Arrangementer med hunde (og Børn)
Fra : Bo Frederiksen

Dato : 18-11-06 11:12

Hej.

Vi har ikke hund, men vi er meget glade for hunde. Mig og mine drenge
(1½ og 4 år) prøver at finde nogen arrangementer, som vi kan besøge, så
vi kan snakke med hundene. Kan nogen anbefale en oversigt over kommende
arrangementer?

Venlig hilsen
Bo

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 18-11-06 13:30

"Bo Frederiksen" <Boss@sosti.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (1½ og 4 år) prøver at finde nogen arrangementer, som vi kan besøge, så
> vi kan snakke med hundene. Kan nogen anbefale en oversigt over kommende

hvor bor I henne i landet ?

Pia

Fra : Bo Frederiksen

Dato : 18-11-06 17:03

> hvor bor I henne i landet ?

Frederiksberg (2000).

Fra : Karsten P. Nielsen

Dato : 18-11-06 13:51

> [...]
>arrangementer, som vi kan besøge, så
>vi kan snakke med hundene. Kan
>nogen anbefale en oversigt over kommende
Hej

www.termin.dk findes der en oversigt over brugsprøver og
mentaltest fordelt over hele landet. En mulighed er også at
kigge på www.dansk-kennel-klub.dk.

Hilsen
Karsen

--
Degn's Kenzo, BHP3, UHP, FP, AK1

Fra : Bo Frederiksen

Dato : 18-11-06 17:10

Karsten P. Nielsen (slet PQ0MQ) skrev:
> [...]
>
> På www.termin.dk findes der en oversigt over brugsprøver og
> mentaltest fordelt over hele landet. En mulighed er også at

Tak for det. Det var lige det jeg manglede.

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-06 17:42

On Sat, 18 Nov 2006 11:12:26 +0100, Bo Frederiksen <Boss@sosti.dk>
wrote:

> [...]
>(1½ og 4 år) prøver at finde nogen arrangementer, som vi kan besøge, så
>vi kan snakke med hundene. Kan nogen anbefale en oversigt over kommende

En egentlig oversigt ved jeg ikke hvor er - men en mulighed, når i bor
i hovedstaden var at tage til Nørreport den 12. dec kl. 18. Så er der
nogle Old English Sheepdogs, der går en juletur i gaderne. De hunde,
der kommer vil gerne snakkes med og gør ikke børn noget.
Det skal jo nok helst være skue eller sociale arrangementer, hvor
hundene ikke skal være i toptrim - på udstillinger vil især
pelshundeejere være afvisende overfor at få rodet i pelsen kort tid
før man skal i ringen.
En ide kunne måske være at kigge på ringtræning - der kommer folk for
at lære at udstille deres hunde og der skal nok være nogle imellem,
som vil lade de små komme til hundene. Nedenfor er der oplysning om
hvor i hovedstaden det foregår - I kan jo evt. kontakte instruktørerne
om i må komme og kigge.
http://www.dansk-kennel-klub.dk/532
--
Ivan Madsen
med en OES i huset

Fra : Bo Frederiksen

Dato : 18-11-06 22:59

Tak for det uddybende svar. Det er noteret i kalenderen.

Venlig hilsen
Bo

Fra : Bo Frederiksen

Dato : 12-12-06 19:35

Vi har netop været på gå tur med hundene og deres venlige ejere. Tak for
tippet.

Fra : Helle Jensen

Dato : 21-11-06 07:04

> vi kan snakke med hundene. Kan nogen anbefale en oversigt over kommende
> arrangementer?

www.agilitysyd.dk kan du finde en kalender med kommende
agilityarrangementer. En meget puplikumsvenlig hundesport.

Venlig hilsen
Helle