fransk bulldog jagter biler
Fra : Christina og Henrik

Dato : 29-11-06 20:08

Hej Alle.
Vi er et par med en fransk bulldog på 8 måneder som har brug for et godt
råd. Hun har fået en mani med at jagte biler. Hun har haft den dårlige vane
siden hun var 5 måneder ca, og vi kan simpelthen ikke få vænnet hende af med
det. Vi har prøvet alt fra at skælde hende ud, til at give lokke hende med
godbidder, men lige meget hjælper det. Hun jagter biler og cykler, og er
ikke bleg for at løbe ud på kørebanen hvis ikke man holder hende tilbage. Er
der nogen derude som har oplevet samme problem? Og har i evt. et par gode
råd til hvordan man vænner hende af med det?

Christina & Henrik

Fra : Anette

Dato : 29-11-06 21:43

Christina og Henrik wrote:
> Hej Alle.
> Vi er et par med en fransk bulldog på 8 måneder som har brug for et
> godt råd. Hun har fået en mani med at jagte biler.

Hej Christina og Henrik
Hvad beskæftiger I hende med? Træner I med hende...lydighedstræning eller
lignende?
Tit er det et overskud af energi ( eller stress) der gør at unge hunde
jagter biler og det overskud af energi kan man "få bugt med" ved at
beskæftige hunden både fysisk og psykisk.

Jeg kender ikke "franskeren" godt nok til kun anbefale træningsform, men de
fleste hunde synes hjernearbejde f.eks almindelig lydighedstræning, eller
søgeleg med at lede efter sin mad, eller små tricks er sjovt og de bliver
helt vidunderligt trætte i hovedet af det .

Hun er jo bare en lille pige stadigvæk, så der er meget leg i hende. Det med
at jagte biler går over for de flestes vedkommende, når erfaringen har lært
dem at biler/cykler ikke er farlige og at de ikke kan fange dem

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Søren LH

Dato : 29-11-06 22:15

"Christina og Henrik" <cogh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hende tilbage. Er der nogen derude som har oplevet samme problem? Og har i
> evt. et par gode råd til hvordan man vænner hende af med det?

Mit råd er at holde hende i snor alle tidspunkter hvor der kan komme en bil,
så hun ikke får succes med det i en del måneder. Derefter (eller samtidig),
når I kan mærke I kan få hende under kontrol, gøre det med kommando, først
langt fra biler, derefter tættere og tættere på. Sluttelig efterhånden som i
kan mærke hun er under kontrol, tage snoren af.

Mvh
Søren

Fra : Ralph

Dato : 30-11-06 00:58

> [...]
> Vi er et par med en fransk bulldog på 8 måneder som har brug for et godt
> råd. Hun har fået en mani med at jagte biler. Hun har haft den dårlige

Tjahh, kender godt problemet fra min salig Cairn "Shaggy", hun jagtede
traktorer væk fra vores lille bivej, heldigvis på den rigtige side af
hegnet.
Men HVORDAN skal man kunne løse problemet, det VIRKER jo, traktoren
forsvinder, det lykkedes, jeg vandt IGEN.

JEG forstår godt hunden.

--
Ralph