Killing...
Fra : RC

Dato : 15-10-06 21:56

Hejsa.

Min veninde har i dag fundet en meget lille killing.....
Hun har taget den ind, sørget for godt med varme og modermælkserstatning.

MEN , hun har brug for hjælp ang. foder.
Alderen kender vi ikke.Dog har jeg lidt oplysninger :
Den kan gå, er dog ikke alt for sikker på benene.
Den kan hverken tisse eller komme af med aff. selv - så det hjælper hun den
med.
Hendes bud er max. 3-4 uger.

Nå - men denne lille skønne killing vil de beholde - og den skal jo have
noget foder.

Hvad kan hun give den udover det nævnte ?

/ Anja.

Fra : Hanne Engermann

Dato : 15-10-06 23:54

> [...]
> noget foder.
>
> Hvad kan hun give den udover det nævnte ?

Ud fra det, du oplyser, tror jeg snarere, at killingen ca. 2 uger, og så
er den for lille til fast føde og skal stadig have mælk ca. hver 3.
time. (Helst flydende KMR-mælk, som fås hos dyrlægen).
Det aller bedste ville være, hvis din veninde kunne finde (måske
efterlyse på Nettet) en ammemor, der har jævnaldrende killinger, både
for at den kan få varmen og kropskontakten og *især* den rette prægning.

Jeg mener, det først er i ca. 3-ugers alderen, at tænderne bryder frem,
men tidligst i 4-ugers alderen begynder killinger så småt at spise selv.
Så vil jeg anbefale at give den lidt p/d dåsemad (fås hos dyrlægen), i
starten blandet i mælken, men den skal stadig have sin mælk.

I kan læse om fodring af killinger og om killingers udvikling uge for
uge her:
http://www.netdyredoktor.dk/sw15342.asp

Med venlig hilsen og held og lykke
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : RC

Dato : 16-10-06 12:46

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> starten blandet i mælken, men den skal stadig have sin mælk.
>
> I kan læse om fodring af killinger og om killingers udvikling uge for

Tak for svar - har videregivet det

/ Anja

Fra : Gitte Bormann

Dato : 16-10-06 17:30

> [...]
> noget foder.
>
> Hvad kan hun give den udover det nævnte ?

Jeg vil tilslutte mig det, Hanne skriver. Tror bestemt heller ikke, den
er ældre. Mine killinger begyndte at få 'fast' føde omkring 4-ugers
alderen. Meget lidt i starten - jeg fingermadede dem. Indtil da: fuld
drøn på mælkeerstatningen. Det er fast arbejde - men meget givende.
Siger jeg, som delvist har opflasket 7 - jeg kedede mig IKKE, mens det
stod på.
Held og lykke med det lille pus.

Mange hilsner
Gitte Bormann