Reflex / lygte til hund?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-11-06 20:05

Min hustru vil gerne ha en lygte (forestiller mig noget rødt blinkende
diode-noget) og noget reflex til sin Retreiver - han går med en sele - hvad
bruger I andre evt. om aftenen på jeres hunde?
Hans

Fra : Lott

Dato : 20-11-06 20:20

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> [...]
> blinkende diode-noget) og noget reflex til sin Retreiver - han går
> med en sele - hvad bruger I andre evt. om aftenen på jeres hunde?

Jeg bruger de små diodelygter med elastikbånd til fastgørelse.
De kan købes i de fleste supermarkeder og ligger i en 2 stk. pakning
med en rød og en hvid lygte i.
De kan enten blinke eller lyse fast.

Mvh. Lotte
www.lislott.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-11-06 20:28

Lott skrev:

> Jeg bruger de små diodelygter med elastikbånd til fastgørelse.
> De kan købes i de fleste supermarkeder og ligger i en 2 stk. pakning
> med en rød og en hvid lygte i.
> De kan enten blinke eller lyse fast.

Okay
Hans

Fra : Winther

Dato : 21-11-06 00:16

> Okay
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
en anden mulighed er en refleksvest hvor der kan sidde en lygte, kig under
sikkerhedsudstyr
http://www.hnb.dk/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-11-06 01:24

Winther skrev:

> en anden mulighed er en refleksvest hvor der kan sidde en lygte, kig
> under sikkerhedsudstyr
> http://www.hnb.dk/

Tak!
Hans

Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 21-11-06 14:50

> Jeg bruger de små diodelygter med elastikbånd til fastgørelse.
> De kan købes i de fleste supermarkeder og ligger i en 2 stk. pakning med
> en rød og en hvid lygte i.
> De kan enten blinke eller lyse fast.

Hej

Dem har jeg også brugt til hunden og var egentlig glad for dem indtil jeg
havde skiftet batteri i dem første gang, derefter er de blevet så løse i
samlingen at når han ryster sig så springer de op. Og tro mig, coinbatterier
er ikke nemme at finde i mørke når de ligger spredt ud over 15 m2 græsmark

Ellers gjorde jeg det at jeg satte den røde lygte fast i "bagbord" side af
halsbåndet og den hvide i "styrbord", så var det til at se hvor langt væk
han var og hvilken retning han vendte. Vi har ikke haft problemer med at
halsbåndet drejede rundt, eller ville det give lidt forvirring når han
pludselig løb over stok og sten.... baglæns

Thomas

Fra : Winther

Dato : 21-11-06 15:01

"Thomas Mikkelsen" <thmhomeNoSp@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samlingen at når han ryster sig så springer de op. Og tro mig,
> coinbatterier er ikke nemme at finde i mørke når de ligger spredt ud over

Jeg bruger de samme og havde ret hurtig samme oplevelse med at de sprang op.
Har nu sat tape rundt, som også går hen over knappen, og nu fungerer de ok,
slukker heller ikke selv, tror også tapen hjælper her.

Bruger også pandelygter, elastikken sættes så rundt om halsen. Disse slukker
nemmere af sig selv.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-11-06 20:20

> [...]
> diode-noget) og noget reflex til sin Retreiver - han går med en sele -
> hvad bruger I andre evt. om aftenen på jeres hunde?

Jeg har en snor med indbygget refleks hele vejen ned, snoet sammen med
linen, den er rigtig effektiv.
-og så en stor maglite (lommelygte), så kan mørket og bilerne bare komme
an!.
Jeg har set hos min dyrlæge, at han har sådan nogle diode-nogen, til at
sætte på div. steder, det var måske en mulighed? ellers kan man få nogen ret
små men effektive diodelygter til at montere på tasker, jakker, cykler osv.
har set dem hos superbrugsen og daglig brugsen.

mvh.marie
www.photopassion.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-11-06 20:27

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> Jeg har en snor med indbygget refleks hele vejen ned, snoet sammen med
> linen, den er rigtig effektiv.

Ja - vi har bare sådan en "rulle-snor" så dét går bare ikke

snip

Prøver at kigge dér
Hans

Fra : makkerlone

Dato : 21-11-06 08:25

Enig i besvarelserne. Diodelygterne hos f.eks. Brugsen er også dem jeg
bruger.
Man kan få 2 stk. i en pakning, og de er lette at fastgøre til
halsbåndet.

Fint nok med en snor med lys i, men jeg har ofte hundene gående løs,
så den model dur ikke til mig og mine hunde

Jeg har fire 4 hunde.
Tæverne har røde lygter, den ene blinker og den anden lyser
almindelig.
Hannerne har hvide lygter, den ene blinker og den anden lyser.
Så kan jeg altid kende forskel på dem i mørket.

K.h. Lone Sommer
http://www.makker.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-11-06 09:09

makkerlone skrev:

> Enig i besvarelserne. Diodelygterne hos f.eks. Brugsen er også dem jeg
> bruger.
> Man kan få 2 stk. i en pakning, og de er lette at fastgøre til
> halsbåndet.

Fint nok

Fra : Søren LH

Dato : 21-11-06 12:04

makkerlone skrev:
> [...]
> Hannerne har hvide lygter, den ene blinker og den anden lyser.
> Så kan jeg altid kende forskel på dem i mørket.

Jeg bruger også disse. Jeg synes nu de har samme problem som andre
hundelygter, at de har det med at slukke i tide og utide.

Mvh
Søren

Fra : makkerlone

Dato : 21-11-06 12:10

> Jeg bruger også disse. Jeg synes nu de har samme problem som andre
> hundelygter, at de har det med at slukke i tide og utide.
> Søren

Ja, man kan være uheldig at få nogle lygter, som slukker bare man
ryster lygten. Men jeg har også nogle, som virker upåklageligt.
Dem der slukker for hurtigt når hundene løber, der kan jeg anbefale
at man putter dem i sit nøglekneb, for det er dejligt at kunne bruge
lygten som lommelygte. Fylder jo ikke meget.

K.h. Lone

Fra : Iben Holst

Dato : 21-11-06 18:45

> [...]
hvad
> bruger I andre evt. om aftenen på jeres hunde?

Jeg overvejede også på et tidspunkt en diodelygte til hunden, men efter
jeg flere gange som billist har mødt en hund med denne anretning hvor
det faktisk ikke har været særligt nemt at se, før jeg er kommet tæt på,
ombestemte jeg mig.

Jeg anskaffede mig i stedet en refleksvest til hunden som er nem og
hurtig at sætte på og et refleksbånd med blinkende dioder hele vejen
rundt, om hans hals.

Jeg selv bærer også enten refleksvest eller refleksbånd med dioder
(også hele vejen rundt) på både arme og ben.
Jeg mærker tydeligt at bilisterne ser os på lang afstand; de er ikke ret
tæt på før de slår det lange lys fra og mange kører over i modsatte
side fordi de er "bange" for det dansende reflekscirkus der løber ved
siden af mig.

Iben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-11-06 19:30

Iben Holst skrev:

> [...]
> ret tæt på før de slår det lange lys fra og mange kører over i
> modsatte side fordi de er "bange" for det dansende reflekscirkus der

Tak!
Hans

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 21-11-06 21:16

Hans Paulin (6310) wrote:
> Min hustru vil gerne ha en lygte (forestiller mig noget rødt blinkende
> diode-noget) og noget reflex til sin Retreiver - han går med en sele - hvad
> bruger I andre evt. om aftenen på jeres hunde?

Vi har også købt et halsbånd med refleks og dioder der blinker.
Det ses langt væk og det er aldrig slukket endnu selvom der er
masser af skov og buske hun spæner rundt i. Rigtig rart - selvom
folk af og til bliver forskrækkede når der kommer en lysende hals
løbende mod dem :D

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-11-06 00:29

Lars Gjerløw Jørgensen skrev:

> [...]
> masser af skov og buske hun spæner rundt i. Rigtig rart - selvom
> folk af og til bliver forskrækkede når der kommer en lysende hals

Okay!
Hans

Fra : Jlitgov

Dato : 22-11-06 09:17

Jeg bruger også diodelygterne. Jeg har haft problemer med at de går
op når hundene (især den unge) hopper lidt meget rundt og så falder
batterierne ud. Og det er altså fuldstændig umuligt at finde dem igen
i mørket.

Så derfor har jeg nu sat en tynd strimmel gaffatape rundt om dem. Det
kan både tåle kulde og fugt og forhindrer ikke lyset fra lygten.

Lygterne sidder i nogle såkaldte sikkerhedshalsbånd med reflekser,
så de får bare et ekstra halsbånd på når vi skal ud i mørket.
Halsbåndene er vist en type som jægere også bruger:
http://shop.easypet.dk/beskriv_vare.asp?id=144&kategori=

Hilsen Janne

www.litgov.dk