Bider negle
Fra : Ukendt

Dato : 17-11-06 23:14

Har undret mig lidt over Biva, der er begyndt, at give sin negle den helt
store tur ind imellem. Det lyder voldsomt, men neglene er helt pæne korte og
ikke spor flossede.
Har faktisk ikke skulle klippe negle på hende, de sidste par måneder.
Har så lige lært, at hun åbenbart ikke er den eneste hund, der selv holder
sine negle.
Blev så lidt nysgerrig, om der er flere herinde med hunde, der bider negle ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 18-11-06 09:37

Buffy skriblede bla:
> [...]
> holder sine negle.
> Blev så lidt nysgerrig, om der er flere herinde med hunde, der bider

Jeg har i de mange år jeg har haft hund aldrig klippet negle.
Det klarer de selv ved den daglige motionering.
Har ikke en neglesaks i huset
Om de når jeg ikke ser det selv studser dem skal være usagt

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-06 10:22

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse news:455ec633$0$3462

> Jeg har i de mange år jeg har haft hund aldrig klippet negle.
> Det klarer de selv ved den daglige motionering.

Nu er det jo forskelligt, hvor hurtigt, de forskellige hundes negle gror.
Bibi- vores ds-gårdhunds negle, vokser helt vildt- motion eller ej.
Din hund bider sikkert negle, når du ikke ser det.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 18-11-06 10:31

Buffy skriblede bla:
> Din hund bider sikkert negle, når du ikke ser det.

I så fald har samtlige hunde jeg har haft gjort det.
Ikke engang ulvekørene skal jeg klippe og de slides jo ikke så møj
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 19-11-06 01:00

On Sat, 18 Nov 2006 10:30:39 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Buffy skriblede bla:
>
>I så fald har samtlige hunde jeg har haft gjort det.
>Ikke engang ulvekørene skal jeg klippe og de slides jo ikke så møj

Vaks slider osse selv sine negle, men Hans' negle gror som ukrudt og
han skal have dem klippet jævnligt. De to får jo nogenlunde samme
motion, men Hans' negle vokser altså bare hurtigere.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : qfha

Dato : 19-11-06 17:26

Buffy ( snabel a ) skrev:
> [...]
> sine negle.
> Blev så lidt nysgerrig, om der er flere herinde med hunde, der bider negle ?

--------

Jeg har faktisk også en som bider negle ind imellem. Jeg har aldrig
oplevet det på de hunde jeg har haft før, og selvom jeg synes jeg
holder deres negle ned, kan vi alligevel nå dertil, at hun starter på
selv at bide dem. Vi er åbenbart ikke helt enige om, hvor korte de
skal være.
mvh
qfha

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-06 18:27

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>Vi er åbenbart ikke helt enige om, hvor korte de
>skal være.

Heldigvis skulle der ikke være fare for, at de bider dem for langt ned. De
kan nok godt selv føle, hvor meget de kan bide af.

Fik lige snuppet et par billeder af Biva, der synes, at det var bagbenenes
tur:

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/1118192822.jpg

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/1118193046.jpg

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Ami Prange

Dato : 24-11-06 15:48

Buffy ( snabel a ) skrev:
> [...]

holder deres negle ned, kan vi alligevel nå dertil, at hun starter på
selv at bide dem. Vi er åbenbart ikke helt enige om, hvor korte de

Ja Wupper og jeg er heller ikke helt enige om hvor lange neglene skal være
så hun giver dem også med mellemrum en tur selv .. det samme gjorde
Sandra i øvrigt (min tidligere hund) .. så måske er det ikke bare altid tegn
på stress ..
mvh Ami

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 24-11-06 16:32

Buffy skrev:
> [...]
> sine negle.
> Blev så lidt nysgerrig, om der er flere herinde med hunde, der bider negle ?

Jeg klippede aldrig kløer på min gamle chow-chow, han klarede det hele
selv. Og han nød når han kunne få lov til at gumle på sine fødder,
specielt efter en omgang snevejr.