Muskelhunde uden problemer
Fra : Ole Alex

Dato : 22-11-06 21:55

TV2 øst bragte i søndags et indslag om muskelhunde som er blevet et
modefænomen, i indslaget ser man to meget velfungerende hunde hvor træningen
er i højsædet.

Se indslaget på TV2 øst hjemmeside eller find linket på www.dch-odsherred.dk

Fra : pwh

Dato : 22-11-06 22:08

Ole Alex wrote:
> TV2 øst bragte i søndags et indslag om muskelhunde som er blevet et
> modefænomen, i indslaget ser man to meget velfungerende hunde hvor
> træningen er i højsædet.

Det er da også noget pladder at det er hunderacen der er problemet,
i princippet, for en toypuddel opdraget forkert vil ikke værer en trussel.
men en Amerikansk Bulldog vil værer det.

Hvad kan vi gører ved det, intet pt, prøve at håbe at moden
mht muskelhund vil forsvinde.

/Jens (med 2 hunde der er rimeligt muskuløse)

Fra : Eva

Dato : 22-11-06 23:02

> [...]
>
> Hvad kan vi gører ved det, intet pt, prøve at håbe at moden
> mht muskelhund vil forsvinde.
>
> /Jens (med 2 hunde der er rimeligt muskuløse)

Nu vi er ved muskelhunde - har I fået jaget Punish helt væk?

Eva

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 09:32

> Nu vi er ved muskelhunde - har I fået jaget Punish helt væk?
>
> Eva

Han er daffet af af sig selv, har ikke læst et indlæg fra ham
det sidste ½ års tid, men han spøger måske i kulisserne

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-11-06 11:34

> Han er daffet af af sig selv, har ikke læst et indlæg fra ham
> det sidste ½ års tid, men han spøger måske i kulisserne
>
> /Jens
>-

jeg mener at kunne erindre, at han var her for en tid siden, dog i en noget
tam udgave, og under et andet navn..måske han er blevet frelst?

mvh. marie

Fra : Kim H.

Dato : 23-11-06 00:10

"Ole Alex" <oap@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> TV2 øst bragte i søndags et indslag om muskelhunde som er blevet et
> modefænomen, i indslaget ser man to meget velfungerende hunde hvor
> træningen er i højsædet.

Problemet med den type hunde er, at de mange gange havner hos folk der
aldrig skulle ha' haft hund, og så går det galt.
Vi har flere amerikansk bulldog i klubben, og de ser ud til at fungere fint,
men det er skræmmende, at de 5 ud af 7 hunde er ejernes første hunde, og
endnu mere skræmmende er det, at stort set alle ejerne passer ind i min
fordom om hvem der anskaffer sig sådanne hunde. Jeg glæder mig så bare over,
at disse ejere trods alt interesserer sig så meget for deres hunde, at de
følger træningen, og har kompetente instruktører til at guide dem, med de
problemer de måtte ha', for det er jo desværre et fåtal af den type hunde og
hundeejere, der kommer i nærheden af ordenlig træning, og lærer at læse og
styre dem.

Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-11-06 12:43

Ole Alex <oap@nyka.dk> wrote:
> TV2 øst bragte i søndags et indslag om muskelhunde som er blevet et
> modefænomen, i indslaget ser man to meget velfungerende hunde hvor
> træningen er i højsædet.

Og gudskelov for det.

I går aftes sad jeg og nød nogle små kattefilm på youtube.com., da jeg
så at der også var film med hunde. Jeg klikkede ind på en, og ønsker
nu at jeg aldrig havde gjort det. Filmen var på små 4 min. og hed "I'm
so sorry". Der var billeder af en masse af de såkaldte
muskel/dræberhunde, og ved hver hund var der en "taleboble" med lidt
tekst. Der stod bl.a. (oversat) noget i retning af: "Kan du ikke li'
mig mere ?", "Kan du ikke forklare mig hvad jeg har gjort ?", "Jeg vil
gerne blive gammel", og ved en lille hvalp stod der "Vil du virkelig
slå mig ihjel ?"

Så "knækkede filmen" hos mig, jeg tudbrølede og slukkede efter 2
minutter.
Selv i dag står alle disse bedende skønne hundeøjne på nethinden. Det
skal selvfølgelig ikke opfattes som om jeg vil tage "dræberhunde" i
forsvar, men jeg ønsker at f..... havde de mennesker der er skyld i at
den slags sker, og at det bliver tilladt at komme så vidt at de
ustraffet for lov til at spille hasard med levende væsener, der ikke
selv har bedt om at komme til verden. Det er simpelthen hen
utilgiveligt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 12:58

Tove Krieger wrote:
> [...]
> ustraffet for lov til at spille hasard med levende væsener, der ikke
> selv har bedt om at komme til verden. Det er simpelthen hen

Jeg kunne ikke værer mere enig Tove.
Den bedste løsning på problemet ville nok værer at
holde op med at avle den slags hunde, det er bare ikke realistisk.
I mine øjne har "racen" udspillet sin egen eksistensberegtigelse da
hundekampe blev forbudt, hvorfor alm mennesker bliver ved med at
anskaffe sig kamphunde er ud over min fatteevne

/Jens

Fra : Tina

Dato : 23-11-06 13:48

Undskyld jeg sådan braser ind, men synes i øjeblikket jeg bliver forvirret
og fortvivlet, hver gang snakken falder på muskel/kamp/dræber hunde.
Hvornår er en hund inde i den kategori?
Som barn havde vi altid hund, små hunde tæppetissere. De var søde, men jeg
manglede størrelse på dem, så man kunne kramme og lege uden de forsvandt,
mellem benene på en.
Som ung, fik jeg min første hund, en stor skøn blanding mellem næsten alt,
bla. rottweiler dobbermann schæfer lab. og lidt mere. ham havde jeg i 14 år.
Efter et par års tomrum faldt vi så for endnu en blanding. Han er 50% am.
bulldog og rottweiler dobbermann for resten. En fantastisk skøn familiehund.
men folk skriger kamphund så snart de høre blandingen. Jeg har spurt hos
politiet for at finde ud af hvornår der er tale om kamphunde, men de ved det
heller ikke.
For at gøre alting sjovere har vores Mogens (ja det hedder vuffe altså)
fundet sig en super legekammerat, de deler alt, sover hos hinanden, spiser
sammen og leger både sammen og med andre... Kammeraten er en rottweiler.
Så I kan sikkert forestille jer nogle bemærkninger og blikke vi får på vores
daglige gåture.

Hvornår mener I at der er tale om kamphund?

Hilsen Tina

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 14:11

> Hvornår mener I at der er tale om kamphund?
>
> Hilsen Tina

Jeg skal ikke gører mig til ekspert,
men mener klart at definitionen må værer om de oprindeligt
er avlet med hundekamp for øje. Det er som regel et miks mellem
Bulldog og Terrier, det giver jo en "dejligt" hidsig/frygtløs hund
der er meget stærk.
Men rent principielt kan alle racer jo bruges, de er bare ikke
allesammen lige velegnede.
Din hund feks. vil nok blive regnet for at værer for stor og klodset
til at værer en god kamphund

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-11-06 14:23

Tina <tina@it.invalid> wrote:
> Hvornår mener I at der er tale om kamphund?
>
> Hilsen Tina

Hej Tina.

Jeg kan godt forstå at du bliver fortvivlet, for der har jo været så
megen snak om den type hunde i medierne i længere tid.

Jeg tror at der generelt menes bl.a. Pitbull - Amstaff - Staffordshire
Terrier - Bull Terrier, når talen falder på kamphunde. Jeg personligt
synes at det er pragtfulde hunde (men det synes jeg jo at alle hunde
er ).

Jeg havde selv en kæmpestor Schäfertæve, som nogle mennesker jeg mødte
blev bange for. Hun var blid og sød og vidste ikke at hun i en
håndevending kunne dræbe et menneske, men hun var opdraget med
kærlighed og var tryg ved alle mennesker.

Rottweilere kan også se drabelige ud, men jeg har kendt et par stykker
af slagsen der var enormt elskelige og søde. Ligeledes Molly, min
sommerferieværtindes Dobermann, hun var ved gud noget af det skønneste
på jorden, så du har slet ikke nogen grund til at blive ked af det når
folk stirrer på din hund og hans kammerat. Der er jo de mennesker der
er bange for selv små hunde ( som også kan være ganske arrige, og prøv
lige for sjovs skyld at forestille dig dem forstørret op til
Rottweilerstørrelse) , og det kan jo også være af beundring folk
kigger på dit pragteksemplar. Det gør jeg i hvert fald når jeg ser en
flot stor hund.

Hvis man be'r pænt kan det måske oven i købet være, at der kommer et
billede herind af Mogens - please

Fra : Tina

Dato : 23-11-06 14:55

> Hvis man be'r pænt kan det måske oven i købet være, at der kommer et
> [...]
Du kan tro jeg gerne viser billeder af Mogens Karen *S*
http://www.pudekamp.dk/photos/category.php?id=36

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 15:01

Tina wrote:

> Du kan tro jeg gerne viser billeder af Mogens Karen *S*
> http://www.pudekamp.dk/photos/category.php?id=36
>
> Hilsen Tina

Flot hund.
Men han ser ikke særligt stor ud på billederne,
hvad er hans "kampvægt"

/Jens

Fra : Tina

Dato : 23-11-06 15:37

> Flot hund.
> Men han ser ikke særligt stor ud på billederne,
> hvad er hans "kampvægt"
>
> /Jens
>Lille Mogens er stadi en baby. Han er 10 mdr. og vejer knap 33 kg. han er
>på gigantfoder med væksthæmmer, da han led meget af vokseværk, og det har
>hjulpet helt utroligt. Men det sænker væksten lidt...
Men pyt med det, han skal nok få den størrelse som "mogens racer" skal have,
det tager bare lidt tid *SS*

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 15:49

> [...]
> han er på gigantfoder med væksthæmmer, da han led meget af
> vokseværk, og det har hjulpet helt utroligt. Men det sænker væksten

Ok, jeg spurgte kun fordi at billeder kan snyde en del.

> Men pyt med det, han skal nok få den størrelse som "mogens racer"
> skal have, det tager bare lidt tid *SS*

10 mdr, så vokser han nok ikke meget mere.
Jeg vil gætte på at han kommer til at veje 36-37 kg.

Mine vuffere kan du se her.
Angel vejer 39-40 kg, Tyson 43-46kg
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11569
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11568

/Jens

Fra : Tina

Dato : 23-11-06 16:09

> [...]
>
> 10 mdr, så vokser han nok ikke meget mere.
> Jeg vil gætte på at han kommer til at veje 36-37 kg.

Mogens skulle gerne blive dobbelt så stor som han er nu. Dyrlægen mener ikke
han er udvokset før han er 3 år, især fordi han er på det foder.
begge hans forældre vejer omkring 60 kg.

Men nu er det jo heldigvis ikke størrelsen det kommer an på *G*

Fra : jopa

Dato : 23-11-06 16:19

Tina skriblede bla:
> Mogens skulle gerne blive dobbelt så stor som han er nu. Dyrlægen
> mener ikke han er udvokset før han er 3 år, især fordi han er på det
> foder. begge hans forældre vejer omkring 60 kg.

Når de er ca 1 år bliver de som regel ikke højere men kraftigere

> Men nu er det jo heldigvis ikke størrelsen det kommer an på *G*
Siger du hvad du mener eller siger du det fordi at det skal man sige

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tina

Dato : 23-11-06 16:31

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 16:36

> Når de er ca 1 år bliver de som regel ikke højere men kraftigere

Mine voksede da også kun minemalt fra de blev 1 år, og det var kun i vægt.
Men nu bremsede jeg dem heller ikke i væksten som Tina åbenbart gør,
jeg havde seriøse problemer med at overholde det famøse 1 kg/ugen
som skulle værer maxvækst, det er også det skide tørkost

> Siger du hvad du mener eller siger du det fordi at det skal man sige

Der er nu intet som rigtigt store hunde.
Skal de værer små, skal det værer de der miniaturerhunde,
dem kan jeg til gengæld slet ikke stå for

/Jens

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 16:30

> Altså hvor er de også bare fine.

Takker, det synes jeg jo også

> Mogens skulle gerne blive dobbelt så stor som han er nu. Dyrlægen
> mener ikke han er udvokset før han er 3 år, især fordi han er på det
> foder. begge hans forældre vejer omkring 60 kg.

Ja ok, så kommer han nok også godt deropad.
Han ser også lidt mager ud på billederne, det er nu kun sundt,
men der er plads til godt med muskelmasse på ham
Hvor høj er han over skuldrene ???

> Men nu er det jo heldigvis ikke størrelsen det kommer an på *G*

Hunde er ikke rigtige hunde før de har passeret de 40 kg
Så min egen Angel veklser mellem at værer en hvalp og en rigtig hund

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-11-06 15:09

Tina <tina@it.invalid> wrote:
> Du kan tro jeg gerne viser billeder af Mogens Karen *S*
> http://www.pudekamp.dk/photos/category.php?id=36

Hvor er han altså smuk og lækker, dejlige øjne har han også. Hans
kammerat er også en flot fyr. Du kan være sikker på, at hvis jeg mødte
dig så ville jeg da spørge om det også var tilladt at kramme ham -
bare en lille smule

Fra : Tina

Dato : 23-11-06 15:41

> [...]
> jeg da spørge om det også var tilladt at kramme ham - bare en lille smule

Tak *S*
Jeg er også kæmpe stolt af ham.
Og han er mindst lige så mild og kærlig, som han er smuk og hjemmestrikket
at se på.
Også derfor det er så trist, at møde alle de fordomme, når vi stolt kommer
gående med vores drenge, der begge stadi er teenager og gerne vil lege *S*

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 16:00

On Thu, 23 Nov 2006 14:55:01 +0100, "Tina" <tina@it.invalid> wrote:

>Du kan tro jeg gerne viser billeder af Mogens Karen *S*
>http://www.pudekamp.dk/photos/category.php?id=36

En lækker vovse. Han er ikke ret gammel, vel?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 16:02

> En lækker vovse. Han er ikke ret gammel, vel?

Jeg tør vædde 100.000kr på at han er 10mdr

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 20:40

On Thu, 23 Nov 2006 16:02:26 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg tør vædde 100.000kr på at han er 10mdr

Jaja, det har jeg jo set nu.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Niau

Dato : 23-11-06 18:47

"Tina" <tina@it.invalid> wrote in message
> [...]
> Hvornår er en hund inde i den kategori?

> Hvornår mener I at der er tale om kamphund?

Jeg tror, at man hver især fortolker begreberne.
Personligt mener jeg, at en hund med væsentlig mange muskler egentlig bare
er en muskelhund og det er hunde som AmStaffen, Rottweileren, alle
bull-racer og nok også dogue'erne :)
Kamphunde/dræberhundene mener jeg er de hunde, som bliver brugt til kamp
osv. Men det er min tolkning. Hvis bare man kunne få den rigtige fortolkning
:)
Men nogle bruger jo også kamphunde-begrebet om de racer, der kan blive brugt
i kamp :) Så det er nok ret individuelt, hvordan folk kategoriserer hundene.

mvh Nhi

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 15:53

On Thu, 23 Nov 2006 12:43:04 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Så "knækkede filmen" hos mig, jeg tudbrølede og slukkede efter 2
>minutter.

Så skulle du ha' været med mig i går. Jeg var lige oppe at hilse på
naboen og Oy's søskende og halvsøskende. De stod allesammen med deres
lækre hvalpeøjen og peb, og de ville allesammen gerne op til mig...
helst på een gang. Og i alle deres øjen stod der skrevet... ta' mig
med hjem!

Hvor var det bare svært at gå fra dem. Der er kun solgt en enkelt
hvalp indtil videre og så Oy, så der er stadig 13 små lækre hvalpe
tilbage, som alle gerne vil til et godt hjem. *SUK*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 15:59

Leyna wrote:
> Hvor var det bare svært at gå fra dem. Der er kun solgt en enkelt
> hvalp indtil videre og så Oy, så der er stadig 13 små lækre hvalpe
> tilbage, som alle gerne vil til et godt hjem. *SUK*

Hvad har din nabo seriøst tænkt sig at gører, både nu og i fremtiden.
Det er ikke sådan bare lige at få afsat 13 X-blandinger,
selvom du burde jo have plads nok

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 20:37

On Thu, 23 Nov 2006 15:59:13 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvad har din nabo seriøst tænkt sig at gører, både nu og i fremtiden.

Jeg ved det ikke, Jens. *SUK* Jeg ville være ked af at skulle kastrere
Vaks.

>Det er ikke sådan bare lige at få afsat 13 X-blandinger,
>selvom du burde jo have plads nok

Jeg skal osse ha' tid og overskud til dem allesammen, for slet ikke at
tale om penge nok. Sådan nogle skal jo til dyrlægen. Men havde jeg
muligheden, så nuppede jeg sg* dem alle.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 24-11-06 10:23

> Jeg ved det ikke, Jens. *SUK* Jeg ville være ked af at skulle kastrere
> Vaks.

Det skal du da heller ikke gører på det grundlag, det er og bliver
tæveejerens ansvar at den ikke bliver drægtig synes jeg.
Men du har vist allerede besluttet at Oy skal kastreres,
hvorfor skal han egentligt det :-?

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 24-11-06 10:56

On Fri, 24 Nov 2006 10:22:36 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det skal du da heller ikke gører på det grundlag, det er og bliver
>tæveejerens ansvar at den ikke bliver drægtig synes jeg.

Jo, men hvis han ikke er sit ansvar voksent...
Jeg er ikke udelt begejstret for den måde de hvalpe er vokset op på,
og jeg ønsker ikke at lægge hanhund til flere hvalpe.

>Men du har vist allerede besluttet at Oy skal kastreres,
>hvorfor skal han egentligt det :-?

Primært fordi Vaks er dominerende, og bliver Oy bare halvt så
dominerende som ham, så får jeg alvorlige problemer. Det vil jeg helst
undgå.
Derudover skal jeg da slet ikke være med til at indavle, og Oy er
sikkert ligeglad med at det er hans mor han hopper på, hvis det kommer
dertil. Jeg vil gerne ha' at mine hunde kan rende lige så frit som nu,
osse selvom jeg godt ved at det ikke er lovligt.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 24-11-06 16:42

> Jo, men hvis han ikke er sit ansvar voksent...
> Jeg er ikke udelt begejstret for den måde de hvalpe er vokset op på,
> og jeg ønsker ikke at lægge hanhund til flere hvalpe.

Det kan jeg så godt følge, jeg tror bare ikke det ville få
mig til at kastrerer min hund.

Hvad bliver der egentligt gjort for at få afsat resten af hvalpene :-?

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 24-11-06 20:30

On Fri, 24 Nov 2006 16:42:27 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvad bliver der egentligt gjort for at få afsat resten af hvalpene :-?

De er sat til salg i DBA.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 24-11-06 20:42

> De er sat til salg i DBA.

Blandt mange andre

Ikke for at blande mig, men alligevel
Kunne du ikke med dine IT-evner hjælpe ham lidt med
at reklamerer på nettet, måske en hjemmeside med nogle gode billeder
og beskrivelse af alle fordelene ved netop de hvalpe.
Sådan en detalje som at begge forældredyr kan ses betyder meget,
det skal du sørge for at fremhæve, og det faktum at du selv har taget
en af hvalpene borger jo også for kvaliteten

Der er vist også flere gode steder på nettet man kan sælge hunde,
det har været oppe og vende en del gange.

Han må jo værer ved at have ½ travlt, dem der vil have en hvalp
vil jo helst have dem inden de bliver alt for gamle.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 24-11-06 20:48

On Fri, 24 Nov 2006 20:41:47 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Blandt mange andre

Ja, og UDEN billeder!!!
Jeg har skubbet lidt til ham, men det lader til at han vil klare det
selv. har dog tænkt på at tage manden med derop og så tilbyde ham at
komme ned til os, så vi allesammen (SAMMEN) kan sætte en god annonce
op. Men det er jo stadigvæk ikke mine hvalpe, så jeg er osse en smule
forsigtig med at blande mig...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-11-06 21:03

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

Men det er jo stadigvæk ikke mine hvalpe, så jeg er osse en
> smule forsigtig med at blande mig...

Det skal du såmænd da ikke være, er du bedstemor til dem eller hva'.

Bondemanden vil sikkert være dig taknemmelig for lidt opbakning, det
er jeg næsten sikker på.

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 00:34

On Fri, 24 Nov 2006 21:02:40 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:
>
> Men det er jo stadigvæk ikke mine hvalpe, så jeg er osse en
>
>Det skal du såmænd da ikke være, er du bedstemor til dem eller hva'.

Jeg ville da osse helst hente hele bunken hjem, men det er vist mere
end jeg lige kan overskue. *GGG*

>Bondemanden vil sikkert være dig taknemmelig for lidt opbakning, det
>er jeg næsten sikker på.

Som sagt andetsteds, så har man mest respekt for mænd herude på
landet, så jeg tror lige jeg vil allierer mig med min egen af arten.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 24-11-06 21:31

> Ja, og UDEN billeder!!!

Ja, det koster jo penge.

> [...]
> komme ned til os, så vi allesammen (SAMMEN) kan sætte en god annonce
> op. Men det er jo stadigvæk ikke mine hvalpe, så jeg er osse en smule

Det lyder godt, prøv om du kan påvirke ham lidt.
Det vil jo ikke koste ham nogen penge at du opretter en side med
et par billeder og en beskrivelse, den kan du så linke til mange steder.
Jeg kan ikke forestille mig andet end at du godt gider lægge lidt arbejde i det

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 00:48

On Fri, 24 Nov 2006 21:31:10 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ja, det koster jo penge.

Det er da noget nyt så, for det har det ikke gjort før.

>Det vil jo ikke koste ham nogen penge at du opretter en side med
>et par billeder og en beskrivelse, den kan du så linke til mange steder.
>Jeg kan ikke forestille mig andet end at du godt gider lægge lidt arbejde i det

Jeg vil prøve at se hvad jeg kan bikse sammen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 01:38

On Sat, 25 Nov 2006 00:48:22 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Jeg vil prøve at se hvad jeg kan bikse sammen.

Og nu har jeg bikset noget sammen.
Siden er ikke færdig da jeg for det første mangler en tilladelse og
for det andet mangler et par oplysninger, men jeg har gjort hvad jeg
kunne ud fra det jeg pt. ved.
Den kan ses her : http://leyna.dk/hvalpe-salg/
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 09:33

Leyna wrote:
> [...]
> Siden er ikke færdig da jeg for det første mangler en tilladelse og
> for det andet mangler et par oplysninger, men jeg har gjort hvad jeg

Perfekt, det var lige sådan noget jeg havde i tankerne
Så er det bare med at få linket samtlige steder når
du har fået tilladelse til det.

Måske et par billeder af forældredyrene ville værer godt.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 13:41

On Sat, 25 Nov 2006 09:33:22 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Måske et par billeder af forældredyrene ville værer godt.

Er folk ikke ligeglade med det, når vi snakker blandinger?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 25-11-06 14:05

Leyna skriblede bla:

> Er folk ikke ligeglade med det, når vi snakker blandinger?

Skaden er sket og man kan let være bagklog, som jeg vil være nu.
Hvordan kan man med sine fulde fem (bondemanden) sætte 2 kuld uægte hunde
til verden uden at være nogenlunde på forkant med hensyn til aftagere.
Det finder jeg personligt horribelt.
Det ender vel desværre med at nogen af dem bliver henrettet.
Da han ikke vil ofre noget på dem kan man så heller ikke håbe på at de
kommer på internat hvilket vist også koster penge.

Næ hundekørekort og afgift pr hund gerne op til 1000,- spir om året det
kunne fjerne ikke seriøse køkken/staldavlere.
Der skal selvfølgelig betragtelige bøder til dem der ikke overholder
ovenstående.

ps hvad har det egentlig med muskelhunde at gøre

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 14:26

On Sat, 25 Nov 2006 14:04:44 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Da han ikke vil ofre noget på dem kan man så heller ikke håbe på at de
>kommer på internat hvilket vist også koster penge.

Jamen så vil JEG gerne spæde til!

> [...]
>kunne fjerne ikke seriøse køkken/staldavlere.
>Der skal selvfølgelig betragtelige bøder til dem der ikke overholder

Enig!

>ps hvad har det egentlig med muskelhunde at gøre

Ikke det fjerneste, så du er som altid OT!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 25-11-06 14:54

Leyna skriblede bla:

> Ikke det fjerneste, så du er som altid OT!

Det var nu Jens som startede
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 15:02

> Det var nu Jens som startede

Jeg chekkede lige tilbage i tråden, og det var faktisk Leyna selv
der greb chanchen for at plabrer løs om hendes Oy'esten igen
Meget kan man kalde ham, men en muskelhund er han vel ikke endnu

/Jens (hvis hunde har været ude i STORE bølger idag)

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 21:00

On Sat, 25 Nov 2006 15:01:47 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg chekkede lige tilbage i tråden, og det var faktisk Leyna selv
>der greb chanchen for at plabrer løs om hendes Oy'esten igen
>Meget kan man kalde ham, men en muskelhund er han vel ikke endnu

Hov, bare tør den af på mig!
Han bliver helt sikkert en muskelhund!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 20:59

On Sat, 25 Nov 2006 14:53:33 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Det var nu Jens som startede

Jaja, undskyldninger er der nok af!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 14:37

> Jamen så vil JEG gerne spæde til!

Mon ikke også han får mængderabat, det kan du jo ringe og spørge om.
Det er da klart at foretrække frem for en aflivning.
Du kan jo i givent tilfælde starte en indsamling, jeg vil da også gerne bidrage.

> Ikke det fjerneste, så du er som altid OT!

Der fik han den

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 20:59

On Sat, 25 Nov 2006 14:37:19 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Du kan jo i givent tilfælde starte en indsamling, jeg vil da også gerne bidrage.

hehe... Det er sødt af dig!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 14:34

> Er folk ikke ligeglade med det, når vi snakker blandinger?

Jeg ville da selv sætte pris på at se et par billeder af forældrene
når de nu er omtalt på siden, så du kan da godt ofre et par af
hvalpebillederne til fordel for dem synes jeg.
Et billede af Vaks sammen med Oy tror jeg ville tage kegler

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-11-06 15:01

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> [...]
> Siden er ikke færdig da jeg for det første mangler en tilladelse og
> for det andet mangler et par oplysninger, men jeg har gjort hvad jeg

Jeg synes at det er en rigtig flot omgang "bikse sammen" du har lavet.
Alene billederne må da lokke købere til. Men, der står at de har fået
ormekur, hvilket jo også er meget fint. Der mangler bare vaccination,
som der står i mange de annoncer jeg har set er de små vaccineret når
de bliver solgt. Tror du, at bonden vil gå med til det hvis du siger
til ham, at det vil øge chancerne for salg. Jeg er næsten sikker på,
at han kan få en klækkelig rabat når det drejer sig om så mange på een
gang.

Jeg kan jo se, at når Mini bliver vaccineret så er det ikke vaccinen
der koster kassen, men selve vaccinationen.

Prøv om du (eller din mand) kan overtale ham.

Det kan være det går godt denne gang, og de kan blive afsat. Men hvad
med næste gang hans tæver bliver gravide ? Jeg gyser ved tanken

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-06 16:05

>Jeg er næsten sikker på, at han kan få en klækkelig rabat når det drejer
>sig om så mange på een gang.

For chipning, 1. vaccine + sundhedsbog, fik vi det til ca. 500 kr. pr.
hvalp, da vi havde hvalpe. Det drejede sig om 5 hvalpe. Normalprisen er
8-900 kr. svjh.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 21:05

On Sat, 25 Nov 2006 15:01:00 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Jeg synes at det er en rigtig flot omgang "bikse sammen" du har lavet.
>Alene billederne må da lokke købere til.

Det er så osse det jeg satser på.

>Men, der står at de har fået
>ormekur, hvilket jo også er meget fint. Der mangler bare vaccination,
>som der står i mange de annoncer jeg har set er de små vaccineret når
>de bliver solgt.

Jeg ringede til dyrlægen for at få Oy vaccineret, men det skal han
faktisk slet ikke før han er 12 uger, og så igen når han er 16 uger.
At vaccinere før ville (iflg. dyrlægen) ikke gøre nogen gavn da hans
organer endnu ikke er udviklet til at håndtere vaccinen. Det var i
hvert fald hvad jeg fik at vide.

>Det kan være det går godt denne gang, og de kan blive afsat. Men hvad
>med næste gang hans tæver bliver gravide ? Jeg gyser ved tanken

Jeg vil gøre mit til at det ikke bliver med nogle af mine hanhunde, og
der er vist ikke andre i nærheden, såeh...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-11-06 21:23

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:
> [...]
> At vaccinere før ville (iflg. dyrlægen) ikke gøre nogen gavn da hans
> organer endnu ikke er udviklet til at håndtere vaccinen. Det var i

Ok, det vidste jeg så godt nok ikke men det lyder da fornuftigt, jeg
tænkte nærmest på Parvovirus, det er jo oftest dødbringende for ganske
unge hunde og hvalpe.

> Jeg vil gøre mit til at det ikke bliver med nogle af mine hanhunde,
> og der er vist ikke andre i nærheden, såeh...

Jeg kan godt se dit dilemma Leyna. Det må altså ikke være særlig
sjovt. Hans (den store dejlige fyr) er jo udelukket som far , og det
ville da være helt hen i vejret at Vaks skulle kastreres på grund af
de 2 tæver, Men jeg håber og krydser fingre for at alt falder på
plads, og i særdeleshed til fordel for de små pragteksemplarer, alt
andet vil være uretfærdigt.

Fra : Leyna

Dato : 26-11-06 10:21

On Sat, 25 Nov 2006 21:22:38 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Ok, det vidste jeg så godt nok ikke men det lyder da fornuftigt, jeg
>tænkte nærmest på Parvovirus, det er jo oftest dødbringende for ganske
>unge hunde og hvalpe.

Ja, men risikoen er ikke så forfærdelig stor, når man bor så isoleret
som vi gør. Her kommer ikke andre hunde, og naboens hunde kommer
aldrig med ud nogen steder. Det synes jeg osse er lidt synd, for selv
om de har masser af plads at røre sig på her, så er det da altid
spændende at opleve noget nyt. Det synes mine da i hvert fald.

> [...]
>sjovt. Hans (den store dejlige fyr) er jo udelukket som far , og det
>ville da være helt hen i vejret at Vaks skulle kastreres på grund af

Jo, men på den anden side ønsker jeg ikke at blive ved med at bidage
til endnu flere hvalpe, og hvis vi får bygget ordentlig plankeværk i
stedet for hegn, så skulle vi være på den sikre side. Men du har ret.
Det er da lidt træls at det skal være sådan.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 09:36

> Det er da noget nyt så, for det har det ikke gjort før.

Det er vist også mig der vrøvler, man skal nok helt
tilbage til den trykte udgave før det kostede penge.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-06 10:23

> Det er vist også mig der vrøvler, man skal nok helt
> tilbage til den trykte udgave før det kostede penge.

Nej, det koster100 kr. pr. annonce, hvis hvalpene koster over 500 kr. svjh.
Tilgengæld får man så synlige kontaktoplysninger i annoncen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-06 21:36

> Ja, og UDEN billeder!!!

....og det er netop billeder, der får folk til, at falde for en hvalp.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 00:50

On Fri, 24 Nov 2006 21:35:34 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>...og det er netop billeder, der får folk til, at falde for en hvalp.

Præcis! Og disse hvalpe er bare SÅ skønne at jeg ikke fatter at de
ikke er solgt allesammen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-06 10:24

> Præcis! Og disse hvalpe er bare SÅ skønne at jeg ikke fatter at de
> ikke er solgt allesammen.

Ja, de er nemlig overnuttede.
Fin side, du har fået bikset sammen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 25-11-06 17:38

"Leyna" skrev
> Præcis! Og disse hvalpe er bare SÅ skønne at jeg ikke fatter at de
> ikke er solgt allesammen.

Ja skønne det er de - men øv hvor det skær i hjertet at se dem rende rundt i
en kedelig stald

Det ser fint ud det du har lavet Leyna - jeg tror dog også at billeder af
forældrene ville være en god idé - så har man som køber en idé om hvordan de
ender med at se ud.
Og som en skriver - et billede af Oy og Vaks sammen! Ja tak

Jeg mener også vaccination nu vil være en god idé - såvel etisk, som
salgsmæssigt. Desuden syntes jeg 1000,- er sindsygt billigt. Mit forslag er
derfor: Sæt prisen til 1500,- og brug så de ekstra kroner på vacciner og
sundhedstjek hos dyrlægen.

Uha hvor jeg håber din mand har gode overtalelsesevner

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 25-11-06 17:49

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> [...]
> forslag er derfor: Sæt prisen til 1500,- og brug så de ekstra kroner
> på vacciner og sundhedstjek hos dyrlægen.

Når man tænker på hvor mange hvalpe der går til (parwovirus) med mere burde
det være et lovkrav.
Næ der findes for mange skruppelløse personer der tror de kan tjene kassen
uden ansvar.
Jeg ville da aldrig købe en hvalp der ikke var vacc.
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-06 18:17

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse news:456873f8$0$14035

> Jeg ville da aldrig købe en hvalp der ikke var vacc.

Nu er det jo normalen i dag, at hvalpe først vaccineres, når de er 12 uger.
Dyrlægen har dog ikke noget problem med, at vaccinere, når de er 8 uger- det
samme gælder chipningen. Chipningen giver jo en hvis sikkerhed for hvalpen
fremover, synes jeg.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 25-11-06 18:26

Buffy skriblede bla:

> [...]
> er 8 uger- det samme gælder chipningen. Chipningen giver jo en hvis
> sikkerhed for hvalpen fremover, synes jeg.

Ja det havde jeg da glemt.
Hvad kan jeg så hænge min hat i for at udvise min afsky for personer der
uhæmmet producerer hvalpe uden at sikre sig mulighed for afsætning

Nå jo jeg kan jo foreslå følgende:

Hundekørekort.
Tvungen registrering af samtlige hunde.
Dette skal jo koste penge. 500,- pr stk måske
Hunde kan ikke sælges uden registreringsbevis.

Ovenstående vil få køkkenavlere til at tænke sig grundigt om og checke
tegnedrengen før de får en ide om hurtigt tjente penge.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 25-11-06 18:26

"Buffy" skrev

> [...]
> uger. Dyrlægen har dog ikke noget problem med, at vaccinere, når de er 8
> uger- det samme gælder chipningen. Chipningen giver jo en hvis sikkerhed

Det ved jeg nu ikke. Selv vaccinerer jeg første gang (og chipper +
sundhedstjekker) når hvalpene er 7 uger - og de opdrættere jeg kender og
rådfører mig med, gør da det samme.
Jeg betragter det som en ekstra sikkerhedsforanstaltning. Og så kan jeg god
lide, at hvalpene er klar til at indtage verden så snart de er hos deres nye
familie.

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 25-11-06 18:40

> [...]
> Jeg betragter det som en ekstra sikkerhedsforanstaltning. Og så kan
> jeg god lide, at hvalpene er klar til at indtage verden så snart de

Nu har jeg lige checket mine papirer, og Milo var vacc og øretatoveret da vi
hentede ham 9 uger gl.
Så det kan lade sig gøre.

Det skal koste penge at avle ellers kommer vi ingen vegne og det kan være
med til at nedsætte de 14-15000 henrettelser på sunde hunde der foregår
hvert år.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 18:44

jopa wrote:
> Det skal koste penge at avle ellers kommer vi ingen vegne og det kan
> være med til at nedsætte de 14-15000 henrettelser på sunde hunde der
> foregår hvert år.

Seriøst tror jeg bare at resultatet ville blive at der ville blive afleveret
mange flere hvalpe anonymt i kasser ved internaterne.
Der er desværrer for mange tæveejere der ikke passer godt nok på.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-11-06 18:51

pwh skriblede bla:

> Seriøst tror jeg bare at resultatet ville blive at der ville blive
> afleveret mange flere hvalpe anonymt i kasser ved internaterne.
> Der er desværrer for mange tæveejere der ikke passer godt nok på.

Jeg modsiger så mig selv måske ved at sige at en del af
registreringsafgiften kunne gå til internaterne
De hunde der ikke kan sælges der må så have sprøjten.

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 19:25

> Jeg modsiger så mig selv måske ved at sige at en del af
> registreringsafgiften kunne gå til internaterne
> De hunde der ikke kan sælges der må så have sprøjten.

Jeg tror det lidt er ønsketænkning fra din side at bål og brand
vil løse problemet.
Hvis det feks. havde kostet Leynas nabo 7000kr at få registreret
sine 14 hvalpe uden garanti for salg, så er jeg bange for at de var
endt i en sæk med noget tungt i bunden af en sø.

Jeg har desværrer ikke løsningen på problemet, men måske kunne
dyrelægerne værer lidt behjælpelige ved ikke at skulle scorer kassen
på at folk skal have stereliceret deres tæver.
Jeg gav da 4000 kr for at få stereliceret Angel, de penge var afsat
i forvejen, men det er ikke alle der kan/vil ofre det.
Dyrelægerne kunne jo have en regel der sagde at det var til "kostpris"
så længe tæven ikke var fyldt 1 år.
Tæver der bliver stereliceret senere i livet pgr sygdom er jo dækket
ind af sygeforsikringen.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-11-06 19:48

pwh skriblede bla:

> [...]
> sine 14 hvalpe uden garanti for salg, så er jeg bange for at de var
> endt i en sæk med noget tungt i bunden af en sø.

Ordentlige avlere betaler da gerne de 7000,- som de jo får retur ved salg.
Hvis samtlige hunde skal registreres så avler man ikke hvis man ikke har
råd.

Ved registrering kan man samtidig få lidt hånd i hanke med udenlandsk
importerede hunde.
Det må gerne koste at have ansvaret for et levende individ.
Ved så at nogen vil indvende at de ikke har så mange penge og skal de så
afskæres fra at holde hund.
Hvis vi snakker registreringsagift på ca 500,- pr år kan vist alle i DK være
med.
Det svarer til 1,5 karton prince

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 20:09

> Ordentlige avlere betaler da gerne de 7000,- som de jo får retur ved
> salg. Hvis samtlige hunde skal registreres så avler man ikke hvis man
> ikke har råd.

Tror du på at det vil løse problemet med alle "hul i hækken hundene"
Eller er det bare hjemmeavlerne du er ude efter, jeg tror de er dem
der har de mindste problemer med at komme af med hvalpene.
Mange ser jo en fidus i at få en billig Schæfer/Labrador/Golden.

> Hvis vi snakker registreringsagift på ca 500,- pr år kan vist alle i
> DK være med.

Giver man ikke allerede ca 300kr for at få hunden registreret når
den bliver chippet/ørermærket, det mener jeg var beløbet for Angel.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-06 20:12

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:ox0ah.557

> Giver man ikke allerede ca 300kr for at få hunden registreret når
> den bliver chippet/ørermærket, det mener jeg var beløbet for Angel.

Nej, man gav ca. 120 kr. Beløbet er dog vist sat ned, til omkring 85 kr.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 20:19

> Nej, man gav ca. 120 kr. Beløbet er dog vist sat ned, til omkring 85
> kr.

Ok, jeg kunne ikke huske det eksakte beløb, det var jo en pakkeløsning

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-11-06 20:31

pwh skriblede bla:

> Tror du på at det vil løse problemet med alle "hul i hækken hundene"

Det forpligter at have hund.
Har man en tæve må man træffe forholdsregler så den ikke bliver drægtig.
der er ingen undskyldning ud over sløseri.

> Eller er det bare hjemmeavlerne du er ude efter,

Øhm jeg er ikke ude efter andre end dem der ikke er seriøse, og det er vel
hjemmeavlere jeg snakker om da registrerede kenneler jo normalt har tingene
i orden og ved hvad det koster pr hvalp.
Prisen er jo også derefter

>jeg tror de er dem
> der har de mindste problemer med at komme af med hvalpene.
> Mange ser jo en fidus i at få en billig Schæfer/Labrador/Golden.
Der er da folk bla dig selv der er villig til at betale hvad det koster.

Spørgsmålet er jo for mig : skal det være billigt at få sig et levende
individ som man blot kan smide væk når det er trættende.
Husk ca 14-15000 henrettelser om året.

> Giver man ikke allerede ca 300kr for at få hunden registreret når
> den bliver chippet/ørermærket, det mener jeg var beløbet for Angel.

Kender ikke den pris da var gjort hos min.

Jeg mener at der skal følge en attest med hunden der skal fornyes hvert år,
og der uddeles bøder til dem der ikke kan finde ud af det.

Tror du seriøst på at ejeren af Leynas hvalp kommer af med dem alle, og jeg
kunne forestille mig at resten bliver puttet i en papkasse og får en salve
af den glatløbede.
Næste gang hans tæver kommer i løbetid står han med samme problem.
Han er ikke den eneste. Der findes masser af den slags desværre.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 21:18

On Sat, 25 Nov 2006 20:30:43 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Tror du seriøst på at ejeren af Leynas hvalp kommer af med dem alle, og jeg
>kunne forestille mig at resten bliver puttet i en papkasse og får en salve
>af den glatløbede.

Nej, så holder vi. Det ville han sg* aldrig turde. Så ville han
sikkert hellere overlade dem til mig, og så skulle jeg nok få dem
afsat.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 25-11-06 21:28

Leyna skriblede bla:

> Nej, så holder vi. Det ville han sg* aldrig turde. Så ville han
> sikkert hellere overlade dem til mig, og så skulle jeg nok få dem
> afsat.

Du er så god af dig
Men seriøst kunne du ikke forestille dig at det sker i det virkelige liv ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 26-11-06 10:46

On Sat, 25 Nov 2006 21:28:27 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Du er så god af dig
>Men seriøst kunne du ikke forestille dig at det sker i det virkelige liv ?

Hvilken af delene? Altså at han skyder hundene, eller at jeg tager dem
til mig?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 26-11-06 10:54

Leyna skriblede bla:
> Hvilken af delene? Altså at han skyder hundene, eller at jeg tager dem
> til mig?

At hvalpe bliver aflivet grundet manglende salg.

At du skulle tage dem til dig ville ikke undre mig

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 26-11-06 18:25

On Sun, 26 Nov 2006 10:53:50 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Leyna skriblede bla:
>
>At hvalpe bliver aflivet grundet manglende salg.

Nej det tror jeg ikke på. Han er ikke hjerteløs.
Og vi skal nok få dem afsat!!!

>At du skulle tage dem til dig ville ikke undre mig

Næeh, jeg er vel tossego'...?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 21:39

> Det forpligter at have hund.
> Har man en tæve må man træffe forholdsregler så den ikke bliver
> drægtig. der er ingen undskyldning ud over sløseri.

Helt enig, der er desværrer bare mange sløsehoveder.
Og så dem jeg synes er de værste, dem der synes det kunne værer
åh så yndigt for deres X-blandingstæve at få et kuld hvalpe.
Dem er jeg altså stødt på et par gange, det er totalt uansvarligt,
på dem ville din løsning måske virke.

> Der er da folk bla dig selv der er villig til at betale hvad det
> koster.

Jeg ser ikke på prisen når jeg skal have hund, 50.000kr ville
jeg dog aldrig give
Men jeg har da mødt flere der har hygget sig over at have fået en
billig "racehund" uden papirer fra en hjemmeavler, fordi de så havde
sparet x-antal kroner, bare surt når den ikke rigtigt lignede feks. en Lab
når den var udvokset

> Spørgsmålet er jo for mig : skal det være billigt at få sig et levende
> individ som man blot kan smide væk når det er trættende.
> Husk ca 14-15000 henrettelser om året.

Prisen bliver vel styret af udbud og efterspørgsel, men din ide med
at der kunne falde en fast afgift til internaterne er faktisk ikke helt tosset.

> Jeg mener at der skal følge en attest med hunden der skal fornyes
> hvert år, og der uddeles bøder til dem der ikke kan finde ud af det.

Havde man ikke det system i gamle dage :-?

> Tror du seriøst på at ejeren af Leynas hvalp kommer af med dem alle,
> og jeg kunne forestille mig at resten bliver puttet i en papkasse og
> får en salve af den glatløbede.

Den tanke vil jeg helst ikke tænke, men han har sikker selv gjort det,
så vil jeg bare nødigt værer ham og så møde Leyna bagefter

> Næste gang hans tæver kommer i løbetid står han med samme problem.
> Han er ikke den eneste. Der findes masser af den slags desværre.

Det er jo ikke uden grund at landet flyder med X-blandinger.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-11-06 21:49

pwh skriblede bla:

> Havde man ikke det system i gamle dage :-?

Jo det mener jeg, og gætter på at problemet ikke var så stort dengang.

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 26-11-06 10:48

On Sat, 25 Nov 2006 21:39:21 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Den tanke vil jeg helst ikke tænke, men han har sikker selv gjort det,
>så vil jeg bare nødigt værer ham og så møde Leyna bagefter

Det ville i hvert fald være slut med det gode naboskab!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 25-11-06 19:31

"jopa" skrev
> [...]
>
> Det skal koste penge at avle ellers kommer vi ingen vegne og det kan være
> med til at nedsætte de 14-15000 henrettelser på sunde hunde der foregår

At avle på et fornuftigt og kontrolleret plan, koster skam også penge. Vores
lille projekt her i huset koster små 18.000,- og en hulens masse arbejde,
som vi dog nyder i fulde drag.
Pengene til et hvalpeprojekt, skal man have inden man går i gang og man skal
ikke være afhængig af at få dem ind igen - så tror jeg nemlig at der er fare
for at indgå for mange kompromisser, måske på hvalpens bekostning.
Men det er da klart at omkostningerne gør, at vi har tænkt os rigtig godt om
inden vi går i gang.

Jeg kalder mig selv for køkkenavler - selv om jeg går vildt op i det og har
kennelmærke. Jeg gør det udelukkende for hyggens skyld - bl.a. bruger jeg en
del af min ferie på at gå på barsel med Berta de første uger
Jeg vil samtidig gøre det ordenligt og jeg er ked af, at se de skravl af
nogle russells der avles på - bare fordi det er en modehund. Der avles på
hvad som helst og så sælges hvalpene for et par tusinde eller tre og folk er
glade - også uden vacciner, mærkning etc.
Jeg sælger så heller ikke til hvem som helst. Jeg prøver at sikrer mig, at
folk ved hvad det er for en størrelse de får med hjem og at de har en chance
for at magte den - det kan jo være noget af en arrig satan Bl.a. havde
jeg solgt mine to hanner tidligt. Den ene køber viste sig dog at have snydt
mig - hun havde løjet om sin viden om russells, men jeg fik da bustet hende
inden det var for sent og nægtede så at sælge til hende. Den anden køber
tror jeg, at jeg fik skræmt væk med min skrækhistorier om Berta Bims - fint
nok

Men jeg kan kun give dig ret i, at det er alt for nemt at anskaffe sig en
hund og lige så nemt at lade dem parre sig i flæng, og sende afkommet videre
i en fart.
Det er lovpligtigt at mærke, registrere og ansvarsforsikre sin hund. Men lad
os da endelig få nogle flere kontanter på bordet - for min skyld kan
internaterne nyde godt af det. De gør et stort stykke arbejde med at rydde
op på det rod andre laver.
Det forpligter at sætte liv i verden og tage det til sig!

- Winnie, der stadig har meget at lære!

Fra : jopa

Dato : 25-11-06 19:57

Winnie Schildknecht skriblede bla:
> Det forpligter at sætte liv i verden og tage det til sig!

Mine ord.
I de kredse jeg bevæger mig rent hundemæssigt skal man faktisk bestille
vovsen da de hos de fleste "gode" kenneler er afsat på forhånd.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-11-06 21:52

> [...]
> I de kredse jeg bevæger mig rent hundemæssigt skal man faktisk
> bestille vovsen da de hos de fleste "gode" kenneler er afsat på forhånd.

Sådan er det også i boxerkredsene.. og fint nok med det!.
Loui`s opdrætter (hanboxeren) skal virkelig "gøres mør" hvis hun skal sælge
til nogle hun ikke ved hvem er, eller nogle der ikke har haft racen før. det
skal gode argumenter på bordet, helst i flere eksemplarer med det blå
stempel på fra højesteret..GG..

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-06 18:58

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg betragter det som en ekstra sikkerhedsforanstaltning. Og så kan jeg
> god lide, at hvalpene er klar til at indtage verden så snart de er hos

Vi har selv gjort det samme, når vi har haft hvalpe. Dyrlægebesøget har
forgået dagen før de blev 8 uger. Derudover er hvalpene blevet registreret,
hos hunderegistret, i købers navn, med det samme. De købere, der så har
sagt, at de ville ordne chip og vaccine selv, har vi valgt fra. Som du
skriver er det jo ( imo ) i hvalpenes bedste interesse, at det er gjort, når
de flytter.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 21:13

On Sat, 25 Nov 2006 17:48:51 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Winnie Schildknecht skriblede bla:

>Når man tænker på hvor mange hvalpe der går til (parwovirus) med mere burde
>det være et lovkrav.

De skal først vaccineres når de er 12 uger. Indtil da er de beskyttet
via moderens vaccine... dog ikke i dette tilfælde da heller ikke
moderen er vaccineret. Det er kun Vaks der er, og det gæld's nok ikke.

Fordelen er så at vi bor så isoleret som vi gør. Her ER ikke andre
hunde end vores.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 26-11-06 00:04

"Leyna" skrev

> De skal først vaccineres når de er 12 uger. Indtil da er de beskyttet
> via moderens vaccine... dog ikke i dette tilfælde da heller ikke
> moderen er vaccineret. Det er kun Vaks der er, og det gæld's nok ikke.

Det er der altså delte meninger om
Hvis moderen niveau af antistoffer er i top og amningen er foregået som
ønsket, og alle hvalpe har fået den rette mængde råmælk, så burde den
tidlige vaccine ikke være nødvendig - men som en helgardering, kan de med
fordel vaccineres ved 7.-8.uge.
At de ikke skulle kunne optage vaccinen så tidligt, har jeg aldrig hørt om.
Vaks' vaccine hjælper ikke hvalpene meget - med mindre de da har diet hos
ham

> Fordelen er så at vi bor så isoleret som vi gør. Her ER ikke andre
> hunde end vores.

Hvad med Mikkel Ræv?

- Winnie

Fra : Winther

Dato : 26-11-06 00:50

> [...]
> fordel vaccineres ved 7.-8.uge.

> At de ikke skulle kunne optage vaccinen så tidligt, har jeg aldrig hørt

Det skulle være noget med at moderens antistoffer stadig virker, en
vaccination giver en form for smitte så hvalpen selv danner antistoffer,
derfor sagde man 12 uger, for der var antistofferne fra moderen helt i bund.
Mener at have hørt om vaccination allerede ved 5 uger, måske er det
antistoffer der gives, i hvert fald skulle de stadig have ved 12 og 16
uger...

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 26-11-06 12:51

"Winther" skrev

> [...]
> Mener at have hørt om vaccination allerede ved 5 uger, måske er det
> antistoffer der gives, i hvert fald skulle de stadig have ved 12 og 16

Okay - de 2 vacciner sikrer jo at hvalpen er fuldvaccineret. En anden god
grund til at vaccinere tidligt er, at hvalpene som regel først er velkomne
på diverse motivationskurser, skuer, udstillinger og andre steder med mange
hunde når de har de to første vacciner. I mine øjne skal hvalpen ud i verden
så hurtigt som muligt.

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 26-11-06 10:41

On Sun, 26 Nov 2006 00:04:03 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>"Leyna" skrev

>Vaks' vaccine hjælper ikke hvalpene meget - med mindre de da har diet hos
>ham

Oy har prøvet, men Vaks vil ikke finde sig i det!

>Hvad med Mikkel Ræv?

Jeg har ikke set nogle ræve her, men her er så heller ikke meget
bevoksning. Det er åbne marker til alle sider. Ikke det bedste sted at
gemme sig.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winther

Dato : 26-11-06 00:42

> Fordelen er så at vi bor så isoleret som vi gør. Her ER ikke andre
> hunde end vores.

Og alt dette startede med bekymring over om Vaks nu kunne finde ud af at
parre den første tæve....
Og du kunne have forhindret det....men nej, det var ikke dit ansvar, Vaks
skulle da have lov til at more sig...
En mand der i forvejen ikke kunne styre sine tæver og og bare lod dem løbe
pga sit dårlige helbred...
forudseenhed, det er ikke en ringe evne at besidde...

Fra : Leyna

Dato : 26-11-06 10:45

On Sun, 26 Nov 2006 00:41:49 +0100, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:

> [...]
>parre den første tæve....
>Og du kunne have forhindret det....men nej, det var ikke dit ansvar, Vaks

Øeh... parringen forgik i vores indhegnede have, hvor Molly (tæve nr.
1) er hoppet over plankeværket. Hvor meget mere ansvar mener du det er
rimeligt at udvise?

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 26-11-06 10:51

> Øeh... parringen forgik i vores indhegnede have, hvor Molly (tæve nr.
> 1) er hoppet over plankeværket. Hvor meget mere ansvar mener du det er
> rimeligt at udvise?

Hvordan gik det så galt med tæve nr 2 :-?

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 26-11-06 18:24

On Sun, 26 Nov 2006 10:50:50 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvordan gik det så galt med tæve nr 2 :-?

Aner det ikke. Da var jeg taget på ferie og det var manden der passede
"butikken".
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 17:55

Winnie Schildknecht wrote:
> Uha hvor jeg håber din mand har gode overtalelsesevner

Jeg husker da noget om en vis Leyna der absolut ikke skulle have
en hvalp, det var vist manden der fik hende overtalt der.
Så han kan vel ikke værer helt uden evner på det punkt

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-11-06 18:01

pwh skriblede bla:

> Jeg husker da noget om en vis Leyna der absolut ikke skulle have
> en hvalp, det var vist manden der fik hende overtalt der.
> Så han kan vel ikke værer helt uden evner på det punkt

Nordjyllands mini Zoo
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 25-11-06 18:11

"pwh" skrev i

> Jeg husker da noget om en vis Leyna der absolut ikke skulle have
> en hvalp, det var vist manden der fik hende overtalt der.
> Så han kan vel ikke værer helt uden evner på det punkt

Tsk, tsk, kære Jens - hvor har du dog uendeligt meget at lære endnu
Det er da bare kvindelist når det er bedst og allermest raffineret --->
At lade manden tro at det er ham der træffer beslutningerne og får de gode
idéer

- Winnie, der er næsegrus imponeret over Leyna

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 18:39

> Tsk, tsk, kære Jens - hvor har du dog uendeligt meget at lære endnu

Jeg lærer det nok aldrig

> Det er da bare kvindelist når det er bedst og allermest
> raffineret ---> At lade manden tro at det er ham der træffer
> beslutningerne og får de gode idéer

Jeg tror også hende Leyna kører rundt med ham

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 21:28

On Sat, 25 Nov 2006 18:11:18 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>- Winnie, der er næsegrus imponeret over Leyna

Uhhhh, jeg må snart oprette en fanklub!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 21:22

On Sat, 25 Nov 2006 17:55:21 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg husker da noget om en vis Leyna der absolut ikke skulle have
>en hvalp, det var vist manden der fik hende overtalt der.
>Så han kan vel ikke værer helt uden evner på det punkt

hehe... Nåeh ja. Jeg var jo totalt afvisende overfor tanken om en ny
hvalp!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 21:09

On Sat, 25 Nov 2006 17:38:16 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>"Leyna" skrev
>
>Ja skønne det er de - men øv hvor det skær i hjertet at se dem rende rundt i
>en kedelig stald

Ja. :(

>Det ser fint ud det du har lavet Leyna - jeg tror dog også at billeder af
>forældrene ville være en god idé - så har man som køber en idé om hvordan de
>ender med at se ud.

Jeg skal se hvad jeg kan gøre. Billeder af Vaks har jeg jo allerede...

>Og som en skriver - et billede af Oy og Vaks sammen! Ja tak

Joeh, men det skulle måske være på mine private sider. Jeg mener, de
er jo IKKE til salg! :D

>Jeg mener også vaccination nu vil være en god idé - såvel etisk, som
>salgsmæssigt.

Se mit svar til Jens. De skal først vaccineres når de er 12 uger.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 21:44

> Joeh, men det skulle måske være på mine private sider. Jeg mener, de
> er jo IKKE til salg! :D

For den rigtige pris er alt vel til salg
Spøg til side, det ville gører sig som god reklame tror jeg
med et billede af Far og Sønnike sammen.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 26-11-06 10:38

On Sat, 25 Nov 2006 21:44:19 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>For den rigtige pris er alt vel til salg

Du ka' godt glemme det, bette Jens!

>Spøg til side, det ville gører sig som god reklame tror jeg
>med et billede af Far og Sønnike sammen.

Hvis bare jeg kunne få min pc til at funke, så har jeg faktisk nogle
billeder liggende...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 11:02

> Hvis bare jeg kunne få min pc til at funke, så har jeg faktisk nogle
> billeder liggende...

På Gul og Gratis er det gratis og annoncere og man kan nu oploade 5 billeder
til annoncen. I dba kan man oploade 8 billeder.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 26-11-06 10:54

> Du ka' godt glemme det, bette Jens!

Du vidste hvor jeg var på vej hen

> Hvis bare jeg kunne få min pc til at funke, så har jeg faktisk nogle
> billeder liggende...

Self har du da det liggende.
Nu kommer der nok en bemærkning fra John om kvinder og computere

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-11-06 11:13

pwh skriblede bla:
> Nu kommer der nok en bemærkning fra John om kvinder og computere

Næ men nærmere om kvinder og mekanik generelt.
Til gengæld er de som regel gode til at servicere os mænd hvilket vi skal
påskønne

Ps denne tråd der omhandler muskelhunde er den ikke ved at have rekord i
længde og OT ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-11-06 11:57

> [...]
>>
> Næ men nærmere om kvinder og mekanik generelt.
> Til gengæld er de som regel gode til at servicere os mænd hvilket

Mere OT.
Dine fordomme om kvinder og mekanik kan du godt putte et vist sted
hen. Jeg er fuldt ud lige så habil som mange mænd inkl. min egen til
det med mekanik (og computere). Min mand er lost med computere og
indstilling og timing af div. apparater der kan optage fra tv. Kvinden
af idag er faktisk ikke så hjælpeløs som du gerne vil gøre hende til.

At vi så samtidig er gode til servicere jer må I jo se som en ekstra
bonus. Husk nu endelig at påskønne det som du skriver.

Mandschauvinisme er ved at være et ret forældet begreb

Fra : jopa

Dato : 26-11-06 12:10

Tove Krieger skriblede bla:
> At vi så samtidig er gode til servicere jer må I jo se som en ekstra
> bonus. Husk nu endelig at påskønne det som du skriver.

Det påskønner jeg skam
Vi køber som regel en førtid julegave til hinanden og i går spurgte jeg
hende hvad hun ønskede sig.
Hun ønskede sig en ny taske så vi tog afsted til staden og kom hjem med 2
tasker og et par sko

> Mandschauvinisme er ved at være et ret forældet begreb

Ja men jeg kæmper da ihærdigt og bruger samtidig masser af smileys

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-11-06 12:27

> [...]
> jeg hende hvad hun ønskede sig.
> Hun ønskede sig en ny taske så vi tog afsted til staden og kom hjem

Det må jeg nok sige LOL ................*respekt*.

Fra : pwh

Dato : 26-11-06 12:50

> Ja men jeg kæmper da ihærdigt

Og har lagt et stort arbejde i at opdrge din Søn og Milo i samme ånd

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-11-06 13:18

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> Og har lagt et stort arbejde i at opdrge din Søn og Milo i samme
> ånd
> /Jens

Min søn ???? Ham har jeg spilleme' opdraget selv, og med et rigtigt
godt resultat siger min svigerdatter.

Fra : pwh

Dato : 26-11-06 13:55

> Min søn ???? Ham har jeg spilleme' opdraget selv, og med et rigtigt
> godt resultat siger min svigerdatter.

Nu var det altså John's Søn jeg mente, du har vel heller ikke opdraget Milo

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-11-06 14:15

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> Nu var det altså John's Søn jeg mente, du har vel heller ikke
> opdraget Milo
> /Jens

Næh, det kan der da være noget om ..........selvom jeg da
gerne ville så er der vist ingen mangler der

Fra : Leyna

Dato : 26-11-06 18:22

On Sun, 26 Nov 2006 12:10:02 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Hun ønskede sig en ny taske så vi tog afsted til staden og kom hjem med 2
>tasker og et par sko

Jeg ønsker mig en Maglite Charger og et digital camera... bare hvis du
igen skulle komme i gavehumør!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 26-11-06 19:07

Leyna skriblede bla:

> Jeg ønsker mig en Maglite Charger og et digital camera... bare hvis du
> igen skulle komme i gavehumør!

Nu er det vist min tur først.
Jeg er i tænkebox pt.

Vi giver kun julegaver til børnene i vores rimeligt store familie så det med
konen og jeg er blot blevet en tradition som vi holder lidt for os selv.
ps denne tråd er stadig <ot> Leyna

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 26-11-06 12:56

"jopa" skrev
pwh skriblede bla:

> Næ men nærmere om kvinder og mekanik generelt.
> Til gengæld er de som regel gode til at servicere os mænd hvilket vi skal
> påskønne

Pis oss'! Det står skidt til med mig - jeg kan hverken mekanik eller
servicere min mand

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 26-11-06 13:45

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Pis oss'! Det står skidt til med mig - jeg kan hverken mekanik eller
> servicere min mand

Noget må du være god til
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 26-11-06 14:24

"jopa" skrev
> Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Noget må du være god til

Ja ja da Er bare hverken mekanisk eller serviceminded

- Winnie, der lige har afleveret to hundehvalpe. Det var jeg ikke så god
til - kom vist til at pive lidt

Fra : jopa

Dato : 26-11-06 14:29

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Ja ja da Er bare hverken mekanisk eller serviceminded
>
> - Winnie, der lige har afleveret to hundehvalpe. Det var jeg ikke så
> god til - kom vist til at pive lidt

Ok du er god overfor dyr hvilket er en udemærket egenskab

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 26-11-06 17:54

"jopa skrev

Fra : Leyna

Dato : 26-11-06 18:19

On Sun, 26 Nov 2006 10:53:41 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Du vidste hvor jeg var på vej hen

Det var ikke så svært!

>Self har du da det liggende.
>Nu kommer der nok en bemærkning fra John om kvinder og computere

Det gør heller ingenting, hvis bare han så kan hjælpe mig med hvordan
jeg fixer det. Hver gang jeg åbner mit foto-dir, så svarer programmet
ikke. Problemet ligger i Windows, for jeg kan åbne billederne i
Photoshop uden problemer. *SUK*

Men her er så et billede hvor "far" viser hvordan man gør.
Måske Milo burde kigge med...?

http://www.leyna.dk/oy-galleri/hvordan.jpg
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 26-11-06 18:26

Leyna skriblede bla:

> Men her er så et billede hvor "far" viser hvordan man gør.
> Måske Milo burde kigge med...?
>
> http://www.leyna.dk/oy-galleri/hvordan.jpg

Milo kan ikke stå på 3 ben så vælter han
Nu kan jeg jo ikke fjernheale din pc desværre
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 26-11-06 18:33

jopa wrote:
> Nu kan jeg jo ikke fjernheale din pc desværre

Når man nu kan fjernheale hunde, så kan du vel også
fjernheale en skallet pc'er

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-11-06 19:03

pwh skriblede bla:

> Når man nu kan fjernheale hunde, så kan du vel også
> fjernheale en skallet pc'er

Ja det siger jo lidt om visse såkaldte dyreterapeuter.
Send mig et tot af hundens pels og jeg skal gøre den rask.
Leyna kan jo sende sin pc og jeg skal gøre den rask
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 26-11-06 19:45

> Ja det siger jo lidt om visse såkaldte dyreterapeuter.
> Send mig et tot af hundens pels og jeg skal gøre den rask.
> Leyna kan jo sende sin pc og jeg skal gøre den rask

*LOL*
Mod et vist vederlag self

/Jens

Fra : pwh

Dato : 26-11-06 18:32

> Men her er så et billede hvor "far" viser hvordan man gør.
> Måske Milo burde kigge med...?
>
> http://www.leyna.dk/oy-galleri/hvordan.jpg

Du har så måske også et hvor vaks viser sig fra
en lidt pænere side, altså til annoncen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 26-11-06 21:01

On Sun, 26 Nov 2006 18:31:50 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Du har så måske også et hvor vaks viser sig fra
>en lidt pænere side, altså til annoncen

*LOL*
Desværre her jeg ikke fanget et godt et endnu.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 26-11-06 22:13

> *LOL*
> Desværre her jeg ikke fanget et godt et endnu.

Kunsten er at have kameraet liggende fremme altid,
og jeg tager også tit mit med når vi går ture.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-11-06 16:44

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> Hvor var det bare svært at gå fra dem. Der er kun solgt en enkelt
> hvalp indtil videre og så Oy, så der er stadig 13 små lækre hvalpe
> tilbage, som alle gerne vil til et godt hjem. *SUK*

Åh nej Leyna. Det var lige netop det jeg frygtede, da du skrev hvor
mange hvalpe der var kommet. Det er jo ikke engang sikkert, at han kan
komme af med de resterende selvom han (måske) vil forære dem væk. Nu
er der heldigvis ikke gået så lang tid endnu, der kan jo ske meget på
bare et par uger, men alle de små basser i en stald, og det bliver
koldere og koldere.

Det var godt at jeg ikke var med dig, det havde jeg ikke kunnet klare.
Vi må være optimister og håbe, at han meget hurtigt vil finde nogle
gode mennesker, der heller ikke kan stå for de små, ellers er det da
slet ikke til at bære. Jeg krydser fingre for en lykkelig udgang.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-06 19:16

> Hvor var det bare svært at gå fra dem. Der er kun solgt en enkelt
> hvalp indtil videre og så Oy, så der er stadig 13 små lækre hvalpe
> tilbage, som alle gerne vil til et godt hjem. *SUK*

Hvis naboen ofre en 1.vaccine, chipning og sundhedsbog pr. hvalp, tror jeg
de er lettere, at finde et hjem til. Mange folk kan godt lide, at det er i
orden, når hvalpen kommer hjem.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 20:39

On Thu, 23 Nov 2006 19:16:28 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Hvis naboen ofre en 1.vaccine, chipning og sundhedsbog pr. hvalp, tror jeg
>de er lettere, at finde et hjem til.

Jamen det tror jeg ikke lige man skal sætte næsen op efter... Hans
egne to tæver er aldrig vaccineret og de er sandsynligvis heller ikke
chippet. Oy skal heller ikke chippes, men øremærkes.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Peter

Dato : 23-11-06 13:45

> [...]
> træningen er i højsædet.
>
> Se indslaget på TV2 øst hjemmeside eller find linket på

Problemet med muskelhunde er ikke så meget hunderacen, men mere det at
hunden, i mange tilfælde, udgør
en form for status symbol.
De fleste gange jeg har set muskelhunde er i den flok der udgør lokale
alkoholiker gruppe eller sammen med meget muskuløse
skaldede rockertyper.
Det kunne jo godt få en til at drage den konklusion, at jo lave intelligens
jo voldsommere hund.

Peter

Fra : jopa

Dato : 23-11-06 14:30

Peter skriblede bla:
> Det kunne jo godt få en til at drage den konklusion, at jo lave
> intelligens jo voldsommere hund.

Takker for tilliden
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 14:45

> Takker for tilliden

*LOL*
Følte du dig truffet John

/Jens

Fra : jopa

Dato : 23-11-06 14:53

pwh skriblede bla:
> Følte du dig truffet John

Nej slet ikke
Omkring muskelhunde så tror jeg ikke på forbud, udover Pitbull.
Som jo er forbudt i forvejen.
Der findes jo også ganske almindelige mennesker med "muskelhunde" som har et
fornuftigt forhold til sine omgivelser.

En Rotweiler eller schæfer er også farlig i forkerte hænder.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 15:04

> [...]
> Der findes jo også ganske almindelige mennesker med "muskelhunde" som
> har et fornuftigt forhold til sine omgivelser.

Helt sikkert, jeg kender da et par stykker.
Men flertallet af dem der anskaffer sig kamphunde er nok ikke helt fine i kanten.

> En Rotweiler eller schæfer er også farlig i forkerte hænder.

De er stadig ikke avlet med lemlæstelse af andre hunde for øje,
det er den store forskel i mine øjne.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 23-11-06 15:15

pwh skriblede bla:

> De er stadig ikke avlet med lemlæstelse af andre hunde for øje,
> det er den store forskel i mine øjne.

Nej men det er såmænd også værre hvis de lemlester mennesker.
En stor schæfer eller rotweiler luftet med en 14 års pige, og jeg går over
på det andet fortov

Problemet med muskelhunde er jo at de findes i så mange afskygninger og
blandet af forskellige typer så det er nok umuligt at skelne.
Skal kun de kendte muskelhunde fjernes. Dem med papirer ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 15:22

> Nej men det er såmænd også værre hvis de lemlester mennesker.

Det er klart.

> En stor schæfer eller rotweiler luftet med en 14 års pige, og jeg går
> over på det andet fortov

Også jeg.

> Problemet med muskelhunde er jo at de findes i så mange afskygninger
> og blandet af forskellige typer så det er nok umuligt at skelne.
> Skal kun de kendte muskelhunde fjernes. Dem med papirer ?

Det er og bliver en umulig opgave, vi må bare håbe at moden går
i sig selv igen. Her hvor jeg bor er der nu ingen problemer med kamphunde,
det er nok nærmere inde i selve København og i diverse ghettoer
at de er udbredte.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 16:01

On Thu, 23 Nov 2006 13:45:24 +0100, "Peter" <doc_069X@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>skaldede rockertyper.
>Det kunne jo godt få en til at drage den konklusion, at jo lave intelligens

Alkoholisme er en sygdom, og har intet med lav iq at gøre!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Peter

Dato : 23-11-06 18:43

> Alkoholisme er en sygdom, og har intet med lav iq at gøre!
> --

Rigtigt, men så kan vi jo erstatte lav intelligens med lav social status,
hvor hunden blot skal hæve ejeren selvværd, for har man sådan en muskelhund,
er man selv en meget "farlig" person.

Peter

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 20:41

On Thu, 23 Nov 2006 18:42:37 +0100, "Peter" <doc_069X@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>hvor hunden blot skal hæve ejeren selvværd, for har man sådan en muskelhund,

Jeg forstår skam godt hvad du mener, men at sætte lighedstegn mellem
akoholisme eller lav social status og så lav iq, det kan jeg slet ikke
få til at hænge sammen!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 23-11-06 20:49

Leyna skriblede bla:

> Jeg forstår skam godt hvad du mener, men at sætte lighedstegn mellem
> akoholisme eller lav social status og så lav iq, det kan jeg slet ikke
> få til at hænge sammen!

Alkoholisme er ikke begrænset af status, men måske nok lav iq.
Tror såmænd at de fleste muskelhunde skal findes hos ikke etniske danskere.
Hvorledes deres generelle iq er, vil jeg undlade at gisne om

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Ralph

Dato : 23-11-06 21:44

> [...]
> danskere.
> Hvorledes deres generelle iq er, vil jeg undlade at gisne om

OK. Her bliver jeg så lidt personlig, håber ikke det giver problemer senere.
Jeg er alkoholiker, dansker, jeg har en stor sort hund(Riesenschnauzer), jeg
tjener + 500K om året, er chef og passer mit job, den eneste der nogensinde
har slået mig i IQ-test, er min søns autistiske kammerat, kom igen.

--
Ralph

Fra : jopa

Dato : 23-11-06 22:28

Ralph skriblede bla:

> [...]
> hund(Riesenschnauzer), jeg tjener + 500K om året, er chef og passer
> mit job, den eneste der nogensinde har slået mig i IQ-test, er min

Man behøver vel ikke at have lavstatus for at være autist.
Jeg anker såmænd blot over at nogen sætter lighedstegn ved alkoholisme og
lavstaus.

Jeg kunne enda forstille mig at der var flere højstatusalkoholikere end
omvendt.
Det at være alkoholiker er efter min mening ikke lig med ringe iq.

Jeg vil dog gerne sætte ? tegn ved de anden generationsindvandreres iq der
primært holder muskelhunde beregnet for hundekampe.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 23:32

On Thu, 23 Nov 2006 20:48:53 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Alkoholisme er ikke begrænset af status, men måske nok lav iq.

Overhovedet ikke. Et misbrug er ikke lig med en lav iq. Slet ikke.

Og nu kom vi OT igen. Det er osse DIN skyld, John!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 23-11-06 23:58

Leyna skriblede bla:

> Overhovedet ikke. Et misbrug er ikke lig med en lav iq. Slet ikke.

Læs hvad jeg skriver frue.
Som jeg har skrevet til Ralf:
Alkoholisme er ikke begrænset af status.
Tror i øvrigt at der er flest højstatus alkoholister end omvendt.
Har dog ikke belæg for troen

Hvorimod jeg tror at lav iq findes oftere hos lavstatus individer.
Igen det er min tro.

For at holde det på hundesnakplan så er det min overbevisning at de personer
der primært holder muskelhunde for at styrke sit image og bruge dem til kamp
nok ikke har den hurtigste knallert på havnen.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 24-11-06 02:27

On Thu, 23 Nov 2006 23:58:14 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>For at holde det på hundesnakplan så er det min overbevisning at de personer
>der primært holder muskelhunde for at styrke sit image og bruge dem til kamp
>nok ikke har den hurtigste knallert på havnen.

Og det kan jeg meget bedre forholde mig til.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winther

Dato : 24-11-06 13:41

> Jeg forstår skam godt hvad du mener, men at sætte lighedstegn mellem
> akoholisme eller lav social status og så lav iq, det kan jeg slet ikke
> få til at hænge sammen!

Det kan jeg godt, det starter med alkoholisme af den ene eller anden årsag,
den lave sociale status kommer når kone, hus og arbejde forsvinder, den lave
IQ kommer af sig selv når hjernen efterhånden efterhånden tager skade.

Fra : jopa

Dato : 24-11-06 16:38

Winther skriblede bla:

> [...]
> årsag, den lave sociale status kommer når kone, hus og arbejde
> forsvinder, den lave IQ kommer af sig selv når hjernen efterhånden

Kære Winther vi er vel enige om at ovenstående også kunne passe på en
kvinde

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 24-11-06 20:09

> Winther skriblede bla:

> Kære Winther vi er vel enige om at ovenstående også kunne passe på en
> kvinde

Aj John, det er da kun mænd der er alkoholikere

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-06 14:20

Eva wrote:
> Nu vi er ved muskelhunde - har I fået jaget Punish helt væk?

Det tyder det desværre på, han havde en fornuftig holdning til
musklehunde.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 14:43

> Det tyder det desværre på, han havde en fornuftig holdning til
> musklehunde.

han var da meget seriøs omkring racen, men hans temperament
førte ham nok på kollisionskurs med folk til tider

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-06 15:15

pwh wrote:

> han var da meget seriøs omkring racen, men hans temperament
> førte ham nok på kollisionskurs med folk til tider

Det er helt rigtigt.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 25-11-06 10:05

> [...]
> hundekampe blev forbudt, hvorfor alm mennesker bliver ved med at
> anskaffe sig kamphunde er ud over min fatteevne

Jamne skrev du ikke i dit første indlæg at det ikke var hunden men
ejeren i den anden ende af linen?

Forbud nytter ikke noget

LN

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 10:11

> Jamne skrev du ikke i dit første indlæg at det ikke var hunden men
> ejeren i den anden ende af linen?

Som jeg også har skrevet, er det en hunderace der er udviklet med
et formål for øje, at lemlæste og dræbe andre hunde.
Det tror jeg ikke på at man sådan lige piller ud af generne på dem
bare fordi de bliver socaliceret korrekt.

> Forbud nytter ikke noget

Enig.
Men det kan måske værer med til at give Politiet
et stykke værktøj, jeg ved det ikke.

/Jens

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 25-11-06 10:11

pwh skrev:

> [...]
> allesammen lige velegnede.
> Din hund feks. vil nok blive regnet for at værer for stor og klodset

De kan nu også være hidsige og frygtløse afhængig af avlslinier og
ejer

LN

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 25-11-06 10:34

jopa skrev:
> [...]
> fornuftigt forhold til sine omgivelser.
>
> En Rotweiler eller schæfer er også farlig i forkerte hænder.

Ja og spørgsmålet er om forbud miod pitbulle ikke har gjort
interessen for racen endnu større. Efter sigende skulle der være
rigtigt mange af dem og balndinger med dem.

LN

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 10:48

> Ja og spørgsmålet er om forbud miod pitbulle ikke har gjort
> interessen for racen endnu større. Efter sigende skulle der være
> rigtigt mange af dem og balndinger med dem.
>
> LN

Det tror jeg du har ret i, det er helt sikkert også mediernes
store fokus på kamphunde der har gjort dem populære
hos folk der ellers aldrig ville have fået sig en hund.

/Jens

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 25-11-06 10:36

> De er stadig ikke avlet med lemlæstelse af andre hunde for øje,
> det er den store forskel i mine øjne.
>
> /Jens

Jamen det mener jeg feks heller ikke Amerikansk Bulldog feks er. Og de
bliver også af mange betragtet som kamphunde.

LN

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 10:46

> Jamen det mener jeg feks heller ikke Amerikansk Bulldog feks er. Og de
> bliver også af mange betragtet som kamphunde.

Ikke af mig, jeg betragter den som en muskelhund.

/Jens

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 25-11-06 10:40

> [...]
> skaldede rockertyper.
> Det kunne jo godt få en til at drage den konklusion, at jo lave intelligens

Nu møder jeg ikke så mange med kamphunde - men jeg skriver i et fora
hvor der er mange kamphundeejere og det er mit indtryk at det er en
modehund og så tiltrækker det dem der er meget påvirket af mode og
det er de unge - især unge piger.

LN

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 10:50

> [...]
> hvor der er mange kamphundeejere og det er mit indtryk at det er en
> modehund og så tiltrækker det dem der er meget påvirket af mode og

Lige precis unge tøser med de der miniatureudgaver af Bullterrieren
har jeg mødt et par stykker af, de synes sikkert de er yderst sprøde
når de har sig sådan et bæst.

/Jens

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 25-11-06 10:45

Peter skrev:
> [...]
> hvor hunden blot skal hæve ejeren selvværd, for har man sådan en muskelhund,

He he nej. Lakoholisme er meget udbredt blandt læger feks - og de har
vist ikke lav social staus. Synes jeg ser alkoholisme i alle
samfundslag - men de ender ikke alle på bænken og nogle skjuler det
bedre end andre i mange mange år.

LN