Hund nr. 3
Fra : Leyna

Dato : 19-11-06 00:58

Nu kan jeg vist ikke trække den længere, så jeg må hellere præsentere
vores nyeste familiemedlem Oy.

http://leyna.dk/oy.jpg

Den eneste grund til at vi overhovedet så meget som overvejede en hund
mere, er at det jo er Vaks' hvalpe, og da der ikke kommer flere hvalpe
ad den linie (Vaks' mor er død), så syntes vi at det kunne være lidt
sjovt med en af "egen avl". Ikke sådan at det er noget vi har
planlagt, men de højløbske tæver trængte ind til Vaks, så det var
nærmest voldtægt af min stakkels "lille" hanhund!

Oy var ikke den hvalp jeg først havde udset mig. Det var en meget smuk
lille tæve med rene rottweileraftegninger, men hun var absolut den
mindste i kuldet, og ser ikke ud til at blive særlig stor og kraftig,
og min mand insisterede på en robust og meget gerne stor hund, og så
faldt valget på Oy. Han har så osse aftegningerne, men han har så ikke
helt farverne, men skidt med det. han ser ud til at blive STOR!

Hvalpenes mødre er begyndt at afvise hvalpene, og er helst fri for
dem, så naboen er begyndt at sælge ud, og derfor bad han os om at
hente Oy, så ikke han blev solgt ved en fejltagelse. Så Oy er altså
kun 7 uger, men han har taget indflytningen i stiv pote, og her er der
så farmand og "onkel Hans" til at underholde og opdrage ham, og det
lader alle til at være ganske tilfredse med.

Oy spiser godt og han er faldet rigitg godt til. Vi har haft ham i 2
døgn nu, og han er allerede klar til at udfoske de omkringliggende
marker, så jeg måtte have snor på ham, da jeg var ude med ham her til
aften. Når der er mørkt her er det virkelig mørkt, og jeg er
natteblind, så for ikke at miste ham kom der altså snor på. Og det gik
ufatteligt godt, når man tænker på at det var allerførste gang han
havde snor på, og han har allerede fattet NEJ, så han fik ikke gnasket
snoret i stykker. *G*

Jeg har ingen tålmodighed normalt, og jeg gruer for
renlighedstræningen. Jeg har fået ham til at lave både det ene og det
andet udenfor (og selvfølgelig rost ham i høje toner), men der er
ufatteligt meget "affald" i sådan en hvalp, og jeg er ikke opmærksom
på hans signaler HVER gang, så der er sket "uheld". Masser af dem. *G*
Her til aften præsterede han at sk*de på gulvet, og mens jeg tørrede
op, så p*ssede han så i min seng. *SUK* Dér har jeg en ret kort lunte,
men han fik dog ikke skældud. Fejlen var jo min. Jeg kunne bare ha'
fået ham ud mens tid var.

Men han er skøn når han sover. *GGG* Og han skal helst sove med
kropskontakt til mig. Ligger han bare og tager sig en lu på gulvet, så
skal han ligge ved/på mine fødder, men dér er han så osse helt tryg.

Nåeh ja, og så kom jeg sådan til at tænke på Nana her fra gruppen da
jeg indkøbte halsbånd til ham. Det er et lillebite sort nittehalsbånd,
magen til Hans'. Man skulle jo gerne ligne de to andre i flokken.
*GGG*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 19-11-06 06:05

Leyna wrote:
> Nu kan jeg vist ikke trække den længere, så jeg må hellere præsentere
> vores nyeste familiemedlem Oy.
>
> http://leyna.dk/oy.jpg

Nej hvor er han dejlig
Stort tilykke herfra.

/Jens

Fra : Rex

Dato : 19-11-06 08:37

Han er godt nok skøn!!!

Fra : Leyna

Dato : 19-11-06 11:24

On Sun, 19 Nov 2006 08:36:30 +0100, "Rex" <janS.L.E.T@rexcom.dk>
wrote:

>Han er godt nok skøn!!!

Jow, på billeder, men ikke når han tisser i min seng, splitter
aviserne ad udover hele gulvet eller render rundt med mine sko. *GGG*

Og dog...

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 19-11-06 11:22

On Sun, 19 Nov 2006 06:04:46 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Nej hvor er han dejlig
>Stort tilykke herfra.

Tak. Nu venter jeg bare på at Tove kommer og fortæller at hun har
"hugget" ham til sit album!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-11-06 11:55

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> Tak. Nu venter jeg bare på at Tove kommer og fortæller at hun har
> "hugget" ham til sit album!

Sæ'føli', hvad havde du ellers regnet med ? Du må gerne beholde al
rengøringen efter ham, bare jeg "får" billedet.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 19-11-06 17:19

On Sun, 19 Nov 2006 11:55:04 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Sæ'føli', hvad havde du ellers regnet med ? Du må gerne beholde al
>rengøringen efter ham, bare jeg "får" billedet.

hehe... tænkte det nok.
Rengøringen i dag var nu hurtigt overstået. Han har været vældig
dygtig, den bette.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ami Prange

Dato : 24-11-06 15:51

> Nej hvor er han dejlig
> Stort tilykke herfra.
>
> /Jens

Åh hvor er han dejlig og smuk .. stort tillykke med ham
og giv ham lige et nus med fra mig
hejhils fra Ami

Fra : Leyna

Dato : 24-11-06 18:03

On Fri, 24 Nov 2006 15:50:56 +0100, "Ami Prange"
<woopie@mail1.stofanet.dk> wrote:

>"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

>Åh hvor er han dejlig og smuk .. stort tillykke med ham
>og giv ham lige et nus med fra mig

Tak tak!
Han er ikke alene dejlig og smuk, men osse rigtig dygig. Han bliver 9
uger i dag, og jeg har IKKE haft nøde at gøre rent efter ham. Man er
lidt stolt!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 24-11-06 18:28

> Tak tak!
> Han er ikke alene dejlig og smuk, men osse rigtig dygig. Han bliver 9
> uger i dag, og jeg har IKKE haft nøde at gøre rent efter ham. Man er
> lidt stolt!

Det er garanteret fordi du Barfer ham
Man har jo hørt om hanhunde opfodret på tørkost som ikke engang
kan lette ben, jeg hentyder self ikke til nogen bestemt hund her i gruppen

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-11-06 19:29

pwh skriblede bla:
> Man har jo hørt om hanhunde opfodret på tørkost som ikke engang
> kan lette ben, jeg hentyder self ikke til nogen bestemt hund her i
> gruppen
Det gør han stadig ikke
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 24-11-06 20:28

> Det gør han stadig ikke

Begynd på Barf, så kommer det nok

/Jens

Fra : Anette

Dato : 24-11-06 20:38

pwh wrote:

> Begynd på Barf, så kommer det nok

Ja, da sæføli!

Kan man barfe visse ejere også ? ))

...........Sorry - ku ik la vær

/ Anette
www,philana.dk

Fra : jopa

Dato : 24-11-06 20:42

Anette skriblede bla:

> Kan man barfe visse ejere også ? ))

Typisk blondine ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Anette

Dato : 24-11-06 22:24

jopa wrote:

> Typisk blondine ?

Øøøh hvem? mig? Nix )

/ Anette
---
www.philana.dk
Gode ideer til nyt HPdesign modtages med kyshånd

Fra : pwh

Dato : 24-11-06 20:45

> Ja, da sæføli!
>
> Kan man barfe visse ejere også ? ))

Seriøse Barfere, barfer også selv

/Jens (som spiser rå yoghurt med rå havregryn om morgenen)

Fra : Anette

Dato : 24-11-06 22:21

pwh wrote:

> Seriøse Barfere, barfer også selv
>
> /Jens (som spiser rå yoghurt med rå havregryn om morgenen)

*ROFL*
Hva' så? kan det ses på din pels? Logrer du mere? Kan du løbe hurtigere? Har
du fået flotte hvide tænder? Og i den anden ende...øøhhh ..nå nej, glem
det!!! - I don't wanna know!! ))))

/ Anette ( der kun selve barfer med lidt rå grøntsager til frokost
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 24-11-06 22:53

Anette skriblede bla:
> / Anette ( der kun selve barfer med lidt rå grøntsager til frokost

Ok så findes der også fornuftige mennesker herinde
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 09:39

> Ok så findes der også fornuftige mennesker herinde

Det holder de efterhånden op med at værer

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-11-06 20:41

pwh skriblede bla:
> Begynd på Barf, så kommer det nok

Hvad går det eksakt ud på ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 24-11-06 20:47

> Hvad går det eksakt ud på ?

Du ved jo godt at Barf er et vidundermiddel for alt

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 24-11-06 20:33

On Fri, 24 Nov 2006 18:27:35 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det er garanteret fordi du Barfer ham

Det kan nok ikke være anderledes!

>Man har jo hørt om hanhunde opfodret på tørkost som ikke engang
>kan lette ben, jeg hentyder self ikke til nogen bestemt hund her i gruppen

Okay, det kan han altså ikke endnu, såeh... hehe
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 24-11-06 20:46

> Okay, det kan han altså ikke endnu, såeh... hehe

Det er jo pgr det manglende lederskab fra din side

/Jens (hvis tæve letter flot ben)

Fra : jopa

Dato : 24-11-06 21:19

pwh skriblede bla:

> Det er jo pgr det manglende lederskab fra din side

Nærmere omvendt fordi han ikke tør gå op i mod mig.
Han pisser da fint op af skræmte kvindfolk
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 24-11-06 21:34

> Nærmere omvendt fordi han ikke tør gå op i mod mig.
> Han pisser da fint op af skræmte kvindfolk

Det var Oy Leyna og jeg snakkede om, tror jeg da nok

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 00:24

On Fri, 24 Nov 2006 21:33:54 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det var Oy Leyna og jeg snakkede om, tror jeg da nok

Nemly!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 00:22

On Fri, 24 Nov 2006 21:18:46 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>pwh skriblede bla:

>Nærmere omvendt fordi han ikke tør gå op i mod mig.

Gu' gør han da så!

>Han pisser da fint op af skræmte kvindfolk

Har han aldrig gjort.

*hint*
Svaret var til mig, søde John!!!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 25-11-06 10:00

Leyna skriblede bla:
> *hint*
> Svaret var til mig, søde John!!!
Øhmmm jeg følte mig da truffet
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 10:13

> Øhmmm jeg følte mig da truffet

Der kan du selv se, du har fået abstinenser fordi vi
ikke har svinet Milo til i lange tider

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-11-06 10:55

pwh skriblede bla:

> Der kan du selv se, du har fået abstinenser fordi vi
> ikke har svinet Milo til i lange tider

Øhm han må da meget gerne svines til.
Det var ikke det min anke gik på.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 12:53

> Øhm han må da meget gerne svines til.
> Det var ikke det min anke gik på.

Ved jeg godt
Men du nægter ikke at du havde abstinenser

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 13:50

On Sat, 25 Nov 2006 09:59:31 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Leyna skriblede bla:
>Øhmmm jeg følte mig da truffet

hihi... Jaja, men lige nu har jeg altså osse en hanhund der sidder ned
og tisser...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 00:19

On Fri, 24 Nov 2006 20:46:18 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det er jo pgr det manglende lederskab fra din side

Naturligvis. Jeg er slet ikke egnet til at ha' hund!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 09:42

> Naturligvis. Jeg er slet ikke egnet til at ha' hund!

Og det er dine hunde sikkert glad for

Jeg har da fået skudt i skoene her i gruppen et par gange
at jeg ikke egner mig til at have hund, mine hunde ved det bare ikke

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-11-06 09:32

Leyna skrev

> Nu kan jeg vist ikke trække den længere, så jeg må hellere præsentere
> vores nyeste familiemedlem Oy.
>
> http://leyna.dk/oy.jpg

Hvor er han dog skøn - tillykke med ham

Men hvorfor i alverden er han dog taget fra sin mor allerede?
Her er Berta da også godt træt af sine hvalpe der er 7 uger i dag, men vi
skiller os da ikke af med dem af den grund. Hun brummer, knurrer, og napper.
Men hun nusser og putter også og er i fuld gang med den del af opdragelsen
der er forbeholdt hende.

Hverken forklaringen med at tæven er træt af dem, eller at naboen er bange
for at sælge Oy til andre holder en meter!

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 19-11-06 11:21

On Sun, 19 Nov 2006 09:32:13 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

> [...]
>
>Hverken forklaringen med at tæven er træt af dem, eller at naboen er bange
>for at sælge Oy til andre holder en meter!

Jeg var ganske klar over at jeg ville få nogle over snuden for at have
taget en hvalp hjem, der ikke er gammel nok... *S*

Nå, det er ikke mig der har bedt om at få ham hjem så tidligt, men
vores nabo er bonde, og jeg tror ærlig talt ikke at han "gider"
hvalpene mere. De har fået mad og det de har brug for til at overleve,
men de bor altså i et lille indlukke i en stald uden nogen kontakt med
beboerne iøvrigt. Jeg har så ofte været forbi for at kigge til
hvalpene, men ellers har den menneskelige kontakt vist været ret
begrænset, og motion er der jo heller ikke mulighed for, såeh...

Jeg har accepteret at få Oy hjem, for at gi' ham lidt plads at røre
sig på, og vænne ham til mennesker og vores øvrige dyr, og det er da
(indtil videre) gået over al forventning. Han er blevet pænt modtaget
af både hunde og katte, og nu er det så "farmend" der står for
opdragelsen i stedet. Mor kommer dog på besøg her dagligt, så hende
ser han da osse, men du har fuldstændig ret. Det er bestemt ikke
ideelle betingelser. Dog mener jeg at han har det bedre her end i et
aflukke i en stald. Derfor er han her allerede.

Jeg gider ikke en længere diskussion om hvornår hvalpe skal tages fra,
for det ved jeg udemærket. Nu er han sluppet ud af stalden, og så må
vi tage den derfra. Har iøvrigt en fornemmelse af at det dér med at
sælge ham ved en "fejltagelse" har noget at gøre med at være fristet
over evne. Jeg har jo tiltusket mig Oy kvit og frit, men kommer der en
hvalpekøber, der vil betale penge for ham, så er naboen jo altså
jyde... hvis du forstår hvad jeg mener. Og som sagt er han lidt bange
for mig, så hellere få den hvalp væk, før han "kommer til" at sælge
den. Jeg tror det er dér den ligger... men det er som sagt kun noget
jeg TROR.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-11-06 12:09

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> [...]
> er han lidt bange for mig, så hellere få den hvalp væk, før han
> "kommer til" at sælge den. Jeg tror det er dér den ligger... men

Du har selvfølgelig ladet dit gode hjerte løbe af med dig. Jeg synes
helt bestemt ikke , at der er nogen der kan tillade sig at give dig
"nogen over snuden", du har simpelthen gjort hvad du syntes var bedst
og det kommer ikke andre ved.

Det du skriver om det jyske "handelstalent" er jo almindeligt kendt,
så det er da bedre at den lille er hos dig, som ved hvad du har med at
gøre, og at han tilmed er så heldig at have både mor, far og onkel
Hans lige ved hånden.

Bare klø på Leyna, og blæs på andres mening. Glæder mig allerede til
flere billeder. Ville ønske at han ikke boede så langt væk, for ham
kunne jeg godt tænke mig at kramme - rigtig meget.

Fra : Leyna

Dato : 19-11-06 17:13

On Sun, 19 Nov 2006 12:09:05 +0100, "Tove Krieger"
> [...]

>flere billeder. Ville ønske at han ikke boede så langt væk, for ham
>kunne jeg godt tænke mig at kramme - rigtig meget.

Jeg blæser nu ikke på nogens mening, man har ligesom osse givet
baggrunden for HVORFOR jeg har handlet som jeg har gjort, og så er det
uddebateret for mit vedkommende.

Og han bor slet ikke langt væk. Han bor skam lige her!
Jeg aner ikke hvor du befinder dig i verden, Tove, men Oy befinder sig
lidt nord for Randers.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-11-06 17:55

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> Og han bor slet ikke langt væk. Han bor skam lige her!
> Jeg aner ikke hvor du befinder dig i verden, Tove, men Oy befinder
> sig lidt nord for Randers.

Jeg befinder mig ved Havnsø i Nordvestsjælland (mellem Holbæk og
Kalundborg), så der er alligevel et godt stykke vej at køre (bortset
fra færgeruten Odden-Ebeltoft), hvis jeg vil kramme.

Men pyt med det, jeg må "nøjes" med billeder, og det er jeg egentlig
også godt tilfreds med.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-11-06 18:06

"Tove Krieger" skrev

> [...]
> snuden", du har simpelthen gjort hvad du syntes var bedst og det kommer

Selvfølgelig kommer det da andre ved - sikke dog noget pjat Tove

For det første overholdes loven ikke! Men det skal vi måske ikke gå op i?
For det andet skriver Leyna om det i en nyhedsgruppe, så det kommer andre
ved. Jeg havde såmænd gennemskuet at hvalpen måtte være for ung, men ventede
egentlig bare på at Leyna selv meldte ud!
For det tredje har Leyna forklaret sig

Der er da ingen tvivl om, at bonden skulle have et ordentligt los i r....!
At Leyna så kan nøjes med en løftet pegefinger og et anerkendende nik, fordi
hun trods alt har valgt det bedste af to onder, det er en helt anden snak

- Winnie

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-11-06 18:38

> [...]
> r....! At Leyna så kan nøjes med en løftet pegefinger og et
> anerkendende nik, fordi hun trods alt har valgt det bedste af to

Det er da bare helt iorden, at der er nogle der vil påtage sig at
fortælle os andre uvidende hvad loven siger. Leyna er sikkert også
meget taknemmelig for at hun slipper med en løftet pegefinger, det er
jeg helt sikker på.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-11-06 18:48

"Tove Krieger" skrev

> Det er da bare helt iorden, at der er nogle der vil påtage sig at fortælle
> os andre uvidende hvad loven siger.

Jamen Tove dog Jeg vidste slet ikke du kunne være spydig

> Leyna er sikkert også meget taknemmelig for at hun slipper med en løftet
> pegefinger, det er jeg helt sikker på.

Personligt skal jeg undlade at udtale mig på andres vejne, så uvidende er
jeg nemlig

- Winnie

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-11-06 19:03

Winnie Schildknecht <winnie@schildknecht.123dk> wrote:

> Jamen Tove dog Jeg vidste slet ikke du kunne være spydig

Jeg er skam aldrig spydig, det er mit ramme alvor.

> Personligt skal jeg undlade at udtale mig på andres vejne, så
> uvidende er jeg nemlig

Nah ikke helt tror jeg. Du udtalte i dit tidligere indlæg " Men det
skal vi måske ikke gå op i", så lidt på andres vegne har du
tilsyneladende ikke imod at udtale dig.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-11-06 19:29

> Jeg er skam aldrig spydig, det er mit ramme alvor.

Det blev det desværre ikke bedre af

> Nah ikke helt tror jeg. Du udtalte i dit tidligere indlæg " Men det skal
> vi måske ikke gå op i", så lidt på andres vegne har du tilsyneladende ikke
> imod at udtale dig.

Egentlig var det et spørgsmål til dig og ikke en konstatering, hverken på
egne eller andres vegne - du selv nævner "nogen" og "andre" og den snak
fortsatte jeg. Så måske er det et spørgsmål om farvet tolkning?
Men nu vi - og her mener jeg du og jeg Tove - er ved det. Er det så ikke
noget "jeg" skal gå op i - loven altså?

- Winnie

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-11-06 19:54

Winnie Schildknecht <winnie@schildknecht.123dk> wrote:
> Men nu vi - og her mener jeg du og jeg Tove - er ved det. Er det så
> ikke noget "jeg" skal gå op i - loven altså?
>
> - Winnie

Det synes jeg så absolut du skal, loven er jo til for at man
(formodes) at følge den.

Du vil sikkert gerne have det sidste ord - og det får du hermed.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-11-06 20:10

"Tove Krieger skrev

> Det synes jeg så absolut du skal, loven er jo til for at man (formodes) at
> følge den.
>
> Du vil sikkert gerne have det sidste ord - og det får du hermed.

Lad dog være med at starte noget du alligevel ikke formår at gennemføre på
en ordentlig måde.
Det her er da for dumt

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 19-11-06 19:10

> Jamen Tove dog Jeg vidste slet ikke du kunne være spydig

*LOL*
Vi har lært Tove unoder, stakkels hendes mand efter hun
er begyndt at skrive her i gruppen

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-11-06 19:22

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> *LOL*
> Vi har lært Tove unoder, stakkels hendes mand efter hun
> er begyndt at skrive her i gruppen

Ham skal du såmænd ikke have ondt af Jens. Han bliver passet og
plejet efter alle kunstens regler, så han har ikke noget at klage
over.

Fra : pwh

Dato : 19-11-06 19:35

> Ham skal du såmænd ikke have ondt af Jens. Han bliver passet og
> plejet efter alle kunstens regler, så han har ikke noget at klage
> over.

Han tør da slet ikke klage

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-11-06 21:01

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> Han tør da slet ikke klage
>
> /Jens

LOL Åh jo, det gør han da gudskelov hvis han føler for det, vi
lever da i et demokrati. Generelt er han nu et fredsommeligt menneske.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-11-06 11:23

> LOL Åh jo, det gør han da gudskelov hvis han føler for det, vi
> lever da i et demokrati. Generelt er han nu et fredsommeligt menneske.

Ja bare han får frisk halm, en gang om dagen

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 20-11-06 12:47

Tove Krieger skriblede bla:

> Ham skal du såmænd ikke have ondt af Jens. Han bliver passet og
> plejet efter alle kunstens regler, så han har ikke noget at klage
> over.

Det har han vel også krav på
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-11-06 12:55

jopa <admin@jnixenspam.dk> wrote:
> Tove Krieger skriblede bla:

> Det har han vel også krav på

LOL Selvfølgelig har han da det, og så længe han også deler den
opfattelse, at krav skal opfyldes fra begge sider, så er alt jo som
det skal være. Det er ikke en mandschauvinist jeg er gift med -
gudskelov for det.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-11-06 19:38

> *LOL*
> Vi har lært Tove unoder, stakkels hendes mand efter hun
> er begyndt at skrive her i gruppen

---
Jeg tror at Tove har meget mere at byde på..hun er først nu ved at tø
op..*GG*

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-11-06 19:47

"Torben og Marie-louise Ager skrev

> "pwh" skrev i

> ---
> Jeg tror at Tove har meget mere at byde på..hun er først nu ved at tø
> op..*GG*

Så så... Nu skal I ikke opmuntre hende - så slagter hun mig bare

- Winnie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-11-06 19:56

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> "Torben og Marie-louise Ager skrev

> Så så... Nu skal I ikke opmuntre hende - så slagter hun mig bare
>
> --
Narhhh mon? ((-;
der skal nok en anelse mere krudt på bålet før det eksploderer..(-;

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-11-06 20:02

Winnie Schildknecht <winnie@schildknecht.123dk> wrote:
> "Torben og Marie-louise Ager skrev

> Så så... Nu skal I ikke opmuntre hende - så slagter hun mig bare
>
> - Winnie

Aldrig i livet - det er livet for kort til

Fra : pwh

Dato : 19-11-06 20:35

> Så så... Nu skal I ikke opmuntre hende - så slagter hun mig bare

Og vi holder med Tove, hun skamroser nemlig altid alle vores hunde

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-11-06 21:12

"pwh" skrev

> Og vi holder med Tove, hun skamroser nemlig altid alle vores hunde

Ja, det har jeg godt lagt mærke til og typisk dig, at være så billigt til
salg
Desværre har Berta Bims vist aldrig nydt godt af Toves roser - men hvad, hun
er også en satans køter

- Winnie

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-11-06 21:41

> [...]
> billigt til salg
> Desværre har Berta Bims vist aldrig nydt godt af Toves roser - men

Indlæg d. 1/10 kl. 19.19 Re: Berta har født :

Winnie Schildknecht <winnie@schildknecht.123dk> wrote:

> HOVSA

> Glemte helt at linke til billederne af det hele - i øvrigt kan man
> de næste 8 uger følge hvalpenes udvikling på samme side!
> www.visuell.dk/hvalpe
>
> Og inden nogen begynder at skælde ud over billederne kan jeg
> fortælle følgende: Billederne er IKKE taget med direkte blitz - men
> kun med inddirekte belysning. Desuden er Berta nok verdens mest
> fotograferede vovse og lader sig ikke genere - hendes menneskefar
> er nemlig fotograf

Rigtig hjerteligt tillykke med de små, også til Berta. De er helt og
aldeles bedårende, og Berta ser ud til at have klaret det strålende.
Godt gået lille hund

Venlig hilsen

Tove

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-11-06 21:54

--

He he..du er hurtigere end lynet Tove! (-;
Jeg kunne da heller ikke forestille mig, at du havde ladet din næse gå forbi

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-11-06 22:18

"Tove Krieger" skrev

> Rigtig hjerteligt tillykke med de små, også til Berta. De er helt og
> aldeles bedårende, og Berta ser ud til at have klaret det strålende.
> [...]

Okay okay...
Så håber jeg dælenduleme du har stjålet dem til dit album

- Winnie

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-11-06 22:32

> [...]
> "Tove Krieger" skrev

> Okay okay...
> Så håber jeg dælenduleme du har stjålet dem til dit album

Det har jeg faktisk ikke af 2 grunde.

For første skal man vist ikke "stjæle" fra en professionel fotograf.
Ellers ville jeg have spurgt om lov.

For det andet kan man ikke kopiere dem når de bliver vist på den måde
de gør, altså Flashplayer, så det opgav jeg. Ellers havde jeg skam
spurgt om lov

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-11-06 22:36

"Tove Krieger"skrev

> Det har jeg faktisk ikke af 2 grunde.
>
> For første skal man vist ikke "stjæle" fra en professionel fotograf.
> Ellers ville jeg have spurgt om lov.

Nå nej

> For det andet kan man ikke kopiere dem når de bliver vist på den måde de
> gør, altså Flashplayer, så det opgav jeg. Ellers havde jeg skam spurgt om
> lov

Godt så - har ikke en dyt forstand på det

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 20-11-06 06:07

> Godt så - har ikke en dyt forstand på det

Ja ikke nok med at Tove kan værer spydig,
hun viser sig også at værer IT-ekspert

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-11-06 11:14

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> Ja ikke nok med at Tove kan værer spydig,
> hun viser sig også at værer IT-ekspert

Ekspert er nok lige i overkanten. Jeg laver det selv hvis min computer
fejler noget og børnebørnene er da glade for hjælp til formatering i
ny og næ. Det er såmænd ikke så vanskeligt hvis man har interessen.
og det behøver man jo ikke nødvendigvis at være af hankøn for.

Fra : Leyna

Dato : 20-11-06 00:31

On Sun, 19 Nov 2006 22:31:30 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>For det andet kan man ikke kopiere dem når de bliver vist på den måde
>de gør, altså Flashplayer, så det opgav jeg. Ellers havde jeg skam
>spurgt om lov

Hvaffor en Flashplayer?
Billederne kan sagtens kopieres. Jeg kiggede på det sidste hold
billeder, og dér er i hvert flad intet Flash.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-11-06 11:05

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> Hvaffor en Flashplayer?
> Billederne kan sagtens kopieres. Jeg kiggede på det sidste hold
> billeder, og dér er i hvert flad intet Flash.

Du har delvis ret. Det var fødselsbillederne jeg omtalte. Både dem og
de 2 næste hold bliver vist med Macromedia Flashplayer 8, og de kan
ikke kopieres. Det sidste hold, som jeg endnu ikke havde set bliver
vist på traditionel måde, så der har du ganske ret.

Fra : jopa

Dato : 21-11-06 13:33

Tove Krieger skriblede bla:

> For første skal man vist ikke "stjæle" fra en professionel fotograf.
> Ellers ville jeg have spurgt om lov.

Det er fuldt lovligt at snuppe et billede fra nettet til lokalt brug.
Fotografen kan lægge noget vandmærke på eller lad være med at lægge dem på
nettet.

> For det andet kan man ikke kopiere dem når de bliver vist på den måde
> de gør, altså Flashplayer, så det opgav jeg. Ellers havde jeg skam
> spurgt om lov

Kender du knappen på dit keyboard der hedder "printscrn"
Tryk på den og du kan kopiere siden til dit grafikprogram og så skære
billedet ud.

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-11-06 14:15

> [...]
>
> Det er fuldt lovligt at snuppe et billede fra nettet til lokalt
> brug. Fotografen kan lægge noget vandmærke på eller lad være med at

Det vidste jeg så godt nok ikke, men jeg plejer nu at spørge alligevel

> Kender du knappen på dit keyboard der hedder "printscrn"
> Tryk på den og du kan kopiere siden til dit grafikprogram og så
> skære billedet ud.

Jeg bruger sjældent "print screen", men det er da godt at vide. Der er
så mange andre sider jeg måske kan bruge metoden på. Jeg har Adobe
Photoshop, den bruger jeg til at redigere mine andre billeder med. Tak
for "hintet" .

Fra : pwh

Dato : 20-11-06 06:04

> Ja, det har jeg godt lagt mærke til og typisk dig, at være så billigt
> til salg

Nemlig, jeg er ligesom mine hunde på det punkt,
et par rosende og jeg logrer med halen

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-11-06 20:00

Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> ---
> Jeg tror at Tove har meget mere at byde på..hun er først nu ved at
> [...]

Det er da muligt at jeg har. hvem ved ? Jeg er da også helt
overbevist om at alle skal have lov til mishagsytringer, det er bare
måden de mange gange bliver fremsat på.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-11-06 20:16

"Tove Krieger" skrev
> Det er da muligt at jeg har. hvem ved ? Jeg er da også helt
> overbevist om at alle skal have lov til mishagsytringer, det er bare måden
> de mange gange bliver fremsat på.

Hvis - og her siger jeg _hvis_ - det skal forstås sådan, at du mener jeg har
været galt på den i mit oprindelige spørgsmål til Leyna (som Leyna faktisk
selv både forventede, forstod og svarede på!), kan du så ikke forklare mig
problemet var?

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 19-11-06 22:08

On Sun, 19 Nov 2006 18:06:27 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>For det første overholdes loven ikke! Men det skal vi måske ikke gå op i?

Det var netop den diskussion jeg ville undgå, for jeg ved jo udemærket
at loven ikke overholdes.

>Der er da ingen tvivl om, at bonden skulle have et ordentligt los i r....!

Nej, det skal han ikke. manden er sød og rar, men ikke det hurtigste
dyr i skoven, og man skal ikke sparke til dem der ligger ned. Det er i
hvert fald min filosofi.

Det jeg har gjort i dette tilfælde er at få listet nogle ting ind ad
bagvejen. F.eks sådan noget som ormekur. Jeg spørger naturligvis pænt
om de allerede havde fået ormekur (da var det første kuld omkring 4
uger), og næeh... det havde han godt nok aldrig brugt. 3 dage senere
kommer jeg på besøg, og da har han sørme indkøbt ormekur til alle 15
hvalpe. Det er vist det man kalder positiv forstærkning, for jeg
huskede naturligvis at rose ham fordi han tog ansvar.

Seriøst - så hører han efter hvad jeg siger selvom han vist synes jeg
er lidt småhysterisk (En sk*de Københavner der er flyttet på landet,
og så tilmed en kvinde!!!), men jeg får alligevel sat tanker i gang i
hans hoved, og så mener jeg godt at man kan være lidt mere
overbærende. Det går jo fremad. Med en gevaldig røffel risikerer jeg
ikke blot et dårligt naboskab, men osse at han bare lukker af, og så
hjælper det jo ikke hvalpene, vel?

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-11-06 22:23

"Leyna" skrev

> [...]
> overbærende. Det går jo fremad. Med en gevaldig røffel risikerer jeg
> ikke blot et dårligt naboskab, men osse at han bare lukker af, og så

Syn´s ellers du påstår at du ikke har meget tålmodighed!? Det her vidner da
om en særdeles stor portion tålmodighed

- Winnie, der stadig ville losse bonden

Fra : Leyna

Dato : 20-11-06 00:26

On Sun, 19 Nov 2006 22:22:54 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>Syn´s ellers du påstår at du ikke har meget tålmodighed!? Det her vidner da
>om en særdeles stor portion tålmodighed

hehe... Har jeg heller ikke. Nu ha jeg haft Oy siden i torsdags og han
er stadig ikke renlig. Helt ærligt hvor længe skal han dog være om
det?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 20-11-06 06:11

> hehe... Har jeg heller ikke. Nu ha jeg haft Oy siden i torsdags og han
> er stadig ikke renlig. Helt ærligt hvor længe skal han dog være om
> det?

Så er det fat i en hundepsykolog,
der må bestemt værer noget galt med ham

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-11-06 07:49

On Mon, 20 Nov 2006 06:10:56 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Så er det fat i en hundepsykolog,
>der må bestemt værer noget galt med ham

Tror det må være lederskabet der ikke er i orden og at det hele er min
skyld. Jeg skulle nok aldrig ha' haft hund i det hele taget!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 20-11-06 14:25

"Leyna" skrev

> hehe... Har jeg heller ikke. Nu ha jeg haft Oy siden i torsdags og han
> er stadig ikke renlig. Helt ærligt hvor længe skal han dog være om
> det?

Kan du ikke få ham byttet? Det kan vores købere da - det er nemlig god
kundeservice, og her har kunden altid ret!

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 20-11-06 14:51

On Mon, 20 Nov 2006 14:25:25 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>"Leyna" skrev

>Kan du ikke få ham byttet? Det kan vores købere da - det er nemlig god
>kundeservice, og her har kunden altid ret!

Kunne jeg sikkert godt, men man ved hvad man har og alt det dér!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 19-11-06 12:26

> Jeg gider ikke en længere diskussion om hvornår hvalpe skal tages fra,
> for det ved jeg udemærket. Nu er han sluppet ud af stalden, og så må
> vi tage den derfra.
> Leyna

Hej Leyna

jeg siger som Tove, den hvalp er da langt bedre tjent med at komme over til
dig og din familie, der har forstand på at socialisere ham, fremfor at
tilbringe yderligere en uge i aflukket i stalden. Jeg kan blive så harm, når
jeg hører, at folk får hvalpe og lader dem vokse op under sådanne forhold.
Det ville naturligvis have været noget helt andet, hvis han havde været
hvalp et sted som f. eks. hos Berta Bims´s ejer - i sådanne tilfælde er der
ingen tvivl om, at den sidste uge sammen med moderen er vigtig. Godt at Oy´s
mor besøger ham hos jer.

Han ser dejlig ud. Held og lykke med ham og med renlighedstræningen!

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Leyna

Dato : 19-11-06 17:18

On Sun, 19 Nov 2006 12:26:20 +0100, "A. S. Nielsen"
<nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote:

>Han ser dejlig ud. Held og lykke med ham og med renlighedstræningen!

Tak for det og tak for støtten.

Jeg har samlet to hømhøm'er op indenfor i dag, og det er altså fra i
nat. Da holder jeg jo selvsagt ikke øje med hans signaler. Men ellers
har han ikke gjort noget indendørs i dag. (udover en bette tår på
køkkengulvet). Det synes jeg er ret godt gået af sådan et bette myr.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-11-06 17:58

"Leyna" skrev

> Jeg var ganske klar over at jeg ville få nogle over snuden for at have
> taget en hvalp hjem, der ikke er gammel nok... *S*

Tjah

> [...]
> ideelle betingelser. Dog mener jeg at han har det bedre her end i et
> aflukke i en stald. Derfor er han her allerede.

Det har du helt sikkert ret i - bare trist det er nødvendigt!

> [...]
> for mig, så hellere få den hvalp væk, før han "kommer til" at sælge
> den. Jeg tror det er dér den ligger... men det er som sagt kun noget

Bonden har da helt sikkert gabt over for meget, og er så langt fra sit
ansvar bevidst.

Har du slet ingen betænkeligheder ved en hvalp som Oy, der tydeligvis har
manglet den mest basale prægning i det første 7 uger? - Forstå det venligst
som et spørgsmål og ikke kritik, eller slag over snuden, eller andre steder

En særdeles grundig prægning, er en af de ting vi går sindsygt meget op i
hos os

- Winnie, der er ærkejyde og en vaskeægte krejler, men ikke går på kompromis
med hvalpene alligevel

Fra : Leyna

Dato : 19-11-06 21:52

On Sun, 19 Nov 2006 17:58:03 +0100, "Winnie Schildknecht"
> [...]

>som et spørgsmål og ikke kritik, eller slag over snuden, eller andre steder

Nej, det har jeg ikke. Jeg har haft "problemhunde" (misrøgtede
genbrugshunde) før, og jeg er god til dem. Oy kommer dog slet ikke ind
under den kategori. Han virker som en helt normal hvalp. Måske endda
en smule mere nysgerrig og modig end jeg husker at Vaks var.

>En særdeles grundig prægning, er en af de ting vi går sindsygt meget op i
>hos os

Det tror jeg da osse selv er en af de ting der er afsindigt vigtige,
og derfor har jeg da osse gjort mit til at gi' hvalpene lidt
menneskelig kontakt, men det er jo slet ikke nok imho.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-11-06 22:28

"Leyna" skrev i

> [...]
> under den kategori. Han virker som en helt normal hvalp. Måske endda
> en smule mere nysgerrig og modig end jeg husker at Vaks var.

Okay, fair nok. Personligt ville jeg dog være en smule betænkelig.

> Det tror jeg da osse selv er en af de ting der er afsindigt vigtige,
> og derfor har jeg da osse gjort mit til at gi' hvalpene lidt
> menneskelig kontakt, men det er jo slet ikke nok imho.

Bestemt ikke - men bedre end ingenting.
Alt andet lige. Rigtig meget held og lykke med Oy

- Winnie, der ikke kan lade være med også at tænke på de andre hvalpekøbere.

Fra : Leyna

Dato : 20-11-06 00:24

On Sun, 19 Nov 2006 22:27:51 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>Alt andet lige. Rigtig meget held og lykke med Oy

Tak skal du ha'.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 19-11-06 19:06

Leyna wrote:
> Jeg var ganske klar over at jeg ville få nogle over snuden for at have
> taget en hvalp hjem, der ikke er gammel nok... *S*

Ikke herfra, jeg hentede Angel da hun var 7½ uge gammel,
det passede med min feriestart
Tyson var 10 uger, det passede også med feriestart.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-11-06 21:59

On Sun, 19 Nov 2006 19:06:22 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ikke herfra, jeg hentede Angel da hun var 7½ uge gammel,
>det passede med min feriestart
>Tyson var 10 uger, det passede også med feriestart.

Vaks var 12 uger før han flyttede ind, for det passede med indtagelsen
af vores dengang lejede hus.
Og jeg kan da godt mærke forskel, men rent faktiks syntes jeg det er
noget nemmere med Oy end det var med Vaks. Måske fordi Oy har andre
end os...? Vaks leger gerne med ham, så nu ligger Oy ovre på gulvet og
snorkbobler... og det gør Vaks iøvrigt osse.
Onkel Hans er gået ovenpå og har helt sikkert indtaget dobbeltsengen.
han gider ikke rigtigt det dér med at være legeonkel. *G*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 20-11-06 06:15

> [...]
> Onkel Hans er gået ovenpå og har helt sikkert indtaget dobbeltsengen.
> han gider ikke rigtigt det dér med at være legeonkel. *G*

Så så, ikke alle de der hundehitorier om din store flok.
Først skal du lokke mig på Barf, og nu vil du lokke mig
til at få en hund mere

Barfer du forøvrigt Oy :-?

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-11-06 08:06

On Mon, 20 Nov 2006 06:15:00 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Så så, ikke alle de der hundehitorier om din store flok.

Store flok? En, to, mange?

>Først skal du lokke mig på Barf, og nu vil du lokke mig
>til at få en hund mere

Jeg erindrer ikke at jeg på noget tildspunkt har lokket nogen, men er
da positivt overrasket over den forskel det har haft på Hans' hud og
pels.
Men mht en hvalp mere, så vent du bare som du allerede har bestemt dig
for. eneste grund til at jeg fik Oy er fordi vi er sådan lidt i
familie. Nu anskaffer jeg ikke flere. *G*

>Barfer du forøvrigt Oy :-?

Jeps.
Torsdag aften da jeg fik ham var hans afføring lind (ikke løbende, men
heller ikke fast) og lige sådan fredag, men lørdag og søndag har den
hængt godt sammen.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : H. Jensen

Dato : 19-11-06 11:15

> [...]
> så farmand og "onkel Hans" til at underholde og opdrage ham, og det
> lader alle til at være ganske tilfredse med.

Hold da op... Du burde sgu da vide bedre. Idiot af en nabo siger jeg bare...
og værrer er dem der går med til at tage mod hvalpe der er yngre! At tæven
brummer, knurrer og ikke rigtig gider dem, er en del af den opdragelse hun
giver dem....

Ej altså, sådan noget kan jeg bare slet ikke forholde mig til.

Heidi

Fra : Leyna

Dato : 19-11-06 17:10

On Sun, 19 Nov 2006 11:14:42 +0100, "H. Jensen" <hallemarken@hund.dk>
wrote:

>Ej altså, sådan noget kan jeg bare slet ikke forholde mig til.

Jamen så lader du da bare være med det!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-11-06 11:29

> On Sun, 19 Nov 2006 11:14:42 +0100, "H. Jensen" <hallemarken@hund.dk>
> wrote:

Somme tider, kan det være nødvendigt at bøje nogle regler, for at overholde
andre.

Det gamle ord siger jo også, ingen regel, uden undtagelse.

Du valgte en løsning, fordi den, efter din overbevisning, var den bedste.
Hvad andre så syntes om den, er mindre betydende.

Så jeg stoler på din afgørelse.......

Tør ikke andet,,,, Du er jo en skrap madamme ...

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 20-11-06 12:20

On Mon, 20 Nov 2006 11:29:14 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Så jeg stoler på din afgørelse.......
>
>Tør ikke andet,,,, Du er jo en skrap madamme ...

Nu har du jo klippet alt væk, så jeg er ikke sikker på at det er mig
du svarer... Det kan det jo ikke være, da jeg overhovedet ikke er
nogen madamme, og da slet ikke skrap!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 20-11-06 14:29

"Leyna" skrev

> Nu har du jo klippet alt væk, så jeg er ikke sikker på at det er mig
> du svarer... Det kan det jo ikke være, da jeg overhovedet ikke er
> nogen madamme, og da slet ikke skrap!

Vi har alligevel en del til fælles Leyna! Jeg følte mig heller ikke truffet

Men jeg kommer til at tænke på, om det mon er Tove, Benny mener

- Winnie, der bare driller

Fra : Leyna

Dato : 20-11-06 14:52

On Mon, 20 Nov 2006 14:28:54 +0100, "Winnie Schildknecht"

Det MÅ det næsten være!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-11-06 15:11

> [...]
> truffet
> Men jeg kommer til at tænke på, om det mon er Tove, Benny mener

Dril du da bare væk. Det er helt sikkert mig han mener

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-11-06 12:15

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

He He.... Sikke en masse skrappe madammer vi har herinde ))....

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 21-11-06 13:37

On Tue, 21 Nov 2006 12:15:27 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>He He.... Sikke en masse skrappe madammer vi har herinde ))....

Nu skal du være ordentlig ellers pudser jeg Oy på dig!!!
Og han har lært at gø og kan være vældig farlig... *fniiiis*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 21-11-06 13:48

Leyna skriblede bla:

> Nu skal du være ordentlig ellers pudser jeg Oy på dig!!!
> Og han har lært at gø og kan være vældig farlig... *fniiiis*

Hvordan styrer du hele det menageri ?
Er der overhovedet plads til manden snart.
Stakkels mand
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 21-11-06 23:58

On Tue, 21 Nov 2006 13:48:14 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Hvordan styrer du hele det menageri ?

Med hård hånd. Jeg er jo en skrap madamme. det siger Benny selv!

>Er der overhovedet plads til manden snart.
>Stakkels mand

Han har da stadig sin kurv...!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-11-06 06:46

> Nu skal du være ordentlig ellers pudser jeg Oy på dig!!!
> Og han har lært at gø og kan være vældig farlig... *fniiiis*

Oy.... Nu bliver jeg godt nok bange )....

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 07:56

On Thu, 23 Nov 2006 06:46:08 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Oy.... Nu bliver jeg godt nok bange )....

Har du skam osse al mulig grund til.
Det lyder godt nok sjovt når sådan et lille myr begynder at gø, så du
_kan_ risikere at dø... af grin!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 09:42

> Har du skam osse al mulig grund til.
> Det lyder godt nok sjovt når sådan et lille myr begynder at gø, så du
> _kan_ risikere at dø... af grin!

Er det ikke bare herligt at have en hvalp igen,
husk at tage godt med billeder.
Pludselig er de blevet store og grimme

/Jens (med de 2 grimmeste af slagsen)

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 13:38

On Thu, 23 Nov 2006 09:41:48 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Er det ikke bare herligt at have en hvalp igen,

Både og. De er da nuttede og kluntede og alt det dér, men jeg
foretrækker de store hunde. Vaks er og bliver min "yndlingshvalp",
uanset hvor gammel og stor han bliver!

>Pludselig er de blevet store og grimme

Nope. de bliver store, smukke og stærke. Lige som jeg bedst kan li'
dem!

>/Jens (med de 2 grimmeste af slagsen)

Så grimme er de altså heller ikke!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-11-06 13:31

> Har du skam osse al mulig grund til.
> Det lyder godt nok sjovt når sådan et lille myr begynder at gø, så du
> _kan_ risikere at dø... af grin!
> --

Ja man kan jo sige som Hugo gjorde.....

Det' godt nok farligt det her

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 21-11-06 19:22

> He He.... Sikke en masse skrappe madammer vi har herinde ))....
>
> M.V.H....Benny..

Ha, det er garanteret kun herinde de er skrappe,
derhjemme er de nok fromme som lam

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 21-11-06 21:06

"pwh" skrev

> Ha, det er garanteret kun herinde de er skrappe,
> derhjemme er de nok fromme som lam

Mæææh!?

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 22-11-06 00:05

On Tue, 21 Nov 2006 19:22:07 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ha, det er garanteret kun herinde de er skrappe,
>derhjemme er de nok fromme som lam

Lige i den forbindelse er jeg glad for at manden ikke læser med
herinde!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-11-06 06:47

> Ha, det er garanteret kun herinde de er skrappe,
> derhjemme er de nok fromme som lam
>
> /Jens

Fedterøv....
Så skal de godt nok passe på, jeg får besøg af en muslim idag, og de elsker
lam

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 09:43

> Fedterøv....

Det er mit mellemnavn

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-11-06 11:32

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:
> Nu kan jeg vist ikke trække den længere, så jeg må hellere
> præsentere vores nyeste familiemedlem Oy.
>
> http://leyna.dk/oy.jpg

Nej altså hvor er han dog bare kær. 7 uger er jo ikke ret meget, håber
han ikke kommer til at savne sin mor for meget. Vaks og Hans kan
sikkert lære ham en del, det er godt med onkler til at lege med.

Fra : Leyna

Dato : 19-11-06 17:20

On Sun, 19 Nov 2006 11:31:38 +0100, "Tove Krieger"
> [...]

>han ikke kommer til at savne sin mor for meget. Vaks og Hans kan
>sikkert lære ham en del, det er godt med onkler til at lege med.

Vaks har vist forsøgt at lære ham at lette ben, men den er altså ikke
feset ind. *GGG*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Lott

Dato : 19-11-06 12:15

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message
> Nu kan jeg vist ikke trække den længere, så jeg må hellere
> præsentere
> vores nyeste familiemedlem Oy.
>
> http://leyna.dk/oy.jpg

Hej Lenya

Tillykke med den lille ny.

Jeg har heldigvis fået overstået de fleste hvalpenykker med min nu 17
mdr. Schæfer/ rottweiler blanding.
Hun er nu blevet en rolig kærlig hund, der går godt sammen med vores
gamle 10½ år gamle Trunte.

Her er Zetta 6 uger.
http://www.lislott.dk/main.php?g2_itemId=27

Hun er også en hovsa hvalp, som vi tog til os.

Mvh. Lotte
www.lislott.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-11-06 12:33

Lott <lotte@-_slet_post4780.dk> wrote:
> Her er Zetta 6 uger.
> http://www.lislott.dk/main.php?g2_itemId=27
>
> Hun er også en hovsa hvalp, som vi tog til os.
>
> Mvh. Lotte
> www.lislott.dk

Jeg altså liiige nødt til også at fortælle dig hvor dejlige hunde du
har. Sikke nogle hvalpebilleder. Lige til at savle over. Mit
"hugge-gen" er ikke til at stoppe, men det er *kun* til mit private
album. Håber ikke du har noget imod det, jeg samler på alle gruppens
hunde og har da efterhånden en hel del, som jeg kan nyde off-line. De
er bare så dejlige allesammen.

Fra : Lott

Dato : 19-11-06 12:51

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message
> [...]
> album. Håber ikke du har noget imod det, jeg samler på alle gruppens
> hunde og har da efterhånden en hel del, som jeg kan nyde off-line.

Hej Tove

Så skidt da, nu det er dig.

Mvh. Lotte
www.lislott.dk

Fra : Leyna

Dato : 19-11-06 17:26

On Sun, 19 Nov 2006 12:14:56 +0100, "Lott" <lotte@-_slet_post4780.dk>
wrote:

>Her er Zetta 6 uger.
>http://www.lislott.dk/main.php?g2_itemId=27

Årh hun er osse lækker, men jeg er nu osse ret vild med din Trunte.

Jeg kan godt li' store hunde. Hvalpetiden er bare noget der hører med!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jytte

Dato : 19-11-06 13:19

Leyna skrev:
> Nu kan jeg vist ikke trække den længere, så jeg må hellere præsentere
> vores nyeste familiemedlem Oy.

Nååårh, hvor er han bare lækker. Stort tillykke med ham skal der
lyde herfra.

Jytte

Fra : Leyna

Dato : 19-11-06 17:27

On 19 Nov 2006 04:18:44 -0800, "jytte" <mollie-mor@hotmail.com> wrote:

>Nååårh, hvor er han bare lækker. Stort tillykke med ham skal der
>lyde herfra.

Tak skal du ha'. vi er osse glade for ham. Lige nu putter han ved
onkel Hans...som ellers slet ikke gider ham, men han er åbenbart
blevet accepteret nu.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anette

Dato : 20-11-06 22:57

Leyna wrote:
> Nu kan jeg vist ikke trække den længere, så jeg må hellere præsentere
> vores nyeste familiemedlem Oy.
>
> http://leyna.dk/oy.jpg

Hej Leyna

Til lykke med ham, han er bare lækker.
Jeg er sikker på I nok skal få ham passet ind i flokken og også at han nok
skal holde Jer alle beskæftiget lang tid fremover.
Det er sjovt at have tre. Som min hundetræner sagde: da jeg berettede jeg
havde taget imod nr 3: "jamen så har du jo ikke bare to hunde, så har du en
flok" Den sætning har runget i hovedet på mig mange gange siden. Der sker
mange andre med hundene, hierakiet bliver meget tydeligt og ikke mindst det
antal unoder de kan lære hinanden.....puuhh. Men sjovt - det er det

/ Anette
som lige nu er en aaaanelse upopulær her i flokken. Alle 3 har været i bad.
Det er noget af det grusomste, skulle jeg hilse at sige
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 20-11-06 23:16

On Mon, 20 Nov 2006 22:57:15 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Hej Leyna
>
>Til lykke med ham, han er bare lækker.

Tak, det synes vi jo osse!

>Jeg er sikker på I nok skal få ham passet ind i flokken og også at han nok
>skal holde Jer alle beskæftiget lang tid fremover.

Det er jeg heller ikke i tvivl om. Vaks passer på ham og leger med
ham. Nogle gange lidt rigeligt voldsomt, synes jeg, men Oy skal nok
sige fra, hvis det bliver for meget og Vaks fatter det lige på
sekundet.

> [...]
>mange andre med hundene, hierakiet bliver meget tydeligt og ikke mindst det
>antal unoder de kan lære hinanden.....puuhh. Men sjovt - det er det

Tjaeh, nu er kattene vel osse en del af flokken, og dem har vi osse 3
af, såeh...
Det med hierakiet er det eneste der bekymrer mig. Hans, mit lille
hjertebarn er ikke særlig interesseret i Oy, og går helst når Oy
lægger an til leg. Det er så ok, men når der skal spises vandre Oy
glad og gerne hen til Hans' madskål (før Hans har fået noget), og
selvom vi fjerner Oy, så tør Hans ikke spise. Jeg ved ikke helt
hvordan vi løser det problem, for Hans SKAL vide at den skål tilhører
ham og ingen anden, men Hans er i den grad underhund. *SUK*

>/ Anette
>som lige nu er en aaaanelse upopulær her i flokken. Alle 3 har været i bad.
>Det er noget af det grusomste, skulle jeg hilse at sige
>www.philana.dk

Det er da slet ikke hunde du har. Det er uldtæpper!
Vældigt charmerende.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anette

Dato : 20-11-06 23:34

Leyna wrote:
> Tjaeh, nu er kattene vel osse en del af flokken, og dem har vi osse 3
> af, såeh...

Vi har 4 katte, men hundene er ikke helt enige med os i at de der hvæsedyr
hører til i flokken.
Indendørs kan man nærmest kalde det våbenhvile men ude er der no mercy.

> Jeg ved ikke helt
> hvordan vi løser det problem, for Hans SKAL vide at den skål tilhører
> ham og ingen anden, men Hans er i den grad underhund. *SUK*

Stakkels Hans. Kunne det ikke løses ved at en anden tager sig af Oy, fjerner
ham inden Hans får sin madskål? Eller at Hans får sin mad et sted hvor Oy
slet ikke må komme?
Mine 3 bliver fodret hver sit faste sted. Dagmar i spisestuen og de to andre
i hver sin ende af entreen. Jeg skifter rækkefølge hver dag, så jeg ikke
favoriserer en af dem. Lige efter Andy var flyttet ind her, tænkte jeg mig
ikke om, men gav Dagmar mad først hver dag, bare fordi jeg går forbi hende
for at komme ud i entreen, Men det lavede kuk i hierakiet. Philana blevet
skubbende, knurrende og voldsomt dominerende overfor Dagmar. Det ændrede sig
lynhurtigt igen, da rækkefølge blev mere tilfældig.

> Det er da slet ikke hunde du har. Det er uldtæpper!
> Vældigt charmerende.

Tak ....men lad dig ikke narre af det tuttenuttede udseende, der putter sig
en lille udgave af en bordercollie's intelligens, stress- og aktivitets
niveau, en egen vilje, stædighed og et godt bid når det skal være, inde
under alt det pels . De rodede gulvtæpper, som vi kalder dem her

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 21-11-06 06:50

On Mon, 20 Nov 2006 23:34:26 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Vi har 4 katte, men hundene er ikke helt enige med os i at de der hvæsedyr
>hører til i flokken.
>Indendørs kan man nærmest kalde det våbenhvile men ude er der no mercy.

Udenfor er det sjovt at jagte, men hvis katten så alligevel ikke gider
at løbe, så kan det være ligemeget. Indenfor kan kan godt putte sammen
uanset art. Det er dejligt.

>Stakkels Hans. Kunne det ikke løses ved at en anden tager sig af Oy, fjerner
>ham inden Hans får sin madskål? Eller at Hans får sin mad et sted hvor Oy
>slet ikke må komme?

Vaks og Hans får deres mad i køkkenet, og det skal lille Oy
selvfølgelig osse ha'. Vaks og Hans har deres faste pladser og har
altid haft det, og de venter altid til der bliver sagt værsgo'.
Problemet er så at Oy ikke venter. Vaks får først/samtidig med Hans,
og så suser Oy så hen til Hans' skål og begynder at æde, og så bliver
stakkels Hans usikker. Hvis han prøver det samme med Vaks' skål så
bliver der markeret højt og inderligt, så ingen problem dér.

Jeg kan ikke ha' mere end 2 madskåle ad gangen, (og det er såmænd
svært nok med de dumme hænder jeg har), så de kan ikke få samtidig, og
jeg kan ikke holde Oy imens de to store får.

At give dem mad på nye pladser vil blot gøre tingene værre, for Hans
er sådan lidt autitisk hvad angår forandringer. Alt skal helst være i
faste rammer, ellers bliver han usikker. Alene det at der er flyttet
ind ny beboer ind passer ham ikke ret godt. Han holder sig mest for
sig selv, men jeg forsøger da at få lidt ekstra tid til ham osse, og
så får jeg iøvrigt manden til at gi' ham lidt ekstra opmærksomhed, og
det lader til at gå meget godt... men vi har altså lige et
spiseproblem...

Bidske uldtæpper?
Jeg tror jeg vælger en anden sengeforligger!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anette

Dato : 21-11-06 18:50

Leyna wrote:

> Udenfor er det sjovt at jagte, men hvis katten så alligevel ikke gider
> at løbe, så kan det være ligemeget. Indenfor kan kan godt putte sammen
> uanset art. Det er dejligt.

Det lyder rigtig rart. Vi ville såmænd være tilfredse med fredelig
sameksistens

> Problemet er så at Oy ikke venter.

He - nej det var jo nok lige et par dage før han får lært det.

> Jeg kan ikke ha' mere end 2 madskåle ad gangen, (og det er såmænd
> svært nok med de dumme hænder jeg har), så de kan ikke få samtidig, og
> jeg kan ikke holde Oy imens de to store får.

Kan du ikke få din mand til at tage Oy ud af køkkenet mens de andre får mad?
Bare så stakkels Hans har det ene gode øjeblik der er som det plejer
Når Oy har lært ja/nej/værs'go kan han jo sagtens spise med de andre.

> spiseproblem...

Det skal nok komme til at gå også. Det tager bare noget tid.

> Bidske uldtæpper?

Bidske...aaaah ikke ligefrem, med de skal knagme vide hvem der bestemmer.

Især PON'en, Philana ville meget gerne være den der bestemmer, hvis hun
kunne.
Vores 2 Schapendoeser er mere blide og knap så "jeg vil bestemme det hele"
som PON'en.

> Jeg tror jeg vælger en anden sengeforligger!
Det er da ellers rart at nusse tæer i såen en lang, blød pels

/ Anette

Fra : Leyna

Dato : 22-11-06 00:04

On Tue, 21 Nov 2006 18:49:51 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Det lyder rigtig rart. Vi ville såmænd være tilfredse med fredelig
>sameksistens

Hvor længe har I haft hunde og katte sammen?
Der skulle gå 2 år efter at Hans kom ind i familien før kattene
overhovedet gad at komme ind i stuen til os. De holdt sig til baggang
og soveværelset, hvor der IKKE var adgang for hunde. Nu kommer de over
det hele, og kan sagtens putte sammen med en hund..

>Kan du ikke få din mand til at tage Oy ud af køkkenet mens de andre får mad?

Hvis han er hjemme får jeg ham til at holde Oy, indtil de to store har
fået.

>Bare så stakkels Hans har det ene gode øjeblik der er som det plejer
>Når Oy har lært ja/nej/værs'go kan han jo sagtens spise med de andre.

Oy har lært NEJ, men i forb. med mad er det som om hørelsen svigter.

>Det skal nok komme til at gå også. Det tager bare noget tid.

Altså skal jeg ha' indkøbt en portion tålmodighed?

>Det er da ellers rart at nusse tæer i såen en lang, blød pels

Jeg er udemærket tilfreds med Vaks' pels. Han er godt nok korthåret,
men hans pels er stadig hvalpeblød og lækker.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anette

Dato : 22-11-06 00:27

Leyna wrote:
> Hvor længe har I haft hunde og katte sammen?

Kattene har "altid" været vant til hund, men det var først da Philana kom
ind i vores liv for 2½år siden at de oplevede at blive jaget vildt Det
brød de sig ikke om - men det tog et par måneder hvor de fornærmede holdt
sig i fyrrummet ( stort rum, som er indrettet til dem med kattelem,
hyggekurve, kradsemiljø o.s.v.) Stuen var dog hyggeligere og Philana lærte
at lade dem være- indendøre. Dagmar kom sidste år i august og det tog en
måneds tid at lære hende at kattene hører til og ikke må jages. Andy har
været her siden juli i år, og han kan bare ikke dy sig for at gø ad
dem.Kattene har dog fundet ud af at han kan ikke komme ud i fyrrummet, så de
sidder der ude højt vrælende og fortæller hele verden hvor frygteligt
forsømte de er og at de er sultne- fuldstændig uforstyrrende af at Andy gør
så han hopper på alle fire ben

> [...]
> og soveværelset, hvor der IKKE var adgang for hunde. Nu kommer de over
> det hele, og kan sagtens putte sammen med en hund..

Håber ikke der går 2 år før det fiser ind hos Andy at de katte godt må være
her

> Hvis han er hjemme får jeg ham til at holde Oy, indtil de to store har
> fået.

Hvis du er alene hjemme, kan det så ikke hjælpe at give Oy sele/line på?
Evt binde ham fast til et eller andet, indtil Hans har fået sin mad og du
har en hånd fri til at holde ham væk fra Hans' madskål?
Du vil sikkert være " den ondeste i hele verden" hvis du gør det, men Oy får
da lært at Hans skal have sin mad i fred.

> Oy har lært NEJ, men i forb. med mad er det som om hørelsen svigter.

He he - selektiv hørelse er vist ikke ualmindeligt når det gælder noget så
vildt vigtig som mad )

> Altså skal jeg ha' indkøbt en portion tålmodighed?

Sig lige til når finder et sted hvor man kan købe det

> Jeg er udemærket tilfreds med Vaks' pels. Han er godt nok korthåret,
> men hans pels er stadig hvalpeblød og lækker.

Kort eller langhåret - det er fedt at nusse tæer på en varm hund

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 22-11-06 01:05

On Wed, 22 Nov 2006 00:26:54 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Hvis du er alene hjemme, kan det så ikke hjælpe at give Oy sele/line på?
>Evt binde ham fast til et eller andet, indtil Hans har fået sin mad og du
>har en hånd fri til at holde ham væk fra Hans' madskål?

Det har jeg godt nok ikke prøvet. Jeg ved heller ikke lige hvor jeg
skulle binde ham, og nu har vi jo heller ikke haft ham i en uge endnu,
så jeg tror lige jeg vil se tiden an.

>He he - selektiv hørelse er vist ikke ualmindeligt når det gælder noget så
>vildt vigtig som mad )

Eller jagt. Glem endlig ikke jagt! *GGG*

Fra : jytte

Dato : 20-11-06 23:13

> Ham skal du såmænd ikke have ondt af Jens. Han bliver passet og
> plejet efter alle kunstens regler, så han har ikke noget at klage
> over.

Det kan jo være at han bare er glad for at hun skriver her i gruppen,
så har han fred så længe )

> Venlig hilsen Tove

Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-11-06 11:18

> Det kan jo være at han bare er glad for at hun skriver her i
> gruppen, så har han fred så længe )
>
> Jytte

LOL Du har opfattet det helt rigtigt Jytte. Så kan han nemlig
sidde og se alle de oldgamle cowboyfilm på TCM som jeg ikke har lyst
til at se for 117. gang. Han hygger sig kan du tro

Fra : Søren LH

Dato : 22-11-06 19:55

Hjertelig tillykke, han er vel nok flot .

Mvh
Søren

Fra : Leyna

Dato : 22-11-06 21:24

On Wed, 22 Nov 2006 19:55:29 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Hjertelig tillykke, han er vel nok flot .

Tak skal du ha'. vi er osse glade for ham.

Og så har jeg iøvrigt bildt jer allesammen noget sludder ind. Oy
bliver ikke som jeg troede 8 uger på fredag, men 9 uger! Så reelt fik
vi ham een dag for tidligt. Det er den anden tæves kuld der bliver 8
uger på fredag, og det havde jeg så lige fået blandet sammen.

Og så lige for at ærgre Jens... Oy har lært at "sitte". *GGG*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 09:53

Leyna wrote:
> Og så lige for at ærgre Jens... Oy har lært at "sitte". *GGG*

Cirkuskunster, tænk at du vil nedværdige dig til det Leyna

/Jens (hvis hunde nu også kan sitte, bare ikke på kommando)

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 13:48

On Thu, 23 Nov 2006 09:52:57 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Cirkuskunster, tænk at du vil nedværdige dig til det Leyna

Det er altså noget nemmere af få snoren af og på når han lige sitter
stille.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 14:14

> Det er altså noget nemmere af få snoren af og på når han lige sitter
> stille.

Få hvad af og på, er det en drage du har ????

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 15:44

On Thu, 23 Nov 2006 14:13:47 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Få hvad af og på, er det en drage du har ????

Hør nu her, søde Jens!
Jeg bor på landet. Når klokken har passeret 16.00, så er der MØRKT
herude. Og jeg mener MØRKT! Og jeg går jo osse ud med hundene om
aftenen. De bliver ikke bare lukket ud i haven. Næeh de kommer skam ud
at løbe på markerne.
De to store kan jeg bare slippe. De kan selv finde hjem, men sådan en
lille størrelse vil jeg altså meget gerne ha' en smule styr på, og
DERFOR er han i snor.

Jeg er natteblind, så jeg har ingen anelse om hvor drengene bliver af,
hvis ikke jeg lige kan "fange" dem med lommelygten, og jeg passer
altså lidt ekstra på den bette. Ja, du må gerne mene at jeg er en
hysterisk k*lling!

Vi har lige været ude alle tre og gå den første rigtige fri tur. (Det
er første gang Oy frivilligt har bevæget sig udenfor gårdspladsen), og
det gik rigtig godt, selvom det regnede og blæste en halv pelikan. Oy
reagerede øjeblikkeligt når jeg fløjtede, og skyndte sig så hen til
"mor". Gid de to andre osse ville gøre det. *GGG*

Det bedste var dog da vi kom hjem og skulle tørres. Nørj, hvor man nød
det... men det gælder nu osse for de to store. det er dejligt at blive
tørret.

Og så kan jeg ikke huske om jeg har fået nævnt det her, men Oy er
altså ældre end jeg har gjort ham til. Jeg havde fået mixet nogle
datoer sammen, så han bliver rent faktisk 9 uger i morgen, og jeg har
så kun fået ham hjem 1 dag for tidligt. Det overlever han sikkert nok.

Han har fået en tid hos dyrlægen på onsdag. Hans mor er nemlig ikke
vaccineret, så dyrlægen ville gerne lige se ham til en extra
vaccination specielt med tanke på parvo-virus. Så må vi se hvordan han
tager et besøg hos dr. dyr.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 15:56

> [...]
> De to store kan jeg bare slippe. De kan selv finde hjem, men sådan en
> lille størrelse vil jeg altså meget gerne ha' en smule styr på, og

Jeg driller dig bare, og du ryger i med begge ben
Mine hvalpe har da heller ikke fået lov til at gå uden snor,
både Tyson og Angel var da mindst 1 år gamle før snoren
helt var droppet, alt andet er da ansvarsløst synes jeg.

Men jeg kan hører du skal ud og købe hundelygter ligesom mig,
der er heller ikke meget lys nede på damhusengen om aftenen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 19:59

On Thu, 23 Nov 2006 15:56:06 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg driller dig bare, og du ryger i med begge ben

Jow, men jeg plejer jo heller ikke at ha' snor på mine, såeh...

>Mine hvalpe har da heller ikke fået lov til at gå uden snor,
>både Tyson og Angel var da mindst 1 år gamle før snoren
>helt var droppet, alt andet er da ansvarsløst synes jeg.

Oy har skam været løs i dag, men da var det jo osse stadig lyst.

>Men jeg kan hører du skal ud og købe hundelygter ligesom mig,
>der er heller ikke meget lys nede på damhusengen om aftenen

Jeg er nu glad nok for min Maglite, men jeg ønsker mig alligevel den
store... 1900 kr. er bare mange penge for en lommelygte. *SUK*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Søren LH

Dato : 23-11-06 12:16

pwh skrev:

> Cirkuskunster, tænk at du vil nedværdige dig til det Leyna
>
> /Jens (hvis hunde nu også kan sitte, bare ikke på kommando)

Hvis man har en hund med lidt knald på er det nu meget praktisk at
kunne få den til at sitte på kommando

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 23-11-06 12:32

> Hvis man har en hund med lidt knald på er det nu meget praktisk at
> kunne få den til at sitte på kommando
>
> Mvh
> Søren

Det kan jeg nu også godt, jeg har bare så sjældent
brug for det at det sådan lige skal følges op af en
hånd på rumpen ved Angel.

Tyson kan jeg få til at sitte med et knips i fingrene,
men det er fordi vi har brugt det meget i boldleg,
ham trænede jeg også diverse cirkuskunster med til
at starte med, det kedede mig bare hurtigt, men flere
af kunsterne sidder åbenbart stadig i knolden på ham

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 13:50

On 23 Nov 2006 03:16:25 -0800, "Søren LH" <slh@city.dk> wrote:

>Hvis man har en hund med lidt knald på er det nu meget praktisk at
>kunne få den til at sitte på kommando

Nemly, men Jens' hunde er så sløve at de bare smider sig!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 23-11-06 14:27

Leyna skriblede bla:

> Nemly, men Jens' hunde er så sløve at de bare smider sig!
i sengen
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-06 19:24

> Nu kan jeg vist ikke trække den længere, så jeg må hellere præsentere
> vores nyeste familiemedlem Oy.
>
> http://leyna.dk/oy.jpg

Tillykke med ham. Han er da rigtig dejlig.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 19:59

On Thu, 23 Nov 2006 19:24:24 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Tillykke med ham. Han er da rigtig dejlig.

Tak. Vi er osse glade for ham... for det meste!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-06 18:39

On Sun, 19 Nov 2006 00:58:19 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Nu kan jeg vist ikke trække den længere, så jeg må hellere præsentere
>vores nyeste familiemedlem Oy.
>
>http://leyna.dk/oy.jpg

Oy, hvor er han grim Det er alle hundehvalpe. Vi var til rund
fødselsdag hos en bekendt for nylig - og fandme om ikke de trak en
8-uger gammel Old English Sheepdog rundt i gården. Den var altså også
forfærdelig. (kunne jo genkende den hjemlige for ca. 35 kg siden)

HVALPE UNDER 4 MÅNEDER SKAL FORBYDES!!! (undskyld, men kan altså ikke
stå for dem

Alt det der med for tidligt, ja......det ved vi godt, men somme tider
er man nødt til at tage en beslutning og så stå ved den. Det kommer du
godt om ved. Jeg håber han bliver til glæde i mange år. (jeg har
iøvrigt set en Sct. Bernhard der blev "taget" efter 6½ uge, som blev
en fantastisk god hund - desværre endte det med hurtig aflivning efter
9½ år pga. maveforskydning)

Med hensyn til at blive renlig - det behøver faktisk ikke tage så lang
tid hvis man er lidt vågen og får kræet ud om morgenen osv.
--
Ivan Madsen
med en OES i huset

Fra : Leyna

Dato : 24-11-06 20:39

On Fri, 24 Nov 2006 18:38:34 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

>Oy, hvor er han grim

Tak, vi synes osse selv han er rigtig hæslig!

>Alt det der med for tidligt, ja......det ved vi godt, men somme tider
>er man nødt til at tage en beslutning og så stå ved den. Det kommer du
>godt om ved.

Det var mig der havde fået rodet noget sammen. Jeg fik Oy hjem EEN dag
for tidligt, og det tror jeg altså ikke der sker det store ved.

Vaks, som jo er Oy's far, er rigtig flink til både at lege med ham og
opdrage ham, så alt er som det skal være.

>Med hensyn til at blive renlig - det behøver faktisk ikke tage så lang
>tid hvis man er lidt vågen og får kræet ud om morgenen osv.

Jeg har samlet en enkelt kage op i morges. Den er fra i nat engang,
men ellers har der intet været indendørs i dag... Årh jo. Der kom en
bette tissetår her til aften ude i køkkenet. Men det synes jeg er ret
billigt sluppet. Oy er meget tydelig at aflæse når han skal stort, og
hvis ikke jeg når at få ham ud er det sørme mig der ikke har været
opmærksom nok, for ellers følger han pænt med udenfor og får gjort det
han skal. Så nemt var det sg* ikke med Vaks.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 24-11-06 21:35

Leyna wrote:
> Så nemt var det sg* ikke med Vaks.

Han var altså ikke særligt Vaks

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 00:25

On Fri, 24 Nov 2006 21:35:27 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Han var altså ikke særligt Vaks

Jojo. Han er en ganske særlig Vaks!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 24-11-06 22:10

"Leyna skrev

> Det var mig der havde fået rodet noget sammen. Jeg fik Oy hjem EEN dag
> for tidligt, og det tror jeg altså ikke der sker det store ved.

Det har du sikkert ret i. Så kan du ikke give dét skylden, hvis Oy bliver en
møgunge

Berta's hvalpe er 8 uger på søndag. Den ene rejser allerede lørdag aften - 5
timer inden hun er 8 uger, men mon ikke det går!?
Vi beholder jo en tæve selv og de to hanner er ikke solgt. Det var de
faktisk til at begynde med, men den ene køber var en idiot og hende
ville jeg ikke sælge til alligevel og den anden trak sig af private årsager.
Så nu har vi altså to skønne drenge gående uden købere. Hvilket er
underligt, da det normalt ikke er et problem at få solgt dem. Måske er det
årstiden - jul og alt det der!?
Måske bliver det også svært for din nabo at få solgt? Jeg håber du får
mulighed for at hjælpe med lidt reklame og at han så får steriliseret sine
tæver - det kan ikke være rigtigt at du skal kastrere dine hanner!

- Winnie

www.visuell.dk/hvalpe - russells by berta bims

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 00:32

On Fri, 24 Nov 2006 22:10:10 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>"Leyna skrev

>Det har du sikkert ret i. Så kan du ikke give dét skylden, hvis Oy bliver en
>møgunge

Næeh, så er det mig der har svigtet i opdragelsen.

Men jeg synes at han lærer hurtigt. Han forstår et nej. Han har fundet
ud af hvilken madskål der er hans, men kan vist ikke helt fatte at han
IKKE får mad først. Jeg har jo kun 2 hænder, så jeg kan ikke gi' dem
alle 3 på een gang. *G* Han har lavet en pølle herinde i dag, og det
var fordi jeg ikke var opmærksom. Til gengæld gik han til havedøren
sidste gang han skulle både det ene og det andet. Det er jeg imponeret
over. Okay, han nåede det ikke helt, for der røg en lille bitte tår på
gulvtæppet.

>Berta's hvalpe er 8 uger på søndag. Den ene rejser allerede lørdag aften - 5
>timer inden hun er 8 uger, men mon ikke det går!?

Puuuuh, jeg ved snart ikke... *LOL*

>Måske bliver det også svært for din nabo at få solgt? Jeg håber du får
>mulighed for at hjælpe med lidt reklame og at han så får steriliseret sine
>tæver - det kan ikke være rigtigt at du skal kastrere dine hanner!

Jeg tror min mand skal forelægge idéen for ham. Vi vil gerne hjælpe,
men he er det bedst hvis det er manden der træder i karakter. Det er
jeg altså ikke vant til. *GGG*
Oy skal kastreres. Hans var kastreret da vi fik ham, såeh... Men Vaks
ville jeg være ked af at kastrere. Jeg kan ikke forklare hvorfor det
skulle være værre for ham, men sådan har jeg det...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 25-11-06 00:43

"Leyna" skrev

> Jeg tror min mand skal forelægge idéen for ham. Vi vil gerne hjælpe,
> men he er det bedst hvis det er manden der træder i karakter. Det er
> jeg altså ikke vant til. *GGG*

Det er heller ikke min stærke side
Men ligesom jeg har lært, at det kan betale sig at være yderst feminin,
såvel som gadedrengeflabet og krejleragtig, har jeg også lært, at visse ting
kan visse mænd bedst forstå, hvis andre mænd siger det til dem
At det så som regel er os quinder der har givet nøje instrukser og sender
vore mænd i byen... Tjah - bare jeg får min vilje

- Winnie, der heller ikke syntes Vaks skal kastreres.

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 01:40

On Sat, 25 Nov 2006 00:43:29 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>- Winnie, der heller ikke syntes Vaks skal kastreres.

Hvilket jeg tror Vaks er yderst tilfreds med.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 09:49

> Hvilket jeg tror Vaks er yderst tilfreds med.

Seriøst, han er sikkert ligeglad, han aner jo ikke hvad der
er sket når han vågner efter narkosen.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 09:48

Winnie Schildknecht wrote:
> At det så som regel er os quinder der har givet nøje instrukser og
> sender vore mænd i byen... Tjah - bare jeg får min vilje

Sådan et par manipulerende rappenskralder

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 25-11-06 17:42

"pwh"skrev

> Sådan et par manipulerende rappenskralder

Og jeg vil blot henvise til Leyna's glimragende "møg-øre" indslag længere
nede på siden

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 17:58

> Og jeg vil blot henvise til Leyna's glimragende "møg-øre" indslag
> længere nede på siden

Når i begge siger det, så må det jo passe ;-(

/Jens (som ellers har vasket ører idag)

Fra : pwh

Dato : 25-11-06 09:46

> Næeh, så er det mig der har svigtet i opdragelsen.

Vil du da prøve noget nyt med Oy, altså at opdrage din hund

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 25-11-06 13:48

On Sat, 25 Nov 2006 09:46:29 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Vil du da prøve noget nyt med Oy, altså at opdrage din hund

Jens, du er et møg-øre!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk