Opdrætter, hjælp!
Fra : H. Jensen

Dato : 27-11-06 22:04

Min pige har været over og blive paret for 3 uger siden i morgen.

Hun har lidt On Off har dårlig mave, hvilket i følge dyrlægen kan være meget
normalt. Men i går og i dag har det været rigtig slemt, her til aften har
hun skidt meget slimet incl. blod... Ved godt jeg skal til dyrlægen i
morgen, det behøver ingen at skrive, men nogen forslag til hvad det kan
være, sådan så jeg bare er lidt forberedt til i morgen?

Jeg selv mistænker det lidt for at være livmoder betændelse, og ja, hvad så?
Hvordan griber jeg det an?

Og lige for at igen at minde om, jeg ved godt jeg skal til dyrlægen i
morgen, behøver ingen tråde om det!

Venlig Hilsen / Best Regards
Heidi Andersen

www.hallemarken.dk

Fra : qfha

Dato : 28-11-06 23:18

H. Jensen skrev:
> [...]
> Hvordan griber jeg det an?
>
> Og lige for at igen at minde om, jeg ved godt jeg skal til dyrlægen i

---------

Jeg prøver lige igen, det tyder på mit indlæg er røget ud i
cyperspace.

I lidt forkortet udgave, så tror jeg din hund har katar, det er
almindeligvis slimet, og er slimhinderne irriterede kan der komme blod
med.

Løsningen er faste i ca 24 timer, herefter skånekost med ris og kogt
fisk samt en vitaminpille. Herefter blandes ris med foder som en
overgang.

En hund med livmoderbetændelse har febet, udflåd, drikker meget, vil
meget ud og er generelt nedtrykt.

Men held og lykke med i morgen.

mvh
qfha

Fra : qfha

Dato : 28-11-06 23:35

H. Jensen skrev:
> [...]
> Hvordan griber jeg det an?
>
> Og lige for at igen at minde om, jeg ved godt jeg skal til dyrlægen i

Jamen da. Det er selvfølgelig ikke rart med dårlig mave når man er
bekymret for de fremtidige små vidundere. Det forstår jeg godt. Men
det behøver bestemt ikke at have nogen sammenhæng.
Det lyder som om hun har mavekatar. Det er normalt slimet og er
slimhinderne irriterede kan der også godt komme blod med ud.

Det lyder på ingen måde som livmoderbetændelse, -så skal din
beskrivelse ikke holde vand. Så mon ikke det blot er katar.

Det bedste du kan gøre med en hund, som har tynd mave er at lade den
faste i 24 timer, helst også for vand, men damens tilstand in mente
vil jeg bestemt give hende vand. Efter disse timer skal hun have
skånekost, dvs. kogt ris iblandet kogt fisk. Gerne blandet lidt op med
vand. Giv hende også en vitaminpille. Det kan i denne situation godt
være en til mennesker. efter ca. 1-2 døgn kan du begynde at blande
ris med hendes almindelige kost og maven vil være i orden.

En hund med livmoderbetændelse har feber, udflåd, drikker meget,
slikker sig meget og er generelt nedstemt.

Fra : H. Jensen

Dato : 29-11-06 18:59

[...]

Jeg har været ved dyrlægen, han sagde det var en virus der florerer ret
kraftigt her på Bornholm for tiden. Mine hunde fik alle en spøjte og piller
med hjem, da de andre også havde lidt dårlig mave i går morges. Så det var
jo super. Men hun har været sløj ret længe, og det mente han skyldes stress
fra hendes tur til Sverige.. Hun har også tabt sig meget meget, dyrlægen
udbrød da jeg kom " hvad søren er der sket med hende, sådan plejer du ikke
have dine hunde".. Øhh nej, hun har bare intet spist på hendes ophold.... Så
jeg havde slet ikke turdet faste hende... Han synes så lige jeg et par dage
kunne give dem ris og kylling og lidt A38... meeeen nu er de temelig
langhårede, og deres skæg bliver altså mindre lækkert af sådan noget... Så
Nårh ja grinede han lidt, så fik jeg lidt "pasta" med i stedet... og slipper
for klamme hunde foran, det er nok det hele sidder i pelsen bag.. ;0)

Heidi