen Breth Hansen, en af mine mangeårige "hade-figurer" og også
"reklamere" lidt for mit "hjertebarn" Tortie-kontoen, som er født og
opvokset her i nyhedsgruppen ) der er katte-foraer hvor dette omgående
ville give en advarsel, og da jeg nu er som jeg er *gg* har jeg svært ved
at se fornuften i at man ikke må advare mod det der kan skade katten, uanset
om det er et menneske, legetøj eller andet.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-10-06 18:46

Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg er meget glad for denne gruppe her på OE, men der er vel heller
> ingen der forbyder os at besøge begge grupper. Det skal nok blive

Efter at jeg i nogle dage har forsøgt at finde ud af hele proceduren i
det nye forum, så må jeg indrømme at jeg tror jeg giver op. Jeg plejer
under normale omstændigheder ikke at være langsomt opfattende, men det
katteforum er alt for indviklet og omstændeligt for mit vedkommende.

Jeg synes stadig, at det er en ganske udmærket side, bare ikke for
mig. Jeg aner ikke hvordan man "melder sig ud" igen, så det får være.
OE er og bliver den bedste "løsning" for mig.

Man når jo længst ved være ærlig

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kari Eiffert

Dato : 23-10-06 19:56

> [...]
> mig. Jeg aner ikke hvordan man "melder sig ud" igen, så det får være.
> OE er og bliver den bedste "løsning" for mig.

Det er da ærgerligt Det tegner ellers til at blive et rigtigt hyggeligt
forum. Synes det er pænt enkelt, men nu er jeg også med på flere lignende
forums i forvejen

Mvh kari

Fra : Dan

Dato : 24-10-06 00:06

Tillykke med forummet - til dig, webmaster eller hvem der nu måtte fortjene
det.

Han / hun har dog begået den klassiske begynderfejl at skabe alt for mange
fora. Jeg må desværre sige, jeg kommer ikke til at bruge det, fordi jeg
orker ikke at pløje mig igennem.41 (!) fora....Man kunne sagtens have holdt
sig alene til over-rubrikkerne (Kattens helbred, Velkommen, osv.) i stedet
for f.eks. at lave et forum med Introduktion af ejer og introduktion af kat.
Eller køb ..og så salg.

No hard feelings, al begyndelse er svær. Forresten bør webmaster holde øje
med bot-tilmelding og spam, det oplevede jeg i grusomt irriterende grad på
mit eget phpBB forum.

De bedste hilsener

Dan

Fra : Kari Eiffert

Dato : 24-10-06 04:14

> Tillykke med forummet - til dig, webmaster eller hvem der nu måtte
fortjene
> det.

Det er ikke mig i hvert fald

> [...]
> for f.eks. at lave et forum med Introduktion af ejer og introduktion af

Tja der er vi jo så alle forskellige. For på denne måde kan jeg nøjes med at
læse om lige præcis de ting, der interesserer mig. Læser med i et madfora,
hvor der ligeledes er 40 emner. Men smag og behag.

Mvh Kari