Når hunden ser fjernsyn
Fra : Samsara

Dato : 24-11-06 00:36

Hej'sa

Jeg har altid fået at vide, at en hund reelt ikke kan se fjernsyn.
Dette har jeg af flere årsager dog aldrig troet på. Nu har jeg
så selv en lille hund (på 13 måneder), som bestemt ser fjernsyn!

Når der er dyr i fjernsynet, reagerer han lige med det samme og
det er underordnet om der er lyd på eller ej.

Det er ved at være lidt problematisk, for han gør ret højt og drøner
rundt i stuen.

Selv den der reklame der kører i øjeblikket om kaffe, hvor der er
en sort panter som bliver til en mand, flipper han helt ud over.

Hvis jeg f.eks. sidder ved min computer og redigerer et videoklip
som jeg har taget af ham, reagerer han også lige med det samme.

Har i andre oplevet tilsvarende og hvordan har I eventuelt løst det?

Jeg prøver hurtigt at aflede hans opmærksomhed, men han tænder
helt af.

Venligst
Samsara

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-11-06 02:01

Samsara skrev:

> Har i andre oplevet tilsvarende

Bamse her i huset ser fjernsyn i et par minutter når han kommer ind i
stuen - så gider han ikke mere.

I dag har vi set andre hunde og abekatte - meget spændende!

> og hvordan har I eventuelt løst det?

Bamse står bare og kigger - han farer ikke rundt eller gør (det sidste har
jeg nu osse vænnet ham af med at gøre da det er for belastende for resten af
os )

> Jeg prøver hurtigt at aflede hans opmærksomhed, men han tænder
> helt af.

Har desværre ingen forslag
Hans

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-11-06 07:31

"Samsara" <vilikke@havespam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har i andre oplevet tilsvarende og hvordan har I eventuelt løst det?
>
> Jeg prøver hurtigt at aflede hans opmærksomhed, men han tænder

---
I mit barndomshjem havde vi shi tzu`er (små langhårede hunde), den ene af
dem, satte sig altid på rumpen, sådan som en bamse nu sidder, og sad der
helt stille og fulgte med på skærmen, når der rullede dyrefilm.. det var
hver gang. den anden rendte bare om bag fjernsynet, for at konstatere, at
der ikke var nogen dyr der, og så faldt interessen. det var meget sjovt at
se.

Mine nuværende hunde kan godt reagere, hvis der er andre hunde i fjernsynet,
men det er bare en kort opmærksomhed, og så er det uinteressant igen.

Du må prøve at aflede hunden med noget den ikke kan modstå, noget lækkert,
og ros når det lykkedes at aflede, også selv om det er et kort øjeblik du
når at fanget interessen på hunden, husk at have det lækre inden for
rækkevidde, og gør det til en vane, så vil jeg da tro, at det sagtens kan
lykkedes på sigt.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Samsara

Dato : 25-11-06 15:48

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:45669185$0$180$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> når at fanget interessen på hunden, husk at have det lækre inden for
> rækkevidde, og gør det til en vane, så vil jeg da tro, at det sagtens kan

Jeg vil prøve om det kan lykkes, men med lidt tålmodighed går det nok.

Takker

Venligst
Samsara

Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-11-06 08:31

On Fri, 24 Nov 2006 00:35:30 +0100, "Samsara" <vilikke@havespam.dk>
wrote:

>Når der er dyr i fjernsynet, reagerer han lige med det samme og
>det er underordnet om der er lyd på eller ej.
>
>Det er ved at være lidt problematisk, for han gør ret højt og drøner
>rundt i stuen.

Hihi... Vores labrador Sif plejer at nøjes med at pive lidt og logre -
specielt hvis der er en anden hund i fjernsynet som man lige får øje
på. Hvis det går højt kan hun lige glo engang omme bag ved fjernsynet
om den mon skulle gemme sig deromme...

Der er da ingen tvivl om at de kan se det er dyr... Hun gjorde det
samme da jeg havde sat spejle op på en dør i entre'en, der gik ned i
hundehøjde - hunde derinde i spejlet forsøgte hun også at snuse til,
og lige checke ude på badeværelset om det mon var der den stod bag
døren. Det tog så ikke længe før hun så har lært at der altså ikke er
nogen hunde derinde bag spejlet.

** Lars

Fra : makkerlone

Dato : 24-11-06 08:55

En sjov oplevelse den anden dag:
Panik (min border collie tæve) gør altid, når hun skal laver twist
(dreje rundt i dog dancing). Den anden aften havde jeg sat en dvd på
med VM i agility, som afsluttes med Mary Ray, der viser dogdancing. Og
da en af Marys hunde lavede twist, begyndte panik at gø helt vildt af
hunden i fjernsynet. Ih, hvor sjovt.

Så ja, helt klart, nogle hunde kan se fjernsyn.

De 3 andre hunde jeg har, interesserer sig ikke et klap for fjernsynet,
det er kun Panik, der ser TV.

K.h. Lone Sommer
www.asasara.dk
opdrætter af en verdensmester

Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-11-06 10:33

On 23 Nov 2006 23:54:34 -0800, "makkerlone" <panik@makker.dk> wrote:

>Så ja, helt klart, nogle hunde kan se fjernsyn.
>
>De 3 andre hunde jeg har, interesserer sig ikke et klap for fjernsynet,
>det er kun Panik, der ser TV.

Absolut.. Det er også kun Sif her der ser fjernsyn - vores magelige
gule Grand Danois Simba er fløjtende ligeglad og løfter allerhøjst
bare ørerne når Sif prøver at snakke med TV-vovserne...

** Lars

Fra : Jlitgov

Dato : 24-11-06 09:24

Min unge border collie ser også TV.

Er der får i fjernsynet så er hun bare vildt opmærksom og følger
dem. Vi så lidt af en Lassie film forleden hvor der var en masse får
med og der var hun helt med i hvad der foregik.

Er der hunde i fjernsynet så kigger hun også med. Animal Planet er
generelt hendes "yndlingskanal".

Min gamle border collier interesserer sig overhovedet ikke for
fjernsynet. Det eneste hun reagerer på er fyrværkeri, så der må jeg
lige skrue ned for lyden.

Hilsen Janne

www.litgov.dk

Fra : jopa

Dato : 24-11-06 10:20

Samsara skriblede bla:

> Har i andre oplevet tilsvarende og hvordan har I eventuelt løst det?

Løst det ?
Hvorfor skal de ikke have lov til at se fjernsyn.
Min kan ligge i lang tid og følge med specielt Animal Planet.
Er der en hund der fiser rundt på skærmen prøver han forgæves at smutte ind
i skærmen.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Samsara

Dato : 25-11-06 15:41

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Min kan ligge i lang tid og følge med specielt Animal Planet.
> Er der en hund der fiser rundt på skærmen prøver han forgæves at smutte

Det er jo ikke et spørgsmål om han må se fjernsyn eller ej, for selvfølgelig
må han det. Problemet er jo "bare", at han ikke nøjes med at se, men at
han gør voldsomt når der er dyr på skærmen.

Venligst
Samsara

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 24-11-06 10:48

"Samsara" skrev
> Har i andre oplevet tilsvarende og hvordan har I eventuelt løst det?

Lad endelig vovse se fjernsyn. Men lær hunden at det er en god oplevelse, at
de godt må være der og du har styr på det og ros/beløn så ellers når den
slapper af. Og acceptér så en vis grad af begejstring

Berta Bims ser bestemt fjernsyn, både med og uden lyd og sågar tegnefilm -
det er dog kun dyr der interesserer hende og mennesker med stort sort hår!?
Hun kan også blive svært ophidset, så vi skal lige have på plads, at de godt
må være der og så ligger hun ved siden af mig, helt spændt op
En af vores hvalpe - Elvis - ser også fjernsyn. Det foregår helt stille og
roligt, siddende på rumpen foran flimmeren

Min bror, der er fisker, havde på et tidspunkt en skibshund - en skøn
bouvier des flandres. Don - det hed hunden - vidste godt at vandet skulle
man være forsigtig med. Når der så var noget i fjernsynet, hvor noget eller
nogen faldt i vandet, svømmede el.lign., gik han fuldstændig amok.

Som barn havde jeg en skøn kat. Det var den gang der var pausefisk i
fjernsynet. Hjemme var hun ligeglad, men hos min bedstefar var det
topunderholdning - han havde nemlig farvefjernsyn.

De to katte vi har nu, er mest til fuglefjernsyn - de syns dog det er træls
at dele første række med en opspændt terrier

- Winnie

Fra : bettina jespersen

Dato : 24-11-06 11:23

vores hund ser også fjernsyn men mest når hun ser en hund eller et andet dyr
..

vores ene kat lå førhen og så tom og jerry sammen med mig det var det eneste
den ville se og når musen var for slem så løb han hen og baskede på skærmen
det er virkelig sødt når dyr ser fjernsyn sammen med os.

hilsen
bettina

Fra : Samsara

Dato : 25-11-06 15:44

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at de godt må være der og du har styr på det og ros/beløn så ellers når
> den slapper af. Og acceptér så en vis grad af begejstring

Hm .. ja, jeg må vist arbejde lidt på den taktik.

Takker.

Venligst
Samsara