Årets julekalender til alle hundeejere :o)
Fra : Linda Due Hansen

Dato : 18-11-06 11:37

Kære alle sammen,
Håber, det er okay, at jeg sender et lille nødråb her :

Jeg har til fordel for dyreværnsforeningen, Græske Hunde, som
hjælper herreløse, misrøgtede hunde og katte i Grækenland lavet en
super sød julekalender, som nu er til salg på
http://www.graeskehunde.dk/sub/sub/MERghJulekalender2006.htm

Kalenderen koster sølle 20 kr, men til gengæld er der blevet
sponsoreret fantastiske præmier dertil, bl.a. personligt portræt af
dit kæledyr af 2 kunstmalere, privat fotosession med en dyrefotograf,
kvalitetsfoder, hundetilbehør, smykker mm. Overskuddet fra dette salg
går UBESKÅRET til dyrene, så lad os alle i den kommende højtid lade
julens budskab om hjerternes fest lyde og støt dyrene.

"You can´t save every animal in the world, but for the one you do, It
IS the world"

Mange tak for opmærksomheden,
Med venlig hilsen,
Dyrlægestuderende, Linda Due Hansen
Email : lindadue@dsr.kvl.dk

Fra : jopa

Dato : 18-11-06 11:57

Linda Due Hansen skriblede bla:

> [...]
> hjælper herreløse, misrøgtede hunde og katte i Grækenland lavet en
> super sød julekalender, som nu er til salg på

Kunne jeg aldrig finde på.
Jeg syntes du skulle bruge dit krudt på de hunde der sidder på internaterne
i DK eller kææmpe for at antallet af hunde i DK der bliver henrettet hvert
år kommer ned.
Ca 15000 mener jeg.
Lad så Grækerne om deres egne hunde og feje for vores egne døre først.
Herregud vi kan da ikke hjælpe hele verden men måske bedre herhjemme.
Lav du en lignende hjemmeside for danske internathunde og jeg vil med glæde
starte med at købe 5 kalendere.

Er modstander af import fra andre lande, og har bemærket mig at selv på
danske internater befinder der sig "mindst" en hund importeret fra et U land
her i europa.

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anita Andersen

Dato : 18-11-06 12:13

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er modstander af import fra andre lande, og har bemærket mig at selv på
> danske internater befinder der sig "mindst" en hund importeret fra et U

Jeg kommer nok aldrig til at forstå, at folk ikke fatter, at det vil være
bedre, at hjælpe hundene i Danmark isetdet for i de andre lande.
Der findes så mange hunde her i landet som trænger til lige så meget hjælp.
Jeg fatter heller ikke, at det ikke bliver forbudt, at få de der såkaldte
gade hunde til Danmark, forbyd det da, og hjælp hundene på de Danske
internater i stedet.

Mvh
Anita

Fra : jopa

Dato : 18-11-06 12:24

Anita Andersen skriblede bla:
> [...]
> hjælp. Jeg fatter heller ikke, at det ikke bliver forbudt, at få de
> der såkaldte gade hunde til Danmark, forbyd det da, og hjælp hundene

Gud vi er enige
Forslag herfra:

Indfør hundekørekort.
Pris kr 1000,-
Har man kørekortet kan man anskaffe sig så mange hunde man vil.
Lovpligtigt hundetegn der købes ved politiet til en pris af 500,- pr år pr
hund.
Overskuddet efter administration bruges til at forbedre forholdene for de
danske hunde på internaterne.
Dette antal vil garanteret formindskes.
Samtidig vil antallet af henrettelser med grund i "allergi" som er den mest
benyttede frase falde drastiskt.

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-11-06 13:00

> Kunne jeg aldrig finde på.
> Jeg syntes du skulle bruge dit krudt på de hunde der sidder på
> internaterne i DK eller kææmpe for at antallet af hunde i DK der
> bliver henrettet hvert år kommer ned.

Helt enig John.
Dette indlæg hører hjemme i en Græsk hundegruppe og ikke i vores.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-11-06 13:17

pwh skriblede bla:
> Dette indlæg hører hjemme i en Græsk hundegruppe og ikke i vores.

Det er faktisk rekvalme og hører slet ikke hjemme i denne gruppe, men i en
opslagsgruppe, men nu er vi jo så flinke at vi overser rekvalmen.
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Nygaard

Dato : 18-11-06 20:27

> [...]
internaterne
> i DK eller kææmpe for at antallet af hunde i DK der bliver henrettet hvert
De græske hunde ville give deres ene pote for at få samme vilkår som de
hunde der bor på internat i Danmark..

> Lad så Grækerne om deres egne hunde og feje for vores egne døre først.
Grækerne er ligeglade med hundene.

> Herregud vi kan da ikke hjælpe hele verden men måske bedre herhjemme.
> Lav du en lignende hjemmeside for danske internathunde og jeg vil med
glæde
> starte med at købe 5 kalendere.
Der er børn der har det skidt i Danmark - betyder det at vi skal undlade at
hjælpe børn i Afrika der har det værre?

> Er modstander af import fra andre lande, og har bemærket mig at selv på
> danske internater befinder der sig "mindst" en hund importeret fra et U
land
> her i europa.
Der er nok ingen der vil sige noget ondt om dig hvis du vil hjælpe danske
hunde...

Mvh
Nygaard
www.nygaard.eu

Fra : jopa

Dato : 18-11-06 20:43

Nygaard skriblede bla:
> Der er børn der har det skidt i Danmark - betyder det at vi skal
> undlade at hjælpe børn i Afrika der har det værre?

Det har intet med børn at gøre.
Vi snakker hunde, og en forening hvis formål det er at hente hundene til DK.
Vi har i forvejen masser af forsømte afleverede hunde siddende i
internaterne.

> Der er nok ingen der vil sige noget ondt om dig hvis du vil hjælpe
> danske hunde...

Det gør jeg faktisk men kan ikke støtte et foretagende der slæber fremmede
hunde til DK hvor der i forvejen henrettes vistnok 15000 hunde om året.
Desuden kan hun Rekvalmere for sit projekt i en opslagsgruppe.
Denne gruppes fundats tillader det ikke
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Nygaard

Dato : 18-11-06 22:15

> [...]
DK.
> Vi har i forvejen masser af forsømte afleverede hunde siddende i
Du har ret i at det ikke har noget med børn at gøre, men det har noget med
prioritering og behov at gøre.
Og det handler jo ikke kun om at flyve hunde fra Grækenland til Danmark.
Nogle af de penge de forskellige foreninger samler ind går f.eks. til at
aflive de hunde der ikke står til at redde, eller til at sterelisere de
gadehunde der kan klare sig selv.

> [...]
> hunde til DK hvor der i forvejen henrettes vistnok 15000 hunde om året.
> Desuden kan hun Rekvalmere for sit projekt i en opslagsgruppe.
Hvorfor er det ikke nok for dig at lade være med at støtte det? Hvorfor skal
du fortælle de folk der hjælper hunde fra udlandet at de gør noget forkert?
Der går jo ikke noget fra "dit projekt" ved at nogen støtter et andet...
Og husk på - hunde kender ikke noget til landegrænser. Det med at hjælpe i
et bestemt land er noget vi mennesker har fundet på.

Med hensyn til reklame indholdet i det oprindelige indlæg, så giver jeg dig
ret i at det er havnet et galt sted - men det skal nu være en markedsgruppe,
og ikke en opslagsgruppe ..

Mvh
Nygaard
www.nygaard.eu

Fra : jopa

Dato : 18-11-06 22:50

Nygaard skriblede bla:
> Hvorfor er det ikke nok for dig at lade være med at støtte det?

Øhm nu er dette jo en DEBATGRUPPE, så jeg forbeholder mig retten til at
skrive hvad jeg vil.
Jeg har jo ingen steder skrevet at andre ikke skal støtte det ?

For mig er en hund et dyr og dermed lavere rangeret en børn.
Du bragte sammenligningen.

> Hvorfor skal du fortælle de folk der hjælper hunde fra udlandet at de
> gør noget forkert?

Igen jeg har lov i en debatgruppe at være uenig.
Hvis ikke man kan tåle at blive modsagt skal man holde sig væk.
Bemærk jeg er ikke den eneste der har samme synspunkt vedr
grækenlandsprojektet.

Der går jo ikke noget fra "dit projekt" ved at
> nogen støtter et andet...

Nej da jeg er ligeglad jeg snakker bare i mod

> Og husk på - hunde kender ikke noget til landegrænser. Det med at
> hjælpe i et bestemt land er noget vi mennesker har fundet på.

Bare de ikke slæber dem herhjem kan de frelse så mange dyr de vil.
Jeg vil forbeholde mig retten til at mene at de Græske myndigheder skulle
gøre noget ved problemet for det er rimeligt vammelt at have dem rendene.

Det minder om Christania med alle de løsgående syge hunde.

> Med hensyn til reklame indholdet i det oprindelige indlæg, så giver
> jeg dig ret i at det er havnet et galt sted - men det skal nu være en
> markedsgruppe, og ikke en opslagsgruppe ..

Opslagsgrupperne er rigtigst.
Hun sælger jo ikke en vare.
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 18-11-06 20:59

Nygaard skriblede bla:
> Der er nok ingen der vil sige noget ondt om dig hvis du vil hjælpe
> danske hunde...

Glemte lige at jeg mener at de sølle skravl der render rundt på Kreta (har
set dem) burde skydes i stedet
da de fleste er i så ringe stand at de var tjent med det.
Vi snakker dyr ? eller

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Eva

Dato : 18-11-06 12:28

"Linda Due Hansen" <lindadue@dsr.kvl.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg har bestilt en kalender - jeg hilser hjælp til dyr velkommen, uanset
hvor de befinder sig.

mvh Eva

Fra : pwh

Dato : 18-11-06 13:30

Eva wrote:
> Jeg har bestilt en kalender - jeg hilser hjælp til dyr velkommen,
> uanset hvor de befinder sig.

Så kan du få rigeligt at bruge dine penge på,
Græske hunde har det såmænd nok ikke værrer end hunde
i så mange andre lande.
Det er bare dem folk har bemærket når de har været nede
for at flæske sig på strandene

/Jens

Fra : Eva

Dato : 18-11-06 16:11

> [...]
> Græske hunde har det såmænd nok ikke værrer end hunde
> i så mange andre lande.
> Det er bare dem folk har bemærket når de har været nede

Ja, men det er så mit valg.

Jeg har ikke været i Grækenland eller andre steder, hvor dyr har det
elendigt, men jeg er glad for, at nogle vil bruge deres tid på at gøre livet
bedre for disse dyr.
Så spæder jeg gerne lidt til økonomisk -
og da også gerne til danske hunde, hvis der findes nogle, der strejfer magre
og syge omkring.

Eva

Fra : pwh

Dato : 18-11-06 16:21

> Ja, men det er så mit valg.

Fint nok, man skal jo bruge sine penge til et eller andet.

> [...]
> gøre livet bedre for disse dyr.
> Så spæder jeg gerne lidt til økonomisk -
> og da også gerne til danske hunde, hvis der findes nogle, der

Vilde hunde har vi vist ikke rigtigt herhjemme, men Kattens Værn
vil uden tvivl blive glad for et medlem mere.
Katte har vi mange vilde af herhjemme som går for lud og koldt vand.

/Jens (som er medlem af Kattens Værn)

Fra : Eva

Dato : 18-11-06 16:25

> Vilde hunde har vi vist ikke rigtigt herhjemme, men Kattens Værn
> vil uden tvivl blive glad for et medlem mere.
> Katte har vi mange vilde af herhjemme som går for lud og koldt vand.
>
> /Jens (som er medlem af Kattens Værn)

Jamen, jeg er da så sandelig også medlem af Kattens Værn - og betaler også
jævnligt et slat til Inges Kattehjem og Dyrefondet, som også arbejder for
bl.a. katte.
Så det er ikke kun nødstedte dyr udenlands, jeg ønsker at hjælpe.

Eva

Fra : pwh

Dato : 18-11-06 17:09

> [...]
> arbejder for bl.a. katte.
> Så det er ikke kun nødstedte dyr udenlands, jeg ønsker at hjælpe.

Det lyder godt

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-11-06 16:36

Eva skriblede bla:
> [...]
> gøre livet bedre for disse dyr.
> Så spæder jeg gerne lidt til økonomisk -
> og da også gerne til danske hunde, hvis der findes nogle, der

Det gør der ikke i DK, men mange internater kører på pumperne så bidrag der
kunne være kærkomment.
Eller støtte til dyr generelt
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/stoetdyrinoed

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Eva

Dato : 18-11-06 16:59

> [...]
> Eva skriblede bla:
>>
> Det gør der ikke i DK, men mange internater kører på pumperne så bidrag

Dyrenes Beskyttelse havde jeg været medlem af i mange år, men meldte mig ud
her i foråret.
Jeg mener ikke, i betragtning af hvor mange millioner de får hvert år i arv
og gaver, at de varetager dyrenes interesser godt nok.

Jeg har så valgt at støtte Dyreværnet i stedet.
De har ganske rigtigt svært ved at få økonomien til at hænge sammen, da de
ikke står lige så stærkt i folks bevidsthed, som DB og derfor ikke kan hale
så mange penge ind via arv og gaver.

Eva

Fra : jopa

Dato : 18-11-06 17:13

Eva skriblede bla:
> Jeg mener ikke, i betragtning af hvor mange millioner de får hvert år
> i arv og gaver, at de varetager dyrenes interesser godt nok.

Fair nok hvis du mener det

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-06 00:05

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse news:455f2861$0$3460

> Det gør der ikke i DK, men mange internater kører på pumperne så bidrag
> der kunne være kærkomment.

Der bliver efterladt 4-5 hunde om ugen, bare her i Hobro politikreds, så der
findes skam også gadehunde her i DK, selvom de selvfølgelig hurtigt
indleveres til et internat eller det der er værre, hvor dyrene kun får 5
dage til, at blive hentet af ejer / omplaceret, inden de får sprøjten. Jeg
var faktisk temmelig chokeret over de tal.....

Dyrenes Beskyttelses internater gør et godt stykke arbejde, men det halter
godt nok bagefter, hvis man anmelder misrøgt af dyr. De kunne godt finde
nogen bedre kredsformænd, til det arbejde.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-11-06 08:35

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> godt nok bagefter, hvis man anmelder misrøgt af dyr. De kunne godt finde
> nogen bedre kredsformænd, til det arbejde.

hm..her på vores lille ø, er der også jævnligt hunde der bliver optaget,
uden at nogen vil kendes ved dem, og de hverken er mærket på den ene eller
anden måde.. det er tankevækkende synes jeg.
mvh. marie

Fra : bettina jespersen

Dato : 19-11-06 15:37

jeg støtter Eva´s valg jeg har også købt.
og had mig bare jeg kan ikke være mere ligeglad med mennesker der kun tænker
på det der ligger lige rundt om dem

bettina

Fra : Søren LH

Dato : 18-11-06 13:39

[...]

Der er herreløse misrøgtede hunde, katte og mange andre dyrearter i hele
verden, også i Danmark, som John og Anita nævner. Hvad er der præcis ved
hundene i Grækenland, der gør at hjælpen skal koncentreres om disse?

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 18-11-06 14:09

Søren LH skriblede bla:

> [...]
> hele verden, også i Danmark, som John og Anita nævner. Hvad er der
> præcis ved hundene i Grækenland, der gør at hjælpen skal koncentreres
Tror det er et eller andet modelune skabt af danske turister som har fundet
alternativer til den traditionelle udflugt i bjergene.
Det samme gør sig gældende i Rumænien.
Det er jo knapt så spændende at beskæftige sig med herreløse hunde
herhjemme.

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-11-06 19:10

jopa skrev:

> [...]
> Det samme gør sig gældende i Rumænien.
> Det er jo knapt så spændende at beskæftige sig med herreløse hunde

Eller at der i de omtalte lande er skrupelløse forretningsfolk der i
dyreværnssagens hellige navn skaber sig en forretning. Og er der ikke
gadehunde nok, avler man bare nogen.... De blåøjede skandinaver
hopper alligevel i og betaler?

Hilsen Kim

Fra : Anita Andersen

Dato : 18-11-06 23:10

[...]

Du siger noget der Kim, Måske man skulle sende aflivnings gift ned til de
der græker hunde, i stedet for penge, Så ved man da at pengene bliver brugt
fornuftig.
Det hjælper da ikke noget, at prøve på at rede dem, derefter at flytte dem
til et andet land, eller sterilisere dem, og sætte dem tilbage på gaden, så
de kan komme til at sulte igen.
Jeg mener, at de som gerne vil hjælpe forsømte hunde, bør hjælpe dem vi har
i Danmark, før de begynder på at hjælpe dem i andre lande.
Vi har alt for mange hunde på internaterne her i landet til, at vi bør lukke
øjnene for dette problem.
Deres kultur gør, at det er en skrue uden ende, og hvorfor skulle de selv
gøre noget ved problemet, når de kan få folk fra lille Danmark til at gøre
dette, og ovn i købet betale for det, Danskerne har det med at de tror, at
de skal være de førende, til at rede hele verden, vi er også det land som
bidrager med mest i ulandsstøtte i forhold til vores størrelse.
Når det gælder børn, ja så kan jeg gå med til at man hjælper. Har selv et
sponser barn via børnefonden.
Men vi har heldig vis heller ingen, børn her i Danmark, som ikke går i
skole, forde der ikke er råd, for vi lever heldig vis i et land, hvor alle
kan komme i skole, rig, som fattig.
Men tilbage til det med hundene. VI KAN IKKE REDE HUNDENE UDE I VERDEN; HVIS
VI IKKE KAN HJÆLPE VORES EGNE HUNDE PÅ INTERNATERNE I DANMARK.

Mvh
Anita

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 19-11-06 18:43

Anita Andersen wrote:
> [...]
> de skal være de førende, til at rede hele verden, vi er også det land som
> bidrager med mest i ulandsstøtte i forhold til vores størrelse.

Rigtigt.. at importere hunde derfra er idioti, da hundeantallet
i de græske byer jo automatisk reguleres efter hvad der er af
mad til dem... importeres 100 hunde derfra er der bare mad til 100
andre og det flere hvalpe overlever og har det dårligt.. og det er
jo synd og lad os så hjælpe dem...

Jeg har oplevet i Grækenland at sidde på en restaurant - se en hund
blive losset til af en mand der gik forbi (og ja - jeg havde svært
ved ikke at losse til ham - men "when in Rome...") for efter fem
minutter at blive fodret af en gammel forbipasserende dame. Folk
dernede behandler hundene som vi behandler ænder og duer etc. Enten
er folk trætte af dem eller også fodrer folk dem - men ingen er
konsekvente med det og derfor er bestanden selvregulerende - og igen
derfor er det idioti at prøve at hjælpe dem... selvom det er nok så
synd for kræene.

Og det skal siges at jeg selv var tæt på at tage flere af dem med
hjem fra ferien - der er utrolig søde vovser på gaderne - men det
er en bjørnetjeneste - der vil bare være en anden hund der så får
den plads på gaden.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Linda Due Hansen

Dato : 19-11-06 16:14

Kære alle sammen,
Tak for jeres indlæg - og halleluja for ytringsfrihed Min indlæg
var IKKE ment som optakt til den evindelige diskussion, danske kontra
udenlandske hunde, men snarere som et tilbud til hundeejere om en sød
julekalender med dejlige præmier til de firbenede. Jeg har skam også
skrevet i græske hunde fora, men tænkte, at også danske hunde kunne
blive glade for at vinde noget godt foder, hundesenge, kvalitetsseler
mm., derfor denne besked her - Såfremt den virker som en provokation
på nogle, vil jeg foreslå, at administrator fjerner dette indlæg,
for dyrene får det ikke bedre af, at vi mennesker sidder og diskuterer
her på nettet.

Gennem den seneste tid har jeg bemærket en kedelig udvikling, når jeg
taler med folk : 1) Jeg bliver nærmest set ned på, fordi jeg også
hjælper hunde i udlandet og 2) Folk siger, at jeg hellere skulle
mennesker i nød i stedet for dyr. Der er ufattelig megen elendighed i
denne verden, og enkeltpersoner kan skam ikke redde den alene, men det
er min holdning, at man må vælge de områder, hvor man har sine
interesser, og hvor ens hjælp er mest kompetent. Da jeg snart er
færdiguddannet dyrlæge, er det derfor naturligt, at dyrevelfærd
ligger mig meget på sinde.

Jeg har arbejdet frivilligt i Grækenland i 6 år, og i den anledning
kom jeg også i forbindelse med de danske foreninger, som hjælper
dyrene dernede. For os er det skam ingen "modedille", og mange har
kæmpet for bedre dyrevelfærd i Sydeuropa i 10-20 år, og jeg kan på
ingen måde forstå, at folk tror, at der er tale om en midlertidig
trend, når vi reelt gennem på flere år har kæmpet for sagen. Vi i
Græske Hunde kender skam alt til de danske internatsdyr, og flere
arbejder også på internater, har hunde derfra og støtter dem
økonomisk. Det er da klart, at vi skal også skal prioritere dyrene i
Danmark, men vi lever i dag i et globalt samfund, hvor landegrænserne
udviskes, og vi er i større kontakt med andre samfund. Derfor er det
en gang i mellem godt at smide skyklapperne og se, hvordan andre
mennesker og dyr i verden har det. Jeg vil give et kæmpe skulderklap
til alle dem, som arbejder på internat i Danmark og taler dyrenes sag
her. Men jeg vil vove at påstå, at her i Danmark har internatshundene
bedre vilkår med adgang til foder, sovefaciliteter,
udendørsaktivering mm end dyrene i mange syd- og østeuropæiske
lande.

Jeg vil gerne korrigere : Græske Hundes arbejde består ikke primært
i adoption af hunde, men snarere kampen om en holdningsændring i den
græske befolkning, således de anerkender, at dyr også har ret til et
ordentligt liv. Heri også en politisk reform, således at deres
dyreværnslov forbedres og overholdes. Den ligegyldighed og
hjerteløshed over for dyr, man møder blandt mange grækere (og andre
udlændinge), kan stadig give mig gåsehud, for ville de fleste i
Skandinavien ikke gribe ind, hvis de så et påkørt dyr ligge og
skrive af smerte som følge af åbne benbrud; dyr forgiftet med
rottegift eller glasskår, så de bløder fra alle slimhinder og har
massive kramper, dyr gående med skader og sygdomme, hvor hjælp fra
dyrlæge mm ikke er blevet opsøgt; dyr, som bliver tæsket i hjel med
køller; dyr, som bliver smidt ud over klippeskrænter, hænges i
træer eller dumpes ud på motorvejen, så de desperate løber rundt
dér for til slut at blive påkørt, uvidende om, hvorfor deres ejere
skulle kassere dem på denne måde, som et stykke affald ? Vil du bare
ignorere sådan et dyr ? Det er et langvarigt arbejde, for der er tale
om en ændring af en hel nations tankegang og levevis- i dag søger
dyreværnsorganisationer for, at allerede fra barnsben lærer børnene
i folkeskoler i Grækenland, at dyr skal behandles ordentligt.
Og ud af de hunde, som Græske Hunde adopterer til Danmark, så er de
kun få heldige og udvalgte - kun 1 ud af måske 500 hunde fra gaden
adopteres, så vores arbejde består i højere grad af hjælp til de
499 andre via anti-birth programmer, aflivning, sygdomsbehandling mm.
Da herreløse hunde på gaden i følge græsk lovgivning tilhører de
pågældende kommuner, kan man ikke sådan bare lige gå ud og aflive
dem alle. Og skulle et dyr, som er fysisk og mentalt rask, ikke have en
chance, på samme fod, som dyrene i Danmark skal have det ?

I har ret i, at vi har et problem med hunde i Danmark, idet det
estimeres, at ca. 14000 hunde årligt aflives pga. "adfærdsproblemer"
eller causae, som ikke er sygdoms - eller aldersbetinget. Men det
skyldes nok snarere, at alt for mange danskere (eller snarere deres
levevis) ikke er beregnet til en hund. Når man først erhverver sig et
flokdyr som hunden, er det 120 % ejerens ansvar at aktivere og sikre
dyret en ordentlig tilværelse. Desværre er kæledyr alt for ofte en
del af tilbehøret til "den perfekte familie Danmark" med hus, volvo og
hund, men det er en kendgerning, at en hund ikke er egnet til at være
alene hjemme 10 timer dagligt, og når familien endelig kommer hjem, er
de for trætte til at tage sig af dem. Resultat : Dyrene bliver
understimulerede og frustrerede - en lille puf med snuden eller nap
forveksles med aggression og bid, og dernæst bliver hunden aflivet
pga. "adfærdsproblemer". Jeg har i klinikken set alt for mange
tilfælde, hvor den rigtige årsag til aflivningen er, at ejeren er
blevet træt af dyret, og den blot er blevet en belastning for dem. Man
skal sætte sig ind i hundens adfærd, aktivere dem og generelt vælge
den type hund, som passer bedst til én selv. Det nytter jo ikke noget
med en schæfer på 4. sal i København, hvis man aldrig give at
aktivere og tilfredsstille denne races glæde ved at arbejde.

Nå, det blev en længere smøre, men min pointe er blot, at jeg synes,
det er meget trist tendens, når man bliver kaldt pladderromantisk og
naiv, fordi man gerne vil hjælpe dyr i nød. Min kærlighed til dyr
kender ikke til landegrænser, og jeg ville til hver en tid hjælpe et
nødlidende dyr, hvad enten det var i Esbjerg eller i Athen. Danmark er
så heldig at have lidt demokrati og dyreværnslov (selvom om straffen
for dyremishandling er sindssyg lav, men det kan vi jo altid drøfte en
anden gang), så jeg synes, det er fint, at folk har overskud til at
hjælpe i andre lande, hvor bureakrati, kynisme og ligegyldighed
sætter dagsordenen for dyrenes ve og vel.

Med venlig hilsen
Linda Due Hansen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-11-06 17:29

"Linda Due Hansen" <lindadue@dsr.kvl.dk> writes:

> Såfremt den virker som en provokation på nogle, vil jeg foreslå, at
> administrator fjerner dette indlæg,

Jeg tror ikke du forstår hvor det egentlig er du har skrevet. Dette
kaldes usenet, og der er ingen administrator. Indlæg der en gang er
skrevet, _kan_ ikke fjernes.

Læs om usenet her:
http://usenet.dk/

Mvh Trine

--
Så har vi udvidet butikken og fyldt den med julevarer og kurve
Vi er også klar med afdækningsgran, juletræer og dekorationsmateriale

Fra : Nygaard

Dato : 20-11-06 11:06

>Kære alle sammen,
>[snip en god forklaring af hvad formålet med arbejdet egentlig handler
om...]

>Med venlig hilsen
>Linda Due Hansen

Du skal ikke lade dig gå for meget på med alt det skæld ud gruppens læsere
giver dig for det arbejde du udfører. Vi er også nogle (en hel del, tror
jeg), der har dyb respekt for folk der har så meget overskud, at de kan afse
resourcer til at hjælpe dyr der umiddeltbart er usynlige i vores danske
hverdag...

Mvh
Nygaard
www.nygaard.eu

Fra : jopa

Dato : 20-11-06 11:48

Nygaard skriblede bla:

> [...]
> del, tror jeg), der har dyb respekt for folk der har så meget
> overskud, at de kan afse resourcer til at hjælpe dyr der umiddeltbart

Fint nok og i kan hjælpe hvor i vil, men da dette er en debatgruppe skal du
ikke forvente kun skulderklap.
Vi har love til at give vores mening til kende.
Hvis vi alle var enige så var gruppen måske ikke nødvendig
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Linda Due Hansen

Dato : 19-11-06 19:29

Hej Trine,
Tak for info - Jeg har skam heller ikke noget imod mit indlæg, så lad
det endelig blive stående

Og tak til alle, som har svaret på dette indlæg, men skal vi ikke
bare acceptere, at vi alle har forskellige meninger vedr. dette emne.
Så lad os hjælpe, der hvor vi har lyst til, uden at kritisere andre,
som måske er af en anden holdning. Og tak til alle jer, som gør en
forskel for at hjælpe andre mennesker og dyr i nød.

Tak for diskussionen, og I må have en dejlig søndag aften med jeres
hunde.

Med venlig hilsen
Linda Due Hansen

Fra : Søren LH

Dato : 20-11-06 12:42

Linda Due Hansen skrev:
> [...]
> forskel for at hjælpe andre mennesker og dyr i nød.
>
> Tak for diskussionen, og I må have en dejlig søndag aften med jeres

Fint nok. Men det der falder lidt for brystet er når man læser på
jeres hjemmeside om hvordan der er brugt 30.000 kr (eller var det
50.000?) på at hjælpe en syg græske gadehund, så kan man godt få
det indtryk at dette er ren sentimentalitet og ikke et fornuftbaseret
projekt med henblik på at hjælpe dyr generelt.

Mvh
Søren