Forstoppelse
Fra : C.H

Dato : 28-11-06 12:16

Jeg tror Cassius nu betaler prisen for den knogle han får at tygge i en gang
om ugen.
Han ser ud til at have svært ved at komme af med afføringen og har smerter,
når han forsøger. Han piber og hyler det lille skind, når han sætter sig.
Der er dog kommet noget afføring, som har været lidt lind.
Han skal til dyrlægen og vaccineres i denne uge, så vi holder godt øje med
ham - hvis han ikke kommer af med noget, må han hurtigere til dyrlægen.

Jeg skal lige nævne, at han på ingen andre måder er påvirket. Frisk og
glad - fuldstændig som sædvanligt.

Jeg har aldrig oplevet forstoppelse hos hund før, så er der nogen, der har
nogle gode fif?

CH

Fra : Anita Andersen

Dato : 28-11-06 12:47

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> glad - fuldstændig som sædvanligt.
>
> Jeg har aldrig oplevet forstoppelse hos hund før, så er der nogen, der har

Hæld en kvart Litter fiskeolie i ham, det hjælper på tæver som har
forstoppelse af at æde for mange moderkager

Mvh
Anita

Fra : C.H

Dato : 28-11-06 14:29

"Anita Andersen" <great-dane@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hæld en kvart Litter fiskeolie i ham, det hjælper på tæver som har
> forstoppelse af at æde for mange moderkager

Hej Anita!

Jeg glemte at skrive at Cassius kun er 16 uger gammel - så dosis lyder lidt
stor til så lille en vaps

Nu skriver du fiskeolie - almindelige olie kan ikke bruges eventuelt?

Takker for svaret

CH

Fra : Anita Andersen

Dato : 28-11-06 14:47

> [...]
> lidt stor til så lille en vaps
>
> Nu skriver du fiskeolie - almindelige olie kan ikke bruges eventuelt?

Brug du bare alm olie, altså mad olie, jeg bruger gerne ½L. til en grand
danois.
Men prøv med en decilitter, du får højest spræller bæ

God bedring med vuffer

Mvh
Anita

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 28-11-06 12:38

> [...]
> gang om ugen.
Jeg har aldrig oplevet forstoppelse hos hund før, så er der nogen, der har

hej CH
jeg barffodrer min hund, og da jeg ved, at især svineben kan virke
stoppende, har jeg gjort det til en vane at give kallun eller lever dagen
efter et benmåltid, det letter fordøjelsen.

Til en ikke-barf fodret hund ville jeg give paraffinemulsion 1-2
spiseskefulde i 1-2 dage hældt over tørkosten, hvis hunden har forstoppelse.

God bedring med Cassius.
Venlig hilsen, Anelise

Fra : C.H

Dato : 28-11-06 14:28

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Til en ikke-barf fodret hund ville jeg give paraffinemulsion 1-2
> spiseskefulde i 1-2 dage hældt over tørkosten, hvis hunden har

Tak for dit svar!

Hvor skaffer man denne emulsion henne? Er det noget matas eller apoteket
ligger inde med?
Og så glemte jeg jo at skrive, at Cassius kun er 16 uger - passer doseringen
mon hertil?

CH

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 28-11-06 14:56

> [...]
> ligger inde med?
> Og så glemte jeg jo at skrive, at Cassius kun er 16 uger - passer

Hej CH
det fås på apoteket i håndkøb.

Jeg har også efter dyrlægens råd brugt det til en af mine katte med
forstoppelse. Hun fik 5 ml indgivet pr. sprøjte 1-2 gange dagligt, til der
kom gang i affføringen, så den nævnte dosis på 1-2 spiseskefulde passer
sikkert godt til Cassius - jeg går ud fra, at han vejer ca. 16 kg? - det
gjorde mine lab.tæver i hvert fald i den alder.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : 3esser

Dato : 28-11-06 13:59

3esser@3esser.dk

Fra : Ami Prange

Dato : 28-11-06 17:01

> Jeg har aldrig oplevet forstoppelse hos hund før, så er der nogen, der har
> nogle gode fif?
>
> CH
Man kan hos mange dyrlæger køber psylivet .. et tarmregulernede middel der
er godt til både forstoppelse og det modsatte .. og lavet af frøskaller ..
tror de fleste kender produktet der til brug til mennesker hedder Husk ..
... Husk blev for nogle år siden tror 5-6 år siden måske lidt længere siden
anerkendt som vet produkt .. skulle du være interesseret i at prøve midlet
kan jeg oplyse at der ikke er forskel på den der det til dyr og det
menneske producerede produkt .. så du kan roligt købe Husk hvis du ikke kan
opdrive psylivet hos din dyrlæge ..

Bare et forslag ..
Godbedring med vovse hils fra
Ami

Fra : pwh

Dato : 28-11-06 19:31

C.H wrote:
> Jeg tror Cassius nu betaler prisen for den knogle han får at tygge i
> en gang om ugen.

Ellers betaler han prisen for at du kun Barfer ham halvt

/Jens (som lige har bestilt en sæk knogler)

Fra : qfha

Dato : 28-11-06 22:52

Du skal give ham parafinolie. Det køber du hos købmanden. Giv ham en
enkelt skefuld rørt op med lidt yogurt, leverposteg eller hvad du har,
som tiltaler ham.

Giv ham ikke for meget, det kommer nemlig ud MEGET hurtigt, og løber
lige igennem hunden. Og kan altså svine, hvis mængden er for stor.
Men det hjælper hunden hurtigt.

mvh
qfha