Hvordan lære en hund at omgås børn -uden ~
Fra : Lene

Dato : 20-11-06 15:02

Jeg ved at inden for en rimelig tid må jeg sige farvel til min gamle hund.
Det kan der ikke ændres på.
Men jeg har tænkt på at hun har tolereret alt og alle, selvom hun ikke har
set børn i månedsvis. Hun er og altid været god som dagen er lang.
Når jeg igen får en hund, hvordan i himlen bære jeg mig så ad med at denne
fra lille af lære at omgås børn. Jeg har ikke selv børn i min dagligdag, men
har to små tvillingebørnebørn på 16 mrd. Og vi bor sådan at en ny hund ikke
vil se dem uden højst 4-5 gange om året. Og da vi bor på landet og i et
lille samfund hvor der ikke er mulighed for at lære at omgås børn til
daglig - hvad gør man så. Ingen andre i min nærmeste omgangskreds eller
familie har små børn. Jeg ville da gerne have at en ny hund kan lære at være
sammen med mine små børnebørn og ikke skal være lukket ud når de kommer på
besøg.
Hvad gør andre? Eller gør I ikke noget - eller tænker over dette "problem"?

Mvh

Lene

Fra : C.H

Dato : 20-11-06 15:17

"Lene" <hmt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer på besøg.
> Hvad gør andre? Eller gør I ikke noget - eller tænker over dette

Hej Lene!
Du er ikke alene med "problemet".
Vores lille hvalp på næsten 15 uger har heller ikke børn omkring sig i det
daglige. Som du, bor vi også langt ude på landet, har ikke børn selv, og
familien bor over 200 km væk. Der er ikke små børn i vores omgangskreds - så
det begynder at blive halvsvært.
Når vi går på gaden er det sjældent at forældre vil lade deres børn kæle med
vores skønne hvalp. (måske fordi det er en schæfer?)
Det eneste, jeg føler vi kan gøre er, at blive ved med at gå på gaden med
hunden, og så håbe på, at nogen vil kæle med ham. Vi forsøger at opholde os
steder, hvor der er mange mennesker og mange børn, så han vænner sig til
lydende og bevægelserne. Og så håber vi, at vores familie vil "lægge børn
til", når vi en sjælden gang imellem kommer på besøg.

CH

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-11-06 15:28

"Lene" <hmt@mail.dk> writes:

> Hvad gør andre? Eller gør I ikke noget - eller tænker over dette
> "problem"?

Vi er heldige at have børn i mange aldre i familien og så bor vi i en
boligforening med masser af børn.

Har I overvejet, når I får den lille, at kontakte en børnehave eller
en børnehaveklasse og spørge om de vil have besøg af en sød hvalp?
Eller evt. kunne en pædagog komme på besøg hos jer med nogle få børn.

Det kunne også være godt for børnene at møde en hund og lære lidt om
hvordan man snakker med den.

Eller gå tur med den omkring skolen klokken 12 når børnene får fri.
Der skal nok være nogle der vil klappe. :)

Mvh Trine

--
Så har vi udvidet butikken og fyldt den med julevarer og kurve
Vi er også klar med afdækningsgran, juletræer og dekorationsmateriale

Fra : Lene

Dato : 20-11-06 20:13

Det med en børnehave har jeg faktisk tænkt på, men de vil jo måske nok kun
have et enkelt besøg eller to. Skal man vænne hunden til jævnligt at omgås
børn skal det jo ske lidt tit. Og for mit vedkommende bor jeg så langt ude
at jeg ikke har mulighed for at gå forbi en evt skole.

Lene