Nogle mennesker tror de er politibetjente.
Fra : pwh

Dato : 29-11-06 19:11

Jeg havde lige et sammenstød med en klaphat nede ved Damhussøen.
Mine hunde gik som sædvanligt fredeligt langs søen uden snor på,
jeg kan så se at der et stykke længere fremme er et stor brød i 50'erne
som holder og venter på os. Jeg kan så huske ham fra et tidligere sammensød
hvor han brokkede sig over at mine hunde gik løse,
så jeg var forberedet på hvad der var i vente.
Og rigtigt nok, han begyndte straks at belærer mig om at mine hunde skal værer
i snor, hans begrundelse var at de generede ænderne, hvad de har lært ikke at gører.
Det fortalte jeg ham da også stille og roligt, og at han da kunne se at mine hunde
ikke rendte efter dem. Men det var ikke godt nok for ham, han blev ved med
at brokke sig højlydt, jeg forslog ham så at melde mig til politiet hvis han
mente jeg gjorde noget ulovligt, jeg gad ligesom ikke diskuterer mere med ham.

Så begyndte fjolset at kalde mig det ene og det andet, jeg blev så sur og gav
igen af samme skuffe. Pludselig steg han af cyklen og skulle til at puste sig op
kunne jeg se, jeg sagde så stille og roligt til ham at det nok ikke var en særlig
god ide. Næh, så ville jeg vel pusse mise hunde på ham påstod han,
det ville jeg da ikke sagde jeg (de kan set ikke sådan en kommando)
men han skulle nok regne med at de gjorde det helt af sig selv.
Han kom pludselig i tanke om at han nok hellere måtte stige på cyklen
og komme videre, truende med alverdens ulykker over skulderen til mig

Hvorfor er der bare nogen mennesker der absolut skal blande sig i alting,
mine hunde gik helt fredeligt og passede sig selv, og generede ingen overhovedet.
Det er ganske normalt at folk lufter hunde løse langs søen.
Jeg kan simpelthen ikke klarer når folk skal rende rundt og spille politi,
så længe man ikke generer hinanden må man vel have lov at værer i fred.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-11-06 20:08

> [...]
> så længe man ikke generer hinanden må man vel have lov at værer i fred.

har john været på job i dag?? ((-;

mvh. marie - Der også godt kender den type folk..

Fra : pwh

Dato : 29-11-06 21:10

> har john været på job i dag?? ((-;

Hæ, det var nok hans storebroder

> mvh. marie - Der også godt kender den type folk..

Normalt ignorerer jeg dem bare, men der er grænser for
hvad man gider at lægge ører til.
Sjovt nok er det som regel altid midaldrende mænd der skal
fører sig frem på den måde, deres mavesurhed skal åbenbart
tørres af på deres medmennesker.

OT.
Jeg har lige fået en stor pose kødfulde kalveben fra en bekendt
som handler hos en hjemmeslagter, så lageret til Barf er startet op.
Fryseren er bestilt til at komme i denne uge, så jeg satster på at skifte
forder om ca 2-3 uger.
Barfbilblen er også læst igennem, nu skal den bare lige repeteres

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-11-06 21:32

> [...]
> forder om ca 2-3 uger.
> Barfbilblen er også læst igennem, nu skal den bare lige repeteres

ja, jeg kan ikke lade være med at smile....
Det glæder mig, og du kommer til at glædes dagligt fremover!

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 29-11-06 21:53

> ja, jeg kan ikke lade være med at smile....

Det største smil kommer forhåbentligt til at hænge
på mine hundes læber

> Det glæder mig, og du kommer til at glædes dagligt fremover!

Jeg glæder mig også, men jeg er altså for fornæret til at kasserer
25 kg godt tørfoder af bare utålmodighed.

Nu skal jeg bare lige have besøgt den lokale foderpuscher (Maxøes)
deres hjemmeside er desværrer nede for tiden, så jeg aner ikke hvad
han har af gode sager, men han skulle gører en del i Barf så vidt jeg ved.
Det er jo tåbeligt at bestille hjem fra nettet hvis han har rimelige priser,
jeg kører lige forbi ham på vej hjem fra arbejde.

/Jens (som godt må værer OT i egen tråd)

Fra : Leyna

Dato : 30-11-06 05:40

On Wed, 29 Nov 2006 21:52:34 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>Det er jo tåbeligt at bestille hjem fra nettet hvis han har rimelige priser,
>jeg kører lige forbi ham på vej hjem fra arbejde.

Svjh. så får Maxøe osse leveret fra Dandog og hvis de er lige så
ustabile som i Randers, så bliver det svært at skaffe kød. Jeg har
ikke kunne købe noget i Randres den sidste måned, fordi Dandog bare
ikke leverer. Deres kød er så heller ikke det bedste jeg har set, men
hundene kan godt li' det, og det var nemt at få fat på. Jeg skal ha'
fundet mig en anden foderpusher...

>/Jens (som godt må værer OT i egen tråd)

Så er det godt jeg er her til at hjælpe dig!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 30-11-06 09:40

> [...]
> ikke leverer. Deres kød er så heller ikke det bedste jeg har set, men
> hundene kan godt li' det, og det var nemt at få fat på. Jeg skal ha'

Jeg har også http://www.barf.dk/forretninger%20glostrup2.htm
i rimelig nærhed, kender du noget til dem ???

> Så er det godt jeg er her til at hjælpe dig!

Det er du altid frisk på

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 30-11-06 14:06

On Thu, 30 Nov 2006 09:39:32 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg har også http://www.barf.dk/forretninger%20glostrup2.htm
>i rimelig nærhed, kender du noget til dem ???

Desværre ikke. Jeg havde selv været inde at kigge på den side, og
fundet en foderpusher ikke alt for langt herfra, men det link er taget
af siden igen. ØV!

>Det er du altid frisk på

Jeps, vi bastardejere må jo holde sammen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : BettinaP

Dato : 30-11-06 10:09

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> [...]
> priser,
> jeg kører lige forbi ham på vej hjem fra arbejde.
>
> /Jens (som godt må værer OT i egen tråd)

de har så absolut rimelig priser, langt billigere end barf.dk der har butik
ude ved smedeland. barf.dk har så til gengæld et stort udvalg.

Maxøe virker vældigt entusisatiske omkring barf og deres udvalg de gange
jeg har været på besøg
nogen gange får han "fejl"pølser...som fex ikke er blevet saltede ordenligt
og derfor ikke må sælges til os mennesker.
Thea er vældig begejstret for dem.
de hakker og fryser selv det meste, måske er det derfor det ikke er helt
stabilt hvad de har i fryserne, men jeg har da endnu ikke måtte gå forgæves

indtil videre har de dog ikke kunne levere nogle ordentlige kødben, men dem
skaffer jeg så andetsteds fra

ps: gem lige lidt til mig da min fryser er ved at være tom...

BettinaP

Fra : pwh

Dato : 30-11-06 10:23

> de har så absolut rimelig priser, langt billigere end barf.dk der har
> butik ude ved smedeland. barf.dk har så til gengæld et stort udvalg.

OK, godt at vide.

> Maxøe virker vældigt entusisatiske omkring barf og deres udvalg de
> gange jeg har været på besøg

Også hvad jeg har hørt.

> [...]
> de hakker og fryser selv det meste, måske er det derfor det ikke er
> helt stabilt hvad de har i fryserne, men jeg har da endnu ikke måtte

Lyder godt.

> indtil videre har de dog ikke kunne levere nogle ordentlige kødben,
> men dem skaffer jeg så andetsteds fra

Hvor skaffer du ben fra ???

> ps: gem lige lidt til mig da min fryser er ved at være tom...

Det kan jeg ikke love

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-11-06 17:03

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> har john været på job i dag?? ((-;
>
> mvh. marie - Der også godt kender den type folk..

Det er da sjovt som i er efter mig
Med over 25 år på bagen har jeg andet at lave end at genere Jensen når han
lufter sine kraturer

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : b.bruse

Dato : 29-11-06 20:16

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:03kbh.27$XB1.8@news.get2net.dk...
> [...]
> så længe man ikke generer hinanden må man vel have lov at værer i fred.

Har du aldrig tænkt på du kan være forkert på den ? Jeg slipper ikke min
Hund løs selv om jeg
er allene på stranden. Der er et skilt der påbyder at Hunde skal føres i
snor. Der er nemlig en grund til det !!! Du er ikke allene ved Damhussøen.
Man kan ikke se hvem der har kontrol med sine dyr. Hvis alle brugte sine
egne regler hvordan så det så ud ?? En anden sag er så at man bør tale
ordentligt
til hinanden.
Hilsen
B. Bruse

Fra : pwh

Dato : 29-11-06 21:16

> [...]
> ved Damhussøen. Man kan ikke se hvem der har kontrol med sine dyr.
> Hvis alle brugte sine egne regler hvordan så det så ud ?? En anden

Jamen jeg var da galt på den, der er skiltet med at hunde skal værer i snor.
Det er ikke det der er pointen, min pointe er at jeg ikke mener at vi skal rende
rundt og opdrage på hinanden så længe vi ikke er til gene, og det var vi ikke.
Mener folk at jeg opfører mig forkert må de bede myndighederne om at
tage sig af det, det forslog jeg ham jo også.
Jeg har da tit lyst til at råbe efter feks cyklister der kører om aftenen uden lys på
mens de knævrer i mobil, men jeg holder da pænt min kæft.
Tænk på hvor hvis vi alle skulle rende rundt og belærer hinanden om hvordan
man skal opfører sig korrekt, det vill værer en yndig verden at leve i

/Jens

Fra : b.bruse

Dato : 29-11-06 21:33

> [...]
> hvordan
> man skal opfører sig korrekt, det vill værer en yndig verden at leve i

Ok Jens så er vi enige.
Hilsen
B.Bruse

Fra : Is

Dato : 29-11-06 20:23

> [...]
> så længe man ikke generer hinanden må man vel have lov at værer i fred.

Hmm

Hyglig fætter !!!

Men må du ha hunden løs der ???

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 29-11-06 21:20

> Hmm
>
> Hyglig fætter !!!

Ikke specielt

> Men må du ha hunden løs der ???

Nej det må man ikke, men hvad kom det ham ved
når det ikke var til gene for ham.
Man må feks heller ikke fiske dernede, de gør folk da også,
ikke at det retfærdiggør at jeg overtræder reglerne

/Jens

Fra : Is

Dato : 29-11-06 21:35

> Nej det må man ikke, men hvad kom det ham ved
> når det ikke var til gene for ham.
> Man må feks heller ikke fiske dernede, de gør folk da også,
> ikke at det retfærdiggør at jeg overtræder reglerne

Jeg kan ikke forstå at DU brokker dig !!!

Det var da ham der har retten til at brokke sig, over de hundeluftere der
ikke overholder reglerne

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 29-11-06 22:02

> Jeg kan ikke forstå at DU brokker dig !!!

Du mener altså at man bør brokke sig hvergang man ser en eller
anden gører noget forkert/ulovligt, så kan man da få rigeligt at se til.
Det ville have været ok at han havde brokket sig hvis mine hunde
havde jagtet ænder, eller generet ham på en eller anden måde.
At folk render rundt og spiller betjent har jeg ingen respekt for,
kun hvis de også kan fremvise et skilt

Og jeg har da flere gange jeg har mødt politiet
med mine trådløse hunde her i Rødovre, det har de endnu ikke
sagt et eneste ord til, de kan vel se at der er kontrol over dem.

> Det var da ham der har retten til at brokke sig, over de hundeluftere
> der ikke overholder reglerne

Jeg tror bare han var ude på at starte et skænderi, jeg havde som sagt
haft et mindre sammenstød med ham før. Og da det ikke hjalp første
gang han sagde det, forventede han så anden gang at jeg skulle hive
en snor frem og give hundene den på, mens jeg mange gange sagde undskyld.

Møder jeg ham en tredje gang og han brokker sig igen vil jeg nok
bare totalt ignorerer ham, han fik bare lige mit pis i kog idag

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-11-06 22:15

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> Møder jeg ham en tredje gang og han brokker sig igen vil jeg nok
> bare totalt ignorerer ham, han fik bare lige mit pis i kog idag
>
> /Jens

Altså kære Jens.

Dybest set har manden jo ret - ingen tvivl om det. Når det så er sagt
kan jeg da godt forstå at du blev sur på ham. Hvis Tyson og Angel ikke
har generet ham (eller ænderne), så kan jeg da ved gud ikke se hvad
han blander sig for. Han kan da lade politiet om at påtale evt.
ulovligheder, men den slags kværulanter findes der mange af, så der er
nok ikke så meget at gøre ved det.

Og så er det jo snart barfe-tid. Håber ikke at bibelen er slidt op
inden da

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 29-11-06 22:41

> [...]
> han blander sig for. Han kan da lade politiet om at påtale evt.
> ulovligheder, men den slags kværulanter findes der mange af, så der er

Det jeg blev sur over var hans måde at henvende sig på,
jeg vil tales ordentligt til
Var han kommet på en pæn måde kunne vi da have fået en
sludder om "problemet", ikke at jeg havde ændret adfærd af den grund.
Men når folk puster sig op virker det stik modsat på mig.

Jeg kan da huske en dame der engang pænt bad mig om at tage Tyson
i snor dernede da hun var bange for hunde, det gjorde jeg så selvfølgelig.
Hun henvendte sig pænt og høfligt, og blev selvfølgelig svaret på samme måde.

> Og så er det jo snart barfe-tid. Håber ikke at bibelen er slidt op
> inden da

Jeps, fryseren er bestilt og lageret er startet op, teorien er også
rimeligvis på plads efterhånden, den skal bare lige pudses af de næste uger

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-12-06 15:07

pwh skriblede bla:

> Jeps, fryseren er bestilt og lageret er startet op, teorien er også
> rimeligvis på plads efterhånden, den skal bare lige pudses af de
> næste uger

Har du målt hvor mange sække hundemad der kan ligge i den ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-12-06 18:32

> Har du målt hvor mange sække hundemad der kan ligge i den ?

Hæ, den er kun på 85 Liter, så der er ikke til så meget.
Men den lille pisfryser vejede sgu 45 kg alligevel,
jeg havde nær aldrig fået bakset den ned i kælderen

/Jens

Fra : Is

Dato : 29-11-06 23:18

> [...]
> havde jagtet ænder, eller generet ham på en eller anden måde.
> At folk render rundt og spiller betjent har jeg ingen respekt for,

Jeg mener ikke "bør" men jeg ser ikke noget galt i det !

Der er jo åbenbart nogle der skal have en påmindelse, før de følger de
anvisninger/regler der er for området !!

Jeg kan jo se at der er områder hvor du må ha hunden løs, hvorfor så ikke
bare gøre det der ???

> Og jeg har da flere gange jeg har mødt politiet
> med mine trådløse hunde her i Rødovre, det har de endnu ikke
> sagt et eneste ord til, de kan vel se at der er kontrol over dem.

Og derfor mener du det er ok ???

> [...]
>
> Møder jeg ham en tredje gang og han brokker sig igen vil jeg nok
> bare totalt ignorerer ham, han fik bare lige mit pis i kog idag

Er dit pis så ved at være kølet af igen ??? så kan vi få en god nats søvn,
men gode drønne om morgendagen !

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 30-11-06 09:36

> Jeg mener ikke "bør" men jeg ser ikke noget galt i det !

Jeg mener man bør blande sig udenom hvis man ikke blive chikaneret,
hans eneste argument var at mine hunde generede ænderne,
og det gør de hverken mere eller mindre af at de er i snor.

> Der er jo åbenbart nogle der skal have en påmindelse, før de følger de
> anvisninger/regler der er for området !!

Det havde han prøvet 1 gang med mig i sommers, han kunne da selv
huske det. Sådan ca med samme resultat, bortset fra at dengang valgte
jeg bare at ignorerer ham indtil han begyndte at råbe skældsord,
så fik han en fuckfinger, det var det hele. Igår kørte den lidt længere op.
Var det ikke lidt naivt af ham at tro at jeg anden gang han sagde det
ville rette mig efter ham, næh han har bare været ude på at skændes.

Jeg har en teori om at de typer slet ikke kan lide hunde, og når der
så endelig kommer en de kan kriticerer med retten på deres side,
så får den ikke for lidt.

> Jeg kan jo se at der er områder hvor du må ha hunden løs, hvorfor så
> ikke bare gøre det der ???

Nu er det altså svært for mine hunde at bade med snor på.
Det er det eneste sted i rimelig nærhed hvor de kan bade.

> Og derfor mener du det er ok ???

Det bekræftiger mig da i det, ja.

> Er dit pis så ved at være kølet af igen ???

Jeg er helt rolig og har sovet fint
Jeg hader bare at få mine ture ødelagt af den slags mavesure fjolser.

/Jens

Fra : Is

Dato : 30-11-06 21:13

> Det bekræftiger mig da i det, ja.

dvs. hvis politiet ser noget ikke lovligt, og ikke gør noget !! så er det
"lovligt" ??

> Jeg er helt rolig og har sovet fint
> Jeg hader bare at få mine ture ødelagt af den slags mavesure fjolser.

Så sæt snor på hunden - så er der vel ikke mere brok med ham.

Erik Isager

Fra : Anette

Dato : 29-11-06 23:57

pwh wrote bl.a.:
> Jeg kan simpelthen ikke klarer når folk skal rende rundt og spille
> politi, så længe man ikke generer hinanden må man vel have lov at værer i
> fred.

Enig! Og han var da heldig at hundene ikke reagere på hans vrede stemme.

Vi bor i et område hvor der bygges ud pt. Mens der kun var begyndende
udgravninger, gik vi stadig tur med hundene i det område ( store engdrag
omkranset af masser af skov) . Selvfølgelig et stykke væk, så ingen kom til
skade med hverken udgravnihnger eller gravkøer, men nok til at en -
formentlig - ejendomsmægler fik øje på os og vores løse hunde.
Han gik ikke hen til os, men stoppede ca 100m fra os, og råbte højt og meget
vredt ad os: "Der må ikke være løse hunde her!" Hundene reagerede
promte,snurrede rundt og løb mod manden, højt gøende. Vi fik dem
selvfølgelig stoppet og i snor; uden der skete noget som helst. Men var lidt
rystede over hundenes reaktion. Jo, de har "altid" gået tur deroppe på de
marker, så det var vel "deres" mark, men vi har da før mødt mennesker der,
uden de reagerede med andet end nysgerrighed. Vi har boet her ca 10 år og
har "altid" luftet hunde der, ligesom mange andre af området hundeejere.
Det var en søndag eftermiddag, her langt uden for alfarvej, så vi havde ikke
forventet at der var nogen i nærheden og jo, manden var sikkert i sin gode
ret til at skælde ud.
Han havde dog stået sig bedre ved at gå helt hen til os, snakke stille og
roligt med os, tror jeg. Vi blev ikke hverken sure eller vrede. Brugte
vistnok energien på at fundere over hundene - istedet for at reagere på
en sur midaldrende mand som lige skulle have luft for sine frustrationer.

Vi undrer os tit over folks meget voldsomme reaktioner på hunde- ikke bare
vores hunde, men hunde i al almindelighed. Er det virkelig nødvendigt at
hidse sig så voldsomt op for at få rettet en situation man finder
utilfredsstillende? - Besynderligt at det at snakke sammen er gået helt af
mode

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 30-11-06 09:49

> Enig! Og han var da heldig at hundene ikke reagere på hans vrede
> stemme.

Nu er mine hunde ret så fredelige af sig, men jeg tror ikke at han skulle
værer kommet over og hevet fat i mig, som han vist var godt på vej til.
Specielt Angel er meget beskyttende overfor mig, Tyson passer mere
på når vi er derhjemme.

> [...]
> fik dem selvfølgelig stoppet og i snor; uden der skete noget som
> helst. Men var lidt rystede over hundenes reaktion.

Hæ, det har fjolset nok også været. Det kan forhåbentligt lærer ham
at holde sin kæft en anden god gang

> [...]
> nødvendigt at hidse sig så voldsomt op for at få rettet en situation
> man finder utilfredsstillende? - Besynderligt at det at snakke sammen

Du har helt ret, sådan oplever jeg det også.
Det sker måske 2-4 gange om året at nogen brokker sig over mine hunde,
men der er det også altid på en sur og ubehagelig måde.
Fatter folk dog ikke at tryk bare avler modtryk.

/Jens

Fra : JBH

Dato : 30-11-06 02:17

> [...]
> så længe man ikke generer hinanden må man vel have lov at værer i fred.

Ja, hvad fanden bilder sådan en idiot sig ind. Lad os bare lave vores egne
regler. f.eks op på fortovet med knallerter og cykler, så længe de ikke
generer andre gør de vel ingen skade der. Jeg gider heller ikke holde for
rødt længere hvis jeg ikke generer nogle ved at køre frem. Hvis nogle
brokker sig, kan de få at vide de er nogle klaphatte. osv.osv.

Kan du virkelig ikke se at du har et problem når du bevidst vælger at lufte
dine hunde uden snor, når der er skiltning med at hunde skal føres i
snor.....

/JBH

Fra : Leyna

Dato : 30-11-06 05:51

On Thu, 30 Nov 2006 02:17:08 +0100, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>Kan du virkelig ikke se at du har et problem når du bevidst vælger at lufte
>dine hunde uden snor, når der er skiltning med at hunde skal føres i
>snor.....

Hvis jeg nu kører i bil uden at have sele på, ville det så osse være i
orden at hvem som helst stoppede mig og fortalte mig at det var
ulovligt? Ville du stoppe mig for at brokke dig over det?

Og hvad får man ud af det? hvis det virkelig er dig så meget imod, så
kan du jo melde det, og det er osse det Jens er inde på. Man behøver
ikke at puste sig op bare for at gøre sig selv bemærket.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 30-11-06 10:20

> [...]
> kan du jo melde det, og det er osse det Jens er inde på. Man behøver
> ikke at puste sig op bare for at gøre sig selv bemærket.

Jeg ved at der nede på Engen i sommers blev delt bøder ud til folk
hvis hunde rendte rundt og var til gene for grillfolket.
Der var simpelthen nogen der havde ringet til politiet og brokket sig,
så synes politiet at der er et problem, så skal de nok tage sig af det.

/Jens

Fra : Mallen

Dato : 01-12-06 20:06

> [...]
> kan du jo melde det, og det er osse det Jens er inde på. Man behøver
> ikke at puste sig op bare for at gøre sig selv bemærket.

Hvis man er så dum, at man gentagne gange lufter sin hund uden snor, et sted
hvor der er skilte med påbud om at føre sin hund i snor, så beder man jo
bevist om ballade, og så er det for barnligt at brokke sig over at det
pisser folk af.
Jeg kan godt forstå manden føler sig provokeret, når han før har påtalt det.

Mal

Fra : pwh

Dato : 01-12-06 20:35

> [...]
> et sted hvor der er skilte med påbud om at føre sin hund i snor, så
> beder man jo bevist om ballade, og så er det for barnligt at brokke

Så beder alle de mennesker der overtræder diverse regler altså om ballade,
det er stadig myndighedernes arbejde at tage sig af det, ikke den enkelte borger.

> Jeg kan godt forstå manden føler sig provokeret, når han før har
> påtalt det.

Han var bare ude på at få sig et skænderi tror jeg,
det fik han så også, så han er sikkert glad og lykkelig nu

/Jens

Fra : JBH

Dato : 03-12-06 23:24

> Hvis jeg nu kører i bil uden at have sele på, ville det så osse være i
> orden at hvem som helst stoppede mig og fortalte mig at det var
> ulovligt? Ville du stoppe mig for at brokke dig over det?

Næh, Meget dårlig sammenligning, det kan kun gå ud over dig selv hvis du
kører galt. Hvis du der imod kører som en åndssvag og kan være til fare for
andre (Selvom du mener du er verdens bedste bilist) så kunne jeg nok finde
på at kommentere det, især hvis det var noget jeg så dig gøre flere gange.
Så har jeg i alt fald tilkendegivet at du bryder loven ved at køre sådan.
Mener du det er at puste sig op ?
Og så fatter jeg simpelthen ikke at Jens ikke kan se at han er med til at
give hundeejere generelt og især hans hunderace et dårligt ry , uanset han
selv mener han har styr på hundene, når han bevidst skider på loven og går
fri ved fod når der er skilte som påbyder line.

> Og hvad får man ud af det? hvis det virkelig er dig så meget imod, så
> kan du jo melde det, og det er osse det Jens er inde på. Man behøver
> ikke at puste sig op bare for at gøre sig selv bemærket.

Tror du virkeligt Politiet gider tage sig af sådan noget...Tvært imod vil
man nok få at vide at man selv bør henvende sig til den som bryder loven og
kommentere det, med mindre vedkommende har psykopatiske træk.

/JBH

Fra : pwh

Dato : 04-12-06 06:09

JBH wrote:
> Og så fatter jeg simpelthen ikke at Jens ikke kan se at han er med
> til at give hundeejere generelt og især hans hunderace et dårligt ry

Hvilken en af racerne tænker du på :-?

> [...]
> vil man nok få at vide at man selv bør henvende sig til den som
> bryder loven og kommentere det, med mindre vedkommende har

Det passer ikke her i Rødovre.
I sommers blev der da delt bøder ud til hundeejere hvis
hunde generede grillfolket nede på Engen, det er ca
30 meter fra hvor jeg skændtes med manden.
Der var nogen da havde ringet og brokket sig,
og det havde politiet self taget sig af, alt efter bogen.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 30-11-06 10:09

> [...]
> ikke holde for rødt længere hvis jeg ikke generer nogle ved at køre
> frem. Hvis nogle brokker sig, kan de få at vide de er nogle

De sammenligninger er jo en anelse ude af propertioner, havde mine
hunde rendt rundt ude på cykelstien var det da også fair hvis han brokkede sig.
Skulle jeg brokke mig til alle de mennesker der lvar ubetydelig overtrædelser
som den jeg lavede, så kunne jeg da ikke bestille andet.
Jeg skeler mere til om folk er til gene for mig, men så kan jeg da også brokke mig.

> Kan du virkelig ikke se at du har et problem når du bevidst vælger at
> lufte dine hunde uden snor, når der er skiltning med at hunde skal
> føres i snor.....

Næh.
Men får jeg en dag en bøde for det vil jeg da ikke brokke mig

/Jens

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 02-12-06 11:01

©"JBH" skrev i en meddelelse
> [...]
> lufte
> dine hunde uden snor, når der er skiltning med at hunde skal føres i

JBH: Jeg gi´r dig ret.

Én ting er at opfylde sine egne behov uden at tage hensyn til andre, et
andet er at retfærdiggøre dem i denne gruppe.

Manden ved søen havde jo ret og var i sine gode ret til at gøre
opmærksom på reglerne. Det er efterhånden sjældendt at mennesker tør
gøre opmærksom på, at andre ikke følger gængse regler.

Hvornår er vi mennesker holdt op med at sige fra, hvis "ting/hændelser
o.s.v." ikke er lovlige, er umoralske, til gene eller lignende? Vi mener
åbenbart at vi betaler skat og demed må det "offentlige" f.eks. politiet
tage sig af problemerne.

Hilsen Jeannie, som heller ikke oveholder "hunde i snor", men gør det på
tidspunkter hvor der er langt til andre mennesker/dyr.

http://ckcs.dk/news.php

Fra : pwh

Dato : 02-12-06 11:10

> JBH: Jeg gi´r dig ret.
>

> Én ting er at opfylde sine egne behov uden at tage hensyn til andre,
> et andet er at retfærdiggøre dem i denne gruppe.

Hvor har du fra at jeg ikke tager hensyn til andre.
Mine hunde er netop opdraget til at lade andre mennesker og dyr
værer i fred, så må de kunne forvente det samme.

> Manden ved søen havde jo ret og var i sine gode ret til at gøre
> opmærksom på reglerne. Det er efterhånden sjældendt at mennesker tør
> gøre opmærksom på, at andre ikke følger gængse regler.

Mit gæt er stadig at det var en hundehader der bare ville have
sig et skænderi.
Hvis du bare vidste hvor mange posetive reaktioner jeg får fra folk
når mine hunde bader i Damhussøen.
Så det vil jeg da ikke ændrer på fordi der er et enkelt fjols
der ikke lige mener jeg følger reglerne.

> [...]
> o.s.v." ikke er lovlige, er umoralske, til gene eller lignende? Vi
> mener åbenbart at vi betaler skat og demed må det "offentlige" f.eks.

Jeg mener ikke vi skal rende rundt og opdrage på hinanden
i tide og utide, er man til gene for hinanden er det self noget andet.
Selvtægt og afarter af samme er jeg modstander af.

> Hilsen Jeannie, som heller ikke oveholder "hunde i snor", men gør det
> på tidspunkter hvor der er langt til andre mennesker/dyr.

Det er jo så lidt svært for mig her inde i byen,
til gengæld har jeg opdraget mine hunde godt.

/Jens

Fra : Mallen

Dato : 02-12-06 20:18

> Hvor har du fra at jeg ikke tager hensyn til andre.

Hvis man vælger at lufte uden snor et sted hvor det er påbudt og der skiltes
med det, så må man sige at du ikke udviser hensyn, og så er det sagen
uvedkommende hvordan du har opdraget dine hunde.

> Hvis du bare vidste hvor mange posetive reaktioner jeg får fra folk
> når mine hunde bader i Damhussøen.
> Så det vil jeg da ikke ændrer på fordi der er et enkelt fjols
> der ikke lige mener jeg følger reglerne.

Du er fjolset, det er dig der ikke følger reglerne, at du har mødt nogen,
der syntes det er sjovt, at du bader dine hunde et sted hvor der er påbud om
at føre dem i snor, gør det ikke mere lovligt.

> Jeg mener ikke vi skal rende rundt og opdrage på hinanden
> i tide og utide, er man til gene for hinanden er det self noget andet.
> Selvtægt og afarter af samme er jeg modstander af.

Du lufter dine hunde uden snor et sted hvor du er klar over der er påbud om
snor, og så skriver du her "Selvtægt og afarter af samme er jeg modstander
af" . . . . . . hmmm!

> Det er jo så lidt svært for mig her inde i byen,
> til gengæld har jeg opdraget mine hunde godt.

Opdragede hunde fritager dig ikke for at følge de love og regler der er for
et område, bare fordi du er uenig i dem.

Mal

Fra : pwh

Dato : 02-12-06 21:26

> Hvis man vælger at lufte uden snor et sted hvor det er påbudt og der
> skiltes med det, så må man sige at du ikke udviser hensyn, og så er
> det sagen uvedkommende hvordan du har opdraget dine hunde.

Du blander bereberne "at udvise hensyn" sammen med at man ikke
overholder nogle regler.
Jeg mener godt at man kan overtræde nogle regler uden at generer andre.
Det gør rigtigt mange mennesker sikkert dagligt.

> Du er fjolset, det er dig der ikke følger reglerne, at du har mødt
> nogen, der syntes det er sjovt, at du bader dine hunde et sted hvor
> der er påbud om at føre dem i snor, gør det ikke mere lovligt.

Jeg har aldrig påstået at det var lovligt, men der er nok ikke ligefrem
livstidsdom for overtrædelsen
Jeg er altså ikke ligefrem den eneste der lufter hund løs langs søen,
det er faktisk ret almendeligt.

> Du lufter dine hunde uden snor et sted hvor du er klar over der er
> påbud om snor, og så skriver du her "Selvtægt og afarter af samme er
> jeg modstander af" . . . . . . hmmm!

Hvad har min handlig med selvtægt at gører, det var vist tværtimod manden
der var godt på vej til at begå selvtægt da han stillede cyklen for at komme
over til mig, klogeligt nok ombestemte han sig.

> Opdragede hunde fritager dig ikke for at følge de love og regler der
> er for et område, bare fordi du er uenig i dem.

Næh, får jeg en bøde for det tager jeg da også den med
Og var der et generelt mishag nede ved søen over at jeg lufter løs hund
ville jeg da heller ikke gører det, men det kan tælles på en hånd
de gange der er nogen der har brokket sig over det.
Og jeg går der faktisk næsten dagligt, og har gjort det i over 4 år.
Til gengæld har jeg ikke tal på alle de posetive tilkendegivelser
jeg har fået, det siger mig at jeg gør det rigtige, sådan rent socialt.

/Jens

Fra : Mallen

Dato : 02-12-06 21:58

> Du blander bereberne "at udvise hensyn" sammen med at man ikke
> overholder nogle regler.

At der er skiltet med hunde i snor, er sikkert ikke gjort alene for at
genere dig, men af hensyn til nogen/noget, så nej jeg gør ej.

> Jeg mener godt at man kan overtræde nogle regler uden at generer andre.
> Det gør rigtigt mange mennesker sikkert dagligt.

Det kan man da godt, men humlen her er jo netop, at du generer nogen ved at
bryde reglerne.

> Jeg har aldrig påstået at det var lovligt, men der er nok ikke ligefrem
> livstidsdom for overtrædelsen
> Jeg er altså ikke ligefrem den eneste der lufter hund løs langs søen,
> det er faktisk ret almendeligt.

At andre overtræder reglerne gør det ikke ok.

> Hvad har min handlig med selvtægt at gører,

Du følger ikke reglerne for området.....

> [...]
> Til gengæld har jeg ikke tal på alle de posetive tilkendegivelser
> jeg har fået, det siger mig at jeg gør det rigtige, sådan rent socialt.

Hvad den generelle stemning på stedet er, er fuldstændig ligegyldig, du
vælger bevist at overtræde reglerne, så du opfordre jo selv til ballade, og
så må du også ta' de "øretæver" det gi'r, jeg forstår godt manden er træt af
dig, når du i over 4 år har skidt på reglerne dernede.

Mal

Fra : Kim H.

Dato : 02-12-06 22:22

"Mallen" <get_real@home.dk> skrev i en meddelelse

> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> At der er skiltet med hunde i snor, er sikkert ikke gjort alene for at
> genere dig, men af hensyn til nogen/noget, så nej jeg gør ej.

Gi' op Mal, det er spild af tid, jeg har opgivet ham og smidt ham i mit
filter.

Kim

Fra : Eva

Dato : 03-12-06 00:20

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gi' op Mal, det er spild af tid, jeg har >opgivet ham og smidt ham i mit
> filter.
>
> Kim

Uha da da Jens, nu skal du græde dig i søvn

Eva

Fra : Kim H.

Dato : 03-12-06 00:29

"Eva" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Uha da da Jens, nu skal du græde dig i søvn
>

> Eva

ak ja......

Kim

Fra : Mallen

Dato : 03-12-06 00:50

"Eva" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Uha da da Jens, nu skal du græde dig i søvn

Jeg må gi' Kim ret, det virker som spild af tid, og det ser da også ud til,
at Is og JBH også har opgivet ham.

Mal

Fra : pwh

Dato : 03-12-06 06:17

Mallen wrote:
> Jeg må gi' Kim ret, det virker som spild af tid,

Hvis dit formål er at jeg skal ende op med at give dig ret
i denne sag, ja så spilder du helt sikkert tiden.
Men det gjorde jeg da vist også pænt opmærksom på

> og det ser da også
> ud til, at Is og JBH også har opgivet ham.

Tvivler mht Isager.
Ekstrabladet gider jeg alligevel ikke læse,
så indlæg fra JBH kan jeg godt leve uden

/Jens

Fra : pwh

Dato : 03-12-06 06:07

> Uha da da Jens, nu skal du græde dig i søvn
>

> Eva

Ja det skulle lige værer det
Men jeg kan se at Kim igen har kopieret en af mine vendinger,
han må værer en stor fan af min skrivestil

/Jens

Fra : Mallen

Dato : 03-12-06 00:31

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Mallen" <get_real@home.dk> skrev i en meddelelse

> Gi' op Mal, det er spild af tid, jeg har opgivet ham og smidt ham i mit
> filter.

Jeg kan godt se hvad du mener

Mal

Fra : pwh

Dato : 02-12-06 22:18

> At der er skiltet med hunde i snor, er sikkert ikke gjort alene for at
> genere dig, men af hensyn til nogen/noget, så nej jeg gør ej.

Jeg aner faktisk ikke hvorfor det er forbudt, det er sikkert fordi det
er nemmere med et generelt forbud end at sige at folk der har styr
over deres hunde godt må.

> Det kan man da godt, men humlen her er jo netop, at du generer nogen
> ved at bryde reglerne.

Sådan rent %-mæssigt generer jeg så ikke ret mange,
vi taler sikkert promiller.
Der er da sikkert også nogen der ville føle sig generet
selv om hundene var i snor, man kan ikke gører alle tilpas her i verden.

> At andre overtræder reglerne gør det ikke ok.

Men det siger mig et eller andet om at jeg ikke er den eneste der
synes at forbuddet er fjollet, og at folk der færdes ved søen og
fuglene er vant til løse hunde.

> Du følger ikke reglerne for området.....

Du har vist misforstået begrebet selvtægt, sådan i lovens forstand.

> Hvad den generelle stemning på stedet er, er fuldstændig ligegyldig,

Ok, jeg kan altså skide på mine medmennesker så
længe jeg bare følger reglerne, eller hvad er det du mener.

> [...]
> ballade, og så må du også ta' de "øretæver" det gi'r, jeg forstår
> godt manden er træt af dig, når du i over 4 år har skidt på reglerne

Nu ved han næppe at jeg har gået der i 4 år, han har mødt mig 2 gange
med løse hunde på ½ år efter hans eget udsagn.
Og jeg er da rede til at tage ørertæverne, det skal bare værer
den rette myndighed der uddeler dem.
Og eftersom det er et populært jogginsted ville det værer besynderligt
hvis jeg ikke en eller anden gang havde mødt en betjent på løbetur,
han havde så kunne stikke mig en bøde hvis han mente der var et problem.

Nå, jeg tror snart vi kører i ring med denne diskussion.
Jeg er ikke tilhænger af at hunde går i snor, det er du så.
Det var bare ikke lige det der var pointen med indlægget,
men det hører da self med til sammenhængen

/Jens

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 03-12-06 16:06

Mallen skrev:
> "Eva" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg må gi' Kim ret, det virker som spild af tid, og det ser da også ud til,
> at Is og JBH også har opgivet ham.

Jeg er enig i Jens med mange ting, men det her er jeg dybt uenig med
Jens om og det ved han og vi har haft diskussionene mange gange. Mht
det her gør Jens hvad der passer ham.

Det kan godt være Jens du synes det er ubetydeligt. Men for andre kan
det være en stor gene i hverdagen. Ja og ham her sagde fra. Og ja jeg
synes faktisk han er i sin gode ret til at sige fra - dog kunne det
godt have foregået på en mere hensigtsmæssig måde.

LN

Fra : Is

Dato : 03-12-06 18:01

dog kunne det godt have foregået på en mere hensigtsmæssig måde.

---
helt enig i dette.

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 03-12-06 18:39

> dog kunne det godt have foregået på en mere hensigtsmæssig måde.
>
> ---
> helt enig i dette.

Jeg prøvede faktisk til at starte med tålmodigt at forklarer
manden mit synspunkt på en rolig måde,
men sådan skulle det altså ikke værer.

/Jens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-12-06 13:37

pwh wrote:

> Jeg prøvede faktisk til at starte med tålmodigt at forklarer
> manden mit synspunkt på en rolig måde,
> men sådan skulle det altså ikke værer.

Manden har også forsøgt at forklare sit synspunkt - det hjalp jo altså ikke
meget.

--
Per, Esbjerg

Fra : pwh

Dato : 03-12-06 18:37

> Jeg er enig i Jens med mange ting, men det her er jeg dybt uenig med
> Jens om og det ved han og vi har haft diskussionene mange gange. Mht
> det her gør Jens hvad der passer ham.

Det er også fint nok at værer uenig, det er jo netop for at få nogle
forskellige synspunkter at jeg skriver indlægget.
Og lidt af en anarkist skal jeg da ikke nægte at jeg er

> [...]
> synes faktisk han er i sin gode ret til at sige fra - dog kunne det
> godt have foregået på en mere hensigtsmæssig måde.

Det er jo også en del af problemet nu til dags, man kan ikke henvende
sig til hinanden på en pæn måde. Paraderne skal straks værer oppe,
og så giver slutresultatet ligesom sig selv.

/Jens

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 04-12-06 15:07

> Hvis jeg nu kører i bil uden at have sele på, ville det så osse være i
> orden at hvem som helst stoppede mig og fortalte mig at det var
> ulovligt? Ville du stoppe mig for at brokke dig over det?

I og for sig skader det ikke andre end dem selv

Men ja det kunne jeg i hvert fald nok - feks hvis jeg så folk køre
uforsvarligt rundt med børn uden seler. Så ville jeg tale børnenes
sag.

LN

Fra : pwh

Dato : 04-12-06 18:08

> I og for sig skader det ikke andre end dem selv

Du og jeg er da med til at betale for at få dem lappet
sammen igen, så det er da samfundsskadeligt.

> Men ja det kunne jeg i hvert fald nok - feks hvis jeg så folk køre
> uforsvarligt rundt med børn uden seler. Så ville jeg tale børnenes
> sag.

Hvorfor prøver du så ikke at komme inden for politiet,
så ville du ovenikøbet få penge for at opdrage på folk

/Jens

Fra : Lars Fischer

Dato : 04-12-06 16:12

Hej
Det er faktisk en skrækkelig historie
Hvad er værst, være hævet over alle regler eller lege politimand
Vi kan da ikke være i tvivl om at hunde skal i snor, man skal da respetere,
at der måske er nogle der er bange for dyr, derfor hvis vi holder hundene i
snor kan vi færdes alle steder, i fryd og gammen .
Somme tider kommer der nogle som dig der går og hæver dig over reglerne, det
er den måde at alle regler bliver strammere og strammere på for os andre,
men det skider du på helt stille og roligt.
Kommer der så nogle der udstråler anger for hunde, dine hunde gør måske ikke
noget før de begynder at løbe.
Hvis du læser avis, hund skalpere dame, hund skamfere ung pige, mand fik
flået armen. Der var som regel ingen af dem der var i snor og de har aldrig
gjort nogen noget før.
Jeg må desværre sige at jeg syntes at du er den værste og du er den der
giver os andre problemer når vi skal lufte hund jeg håber du vil tænke dig
om næste gang du gør de, men det gør du nok ikke for dine hunde har aldrig
gjort noget"hvis du forstår".

Hilsen Lars

Fra : pwh

Dato : 04-12-06 18:25

Lars Fischer wrote:
> Hej
> Det er faktisk en skrækkelig historie

Så var den vel heller ikke værrer

> Hvad er værst, være hævet over alle regler eller lege politimand

Jeg er ikke hævet over alle regler, jeg er faktisk et ret lovlydigt menneske.

> Vi kan da ikke være i tvivl om at hunde skal i snor,

Forkert, i det meste af Rødovre er det faktisk lovigt at lufte sin
hund uden snor hvis den er under kontrol, og det er mine.

> respetere, at der måske er nogle der er bange for dyr, derfor hvis vi
> holder hundene i snor kan vi færdes alle steder, i fryd og gammen .

Jamen det må du slå til lyd for politisk. Men stakkels hunde siger jeg bare.

> Somme tider kommer der nogle som dig der går og hæver dig over
> reglerne, det er den måde at alle regler bliver strammere og
> strammere på for os andre, men det skider du på helt stille og roligt.

I dette tilfælde gør jeg, tvivler på at det ødelægger noget for andre hundeejere.

> Kommer der så nogle der udstråler anger for hunde, dine hunde gør
> måske ikke noget før de begynder at løbe.

Mine hunde løber sgu da ikke efter folk, hvad fanden skulle de gører det for.
Var der nogen der angreb mig kan jeg så ikke garanterer
at de ikke ville blande sig.

> Hvis du læser avis, hund skalpere dame, hund skamfere ung pige, mand
> fik flået armen. Der var som regel ingen af dem der var i snor og de
> har aldrig gjort nogen noget før.

Med avis mener du vist Ekstrabladet eller BT, nej dem læser jeg ikke.
Men sammenlignet med hvor mange der bliver dræbt og lemlæstet i trafikken
må det vist udgører en utroligt minemalt problem her i landet.

> [...]
> tænke dig om næste gang du gør de, men det gør du nok ikke for dine
> hunde har aldrig gjort noget"hvis du forstår".

Lad os for tankens skyld sige at mine hunde var så vilde og blodtørstige
som du skriver at de kan værer.
Hvad ville en snor så hjælpe der, de vejer tilsammen knap 90 Kg,
det kan jeg da alligevel ikke holde hvis det er

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-12-06 06:50

"Lars Fischer" <lars-fischr@adslhome.dk!!!!!!> skrev i en meddelelse
> [...]
> om næste gang du gør de, men det gør du nok ikke for dine hunde har aldrig

Skrækhistorier, dem er der mange af... Uha da.... Men sådan helt ærligt...

Hvis Jens og hans hunde, respekterer dig, selvom alle tre, er uden snor...
Er der så noget der forhindrer, at du kan respektere dem, og lade dem gå i
fred, og passe sig selv. Hvis du kan, så kan i alle være på Engen, i fryd
og gammen, eller hvad man nu skal kalde det.

De sager som du skriver om, har vi haft oppe at vende, og pudsigt nok,
drejer de sig alle om Rottweilere. Der er faktisk flere, en pige, som blev
overfaldet i vestkyst området, og en dreng, der blev overfaldet....
Desværre, for alle sager, undtagen sidstnævnte, fik vi aldrig den korrekte
historie første gang.. Pudsigt nok, slet ingen af tilfælderne, gik ud over
en for hunden, fremmed person. Så vi må konstatere, at der foreligger en
omstændighed i alle sagerne, som ikke er blevet fundet.... Det som er mest
underligt... Er at ingen har ledt efter årsagen. Ingen kan overbevise mig
om andet... End at samtlige hunde, var kemisk påvirket, da det skete....
Ellers er det da underligt, at ellers veltrænede hunde, pludseligt angriber
en person, som hunden ellers til daglig er glad for. Dette gælder også, for
den skalperede dame du snakker om.... Jeg ville meget gerne, have tilsendt,
hendes " Nye " jakke... Gad vide om journalisten, har samme mistanke, siden
den blev nævnt så tydeligt.

Nu syntes jeg, at vi skal stoppe... Hvis folk er bange for hunde, så var det
på tide, at disse folk viser, at mennesket er den overlegne race, og beviser
sin evne til at tænke, og tænke rigtigt.... Og når de har tænkt sig om, så
handle rigtigt... I stedet for, som de har gjort indtil nu... Nemlig opført
sig lige så tåbeligt som cyklister.... Siger skråt op, bilen får skylden....
Hvilket for det meste er rigtigt, men det hjælper næppe en død cyklist.

Rigtigt mange, specielt kvinder, er bange for mus... Hvad der så kan undre
en, endnu flere, er bange for edderkopper... Hvad der så er endnu mere
mærkeligt er, at endnu flere, er bange for myrer.... Andre går den modsatte
vej.... Ja der er sågar folk, som er bange for Politibetjente... Så hvis nu
folk lærte, at opføre sig efter, hvad de var bange for, så de ikke sætter
sig selv i en tåbelig, og helt unødvendigt dum situation, så var vi godt nok
kommet langt.

M.V.H....Benny..

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 05-12-06 10:58

"Benny Mortensen" skrev

> [...]
> sig selv i en tåbelig, og helt unødvendigt dum situation, så var vi godt

Det er da det mest fornuftige der er "sagt" i denne tråd.

Tak for det Benny

- Winnie, der ikke er bange for mus eller myrer...

Fra : Leyna

Dato : 05-12-06 11:14

On Tue, 5 Dec 2006 10:57:36 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>- Winnie, der ikke er bange for mus eller myrer...

Men for edderkopper?
--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 06-12-06 00:37

"Leyna" skrev

> Men for edderkopper?

Åh ja - kan dog mande mig op og støvsuge dem

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 06-12-06 08:26

On Wed, 6 Dec 2006 00:37:20 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>"Leyna" skrev

>Åh ja - kan dog mande mig op og støvsuge dem

Jaeh, hvis det er nogen der er så små at de KAN støvsuges. Dem der bor
her er oftest i størrelsen der skal skydes!

Ja, jeg er panisk angst for edderkopper, og kan gå helt i selvsving
over dem, men mus synes jeg er søde! *G*

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-12-06 10:14

> [...]
>
> Ja, jeg er panisk angst for edderkopper, og kan gå helt i selvsving
> over dem, men mus synes jeg er søde! *G*

Så skal du bare komme herop... Du må få alle dem du kan fange

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 06-12-06 17:08

On Wed, 6 Dec 2006 10:13:33 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Så skal du bare komme herop... Du må få alle dem du kan fange

Ellers tak. Jeg har selv, men de er som regel meget døde og ind imelem
i flere stykker, når jeg finder dem.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 06-12-06 13:38

"Leyna" skrev

> Jaeh, hvis det er nogen der er så små at de KAN støvsuges. Dem der bor
> her er oftest i størrelsen der skal skydes!

Jeg har sådan en Dyson-støvsuger - dem der ryger i der, kommer aldrig ud
igen! Heldigvis har vi kun få seriøse edderkopper her - vi bor på førstesal,
har fint trådnet for de vinduer vi åbner helt og såvel katte som hunde,
elsker eddertudserne
Tidligere arbejdede jeg som nattevagt på en døgninstitution i landlige
omgivelser. Der var de så store at vi kunne høre dem gå over gulvet. Jeg har
en enkelt gang oplevet, at ville skylle en stor basse ud i toilettet - den
gik ikke! Føj altså Når ungerne så dem fare hen over vægge og gulve, gik
de jo i panik og så _skulle_ jeg jo mande mig op. Men er der andre - større
og stærkere - i nærheden, knækker filmen helt for mig - ret åndsvagt

> Ja, jeg er panisk angst for edderkopper, og kan gå helt i selvsving
> over dem, men mus synes jeg er søde! *G*

Samme her

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 05-12-06 18:44

> "Benny Mortensen" skrev

> Det er da det mest fornuftige der er "sagt" i denne tråd.
>
> Tak for det Benny

Benny er og bliver gruppens filosof

> - Winnie, der ikke er bange for mus eller myrer...

Arrh... bare lad værer

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 06-12-06 00:39

"pwh" skrev

> Benny er og bliver gruppens filosof

> Arrh... bare lad værer

Nix - det sgu rigtigt du

- Winnie, der har haft ørkenrotter som kæledyr!

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-12-06 12:51

> [...]
> hvad de var bange for, så de ikke sætter sig selv i en tåbelig, og
> helt unødvendigt dum situation, så var vi godt nok kommet langt.

Hej Benny.

Det var meget kloge du her kom med - bravo

Jeg mener også, at man skal have lov til at ytre sig hvad enten ens
mening er ilde hørt eller ej. Vi er ikke ens - og gudskelov for det -
men at skulle blive ved med at forsvare sin holdning i en endeløs
tråd, fordi andre mener at kunne "omvende" dem som er anderledes
tænkende, det er den rene utopi. Der er jo en meget gammel talemåde
der siger: "Lad den der er ren kaste den første sten".

Jeg er heller ikke bange for hverken mus, edderkopper eller myrer, de
små dyr er sikkert mere bange for mig.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-12-06 13:58

> [...]
> tænkende, det er den rene utopi. Der er jo en meget gammel talemåde
> der siger: "Lad den der er ren kaste den første sten".

Ja det vil da, om ikke andet, rense luften for sten. For hvem pokker er
det... Vi bøjer alle, et udsøgt udvalg af regler... Måske ikke de samme,
men antallet tror jeg, bliver næsten det samme. Så generelt set, er der vel
næppe nogen, som har noget, at lade hinanden høre af.

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 05-12-06 15:17

Benny Mortensen skriblede bla:
.. Vi bøjer alle, et udsøgt udvalg af regler...

Jeg syntes ham Jens er slem. Et par år bag tremmer kunne lære ham at få de
køtere i snor

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 05-12-06 15:56

On Tue, 5 Dec 2006 15:16:33 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk> wrote:

>Benny Mortensen skriblede bla:
>. Vi bøjer alle, et udsøgt udvalg af regler...
>
>Jeg syntes ham Jens er slem. Et par år bag tremmer kunne lære ham at få de
>køtere i snor

*LOL*
Så ka' han lære det, ka' han!

Fra : pwh

Dato : 05-12-06 18:48

> *LOL*
> Så ka' han lære det, ka' han!

Jeg skulle have nogle bøllebank, skulle jeg

/Jens

Fra : Eva

Dato : 05-12-06 16:23

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> . Vi bøjer alle, et udsøgt udvalg af regler...
>
> Jeg syntes ham Jens er slem. Et par år bag tremmer kunne lære ham at få de

Hmm, vil det sige, at Jens skal sidde og fise den af på vores regning??

Og hundene skal han vel også have med og de skal have rævedyr barf-foder,
ikke??

Nææ, han skal bare have nogle dask i den dertil indrettede, så han kan lære
at opføre sig, skal han!

Eva (hvis skriblerier I ikke altid skal tage alvorligt *GG*)

Fra : pwh

Dato : 05-12-06 18:49

Eva wrote:
> Nææ, han skal bare have nogle dask i den dertil indrettede, så han
> kan lære at opføre sig, skal han!

Hvad nu hvis han kunne lide det

/Jens (hvis Tyson godt kan lide en god endefuld)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-12-06 10:11

> Hvad nu hvis han kunne lide det
>
> /Jens (hvis Tyson godt kan lide en god endefuld)

Havde sgu godt nok en svag mistanke, om at i gik ind for Spanking

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 05-12-06 18:47

> . Vi bøjer alle, et udsøgt udvalg af regler...
>
> Jeg syntes ham Jens er slem. Et par år bag tremmer kunne lære ham at
> få de køtere i snor

*LOL*
Køterne skulle også bag tremmer så

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-12-06 10:10

> [...]
> . Vi bøjer alle, et udsøgt udvalg af regler...
>
> Jeg syntes ham Jens er slem. Et par år bag tremmer kunne lære ham at få de

Man sætter da ikke hunde i fængsel.... Gør man ???

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 06-12-06 10:52

Benny Mortensen skriblede bla:
> Man sætter da ikke hunde i fængsel.... Gør man ???

De kan vel alle komme på internat.
Han sover jo alligevel sammen med dem
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 06-12-06 11:06

jopa wrote:
> Han sover jo alligevel sammen med dem

Der er intet som en varm Angel under dynen på denne årstid

/Jens

Fra : jopa

Dato : 06-12-06 11:14

pwh skriblede bla:

> Der er intet som en varm Angel under dynen på denne årstid

Klaaaaaamt
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 06-12-06 11:28

> Klaaaaaamt

Det ville du ikke sige hvis du prøvede, blød og dejlig varm
er hun at have mod maveskindet. Den eneste ulempe er at
hun kan finde på at snorke som en havnearbejder

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-12-06 11:47

> [...]
> er hun at have mod maveskindet. Den eneste ulempe er at
> hun kan finde på at snorke som en havnearbejder

He..Jeg er nu meget tilfreds med at der ikke er hunde i soveværelset..hold
da kæft en larm!, min mand larmer afsindigt til tider, og får mange slag i
løbet af sådan en nat, og med emma på den anden side..tænk om jeg kom til at
smække hende også!..det duer ikke!.

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 06-12-06 12:12

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4576a1f6$0$175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> løbet af sådan en nat, og med emma på den anden side..tænk om jeg kom til

En snorkende mand sådan.
Og så en lille prut under dynen så kender vi det.
Hunde i soveværelset burde forbydes
ps kvinder kan skam også snorke skal jeg hilse og sige
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 06-12-06 12:32

> [...]
> Og så en lille prut under dynen så kender vi det.
> Hunde i soveværelset burde forbydes
> ps kvinder kan skam også snorke skal jeg hilse og sige

Hvorfor burde hunde i soveværelset forbydes?

CH - som absolut ALDRIG snorker!!!!

Fra : jopa

Dato : 06-12-06 12:52

C.H skriblede bla:

> Hvorfor burde hunde i soveværelset forbydes?

Fordi de er dyr og det er klamt at have sådanne beskidte væsener i det rene
sengetøj
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 06-12-06 13:03

> Fordi de er dyr og det er klamt at have sådanne beskidte væsener i
> det rene sengetøj

Du er bare sart, man skifter da bare sengetøjet lidt oftere.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 06-12-06 16:14

pwh skriblede bla:

> Du er bare sart, man skifter da bare sengetøjet lidt oftere.

Så skulle man jo skifte hver dag
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 06-12-06 13:02

> Hvorfor burde hunde i soveværelset forbydes?

Fordi John ikke selv må have Milo der for konen,
så skal vi andre heller ikke have lov

> CH - som absolut ALDRIG snorker!!!!

Sikker

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-12-06 12:47

> [...]
> Og så en lille prut under dynen så kender vi det.
> Hunde i soveværelset burde forbydes
> ps kvinder kan skam også snorke skal jeg hilse og sige
Narhh..jeg har da tidligere haft vovserne med i seng, det er nok mere det
snorkene individ der nægter (som også nyder en lille fis under dynen, suk)..
jeg har da flere gange i protest gået min vej, ned til hundene, pga. hans
snorken..GG..i frygt for at jeg ville gå amok i blodrus på ham..
kvinder snorker ikke! hvor i alverden kunne du komme på den tanke?!

mvh. marie -der er glad for at kunne se sine indlæg igen (-;

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-12-06 13:20

Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> mvh. marie -der er glad for at kunne se sine indlæg igen (-;

Jeg har igennem et stykke tid lagt mærke til, at du har skrevet dine
indlæg *under* din signatur-adskiller, d.v.s. indlæggene har været
"nedtonet". Jeg ved ikke om det har noget med det at gøre.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-12-06 14:31

> [...]
> indlæg *under* din signatur-adskiller, d.v.s. indlæggene har været
> "nedtonet". Jeg ved ikke om det har noget med det at gøre.
aner det ikke, jeg synes ikke at jeg har gjort anderledes end ellers..
men det virker nu ser det ud til.

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-12-06 16:06

Fra : pwh

Dato : 06-12-06 13:01

jopa wrote:
> ps kvinder kan skam også snorke skal jeg hilse og sige

Og prutte har jeg hørt

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 06-12-06 13:43

"jopa" skrev

> En snorkende mand sådan.
> Og så en lille prut under dynen så kender vi det.
> Hunde i soveværelset burde forbydes
> ps kvinder kan skam også snorke skal jeg hilse og sige

*G* Men de prutter ikke under dynen eller hvad? ;-D

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 06-12-06 16:16

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> *G* Men de prutter ikke under dynen eller hvad? ;-D

Nej da det er ulækkert
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 07-12-06 00:53

"jopa" skrev
> Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Nej da det er ulækkert

Du er altså en sart én er du Hverken hunde eller prutter i sengen!

- Winnie, der prutter i søvne - og i vågen tilstand - og altså så må være
ulæks

Fra : pwh

Dato : 06-12-06 13:00

> He..Jeg er nu meget tilfreds med at der ikke er hunde i
> soveværelset..hold da kæft en larm

Jeg har nu lært Angel at holde op med at snorke,
bare jeg siger "Angel, du snorker" så holder hun op,
dog kan hun begynde igen kort efter

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 06-12-06 13:46

"pwh" skrev

> Jeg har nu lært Angel at holde op med at snorke,
> bare jeg siger "Angel, du snorker" så holder hun op,
> dog kan hun begynde igen kort efter

Wow - hun er lige så veldresseret som min mand

- Winnie

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 06-12-06 13:40

"Benny Mortensen" skrev

> Man sætter da ikke hunde i fængsel.... Gør man ???

Jo jo... Min brors forrige hund sad en gang i detentionen i Køge arrest -
anholdt for løsgængeri i gågaden

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 05-12-06 18:45

Tove Krieger wrote:
> [...]
> tænkende, det er den rene utopi. Der er jo en meget gammel talemåde
> der siger: "Lad den der er ren kaste den første sten".

Jeg skylder vel trods alt at svarer folk når jeg selv har startet tråden

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-12-06 19:59

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> Jeg skylder vel trods alt at svarer folk når jeg selv har startet
> tråden
> /Jens

Og du har slet ikke opdaget at jeg rent faktisk prøver at holde med
dig - vel ? Læs lige indlægget igen.

Fra : pwh

Dato : 05-12-06 20:15

> Og du har slet ikke opdaget at jeg rent faktisk prøver at holde med
> dig - vel ? Læs lige indlægget igen.

Sådan opfattede jeg også dit indlæg.
Men jeg ser intet galt i at jeg skal forsvarer min holdning
når jeg selv har stillet den til skue i en tråd jeg selv har startet.
Jeg var nærmere blevet overrasket hvisjeg ikke havde fået
kritik for min indstilling til at lufte løs hund hvor det ikke er tilladt.
At det så ikke var pointen med indlægget er så noget helt andet

/Jens

Fra : jopa

Dato : 05-12-06 20:28

pwh skriblede bla:
> [...]
> kritik for min indstilling til at lufte løs hund hvor det ikke er
> tilladt. At det så ikke var pointen med indlægget er så noget helt
Var der en pointe med indlægget ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 05-12-06 20:34

> Var der en pointe med indlægget ?

Arrh... vel ikke specielt, det var mere for at fortælle en historie
fra de varme lande. Men Topic var jo ikke "løse hunde"

Du keder dig bare fordi der ikke er blevet skrevet Schæfer
eller Milo en eneste gang i denne tråd, det har jeg så gjort nu

/Jens (som ikke har skrevet om Barf i tråden, endnu)

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-12-06 20:35

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> kritik for min indstilling til at lufte løs hund hvor det ikke er
> tilladt. At det så ikke var pointen med indlægget er så noget helt

Åh, javel ja, d.v.s. du var altså bare diskussionslysten. Det ku' du
da bare ha' sagt.

Fra : pwh

Dato : 05-12-06 20:41

> Åh, javel ja, d.v.s. du var altså bare diskussionslysten. Det ku' du
> da bare ha' sagt.

Du kender mig da efterhånden

Nej jeg skrev det vel i bund og grund fordi oplevelsen generede mig,
så er stedet her jo et udemærket sted at få det læsset af.
Så må jeg med oprejst pande også tage den kritik der følger med,
bare kammertonen bliver holdt .-)

/Jens

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 04-12-06 18:29

> Hvorfor prøver du så ikke at komme inden for politiet,
> så ville du ovenikøbet få penge for at opdrage på folk
>
> /Jens

Og dermed mener du slet ikke vi har et medansvar ?

LN

Fra : pwh

Dato : 04-12-06 19:07

> Og dermed mener du slet ikke vi har et medansvar ?
>
> LN

Jeg mener ikke at jeg har ansvar for at opdrage på mine medmennesker,
børn måske, men ikke på voksne mennesker.

Men da jeg føler at det ligger dig på sinde, synes jeg da det ville
værer et naturligt skridt at tage at komme ind for politiet.
Kan du ikke bestride et alm politibetjentsarbejde, er der sikkert
meget andet inden for politiet hvor du kan gører gavn.
Jeg skriver det ikke for at gører nar, men mener det faktisk alvorligt,
da det da er mennesker med din indstillling vi skal have inden for etaten.
Det dur den slags anarkister som mig slet ikke til

/Jens (som kun opdrager sine hunde, alle andre må klarer det selv)

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 06-12-06 08:17

pwh skrev:

> Jeg skylder vel trods alt at svarer folk når jeg selv har startet tråden
>
> /Jens

Ja of fornemmer da heller ikke du har noget imod at diskuttere og det
har jeg heller ikke.
Vi har jo diskutteret før og kan gøre det på en ordentlig måde.

LN

Fra : pwh

Dato : 06-12-06 10:22

> Ja of fornemmer da heller ikke du har noget imod at diskuttere og det
> har jeg heller ikke.
> Vi har jo diskutteret før og kan gøre det på en ordentlig måde.
>
> LN

Det har du helt ret i.
Desværrer er der bare nogen der tager uenighed
på Usenet meget personligt og bliver sure.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 06-12-06 12:23

> [...]
> så længe man ikke generer hinanden må man vel have lov at værer i fred.

Kors i skuret, den er blevet lang den tråd her
Og NU har jeg altså lyst til at give et lille pip med.
Jeg er enig med dig i, at det er drønirriterende, når folk brokker sig, men
ikke desto mindre er det en grundlovssikret ret i dette herlige rige. Jeg
synes det er i orden at klage over at du ikke overholder reglerne, men at
det bør være på sin plads at gøre det på en ordentlig måde.
Personligt har jeg da også blandet mig flere gange - eksempelvis en gang jeg
så en mor revse sit barn midt på gaden - eller da nogle knægte smed
fyrværkeri ind under bilerne, der kørte forbi dem. Og jeg synes faktisk at
jeg har været i min fulde ret til det.

Hvis der er nogen, der er nervøse over at dine hunde går løs, så synes jeg
da også de er i deres fulde ret til at være det. Og også til at brokke sig
over det til dig. (Hellere dig end hele nabolaget ). Det er heldigvis
de færreste mennesker, der ringer til politiet hver gang de ser sådan en,
trods alt, mindre forseelse.

Du skriver, at du har fuldstændig styr på dine hunde, og det tror jeg da
også på at du har. Men vi skal ikke glemme, at de trods alt er dyr. De har
instinkter, som vi mennesker ikke har en kinamands chance for at vurderer
hvornår sætter ind. Og gør det de, så har vil heller ikke en chance for at
stoppe det. Her vinder instinkterne over lydigheden.

Min kære moster havde en skøn golden retriever, som var ligeså afrettet og
lydig som du beskriver dine hunde. Hendes mand glemte at tænke over de
dyriske drifter en dag, han var ude at gå med ham - han gik som han plejede
med hunden uden snor i en skov tæt på en hovedvej. Denne dag gik der en
højløbsk tæve på den anden side af vejen, og her var der ikke noget at gøre.
Den ellers 100% lydige hund løb mod tæven, men blev desværre ramt af en
lastbil undervejs. Min mosters kæreste kunne så sidde med hunden i armene og
se den dø, fordi han troede, at en hund kan kontrolleres 100%.

Det kan den ikke. (Og jeg synes egentlig heller ikke, den skal).

Jeg kan se at du vist et enkelt sted i tråden at udtrykt, at du synes det er
synd for hunde at have snor på? Det forstår jeg ikke en pind af. Hvis
hundene alligevel bare trasker ved siden af dig, som jeg formoder de gør, så
kan de vel ikke mærke, at de har snoren på?

Sådan - det var bare det, jeg ville sige

CH

Fra : pwh

Dato : 06-12-06 13:19

> Kors i skuret, den er blevet lang den tråd her

Nemlig, og ikke 100% ON Topic

> Og NU har jeg altså lyst til at give et lille pip med.

Du er velkommen, jeg tror tråden snart dør ud.

> [...]
> herlige rige. Jeg synes det er i orden at klage over at du ikke
> overholder reglerne, men at det bør være på sin plads at gøre det på

Helt enig, man skal henvende sig på en pæn måde hvis man absolut
skal brokke sig, ved mindre situationen kræver noget andet.

> [...]
> knægte smed fyrværkeri ind under bilerne, der kørte forbi dem. Og jeg
> synes faktisk at jeg har været i min fulde ret til det.

Tja, ens grænse for hvornår man blander sig er jo forskellig.
Der skal en del til før jeg gider at opdrage på mine medmennesker.

> [...]
> for at vurderer hvornår sætter ind. Og gør det de, så har vil heller
> ikke en chance for at stoppe det. Her vinder instinkterne over

Ikke helt enig.
Kender man sine hunde godt som jeg gør, så kender man også
de svage punkter som de evnt kan have, og er på forkant med det.
Men self kan der altid opstå det uventede, de er trods ikke robotter.

> [...]
> mosters kæreste kunne så sidde med hunden i armene og se den dø,
> fordi han troede, at en hund kan kontrolleres 100%.

Nu er ingen af mine 2 hunde fertile, så det problem får jeg ikke.
Og jeg kan heller ikke mindes at jeg havde probs med Tyson i
den retning inden han blev kastreret.

> [...]
> af. Hvis hundene alligevel bare trasker ved siden af dig, som jeg
> formoder de gør, så kan de vel ikke mærke, at de har snoren på?

Så formoder du forkert. De går kun lige ved siden af mig hvis
jeg giver dem besked på det, og det gør jeg sjældent.
Ellers render de vel ca 3-4 meter foran/bagved mig når vi går her i kvarteret.
Det er da dybt unaturligt for en hund at være bundet til et menneske,
og jeg kan se mine trives rigtigt godt med at have deres frihed.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 08-12-06 12:27

> Nemlig, og ikke 100% ON Topic

> Du er velkommen, jeg tror tråden snart dør ud.

Jeg giver den lige en lille omgang kunstigt åndedræt mere

> [...]
>
> Tja, ens grænse for hvornår man blander sig er jo forskellig.
> Der skal en del til før jeg gider at opdrage på mine medmennesker.

Sådan er vi heldigvis forskellige..

> [...]
> de svage punkter som de evnt kan have, og er på forkant med det.
> Men self kan der altid opstå det uventede, de er trods ikke robotter.

Præcis - de er ikke robotter, men levende væsner med drifter og instinkter.

> Nu er ingen af mine 2 hunde fertile, så det problem får jeg ikke.
> Og jeg kan heller ikke mindes at jeg havde probs med Tyson i
> den retning inden han blev kastreret.

Nu har hunde jo andre drifter end kønsdriften - jeg vil stadig påstå, at man
aldrig kan stole 100 % på et dyr - ligesom man heller ikke kan det med et
menneske.
Man kan ikke afrette dybtliggende drifter ud af et levende væsen.

> [...]
> jeg giver dem besked på det, og det gør jeg sjældent.
> Ellers render de vel ca 3-4 meter foran/bagved mig når vi går her i

Jeg kan ærligt talt godt forstå at folk blive gale, når du i et område, hvor
det er påbudt at holde hunde i snor, lader dem gå langt foran dig. I mine
øjne er det faktisk lidt respektløst og uden hensyn til folk, der er bange
for dyrene.
Hvis du absolut VIL gå uden snor, så synes jeg faktisk, at det mindste du
kunne gøre var, at holde hundene ved din side. Det er meget muligt, at dine
hunde ikke gør noget, men der er mennesker, der føler sig ualmindeligt utryg
ved det scenario, du beskriver. Jeg er ikke bange for hunde, men jeg ville
heller ikke finde det specielt morsomt at møde to store løsgående hunde på
fortovet - det kan godt være du kender dine hunde, men det gør vi andre
ikke.

> Det er da dybt unaturligt for en hund at være bundet til et menneske,
> og jeg kan se mine trives rigtigt godt med at have deres frihed.

Øhh jaa? Og?
Der er vist ikke så frygtelig meget naturligt ved de hunde, vi har i vores
hjem i dag... Og jo, selvfølgelig er det da dejligt for hundene ikke at have
snor på, men det gør det da ikke hensigtsmæssigt. Der findes da steder, hvor
man kan lufte uden snor, og trækker hundene ikke - har de lært at have
snoren på, så kan de ikke mærke forskel alligevel.

Bare for for sjov skyld: Det er ikke særligt naturligt at lade små børn have
ble på - og det er en selvfølge at de trives bedre uden... Men vil du
undlade bleen af den grund?

CH

Fra : pwh

Dato : 08-12-06 14:03

> [...]
> det med et menneske.
> Man kan ikke afrette dybtliggende drifter ud af et levende væsen.

Ikke enig.
Angel har da et udtalt jagtgen, og det er da lykkedes mig at undertrykke
det så hun ikke render efter smådyr, det er et spørgsmål om lederskab.

> [...]
> område, hvor det er påbudt at holde hunde i snor, lader dem gå langt
> foran dig. I mine øjne er det faktisk lidt respektløst og uden hensyn

Som skrevet flere gange før får jeg altså ca 500 posetive henvendelser
over at mine hunde render frit og bader i søen, for hver gang jeg får 1 negativ.
Så den generelle stemning er bestemt ikke imod at jeg lufter mine hunde løs,
som tidligere skrevet er det faktisk helt normalt der, så folk er vant til det.
Hvis folk generelt brokkede sig over at mine hunde var løse, så ville jeg da
også gå et andet sted med dem, det ville ikke værer til at holde ud at hører på.

> [...]
> morsomt at møde to store løsgående hunde på fortovet - det kan godt
> være du kender dine hunde, men det gør vi andre ikke.

Mit indtryk er at folk generelt er ligeglade med mine løse hunde,
det er yderst sjældent at nogle skifter fortorv, og det ville de nok gører
selvom hundene var i snor tror jeg.

> Øhh jaa? Og?

Mine hunde velbefindende ligger mig altså meget på sinde,
mere end hvad et enkelt gammelt fjols siger og mener.

> [...]
> findes da steder, hvor man kan lufte uden snor, og trækker hundene
> ikke - har de lært at have snoren på, så kan de ikke mærke forskel

Når det nu ligefrem er tilladt at have sine hunde løse i det meste af Rødovre,
hvorfor skulle jeg så begynde at binde dem til mig.
Jeg kan nu engang ikke gører alle mennesker her i verden tilfredse, og jeg
har så sandelig heller ingen ambitioner i den retning.
Mine hunde betyder mere for mig end tilfældige fremmede mennesker.

> Bare for for sjov skyld: Det er ikke særligt naturligt at lade små
> børn have ble på - og det er en selvfølge at de trives bedre uden...
> Men vil du undlade bleen af den grund?

Jeg hverken har eller skal nogensinde have børn.
Men sammenligningen synes jeg er ret dårlig,
hvilke paraleller er der mellem de 2 ting.

/Jens

Fra : Lars Fischer

Dato : 08-12-06 22:21

> [...]
>
> Jeg hverken har eller skal nogensinde have børn.
> Men sammenligningen synes jeg er ret dårlig,
> hvilke paraleller er der mellem de 2 ting.

Ja med de besvarelser du kommer med
kan vi godt forstå at du ikke forstod den med børene
men det gjorde vi andre.
Lars

Fra : pwh

Dato : 09-12-06 09:40

> Ja med de besvarelser du kommer med
> kan vi godt forstå at du ikke forstod den med børene
> men det gjorde vi andre.
> Lars

Jamen det er jo godt for jer, tilykke med det.

Check lige http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
Den teknik du benytter nu er helt ude i skoven.

/Jens

Fra : Lars Fischer

Dato : 09-12-06 17:16

> Check lige http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
> Den teknik du benytter nu er helt ude i skoven.
>
> /Jens
Såe det du klager over, gør du så selv leger politimand.
Lidt dobbelt morals, måske, nu syntes jeg at du er helt ude i hampen.
Du har lige lært os alle, bare der ikke sker noget, er det i orden, og bare
vi selv har styr på det er det ok.Så kan alle andre rende og hoppe så jeg
håber du er begyndt.
Lars

Fra : pwh

Dato : 09-12-06 17:33

Lars Fischer wrote:

> Såe det du klager over, gør du så selv leger politimand.

Rolig nu, det var ment som en venlig henvisning,
men det er da rart at du har taget ved lærer af at læse på lektien

/Jens