Opdatering på pis katten :-)
Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 15-10-06 22:46

Uther har, 7-9-13 og bank under bordet, ikke tisset i min dyne i næsten 2
uger nu. Jeg leger med mislingerne stort set hver dag, og selv Freja på 12
er begyndt at lege med. Uther er blevet enormt hyggesyg, og han kommer selv
op i sofaen til mig, selv om ingen andre katte ligger der. Han er dog ikke
kommet så vidt, at han tør ligge på min mave endnu, men han ligger imellem
mine ben og snuer. Han kan faktisk ligge der i flere timer. Feliway hænger
dog i stikkontakten, og jeg ved så ikke, om den også har lidt at gøre med,
at han er blevet mere medgørlig. Nu kan jeg også kæle med ham, når han
ligger og snuer et sted, hvor jeg lige går forbi. Og han stikker ikke en
gang af

Jeg har fået taget nogle billeder, hvor han ligger og gasser sig sammen med
mig, og når filmen er blevet fremkaldt, vil jeg smide et par af billederne
ind i mit album på hjemmesiden.

Uthers blodprøve sagde en kraftig mave/tarminfektion, så han er på
penicillin i 10 dage, sidste dag i morgen, heldigvis. Det er noget af en
kamp, og han har bidt og revet mig til blods nogle gange. Så selv om jeg
lige var kommet igennem også en 10 dages penicillinkur, måtte jeg på den
igen, da jeg helst ikke skal pådrage mig flere infektioner. Penicillinen har
virket på ham, da hans afføring er blevet mere fast i det. Men for et par
dage siden hørte jeg splat fra ham igen. Jeg håber, at det var en enlig
svale, da han ellers skal behandles med kortison, og jeg orker næsten ikke
at proppe flere piller i ham og selv skulle tage penicillin samtidig. Ellers
var Raiku glad for at se ham. God vægt og god muskelmasse. Det er første
gang, at hun har set ham for andet end vaccination, og han opførte sig
eksemplarisk.

Det var en lille opdatering, og det går jo så pænt fremad. Det bedste vil
klart være, hvis han helt stopper med at tisse i dynen, men hvis han kan
begrænse sig til en meget sjælden gang og så kun på de 2 ud af 3 dyner, der
kan være i vaskemaskinen, så går det nok Han har godt nok taget fusen på
mig, så kælen og kærlig han er blevet. Men det er jo kun godt, hvis han kan
blive ved med at være det

M.v.h.
Lise

Fra : Hanne Engermann

Dato : 15-10-06 23:22

Det var da alt i alt en dejlig opdatering

Lise, prøv at spørge dyrlægen, om hans medicin fås flydende, så du kan
give ham det i en engangssprøjte (ind i mundvigen og tryk). Og har du
prøvet at pakke hans pille ind i noget stærkt lugtende, f.eks. makrel i
tomat, hvis han kan lide det? Start med at give ham en lille bid uden
pille, og gem så pillen i næste bid.

Glæder mig til at se billeder!

Med venlig hilsen og ønske om god bedring for jer begge to
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 16-10-06 09:50

> Hanne Engermann skrev:
> Det var da alt i alt en dejlig opdatering
> Med venlig hilsen og ønske om god bedring for jer begge to
> Hanne Engermann
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Yippie! Årh hvor skønt at høre! Godt at ham Uthermissen er blevet
gladere og raskere, håber, at det lykkes helt!
Som sædvanlig jubler jeg også lige over, at det er dejligt med
opdateringer, og over alt det, man lærer ved at læse spørgsmål og svar
her.
Lise, det glæder mig at høre, at han arter sig, så I trives. Nus ham en
ekstra gang fra mig
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 16-10-06 22:30

Hej Hanne

Nu har han fået sidste pille her til aften, og de sidste 3-4 dage er det
lykkedes mig at give ham den uden synderlige rifter. Desværre hører Uther
til den sjældne katterace, der går under navnet
"Jegvilikkehåndfodresogjegrørerikkevednogetsommorharrørtved" :) Han er godt
nok 7 år efterhånden, så der er blevet prøvet stort set alle tricks, og han
HAR luret mig *G* Bare jeg tænker på at nappe ham til kloklipning, er han
væk *G* Jeg håber, at det er tilstrækkeligt. Går ud fra at han lige skal
have nogle dage uden medicin, før det kan konstateres.

Da alle i sin tid skulle have ormemiddel, fordi Uther havde orm, da vi fik
ham og Merlin, fik vi det i flydende form og skulle sprøjte det ind. Godt at
det var så stor en bøtte, for selv om vi tog kattene 1-2 stk. ad gangen ud i
køkkenet, kunne vi tørre det meste ned fra væggene bagefter. Og Uther var
bestemt ikke tilfreds.

Jeg tror nu, at jeg napper penicillin et par dage endnu, bare for at være på
den sikre side, men tak *S*

M.v.h.
Lise

Fra : Hanne Engermann

Dato : 17-10-06 01:08

> [...]
> væk *G* Jeg håber, at det er tilstrækkeligt. Går ud fra at han lige skal
> have nogle dage uden medicin, før det kan konstateres.

Ha, hvor jeg kender det!
Bare jeg *tænker* på, at det er p-pille-tid, er de pist væk. Jeg har
også prøvet at lure dem ved at gå rundt med pillerne i lommen og ellers
lade som ingenting, men nixen, de flygter, når jeg kommer i nærheden af
dem - noget de ellers ikke gør normalt. (Men de hverken bider eller
river mig).

Prøv at holde ham i nakkeskindet og træk hans hoved lidt bagover. Så
bliver en kat instinktivt rolig (de husker det fra killingetiden). Luk
hans mund op fra siden med den anden hånds "langemand" og dump pillen
ned i halsen på ham. Hvis du så kommer evt. lidt spyt på hans næse,
slikker han sig og synker.

> [...]
> køkkenet, kunne vi tørre det meste ned fra væggene bagefter. Og Uther var

Det kan jeg så godt forstå, for det nærmest svier og brænder på tungen,
det stads Jeg smed det ud! (Jeg prøvesmager nemlig altid, hvad
kattene skal have af flydende medicin).

Med venlig hilsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-10-06 12:36

Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff <lboden@mail.nospam.dk> wrote:
> [...]
> med, at han er blevet mere medgørlig. Nu kan jeg også kæle med ham,
> når han ligger og snuer et sted, hvor jeg lige går forbi. Og han

Hvor er det dejligt at høre at den lille "tissegris" er på
bedringsvejen. Mave og tarmproblemerne kan jo også have medvirket til
hans adfærd.

Han har sikkert også trængt til lidt ekstra leg med hans mor og de
andre misser. Det kan da sikkert også skyldes Feliway (det har jeg så
ikke nogen erfaring med).

7-9-13 Lise, det ser ud som om der er et stort håb forude for at det
hele falder på plads igen. Tillykke med fremgangen herfra.

--
Med venlig hilsen (og kæl til alle misserne)
Tove

Fra : Denise

Dato : 16-10-06 18:49

Det var godt Uther har fået styr på det, ja mon ikke det skyldes hans mave
problemer.
Har du prøvet PillEase til at komme omkring pillerne ? Og endelig mad helst
både før og efter pillerne, og Zoolac til at forebygge tynd mave pga
penicillin.
Glæder mig til at se billeder af hyggefiserne

--
Hilsen Denise

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 16-10-06 22:37

Hej Denise

PillEase, er det den der tang/sakslignende dims? hvis det er, har jeg sådan
en, og det er da noget juks. I hvert fald her i huset. Pillen sidder så godt
fast, at den bare bliver mere og mere smattet for hvert forsøg *S* Og katten
bliver mere og mere desparat. Det virkede som en god ide til at begynde med,
men det var kun en kort fornøjelse *S*

Jeg har nappet ham, hver gang han har stået med snuden nede i vådfoderet, og
han har spist videre bagefter. Jeg har ikke tænkt på Zoolac, det sagde Raiku
nu heller intet om, men der bliver drysset det der fiber HUSK ud over
vådfoderet to gange om dagen.

Jeg håber, at jeg kan få lagt billeder ind, men jeg er en idiot til at gøre
dem små nok til at komme på hjemmesiden. Nå, den tid, den sorg *S*

M.v.h.
Lise

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 23:04

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" skrev i en meddelelse

> [...]
> Og katten bliver mere og mere desparat. Det virkede som en god ide til at
> begynde med, men det var kun en kort fornøjelse *S*

PillEase er ligesom noget tygget tykkegummi du kan folde rundt om pillen.
Ja det er jo ikke tyggegummi men noget der smager godt og som kattene
kan tåle.
Det er vist viktigt at dine hænder ikke lugter af pille når du pakker den
ind.
Så det er noget med den rigtige rækkefølge pille vaske hænder osv
Det kan være at dine er ligeglade.

Mvh Allan

Fra : Denise

Dato : 17-10-06 06:52

Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff wrote:
> [...]
> Zoolac, det sagde Raiku nu heller intet om, men der bliver drysset
> det der fiber HUSK ud over vådfoderet to gange om dagen.

Hej Lise
Nej, som Allan skriver noget til at komme pillen inden i, der smager godt.
se på kruuse http://www.kruuse.com/asp/index.asp?act=setSite&site_id=1
skriv pillease i søgefeltet og klik på søg så kan du læse om det.

Dyrlæger kan bestille det, hvis de ikke har det på lager, men det er mit
indtryk at det er meget brugt, til jegvilikkehavepille katte

Det er ikke sikkert Raiku har tænkt på Zoolac, men det er ligesom hvis vi
får meget penicillin, så kan vi risikere at få tarmfloraen ødelagt, så kan
lidt zoolac, som jo er mælkesyrebakterier forebygge det. Husk er fibre der
samler maven, det kan godt være det er nok, det har jeg ikke rigtig forstand
på. Men mad før og efter som du gør, forebygger sikkert også problemer

Ja, vi glæder os til billederne

--
Hilsen Denise

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 17-10-06 07:29

> [...]

> får meget penicillin, så kan vi risikere at få tarmfloraen ødelagt, så kan
> lidt zoolac, som jo er mælkesyrebakterier forebygge det.

Hej Denise

Jeg er ikke enig med dig i ovenstående, efter at min dyrlæge fortalte mig,
at Zoolac i forbindelse med penicillinbehandling er helt uden effekt, idet
også mælkesyrebakterierne vil blive slået ihjel af penicillinen.
Derimod er Zoolac virksomt mod en sygdomsfremkaldt diarré, sagde han.
Bare lige til orientering.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Siri

Dato : 17-10-06 10:19

> [...]
> også mælkesyrebakterierne vil blive slået ihjel af penicillinen.
> Derimod er Zoolac virksomt mod en sygdomsfremkaldt diarré, sagde han.

Wow!
Igen må jeg juble over alt det, man lærer her - tak Hanne, for info om
flydende medicin og hvorfor katten hader det, jeg lærer også, hvad jeg
skal undgå!
Mht Lises brug af 'Husk'-fiber, dvs loppefrø/psyllium-frøskaller, så
hedder det sig, at det befordrer maven. Men jeg skal personligt - i al
indiskretion - have meget, meget lidt med meget, meget vand til, for
hvis jeg tager det som der står på pakken, så går min mave prompte
næsten i stå. Så uden at vide noget om, hvordan kattemaver fungerer, så
er mit indtryk, at det er et glimrende stoppende middel.
Til slut lidt fun - sjov må vi have! Og tak til Tove, der gjorde
opmærksom på www.doghause.com, hvor jeg fandt nedenstående om at give
sin kat piller (se link).
Obs sidste stadie/afsnit bør ikke læses af folk (som mig) med meget
sarte og pylrede nerver ang, hvordan man behandler katte...
Men det starter helt fredeligt og praktisk, og kører mere og mere af
sporet, og man griner....

http://www.doghause.com/humor.asp#pill10

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 17-10-06 14:59

Anelise Schou Nielsen wrote:

> [...]
> penicillinen.
> Derimod er Zoolac virksomt mod en sygdomsfremkaldt diarré, sagde han.

Ok, tak for info, så er jeg misinformeret

--
Hilsen Denise

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-10-06 11:11

> [...]
> Jeg håber, at jeg kan få lagt billeder ind, men jeg er en idiot til
> at gøre dem små nok til at komme på hjemmesiden. Nå, den tid, den

Hej Lise.

Du skulle prøve dette link fra en tidligere tråd (jeg tror at det var
Ragna der kom med den gode ide). Der kan man så let som ingenting
"resize" sine billeder.

http://www.mcb.dk/om_MCB/Vaerktoejer_paa_Internettet.html?subMenuGuid=3976&subGroupGuid=1602

Du skal så scrolle næsten helt ned på siden til hvor der bl.a. står
"Image resizer - download Microsoft.com" , den skal du downloade, og
så er det for fremtiden nemt at gøre billederne mindre. Du skal bare
højreklikke på billedet ( og vælge resize picture)og bestemme hvilken
størrelse du vil have på billedet.

--
Venlig hilsen

Tove

Fra : Siri

Dato : 17-10-06 10:34

> [...]
> at han er blevet mere medgørlig. Nu kan jeg også kæle med ham, når han >
ligger og snuer et sted, hvor jeg lige går forbi. Og han stikker ikke en

Årh hvor det lder dejligt, Lise, tillykke med det - alle dine
anstrengelser har båret en super frugt - en glad Uther

> Jeg har fået taget nogle billeder, hvor han ligger og gasser sig sammen
med > mig, og når filmen er blevet fremkaldt, vil jeg smide et par af
billederne > ind i mit album på hjemmesiden.

Jaaa - det glæder jeg mig til at se...

> kamp, og han har bidt og revet mig til blods nogle gange.

Ov, hvor du må slås for den kats eget bedste...

> Det var en lille opdatering, og det går jo så pænt fremad. Det bedste vil
> klart være, hvis han helt stopper med at tisse i dynen,
Ja! Det er da også skrapt, hvad han byder dig.

men hvis han kan > begrænse sig til en meget sjælden gang og så kun på
de 2 ud af 3 dyner, der > kan være i vaskemaskinen, så går det nok

Wow en tålmodighed, du har

Han har godt nok taget fusen på > mig, så kælen og kærlig han er blevet.
Men det er jo kun godt, hvis han kan > blive ved med at være det

Godt, vidunderligt, at misserdyr kan udvikle sig i endnu mere kærlig
retning - min Gia har nok ikke vænnet sig totalt til sit nye hjem endnu.
Hun giver et hop eller et ryk ved enhver høj lyd, og er således en
glimrende vagt-kat Hun er lidt reserveret endnu.
Og så kom jeg med et link med en advarsel, men jeg har lige tjekket, og
de har vist modereret det - jeg ved, at jeg så en betydeligt skrappere
version end
http://www.doghause.com/humor.asp#pill10
Enjoy - og fortsat held med freden og kæle-lykken, kære Lise
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise