fup eller fakta?
Fra : Ukendt

Dato : 21-11-06 19:36

Kan en kat få unger med en hund? Der er hvad en brasiliansk familie hævder
er sket

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=483804/

Lisbeth

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-11-06 21:36

Lisbeth skrev:
> Kan en kat få unger med en hund? Der er hvad en brasiliansk familie hævder
> er sket
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=483804/
>
> Lisbeth

Jeg vil godt se resultatet af den genetisk analyse før jeg tror på
det.
Hmm. Den væsentligste forskel på en sort kat og en skotsk terrier er
at katten kan spinde, og trække kløerne ind.....

Der er dog set sjældne eksempler på at løver og tigre har fået
afkom sammen. men de tilhører genetisk samme art. Delfiner skulle
også kunnne lave levedygtigt afkom med "dræber"hvaler. Også de
tilhører samme art; Delphinidae.
Udover at hund og kat er rovdyr, er der dog ret stor forskel.

Hilsen Kim

Fra : nana sørensen

Dato : 21-11-06 23:17

"Lisbeth" <Lisbeth.Hemmelig> wrote in message
> Kan en kat få unger med en hund? Der er hvad en brasiliansk familie hævder
> er sket
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=483804/
>
> Lisbeth

Jeg ville mene nej. Det hører ikke engang til samme dyreorden.

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-11-06 09:31

nana sørensen skrev:

> Jeg ville mene nej. Det hører ikke engang til samme dyreorden.

Jeg skal da ikke afvise at det er hundehvalpe der ligger ved katten på
billedet. Men der er ingen der siger at det er katten der har født
dem.... At både katte og hunde har ammet andre arter er set før.
Jeg er spændt på genetikerens resultat!

Hilsen Kim

Fra : Battlefield´s

Dato : 22-11-06 11:45

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

[...]

Hej
ja, og nu er resultatet kommet, og det var løgn.
Se her:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5429671.html?forside
Hilsen Vibeke

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 22-11-06 17:36

Battlefield´s skrev:
<klip>

> Hej
> ja, og nu er resultatet kommet, og det var løgn.
> Se her:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5429671.html?forside

Æv, jeg ville da ellers godt ha haft sådan en lille kalp. Eller måske en
lille hvilling.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-11-06 17:49

Benedikte Brisson skrev:

> Æv, jeg ville da ellers godt ha haft sådan en lille kalp. Eller måske en
> lille hvilling.

Hvilling kan du sikkert få ved en fiskehandler......

Hilsen Kim

Fra : Hanne Engermann

Dato : 21-11-06 22:08

> Lisbeth skrev:
> Kan en kat få unger med en hund? Der er hvad en brasiliansk familie hævder
> [...]
(prøver at svar igen, igen)

Jeg tror snarere, der er tale om en kat, der har taget nogle hvalpe til
sig. Det er da også mistænkeligt, at det lige er de unger, der ligner
katte mest, der er døde.
Desuden hører katte og hunde ikke til samme dyreart, som f.eks.
tiger/løve og hest/æsel gør det. Hvis det skulle kunne lade sig gøre,
havde man nok hørt om det før, eftersom det er ret almindeligt at have
både kat og hund sammen.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-06 23:03

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tiger/løve og hest/æsel gør det. Hvis det skulle kunne lade sig gøre,
> havde man nok hørt om det før, eftersom det er ret almindeligt at have

Det var også min tanke, at kattens killinger var døde og de så havde skaffet
nogle hundehvalpe. Lidt ligesom når hønen har ællinger....

Lisbeth

Fra : nana sørensen

Dato : 21-11-06 23:18

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> wrote in message

> [...]
> tiger/løve og hest/æsel gør det. Hvis det skulle kunne lade sig gøre,
> havde man nok hørt om det før, eftersom det er ret almindeligt at have

Heste og æsler har bare ikke samme kromosonantal, og derfor er deres afkom
som regel sterile. Liger, som tigerløver kaldes, er vist også sterile af
samme grund. Jeg tror ikke på det overhovedet.

Fra : O. Skjold

Dato : 23-11-06 21:16

nana sørensen skrev i

<klip>

> Heste og æsler har bare ikke samme kromosonantal, og derfor er
> deres
> afkom som regel sterile.

Nu har det godtnok ikke noget med katte at gøre men er de ikke
altid sterile? Eller er der huller i min viden?

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)