Pylrerhoveder.
Fra : pwh

Dato : 15-11-06 13:19

Folk med hvalpe er altså tit nogle pylrerhoveder synes jeg.
Vi har lige mødt den dejligste13 ugers Schæferhan nede på Engen
hvor alle hunde normalt render frit omkring uden snor på.
Den blev så luftet i en af de der frygtlige flexliner som jeg hader.
Jeg spurgte ejeren (en gut i 50'erne) hvorfor han ikke slap den løs,
det turde han ikke fordi der kunne jo komme en stor hund og sætte
sin pote på ryggen af den så den brækkede. Hvor stor er chancen for det
spørger jeg bare, så kan man da blive ved med at pakke sine hunde ind i
vat resten af livet.
Jeg synes tværtimod at det nærmest er dyreplageri at slæbe en hvalp ned
på et hundefristed, og så ikke lade den lege med de andre på lige vilkår.

/Jens (som bliver sur på den slags mennesker)

Fra : C.H

Dato : 15-11-06 13:40

> [...]
> på et hundefristed, og så ikke lade den lege med de andre på lige vilkår.
>
> /Jens (som bliver sur på den slags mennesker)

Det kan jeg da ikke lade være med at reagere på
Schæferhvalpeejer og flexlinebruger - Det er mig

Og så er det alligevel ikke helt mig, du beskriver. Når jeg bruger
flexlinen, så er det for at give min hund lidt ekstra frihed på steder, hvor
den ikke kan gå løs. Altså hvor der er trafikeret, eller der mennesker, der
ikke nødvendigvis synes, det er fedt at få Cassius´ ellers pragtfulde
poteaftryk på tøjet.
Jeg bor på landet - derfor er den fin at bruge. Boede jeg i byen tror jeg,
jeg havde brugt en ganske almindelig line. Det ved jeg ikke helt.

Jeg lufter sjældent min hund steder, hvor der er mange andre hunde. Hvis jeg
gjorde, ville jeg som udgangspunkt holde hunden i line når der var andre
hunde, indtil jeg har fået bekræftet af andre hundejere, at deres hund er
venlig. Jeg skal ikke have gjort min lille 14 ugers hvalp nervøs overfor
hunde til tilfælde at et møde med en hund, er ikke har lyst til at blive
overfaldet af den lille med hajtænderne. For det gør han - han er for
nuværende frygtløs hvad angår andre hunde - selvfølgelig med den nødvendige
underkastelse, det er klart.
Når vi går steder, hvor der ikke umiddelbart er hunde, mennesker og trafik,
går han uden snor. Møder vi et venligt menneske med en venlig hund, så nyder
vi deres leg - uanset størrelsen på hunden. Det er for mig ligegyldigt, jeg
kan ikke forestille mig scenariet med den brækkede ryg.
Jeg ved ikke, om jeg er pylret - jeg forsøger at tage ansvar og se lidt
fremad. Jeg vil gerne have en hund med en masse gode og sjove erfaringer -
jeg synes ikke, han har brug for at opleve kedelige ting med andre hunde,
der ikke er under ejerens fulde kontrol.

Flexlinen - den bliver smidt med tiden. Så længe han er hvalp er den et
glimrende redskab for os - når vi ved, at vi kan stole på ham, så bliver det
en kombination af almindelig line og ingen line....

CH
Se den smukke hund her: http://cassius-the-dog.blogspot.com

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-11-06 13:54

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> writes:

> [...]
> den ikke kan gå løs. Altså hvor der er trafikeret, eller der mennesker, der
> ikke nødvendigvis synes, det er fedt at få Cassius´ ellers pragtfulde

Jeg tør simpelthen ikke bruge en flexline. Og da slet ikke steder hvor
der er trafik. Man kan jo ikke hive hunden til sig, hvis der skulle
komme en bil. Hvis hunden går tre meter foran, kan den jo sagtens
smutte ud foran bilen og man kan ikke gøre en disse.

At man så ikke kan få en flexline der passer til 75 kilo er så en helt
anden sag.

Og her kan man så se en risiko ved at bruge flexliner:
http://www.boreme.com/boreme/funny-2005/little-fluffy-dog-p1.php

Mvh Trine

--
Så har vi udvidet butikken og fyldt den med julevarer og kurve
Vi er også klar med afdækningsgran, juletræer og dekorationsmateriale

Fra : C.H

Dato : 15-11-06 14:30

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev:

> [...]
> komme en bil. Hvis hunden går tre meter foran, kan den jo sagtens
> smutte ud foran bilen og man kan ikke gøre en disse.

Tricket er jo netop, at når man går i trafik, så har man kort line, så man
kan styre hunden. Når man så er væk fra trafikken igen, så er kan man bruge
hele linens længde

> At man så ikke kan få en flexline der passer til 75 kilo er så en helt
> anden sag.

Uhh... Heldigvis tror jeg næppe, at min lille grå vapper her kommer til at
veje mere end 35-40 kg. Og når han gør det, så bruger vi ikke den line
mere....

> Og her kan man så se en risiko ved at bruge flexliner:
> http://www.boreme.com/boreme/funny-2005/little-fluffy-dog-p1.php

Den var værre

CH

Fra : Anette

Dato : 15-11-06 21:25

C.H wrote:
> Tricket er jo netop, at når man går i trafik, så har man kort line,
> så man kan styre hunden. Når man så er væk fra trafikken igen, så er
> kan man bruge hele linens længde

Præcis. Vi bruger flexlinen med Andy når vi er tæt på hjemme, altså hvor han
kan se huset. Her er så at sige ingen biler her og kun meget sjældent andre
hunde, men Andy går hjem, hvis der er noget han bliver utryg ved og han kan
se huset.Vi kan - endnu - ikke kalde ham til os når han kommer i det humør
( alle andre situationer er den der 99%). Han ignorerer os simpelthen når vi
tillader os at gøre noget han ikke kender og som gør ham utryg. I starten
var det gruelige ting som at gå igennem det høje græs på brakmarken eller gå
tæt på et mosehul. Senest var det da vi tog frisbees med på marken - bye bye
Andy. Han går bare, løber ikke, ingen panik som sådan - men han kan ikke
lide når der sker noget han ikke har prøvet før.
Indtil Indkaldet virker 99,9% i alle situationer, er flexlinen rigtig god.
Han kan stadig løbe med de andre to, han får stadig noget mere motion end i
træningslinen - og vi har fået ham lært at han kan godt gå foran når han er
i flex, men på plads når han er i træningsline. Så det fungerer her hos os -
selvom vi glæder os til at han bliver så tryg at han kan løbe lige så meget
løs som tøserne..

Vi prøvede i øvrigt i ferien at have alle 3 i flexliner - - se det er et
projekt ala børnelegen KludeMarie. Vi snakkede meget om hvem vi skulle ringe
til på mobilen hvis vi nu alle blev helt filteret ind

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-11-06 22:24

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
> Vi prøvede i øvrigt i ferien at have alle 3 i flexliner - - se det er
> et projekt ala børnelegen KludeMarie. >
--

Det projekt har jeg opgivet..har købt til de to store fornylig, den lille
har altid haft en til skovtursbrug, men aldrig de store.

mvh.marie

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 14:24

> [...]
> komme en bil. Hvis hunden går tre meter foran, kan den jo sagtens
> smutte ud foran bilen og man kan ikke gøre en disse.

Jeg synes også at flexliner bare må give folk en falsk sikkerhedsfornemmelse.
De er irrerterende for mig, fordi man altid bliver viklet ind i det stads.

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 15-11-06 14:58

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]
> anden sag.
>
> Og her kan man så se en risiko ved at bruge flexliner:

Sådan bruger jeg heller ikke flexlinen, bruger den som kort/fast snor, når
vi går på veje og ved biler, men i naturen er der fuld flex. Jeg har gået
med Peanut løs og han er TOTALT trafiksikker, men der er begyndt at køre
mange knallerter hernede, som ikke er, så derfor snor.

Fra : jopa

Dato : 15-11-06 13:54

C.H skriblede bla:
> Se den smukke hund her: http://cassius-the-dog.blogspot.com

Ja han er lækker.
Skægt at se første gang begge ører er oppe.
Virker for store til hunden.

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 15-11-06 14:32

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> C.H skriblede bla:
>
> Ja han er lækker.
> Skægt at se første gang begge ører er oppe.
> Virker for store til hunden.

Og nu er han ved at være i den alder, hvor alt begynder at være for stort
til hunden

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 14:34

> Det kan jeg da ikke lade være med at reagere på

Det var skam meningen med indlægget

> [...]
> hajtænderne. For det gør han - han er for nuværende frygtløs hvad
> angår andre hunde - selvfølgelig med den nødvendige underkastelse,

Ok, så forsigtig har jeg aldrig været med mine hvalpe,
og det er da gået godt indtil videre
En voksen hund skal altså værer syg i hovedet for at skade en hvalp,
at den bliver sat på plads lærer den såmænd bare en masse af.

> [...]
> hund, så nyder vi deres leg - uanset størrelsen på hunden. Det er for
> mig ligegyldigt, jeg kan ikke forestille mig scenariet med den

Det argument har jeg heller aldrig før hørt med lidt størrer hunderacer,
det er måske fair nok at passe på en lille Papillonhvalp.
Folk plejer at værer bange for at deres hvalp stikker af, der plejer jeg
så at belærer dem om at en lille hvalp ikke kunne finde på.

> [...]
> erfaringer - jeg synes ikke, han har brug for at opleve kedelige ting
> med andre hunde, der ikke er under ejerens fulde kontrol.

Kedelige oplevelser er jo også en del af tilværelsen for hunde,
så med din metode giver du jo din hund et falsk billede af virkligheden.

> CH
> Se den smukke hund her: http://cassius-the-dog.blogspot.com

Dejlig vuffer

/Jens

Fra : C.H

Dato : 15-11-06 14:53

> Det var skam meningen med indlægget

Nå jo - ellers havde du vel ikke postet det her

> [...]
> En voksen hund skal altså værer syg i hovedet for at skade en hvalp,
> at den bliver sat på plads lærer den såmænd bare en masse af.

Vi havde faktisk netop sådan en oplevelse da vores gamle var på Cassius'
alder. En voksen schæfer var ikke til leg og gav ham et hak i næsen, som han
faktisk havde et lille fint ar efter resten af livet.
Hunden blev ikke traumatiseret, heldigvis. Det skal da gudskelov noget
til...
Jeg har det sådan med dyr, at det faktisk er dyr. At man ikke kan stole på
dem 100%. Derfor lader jeg tvivlen komme min hund til gode, indtil ejeren
har sagt god for, at hunden gider hvalpen. Hvis ikke, så skal både den og
hvalpen da blive fri.

> [...]
> Folk plejer at værer bange for at deres hvalp stikker af, der plejer jeg
> så at belærer dem om at en lille hvalp ikke kunne finde på.

Nej det er heldigvis sjældent. Det skulle da lige være, hvis den ikke er
ordentligt præget på mennesker - og måske i højere grad på hunde. Så smutter
den...
Det er så ikke aktuelt for os. - Han følger os stadig i tykt og tyndt.

> Kedelige oplevelser er jo også en del af tilværelsen for hunde,
> så med din metode giver du jo din hund et falsk billede af virkligheden.

Det synes jeg er et godt argument, når det handler om børn, men ikke til
hunde. De lagrer deres erfaringer anderledes end mennesker, og en oplevelse
bliver et billede, som der virkelig skal mange nye "billeder" til at
forandre.
I øvrigt så vil jeg da bestræbe mig på, at det bliver virkeligheden for min
hund. Sådan kommer vi såmænd til at forholde os, også når han er voksen. Jeg
kan ikke se, hvorfor han skal opleve konflikter med andre hunde. (Her
medregner jeg ikke de voldsomme lege/kampe, som hunde kan have med meget lyd
på - det rør mig ikke, men han har ikke brug for at være i kontakt med
hunde, der er aggressive eller utilregnelige).

> Dejlig vuffer

Jepper - og rigtig rigtig irriterende

CH

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 15:23

> [...]
> i næsen, som han faktisk havde et lille fint ar efter resten af livet.
> Hunden blev ikke traumatiseret, heldigvis. Det skal da gudskelov noget

Det kan jo have været et uheld at der gik hul på din hund,
mine hunde har da også lavet hul i mig ved uheld, shit happens

> [...]
> indtil ejeren har sagt god for, at hunden gider hvalpen. Hvis ikke,
> så skal både den og hvalpen da blive fri.

Jamen det er da også klart det sikreste for din hund, jeg har bare aldrig
haft problemer på den konto. Og her i Rødovre hvor jeg bor møder
man rigtigt mange hunde af alle størrelser og racer.
Vi har da mødt agrassive hunde selfølgelig, men mine er aldrig blevet
skadet af dem mens de var hvalpe.

> [...]
> hunde kan have med meget lyd på - det rør mig ikke, men han har ikke
> brug for at være i kontakt med hunde, der er aggressive eller

Ok, det er så forskellige måder at have hund på.
Jeg prøver da også at holde mine hunde væk fra hunde jeg ikke stoler på,
men hunde der render uden snor på stoler jeg som udgangspunkt altid på.
Og jeg kan kun mindes at jeg er blevet skuffet 2-3 gange, men det har så
også gjort mig bedre til at spotte de dårlige legekammerater.
Hunde har faktisk også tit en god fornemmelse for det selv, de har
jo et kropssprog som er ekstremt godt, og kan derfor aflæse hinanden
i god tid, meget bedre end du og jeg kan.
Man skal altså også lade hunde selv tænke og handle lidt engang imellem,
og passe på ikke at skulle styrer hver lille bevægelse de foretager sig.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 15-11-06 17:42

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> med meget lyd på - det rør mig ikke, men han har ikke brug for at være i
> kontakt med hunde, der er aggressive eller utilregnelige).

Du gør det rigtige.
Det er bedst at du sikre hunden, så længe den er så ung som den er, så den
fra start får alle de gode oplevelser med andre hunde. Når den har rigtig
mange gode oplevelser (billeder) med/af andre hunde, så betyder det mindre,
hvis den kommer ud for en dårlig oplevelse senere, fordi den er vant til at
andre hunde er venlige, og (billedet) af den grimme oplevelse, vil ikke
sætte sig så dybt i hunden. Om du bruger flexline eller andet er lige meget,
det vigtige er at du kan bestemme hvem den må hilse på, og vigtigst hvem den
ikke skal i nærheden af.

Jeg bremser også leg med andre hunde når den bliver voldsom, det gør jeg
fordi min hund skal vide at jeg som "flokføre" bestemmer alt, og samtidig
skal min hunds selvtillid ikke udsættes for et evt. nederlag, da jeg i
træningen har brug for en hund der virkelig tror på egne evner, og det får
jeg ikke ved, at jeg lader den løbe rundt og blive "banket" på plads af alle
hunde der er større og stærkere end den.

Det har intet at gøre med at være pylret.

Kim

Fra : C.H

Dato : 15-11-06 20:11

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du gør det rigtige.
Ja, det mener jeg bestemt også.

> [...]
> lige meget, det vigtige er at du kan bestemme hvem den må hilse på, og
> vigtigst hvem den ikke skal i nærheden af.

Jeg er fuldstændig enig. Vores gamle hund, som vi gjorde præcis det samme
med, var yderst fredelig overfor andre hunde. Han legede, ville gerne
bestemme, men var aldrig aggressiv. Var den anden hund usikker, så slappede
han lidt af, var den i samme vigør som ham selv, så gav han den gas.
Kan vi igen få en hund med de egenskaber, vil jeg være yderst tilfreds.
Ingen grund til at opdrage ham til at være "oppe på mærkerne".

> [...]
> jeg ikke ved, at jeg lader den løbe rundt og blive "banket" på plads af
> alle hunde der er større og stærkere end den.

Enig - Jeg synes leg med andre hunde gerne må være vildt og med fart på -
men går der aggression i den, så bliver legen stoppet. Og det er ligegyldigt
hvilken race og hvilken alder hunden har. (Synes heldigvis, det er sjældent,
det sker).

> Det har intet at gøre med at være pylret.

Nej, jeg betragter det som ansvarligt og beskytter på den måde både min egen
og andres hunde - og optimerer selvfølgelig også min mands arbejdsforhold på
træningsbanen, hvor hunden slet ikke skal koncentrere sig om andre hunde.

CH

Fra : nana sørensen

Dato : 15-11-06 14:56

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:fBD6h.27$Y4.3@news.get2net.dk...
> [...]
> på et hundefristed, og så ikke lade den lege med de andre på lige vilkår.
>
> /Jens (som bliver sur på den slags mennesker)

Hvorfor hader du flex-liner? Jeg syntes de er så smarte. Jeg bruger dem til
mine hunde, af forskellige grunde. Til baby, fordi hun er snotdum og er så
bange for andre mennesker at jeg ikke stoler på at hun ville komme ved
indkald, hvis vi mødte nogen. Hun er absolut ikke vild med at gå tur
overhovedet, så jeg bruger generelt linen med knappen trykkket ind, som en
normal snor. Peanut stoler jeg 100% på og han går hvor jeg går. Problemet
er, at de fleste andre mennesker her i området IKKE har styr på deres hunde,
som sommetider er aggressive og meget voldsomme. I de situationer er det
meget rart at kunne hale ham ind, så jeg kan styre situationen. Når jeg går
løs med ham på volden er han flere gange blevet løbet over ende af en stor
sort fætter, som bare ikke fatter et nej på hundesprog eller menneskesprog.
Peanut er en chihuahua så han kan sgu ikke klare et slagsmål med en hund på
80 kg. Hvis jeg skulle have ham i fast snor, så ville han skulle gå lige
under mig hele tiden, og det tror jeg egentlig ikke er sjovt, når jeg jo
ikke bruger tid på at ligge med næsen i jorden. Med flexline kan han gå som
han var løs, og jeg får den ekstra sikkerhed.

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 15:26

> Hvorfor hader du flex-liner? Jeg syntes de er så smarte.

Fordi jeg altid ender op med at værer viklet ind i det stads,
og så ser folk også tåbelige ud når de bruger dem
De ligner nogen der er på vej ud for at sætte drage op

/Jens (som slet ikke bruger nogen form for snore)

Fra : nana sørensen

Dato : 15-11-06 23:42

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:8sF6h.54$Bi1.33@news.get2net.dk...

> Fordi jeg altid ender op med at værer viklet ind i det stads,
> og så ser folk også tåbelige ud når de bruger dem
> De ligner nogen der er på vej ud for at sætte drage op
>
> /Jens (som slet ikke bruger nogen form for snore)

Jeg vænnede Peanut af med at lege fårehund med flexlinen da han var hvalp.
Til at startede med samlede han altid lige flokken og svinebandt dem. LOL
Drage, siger du... Peanut er selvfølgelig ikke så stor, men at hentyde til
at han kunne flyve væk... Det er lige groft nok...

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-06 16:15

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:fBD6h.27

> Jeg spurgte ejeren (en gut i 50'erne) hvorfor han ikke slap den løs,
> det turde han ikke fordi der kunne jo komme en stor hund og sætte
> sin pote på ryggen af den så den brækkede.

Sikke noget pjat !
Lige netop i den alder er det imo vigtigt, at hvalpen møder så mange hunde,
som muligt. Nok især med en schæfer, der godt kan blive temmelig skarp over
for andre hunde, som voksen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 16:42

> Sikke noget pjat !
> Lige netop i den alder er det imo vigtigt, at hvalpen møder så mange
> hunde, som muligt.

Det var også hvad jeg sagde til ham, men han forsvarede sig med at
han da gik til træning og at den der fik lov til at værer løs, stakkels hund.

Men han var ikke til at hakke eller stikke i, han ville simpelthen ikke slippe kræet,
det var da ellers oplagt når jeg kom anstigene med 2 fredelige hunde.
Angel knurrede da ikke ret meget af den

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 15-11-06 18:13

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Sikke noget pjat !
>Lige netop i den alder er det imo vigtigt, at hvalpen møder så mange hunde,
>som muligt.

Den kan fint møde dem imens den er i snor, jeg vil heller ikke lade min hund
løbe løs blandt andre hunde, jeg ikke kender ordenlig, og jeg vil heller
ikke ha' at andres hunde "står op" på min hvalp, men det er ikke fordi jeg
er bange for at ryggen brækker, det er for at der ikke er nogen grund til
unødigt at belaster dens knogler, og fordi jeg ikke vil gi' min hund nogen
dårlig oplevelse med andre hunde, så længe hunden er så ung. Jeg vil ganske
enkelt kunne styre hvad der foregår, og det kan jeg ikke, hvis min hund er
10-20 meter fra mig.

>Nok især med en schæfer, der godt kan blive temmelig skarp over for andre
>hunde, som voksen

Jeg har mere den oplevelse at det er andre hunde der ikke rigtig bryder sig
om schæferhunde. Om det er fordi jeg er "schæfermand" ved jeg ikke, men mine
hunde har altid gerne ville hilse på andre hunde, og har aldrig startet
ballade.
Jeg har lidt ejerne af andre hunde mistænkt for måske at være lidt utrygge
ved schæferhunde, og det mærker deres hunde og derved opstår balladen fordi,
de så vil forsvare deres utrygge ejer.

Bare min teori.

Kim

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 18:32

> Den kan fint møde dem imens den er i snor,

Ikke på en ordentlig måde.

> [...]
> hunde, så længe hunden er så ung. Jeg vil ganske enkelt kunne styre
> hvad der foregår, og det kan jeg ikke, hvis min hund er 10-20 meter

Det er så fair nok, men så slæber du vel heller ikke hunden med hen et
sted hvor alle hunde render løse rundt.
Hvorfor har du egentligt det store behov for at styrer alle din hunds handlinger ??.

> [...]
> utrygge ved schæferhunde, og det mærker deres hunde og derved opstår
> balladen fordi, de så vil forsvare deres utrygge ejer.

Jeg tror så mere på den teori som en anden Schæfermand fortalte mig,
at det tit er fordi at schæfere bliver trænet i rene Schæferklubber og til
sidst ender op med at blive "hunderacister".
Jeg har ikke mødt mange schæfere der har været agrassive overfor mine,
men et par stykker er det da blevet til. Men jeg kan til gengæld ikke rigtigt
mindes at mine hunde nogensinde har leget særligt godt med Schæfere,
de er tit for dominerende af sind, og det kan give ballade.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 15-11-06 19:00

pwh skriblede bla:
> Jeg tror så mere på den teori som en anden Schæfermand fortalte mig,
> at det tit er fordi at schæfere bliver trænet i rene Schæferklubber
> og til sidst ender op med at blive "hunderacister".

Det er der noget om tror jeg.
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 19:04

> Det er der noget om tror jeg.

Det lyder da logisk, men Kim's teori holder da sikkert
i visse tilfælde også stik.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 15-11-06 19:29

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> pwh skriblede bla:
>
> Det er der noget om tror jeg.

Den mener jeg så ikke holder, for i forhold til antal schæferhunde, er det
meget få procent der overhovedet har været i nærheden af en
schæferhundeklub.

Kim

Fra : Kim H.

Dato : 15-11-06 19:35

> [...]
>
> Den mener jeg så ikke holder, for i forhold til antal schæferhunde, er det
> meget få procent der overhovedet har været i nærheden af en

der skulle ha' stået " Den mener jeg så ikke holder _helt_ "

Men det spiller da også helt klart ind hvilke hunde de er vant til at omgås.

Kim

Fra : Kim H.

Dato : 15-11-06 20:02

> Ikke på en ordentlig måde.

De kan fint mødes så hunden får en god oplevelse af det, men måske ikke
"optimalt", men hellere det, end at hvalpen render ind i en øretæve, fordi
et eller andet fjols har en løs hund med, som ikke er så venlig som dine
hunde.

> Det er så fair nok, men så slæber du vel heller ikke hunden med hen et
> sted hvor alle hunde render løse rundt.
> Hvorfor har du egentligt det store behov for at styrer alle din hunds
> handlinger ??.

Jeg kunne ikke finde på at lufte min hvalp et sted, hvor folk lufter deres
hunde uden snor.
Grunden til at jeg har behov for at styre min hund, er at jeg ikke vil
udsætte min hund for et "overfald" fra en anden hund, så længe den er
hvalp/unghund. Jeg træner med den, og jeg har brug for en hund der i sin
opvækst er 100% sikker på, at den kan "klare hele verden", og så hjælper det
ikke noget, at jeg går ned i hundeskoven og slipper hunden, og lader de
større hunde "tryne" den, og sætte den på plads.
Det havde betydet mindre hvis bare jeg skulle ha' ham som alm. familiehund,
men jeg havde stadig ikke sluppet en hvalp løs et sted hvor jeg ikke var
100% sikker på de andre hunde.

> Jeg tror så mere på den teori som en anden Schæfermand fortalte mig,
> at det tit er fordi at schæfere bliver trænet i rene Schæferklubber og til
> sidst ender op med at blive "hunderacister".

Det har da nok også noget at sige, men det er jo kun en lille del af landets
schæferhunde, der har været i nærheden af en schæferhundeklub, så det kan
ikke være hele problemet.

> . Men jeg kan til gengæld ikke rigtigt mindes at mine hunde nogensinde har
> leget særligt godt med Schæfere,
> de er tit for dominerende af sind, og det kan give ballade.

Det er nok den bedste forklaringen, for de kan virke meget dominerende, så
de får provokeret nogle hunde.

Kim

Fra : C.H

Dato : 15-11-06 20:22

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

....Haps:

> [...]
> familiehund, men jeg havde stadig ikke sluppet en hvalp løs et sted hvor
> jeg ikke var 100% sikker på de andre hunde.

Vores gamle schæfer var almindelig familiehund, men han blev nu heller ikke
sluppet løs, hvor mange hunde var uden snor. Han legede ofte med andre, men
det var altid med højst to (hvis den samme ejer havde to med), og det var
altid med forespørgsel til ejeren. Også selvom denne gik med hunden uden
snor.
Når vi har luftet hunden uden snor, har vi altid kaldt ham ind, når der kom
mennesker og hunde - og sat linen på ham. Det var både for at beskytte ham,
men også for at respektere de mennesker, der ikke er trygge ved
(schæfer)-hunde.
Vi vælger i øvrigt altid at gå med hunden steder, hvor der ikke er så mange,
der lufter - hundeskoven, der er lige i nærheden, har vi endnu ikke besøgt.
Gør vi det, så bliver det for at Cassius kan få lidt hundeduft i næsen, men
linen bliver på.

> [...]
> det kan ikke være hele problemet.

> Det er nok den bedste forklaringen, for de kan virke meget dominerende, så

Tjaa.... Det er en glad hund, som bruger både krop og stemme, når den leger.
Det er meget sandsynligt, at nogle hunde bliver utrygge ved dette.
Vi har nu aldrig oplevet det som et problem, tværtimod. Vi havde en
supersocial hund, der kunne med alle - jeg har ikke set en hund, der har
været betænkelig ved ham. (Men jeg har set ejere, der har været det )

Jeg agter at bruge præcis den samme metode en gang til, for det var da en
ubetinget succes.

CH

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 20:59

> [...]
> ikke "optimalt", men hellere det, end at hvalpen render ind i en
> øretæve, fordi et eller andet fjols har en løs hund med, som ikke er

Så skal man da også værer meget uheldig, jeg har da endnu ikke
oplevet nogen hunde der har prøvet at skade min hunde mens de var hvalpe.
Og de har nok mødt flere hunde end gennemsnittet i deres opvækst.
Så fredelige er mine hunde altså heller ikke, Tyson er altid sød nok,
men Angel er ikke specielt til andre hunde, og knurrede da også lidt af Schæferen.
Det lærer hvalpen da kun noget af, at der findes søde hunde , og der findes sure hunde.
Jeres metode kan jeg ikke tilslutte mig, det er for megen pakken ind i vat.

> Jeg kunne ikke finde på at lufte min hvalp et sted, hvor folk lufter
> deres hunde uden snor.

Godt jeg ikke er din hund siger jeg bare.
Får den aldrig lov til at værer hund i fred for din indblanding.

> Det havde betydet mindre hvis bare jeg skulle ha' ham som alm.
> familiehund, men jeg havde stadig ikke sluppet en hvalp løs et sted
> hvor jeg ikke var 100% sikker på de andre hunde.

Er det en politihund du er ved at opdrage, så er det self noget helt andet.
Det er jo et stykke værktøj som ikke rigtigt hører hjemme i denne debat.

> Det er nok den bedste forklaringen, for de kan virke meget
> dominerende, så de får provokeret nogle hunde.

Mine hunde er da ikke opdraget til at finde sig i at blive domineret,
men til gengæld er de opdraget til ikke at dominerer andre hunde.
Så hvis ejere af dominerende hunde bare lader stå til, vil jeg da mene
at fejlen klart ligger hos den ejer, hunden er uskyldig i hvad den har af gener.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 15-11-06 21:50

> [...]
> findes sure hunde.
> Jeres metode kan jeg ikke tilslutte mig, det er for megen pakken ind i

Hvalpen kan fint lære selvom den er i line, det har intet med at "pakke ind
i vat" at gøre, og hvalpens møde med din knurrende hund havde ikke været
nogen bedre oplevelse for den, selvom den havde været uden snor.

> Godt jeg ikke er din hund siger jeg bare.

Ja det skal du være glad for, mine hunde har det ganske enkelt forfærdeligt.
Et liv på tørfoder, i line offentligt, træning hver eneste dag, og kun leg
uden line med hunde vi ved de kan sammen med. Det er ganske enkelt
forfærdelige forhold for hunde at leve under.

> Får den aldrig lov til at værer hund i fred for din indblanding.

Joda, men bestemt ikke et sted hvor folk frit lufter deres hund uden snor,
velvidende at deres hund egentlig ikke er ret glad for andre hunde.

> Er det en politihund du er ved at opdrage, så er det self noget helt
> andet.
> Det er jo et stykke værktøj som ikke rigtigt hører hjemme i denne debat.

Den skal være konkurencehund, men det ændre da ikke på, at den har krav på
ejerens beskyttelse.

> [...]
> Så hvis ejere af dominerende hunde bare lader stå til, vil jeg da mene
> at fejlen klart ligger hos den ejer, hunden er uskyldig i hvad den har af

Der er jo grænser for hvad man skal "pille ud" af en hund, så skal man
hellere finde en mere passende race til de egenskaber man ønsker, og jeg
gider f.eks. en sløv labrador eller hvad ved jeg, schæferens væsen og
temperament passer mig, og jeg kunne aldrig finde på at ændre på hunden, for
at den skulle passe bedre ind, på en græsplæne med med løse hunde, for at
den ikke skulle få provokeret en eller anden sær hund. Så holder jeg mig
hellere væk, og lader den lege med hunde som jeg ved kommer godt ud af det
sammen med den.

Kim

Fra : jopa

Dato : 15-11-06 22:05

Kim H. skriblede bla:

Jo men vi kan jo ikke selv fjerne og erstatte generne Jens

> [...]
> anden sær hund. Så holder jeg mig hellere væk, og lader den lege med
> hunde som jeg ved kommer godt ud af det sammen med den.

Jeg har det også sådan ca med min.
Jeg lufter ham aldrig uden snor hvor der er andre hunde.
Min er ikke specielt vild med fremmede "hanhunde" og han vil hellere lege
pind med mig.

Jeg ønsker heller ikke at ændre på denne genetiske adfærd.
Nu lufter jeg så heller ikke hund hvor andre har dem løse.
Det kan ske vi møder andre også løse hunde på stranden men de stikker så af
efter at have hilst på Milo

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 23:17

> Jo men vi kan jo ikke selv fjerne og erstatte generne Jens

Det vil så sige at vi bare skal lade vores hunde opfører sig helt som de lyster,
den sælger du vist ikke ret mange steder.

I så mange andre forhold synes vi alle jo at det er helt ok at man griber
omfattende ind i hundens natur, men når snakken kommer til dominans
og agrassivitet er det tit en helt anden snak har jeg bemærket.
For at sige det hårdt og brutalt, min mening er at det er en falliterklæring
at sige det, og fordi man enten ikke evner eller ønsker at fjerne de uheldige
træk hos sin hund. Mit gæt er at det som regel er evnerne der ikke rækker.

> [...]
> Nu lufter jeg så heller ikke hund hvor andre har dem løse.
> Det kan ske vi møder andre også løse hunde på stranden men de stikker

Dit ønske er jo også en skarp hund, ingen fejl på det,
så længe du er dit ansvar bevidst.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 23:10

> [...]
> "pakke ind i vat" at gøre, og hvalpens møde med din knurrende hund
> havde ikke været nogen bedre oplevelse for den, selvom den havde

Det er ikke lige vilkår når den ene hund er i snor, det er almen viden.
Og at min Angel brummede lidt tvivler jeg stærkt på at den hvalp tog skade
på sjælen af, den lærte sikkert bare at hende der den sure gider ikke lege,
jeg må hellere holde mig til ham det store glade drog.
Angel kunne aldrig finde på at gører en hvalp noget, en voksen hund skal
ligefrem tigge om ørertæver før hun bliver muggen.
Men hun advarer i god tid, det kan en godt socaliceret hund sagtens forstå.

> [...]
> eneste dag, og kun leg uden line med hunde vi ved de kan sammen med.
> Det er ganske enkelt forfærdelige forhold for hunde at leve under.

Jeg ville til enhver tid foretrække mine hundes liv.

> Joda, men bestemt ikke et sted hvor folk frit lufter deres hund uden
> snor, velvidende at deres hund egentlig ikke er ret glad for andre
> hunde.

Så længe Angel ikke er agrassiv overfor andre hunde, men kun til tider
giver udtryk for at hun helst er uden deres selvskab, lufter jeg hende
med god samvittighed blandt alle andre hunde.
Bemærkningen var jo møntet på hende går jeg ud fra.

> Den skal være konkurencehund, men det ændre da ikke på, at den har
> krav på ejerens beskyttelse.

Næh, det har alle hunde vel for fanden.
Det var mere det med at du målrettet formede den i en bestemt retning
der sagde mig at det måske var en tjenestehund.

Det formål du har med din hund har self også nogle omkostninger
og plussider for den, sådan er det jo bare.
Den er sikkert glad bare du er god ved den og giver den opmærksomhed,
min måde at have hund på er da ikke nødvendigvis bedre, jeg har jo primært
mine for hyggens skyld.

> [...]
> anden sær hund. Så holder jeg mig hellere væk, og lader den lege med
> hunde som jeg ved kommer godt ud af det sammen med den.

Nu vil jeg nærmere kalde en hund der bare lader sig dominerer/provokerer
for sær, men det er selfølgelig altid lettere at finde fejlen ved andres hunde
hvis man selv har en der ikke kan finde ud af at opfører sig ordentligt.
Jeg ser absolut ingen problemer i at undertrykke agrassiv/dominerende
adfærd hos en hund jeg har. Man bør self ikke få en af de ekstreme racer,
men jeg satser da selv på en Rotte næste gang, og den vil da ikke få
lov til at blive til en bølle/bølleinde.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-06 19:24

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:455b4a88$0$848

> Den kan fint møde dem imens den er i snor, jeg vil heller ikke lade min
> hund løbe løs blandt andre hunde, jeg ikke kender ordenlig,

Nu havde Jens jo givet til kende overfor den pågældende person, at hans
hunde var fredelige nok ved, at fortælle hvalpeejeren, at det var ok, at
hundene kunne lege.

> Jeg har mere den oplevelse at det er andre hunde der ikke rigtig bryder
> sig om schæferhunde.

Ja, vores Bibi bryder sig ikke om schæfere, fordi hun blev bidt af en.
Anyway- har mødt nogen schæfere, der har været meeeeget fremfusende og
voldsomme, i deres adfærd og ejerne har ikke været helt trygge ved, at lade
dem hilse. men det har måske været ejernes problem, at hundene er blevet
sådan. Måske også fordi de ikke har fået nok socialisering som hvalpe

> Jeg har lidt ejerne af andre hunde mistænkt for måske at være lidt utrygge
> ved schæferhunde, og det mærker deres hunde og derved opstår balladen
> fordi, de så vil forsvare deres utrygge ejer.

Ja, nogen ejere er måske utrygge ved schæfere, men schæfere vil nu også
meget gerne dominere andre hunde, hvis de kan få lov til det. Det kan jeg da
genkende i vores nye hund, der er en schæferblanding og netop derfor synes
jeg da, at det er vigtigt, at lade schæferhvalpen lege med andre hunde.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Anette

Dato : 15-11-06 21:45

Buffy wrote:

> Nu havde Jens jo givet til kende overfor den pågældende person, at
> hans hunde var fredelige nok ved, at fortælle hvalpeejeren, at det
> var ok, at hundene kunne lege.

Undskyld - jeg kan ikke dy mig for en kommentar.
Ikke fordi jeg ikke mener en hvalp skal have love at lege uden snor, for
det synes jeg den skal - men jeg har meget meget ofte mødt hundeejere som
bedyrer at deres hund er fredelig..og meget kort efter sige: Guuuud, det har
han da aldrig gjort før!

Jeg stoler ikke rigtig på hunde/ejere første gang jeg møder dem, med mindre
der er tid nok til lige at se hunden an.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Kim H.

Dato : 15-11-06 21:58

> [...]
>
> Jeg stoler ikke rigtig på hunde/ejere første gang jeg møder dem, med
> mindre der er tid nok til lige at se hunden an.

Jeg har det helt på samme måde, jeg skal nok selv bedømme folks hunde.

Kim

Fra : jopa

Dato : 15-11-06 22:09

Kim H. skriblede bla:

> Jeg har det helt på samme måde, jeg skal nok selv bedømme folks hunde.

Ditto her blot med modsat fortegn.
Jeg tør ikke risikere skader på hverken min eller modpart
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anette

Dato : 15-11-06 23:11

jopa wrote:
> Ditto her blot med modsat fortegn.
> Jeg tør ikke risikere skader på hverken min eller modpart

Det ligger vel ligesom i " at se hunden an"...gør det ikke?

Mine tøser har jeg fuld tillid til- de vil aldrig gøre en anden hund noget,
allerhøjest løbe fra den, eller sige fra med et højt "rottweiler"brøl (
fantastisk hvor meget lyd der er i sådan en lille dame, når hun ruller sig
ud , hvis den ikke opfører sig ordentligt - uanset størrelsen på den
"fremmede" hund. Er det en lille hund - chihuahua, papillon eller lign.
tager jeg tøserne i snor. De er nok lige lovlig overvældende ( aktive,
ivrige) for så'en en lille fyr

Min han, Andy, kan slet ikke med andre hunde - endnu - så han bliver i kort
snor, når der er andre hunde i nærheden - uanset køn eller størrelse.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 15-11-06 23:21

Anette skriblede bla:
> Det ligger vel ligesom i " at se hunden an"...gør det ikke?

Jo men han er typen der absolut skal lægge halsen på den andens ryg, og
kommer der knurren fra den anden så får den på hattepulen.

Desuden kan alle andre jo for så vidt være ligeglade om man ønsker at lufte
sin hund alone
Jeg foretrækker faktisk stilheden og roen, og gider egentlig ikke den
hundesnak der foregår på offentlige hundelufterpladser.

> Min han, Andy, kan slet ikke med andre hunde - endnu - så han bliver
> i kort snor, når der er andre hunde i nærheden - uanset køn eller
> størrelse.
Så er du ikke anderledes
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anette

Dato : 15-11-06 23:48

jopa wrote:
> Jo men han er typen der absolut skal lægge halsen på den andens ryg,
> og kommer der knurren fra den anden så får den på hattepulen.

Mine damer er mindre i din Milo, men han nåede sikkert ikke at lægge hovedet
hen over dem, før de havde sagt fra....også så han forstod det. Meget
selvstændige piger, de to Hverken Rottweiler, amstaff, schäfer eller
diverse labradorer har misforstået de damers attitude - og respekteret det

De har begge den der "slå med nakken" og højt løftet hale - der gør at
hanhunde går lidt ærbødigt til dem Er han for dum til at fatte signalet,
så løber de bare fra ham, til han bliver meget meget træt og så forsøger han
ikke igen, for så løber de jo bare igen

> [...]
> Jeg foretrækker faktisk stilheden og roen, og gider egentlig ikke den
> hundesnak der foregår på offentlige hundelufterpladser.

Samme her. Jeg er nok for vant til at på de daglige gåture med hundene er
koncentrationen 100% på hundene, og på at nyde naturen. Det kan være så'en
en ting der følger med at bo på landet
Det forstyrrer mine cirkler at gå med hundene, et sted hvor der er mange
andre hunde.....øhh hundeejere. Sært egentlig. For 15-20 år siden boede jeg
( og min cocker) i Tåstrup, og grovnød at møde andre hunde og deres ejere
på gåturene...men i dag- på landet på Fyn- er det sjovest for alle parter,
når vi bare går alene.

> Så er du ikke anderledes

Overhovedet ikke - især ikke hvis det gælder Andy...endnu

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 16-11-06 00:19

Anette skriblede bla:
> Mine damer er mindre i din Milo, men han nåede sikkert ikke at lægge
> hovedet hen over dem, før de havde sagt fra....
Nu er Milo meget dameglad og der er ingen problemer med damerne
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anette

Dato : 16-11-06 00:42

jopa wrote:

> Nu er Milo meget dameglad og der er ingen problemer med damerne

he he - næh, rigtige damer kan selv den lækreste hanhund kun bøje sig
ærbødigt for

...........Hmmmm Måske kunne mennesker lære noget der? ))))))))))))))

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Kim H.

Dato : 16-11-06 22:48

> he he - næh, rigtige damer kan selv den lækreste hanhund kun bøje sig
> ærbødigt for
>
> ..........Hmmmm Måske kunne mennesker lære noget der? ))))))))))))))

Det gør vi mænd da, der er bare så fandens langt mellem de "rigtige damer"

Kim

Fra : Kim H.

Dato : 16-11-06 22:45

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> Anette skriblede bla:
>
> Jo men han er typen der absolut skal lægge halsen på den andens ryg, og
> kommer der knurren fra den anden så får den på hattepulen.

Vi har en grå tæve i klubben, der nok skal vænne ham af med det, for dælen
hun
bliver ond, når nogen prøver det stunt på hende 8-O

Kim

Fra : jopa

Dato : 16-11-06 22:53

Kim H. skriblede bla:

> Vi har en grå tæve i klubben, der nok skal vænne ham af med det, for
> dælen hun
> bliver ond, når nogen prøver det stunt på hende 8-O

Han kunne ikke finde på at gøre en tævehund noget, og hvis det var tilfældet
var det unaturlig adfær.
Han har dyb respekt for vores datters tævehund der kan stå under hans mave.
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim H.

Dato : 16-11-06 23:25

> Kim H. skriblede bla:

> Han kunne ikke finde på at gøre en tævehund noget, og hvis det var
> tilfældet var det unaturlig adfær.

Han vil ganske enkelt slet ikke få chancen. Hun er en rigtig Bitch.

Kim

Fra : C.H

Dato : 17-11-06 10:17

> "jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse

> Han vil ganske enkelt slet ikke få chancen. Hun er en rigtig Bitch.
>

> Kim

Arrrj, Kim, fortæl fortæl, hvem er denne herlige bitch?

CH

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 23:21

> Jeg har det helt på samme måde, jeg skal nok selv bedømme folks hunde.

Nu var mandens undskyldning jo ikke at han var bange for at mine hunde
var agrassive, men at hans hvalp var så svagelig at dens ryg ville knække
hvis feks tyson satte en pote på den.

/Jens (hvis Tyson godt nok har fede poter)

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 15-11-06 23:42

"pwh" skrev

> /Jens (hvis Tyson godt nok har fede poter)

Pølsepoter?

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 23:59

> Pølsepoter?

Flæskefødder

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 16-11-06 00:03

"pwh"skrev i

> Flæskefødder

Grisetæer

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 16-11-06 00:13

> Grisetæer

Hvor vidste du fra at Angel og mig kalder ham grisehunden Øfson

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 16-11-06 00:15

"pwh" skrev i

> Hvor vidste du fra at Angel og mig kalder ham grisehunden Øfson

Gjorde jeg heller ikke - fik bare øje på mine nøgne fusser

- Winnie

Fra : nana sørensen

Dato : 15-11-06 23:47

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:ToM6h.156$j_6.0@news.get2net.dk...

> [...]
> hvis feks tyson satte en pote på den.
>
> /Jens (hvis Tyson godt nok har fede poter)

Brækker ryggen virkelig af så lidt? Vores hunde er godt nok små, men så let
går de sgu ikke i stykker, og det gør større hvalpe heller ikke.

Mvh. Nana (Som stadig griner af begrebet "Fede poter".)

Fra : pwh

Dato : 16-11-06 00:15

> Brækker ryggen virkelig af så lidt? Vores hunde er godt nok små, men
> så let går de sgu ikke i stykker, og det gør større hvalpe heller
> ikke.

Hundehvalpe er bløde i kadaveret, så de kan klarer det mest utrolige.
Han var bare et pylrerhoved.

> Mvh. Nana (Som stadig griner af begrebet "Fede poter".)

Der skal ikke grines af Tyson's grisetæer

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 16-11-06 01:01

> Hundehvalpe er bløde i kadaveret, så de kan klarer det mest utrolige.
> Han var bare et pylrerhoved.

Vores har også klaret lidt grove møf til tider. Baby skubber fandme Peanut
ned af sofaen, når hun er træt af ham. Det er simpelthen hundetorpedo med
hårdt puf med begge poter. LOL

> Der skal ikke grines af Tyson's grisetæer
>
> /Jens

Jow, der skal. men okay, jeg kan godt forstå at du er lidt følsom omkring
din hunds overvægtige flæskepoter.

Fra : pwh

Dato : 16-11-06 01:13

> Vores har også klaret lidt grove møf til tider. Baby skubber fandme
> Peanut ned af sofaen, når hun er træt af ham. Det er simpelthen
> hundetorpedo med hårdt puf med begge poter. LOL

Sådan er naturen jo så viselig, den har sørget for at hvalpe kan holde til noget.

Jeg kan da huske med gru at jeg ved et uheld klemte Tysons pote i terassedøren
da han var 13-14 uger gl, hold da kæft hvor han hylede og jeg var ulykkelig.
Men 10 minutter efter rendte han da rundt igen, og jeg klemte sgu hårdt ;-(

> Jow, der skal. men okay, jeg kan godt forstå at du er lidt følsom
> omkring din hunds overvægtige flæskepoter.

Hvis det så bare var hans poter, jeg tør ikke rigtigt veje ham for tiden.
Men han virker som om han er rigeligt velpolstret,
det bliver godt med noget kostomlægning til Barf.

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 16-11-06 16:33

> Sådan er naturen jo så viselig, den har sørget for at hvalpe kan holde til
> noget.

Netop. de ser bare UD som om de går i stykker af at man puster på dem.

> [...]
> ulykkelig.
> Men 10 minutter efter rendte han da rundt igen, og jeg klemte sgu hårdt

Jeg er også kommet til at træde på hundene en del gange, indtil de fattede
konceptet "Hold dig væk fra mine fødder, når jeg har tonstunge indkøbsposer
i armene". De piver, og så glemmer de det. Puppy, den mindste, faldt ned fra
sofaen for et par mdr siden. Den hylede, så jeg troede den skulle dø og jeg
var helt dårlig. Sekundet efter havde den glemt det og forstod ikke hvorfor
alle bekymret trykkede på den og kiggede undersøgende på den.

> Hvis det så bare var hans poter, jeg tør ikke rigtigt veje ham for tiden.
> Men han virker som om han er rigeligt velpolstret,
> det bliver godt med noget kostomlægning til Barf.
>
> /Jens

Jeg har faktisk også overvejet barf-fodring. der er bare ikke så meget info
om barf til chihuahuas, så jeg er lidt betænkelig. hvor får du din info fra?

Fra : pwh

Dato : 16-11-06 17:08

> [...]
> efter havde den glemt det og forstod ikke hvorfor alle bekymret
> trykkede på den og kiggede undersøgende på den.

*LOL*

> Jeg har faktisk også overvejet barf-fodring. der er bare ikke så
> meget info om barf til chihuahuas, så jeg er lidt betænkelig. hvor
> får du din info fra?

Primært har jeg fået info fra nettet, dvs gruppen her og diverse sider.
Men det der har givet mig den mest omhyggelige information er bogen
"Give your Dog A Bone" Af Ian Billinghurst, den koster knap 350 kr
taget hjem fra Amazon, den kan jeg kun anbefale.
Der får du også info om at fodre små hunde som dine, forskellen
er i princippet bare at du ikke giver dem dinosauerknogler som til en GD'er,
men sådan noget som kylligevinger vil værer perfekt til dine.

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 16-11-06 23:38

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:5207h.74$kj7.39@news.get2net.dk...

> *LOL*

Den er så sød... Det er bare den gladeste hundehvalp i hele verden. Den
er helt fra håndfladestørrelse vænnet til alt muligt underligt, så den er
bare glad og tryg ved alt undtagen støvsugeren, intet andet. Den er skøn...
Jeg må poste billeder, så i kan dåne lidt. Den vejer nu lige over 2 kg.

> [...]
> GD'er,
> men sådan noget som kylligevinger vil værer perfekt til dine.

Jeg må lede efter den bog.... 350 kr er alligevel en del, mon den kan findes
antikvarisk, eller er den for ny? Hvad med økonomien i barf i forhold til
tørkost?

Fra : pwh

Dato : 17-11-06 09:23

> Jeg må lede efter den bog.... 350 kr er alligevel en del, mon den kan
> findes antikvarisk, eller er den for ny? Hvad med økonomien i barf i
> forhold til tørkost?

Den kostede mig 358kr leveret til døren med posten, købt fra ny hos Amazon.
Det synes jeg da er et lille beløb at bruge på sine hunde, men jeg havde self
også besluttet mig for at Barfe inden jeg købte den.

Hvis man vil Barfe på samme niveau som flere andre her i gruppen,
bør det kunne gøres noget billigere end med et godt tørfoder.
Er man doven, og vil købe det hele færdiglavet og leveret til døren
vil jeg tro det er lidt dyrere end at tørkoste.
Fidusen er jo at købe efter tilbud når du alligevel handler,
feks kan man tit få kylling til 10 kr/kg, og Marie (Kippler) bruger blendede
grøntsagsblandinger og frugtrester som det grønne, det koster næsten intet.

Så mit gæt er at du kan Barfe for under 200kr/mnd til dine små hunde,
det kræver så måske en investering i en fryser for dig, det ved jeg jo ikke.

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 17-11-06 16:17

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:jje7h.9$h_7.7@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Så mit gæt er at du kan Barfe for under 200kr/mnd til dine små hunde,
> det kræver så måske en investering i en fryser for dig, det ved jeg jo

Det er også nærmest det jeg er lidt betænkelig ved. 350 kr er immervæk mange
penge, hvis je ikke har lyst til at barfe, når jeg har læst den. Har du
nogle gode links til steder hvor man kan købe noget af det færdigt? det er
specielt grøntsagerne jeg tænker på, da jeg har hørt at cellevæggene i dem
skal slåes i stykker, og de tkan en alm foodprocessor ikke. har det noget på
sig? hvordan finder man ud af hvor meget de skal æde? De fleste tabeller jeg
kan finde går kun fra 10 kg.

Fra : pwh

Dato : 17-11-06 17:32

> [...]
> immervæk mange penge, hvis je ikke har lyst til at barfe, når jeg har
> læst den. Har du nogle gode links til steder hvor man kan købe noget

Grøntmix (link fra Leyna)
http://husdyrhelse.com/group.asp?group=19

Kød (også fra Leyna)
http://www.avifauna.dk/index.php?cPath=356_840_425

Men ellers prøv at Google på barffoder.
Alt afhængigt af hvor du bor ligger der måske en forhandler tæt på.
Jeg har da 2 Barffoderforhandlere i rimelig nærhed af mig (Rødovre),
men alt kan faktisk købes i den lokale fødevarebutik.

> det er specielt grøntsagerne jeg tænker på, da jeg
> har hørt at cellevæggene i dem skal slåes i stykker, og de tkan en
> alm foodprocessor ikke. har det noget på sig?

Det er helt korrekt, Men en grundig omgang i en blender eller
foodprocessor skulle også kunne gører arbejdet, sådan gør Marie (Kipler)
Ellers forslår Billinghurst at man bruger en saftpresse eller kødhakker.

> hvordan finder man ud
> af hvor meget de skal æde? De fleste tabeller jeg kan finde går kun
> fra 10 kg.

Nu må du huske på at jeg er helt grøn endnu, og de kapitler i Barfbogen
der omhandler de mere precise anvisninger i fodring er jeg først kommet til nu.
De første 200 sider er mest teori, men jeg mener at man regner med 2-4% af
kropsvægten, og fordelingen mellem kød grønt kan jeg ikke lige huske helt precis.
Mener det er ca 40% kød til 60 % grønt mængdemæssigt.
Det er vigtigt at huske at en hund IKKE kan leve godt kun af kød,
men den kan i princippet sagtens leve fint kun på grøntsager.

Mit indtryk er at de fleste prøver sig frem med hvor meget hunden skal have,
og så simpelthen ser om den bliver tykkere eller tyndere.
De anvisninger der står på en pose tørkost er jo også kun vejledene,
Leyna fandt vist ud af at hendes Vaks slet ikke gad æde så meget som
der bliver foreslåer rent %-mæssigt.

Men start da en ny tråd om emnet, hvor du efterlyser mere konkrete oplysninger,
der sidder nogle stykker med meget størrer erfaring/viden end jeg gør.
Og de vil hellere end gerne hjælpe dig igang kan jeg næsten love dig

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-11-06 00:54

On Fri, 17 Nov 2006 17:32:20 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>De anvisninger der står på en pose tørkost er jo også kun vejledene,
>Leyna fandt vist ud af at hendes Vaks slet ikke gad æde så meget som

Det er korrekt. Vaks spiser faktisk ikke ret meget, og efter jeg er
gået over til barf holder han selvvalgte fastedage. Det er jeg så ikke
så begejstret for, for når Vaks ikke gider æde, så træder madøret Hans
til og tømmer Vaks' skål når han er færdig med sin egen. Og Hans er
altså tyk nok i forvejen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 18-11-06 08:01

> [...]
> så begejstret for, for når Vaks ikke gider æde, så træder madøret Hans
> til og tømmer Vaks' skål når han er færdig med sin egen. Og Hans er

*LOL*

Godt at Hans snart får noget konkurrence fa Yo

/Jens (Hvis Tyson også er tyk nok)

Fra : Leyna

Dato : 19-11-06 00:29

On Sat, 18 Nov 2006 08:01:16 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>/Jens (Hvis Tyson også er tyk nok)

Hans er blevet stoppet med Prednisolon, og har ikke kunnet tabe sig
igen. :(
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 16-11-06 10:47

Nana, nu er du altså ond!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : nana sørensen

Dato : 16-11-06 16:34

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message

> *LOL*
> Nana, nu er du altså ond!
> --
> Leyna

Jeg må gerne.... jeg bliver jo mobbet med mine hundes lille størrelse. Og
nittehalsbåndet er vel ikke glemt endnu, så når der er flæskepoter, så må
man gerne kommentere dem. LOL

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-06 10:58

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse news:455b7bcf$0$13944

> Jeg stoler ikke rigtig på hunde/ejere første gang jeg møder dem, med
> mindre der er tid nok til lige at se hunden an.

Nej, selvfølgelig skal man da lige se hunden an først, men det kan man jo
som regel hurtigt bedømme, imens man snakker med ejeren og hundene evt.
snuser lidt imens.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 16-11-06 11:05

> Nej, selvfølgelig skal man da lige se hunden an først, men det kan
> man jo som regel hurtigt bedømme, imens man snakker med ejeren og
> hundene evt. snuser lidt imens.

Det synes jeg også man selv og hundene hen af vejen får en
temmelig god fornemmelse for.
For mig er det faktisk mere ejerne jeg chekker ud, visse typer
går jeg aldrig hen til med mine hunde, gæt selv hvilke

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 15-11-06 21:56

> Nu havde Jens jo givet til kende overfor den pågældende person, at hans
> hunde var fredelige nok ved, at fortælle hvalpeejeren, at det var ok, at
> hundene kunne lege.

Jada, så fredelige at den ene måtte knurre af hvalpen, fordi den efter hans
eget udsagn " ikke er specielt til andre hunde ", ikke lige noget der vil
overbevise mig om "den gode ide" i, at slippe min hund afsted på pladsen
uden line :o|

Kim

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 23:26

> [...]
> efter hans eget udsagn " ikke er specielt til andre hunde ", ikke
> lige noget der vil overbevise mig om "den gode ide" i, at slippe min

Det hører så med til historien at Angel først brummede et stykke
tid efter forklaringen om ryggen faldt.
Det havde hun måske ikke gjort hvis den havde været uden snor,
det plejer hun normalt ikke at gører.

Men det var da glædeligt at jeg gav dig noget du kunne kaste dig over,
Angel æder simpelthen 2-3 hvalpe hver dag, det er da derfor jeg skal
til at begynde på BARF, hun er der jo næsten allerede

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 16-11-06 22:38

> [...]
> Angel æder simpelthen 2-3 hvalpe hver dag, det er da derfor jeg skal
> til at begynde på BARF, hun er der jo næsten allerede

Jeg kaster mig da ikke over det, jeg tror bare din hunds knurren har
bekræftet hvalpeejeren i at han gør det rigtige.
Jeg kan slet ikke følge dig i, at du syntes manden er et pylrerhoved fordi
har ikke vil slippe sin hvalp, og da slet ikke når han oplever den person
der prøver at overtale ham til det, render rundt med en hund uden snor, der
knurrer af andre hunde.

Jeg er rimelig sikker på vi heller ikke bliver enige her Jens, så lad os
holde os til, at vi to klare vores hundes socialisering/luftning på hver sin
måde, nemlig den måde hver især finder bedst for vores hund(e)

Kim

Fra : pwh

Dato : 16-11-06 23:04

> Jeg kaster mig da ikke over det, jeg tror bare din hunds knurren har
> bekræftet hvalpeejeren i at han gør det rigtige.

Fordi han var bange for at feks Tyson ville sætte en pote på hvalpen ryg så
den knækkede, sig mig har du slet ikke læst hvad jeg har skrevet.
Havde hans argument været at han var bange for at den blev bidt
kunne din påstand måske forsvares, men det var ikke grunden.

Jeg er ikke engang sikker på at manden overhovedet hørte Angel,
det var bare en brummen som jeg hørte fordi jeg knælede ned
ved siden af hvalpen og hende, jeg bad hende self om at klappe i.
Lægger du ikke lidt vel rigeligt i det brummeri, det er da den eneste
måde hunde kan sige at den anden skal holde sig væk.

> [...]
> den person der prøver at overtale ham til det, render rundt med en
> hund uden snor, der knurrer af andre hunde.

Du er da gået totalt i selvsving nu, man kan tydeligt hører at du
ikke kender mine hunde eller mig.
Ellers er du bare ude på at provokerer, det kan du godt opgive.

> [...]
> os holde os til, at vi to klare vores hundes socialisering/luftning
> på hver sin måde, nemlig den måde hver især finder bedst for vores

Nej enige bliver vi ikke, du hører nok til den kategori som jeg startede
tråden på grund af, det er ok at beskytte sin hund,
men ikke ok at overbeskytte den mener jeg.

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 16-11-06 23:42

> Nej enige bliver vi ikke, du hører nok til den kategori som jeg startede
> tråden på grund af, det er ok at beskytte sin hund,
> men ikke ok at overbeskytte den mener jeg.
>
> /Jens

Det er nok lige netop det med at OVERbeskytte. Selv da vores hunde var små,
og chihuahuahvalpe er altså SMÅsmå fik de lov til at hilse på og lege med
andre hunde. Der er aldrig sket noget, heller ikke selvom de andre hunde var
store. Jeg tjekkede bare lige dem og ejeren ud, så jeg kunne fornemme om det
var en chihuahuaædende hundemonster. De eneste hunde Peanut ikke kan med er
schæfere, og det er nok desværre min skyld. jeg har haft et par rigtig
uheldige oplevelser med dem, og det kan Peanut mærke, selvom jeg prøver at
opføre mig heeelt normalt når vi møder en. Et eller andet kan han i
hvertfald mærke.

Fra : Kim H.

Dato : 16-11-06 23:58

> [...]
> ikke kender mine hunde eller mig.
> Ellers er du bare ude på at provokerer, det kan du godt opgive.

Provokere?, du kalder manden et pylrerhoved fordi han ikke vil ha' din 40-50
kg. hund til at trampe på hans lille hvalp, og beskylder mig for at være
gået i selvsving, og så provokerer jeg???

Jeg prøver at forklare dig, at vi er mange der ikke bare slipper vores
hvalpe løs blandt folk og deres løse hunde, bare fordi de forsikre os om, at
deres hunde ikke gør noget, som en anden har nævnt, så er en sætning man
hører stortset hvergang det alligevel går galt " det har han aldrig gjort
før. . . .", og så er det sgu' for sent.

> Nej enige bliver vi ikke, du hører nok til den kategori som jeg startede
> tråden på grund af, det er ok at beskytte sin hund,
> men ikke ok at overbeskytte den mener jeg.

Og her skulle jeg så lige kaldes pylrerhoved. . . . . .hvilket så bare
beviser du igen ikke har fattet en dyt af hvad jeg skriver.

Det må være hårdt at havne i en verden, hvor du er så meget klogere, og en
så meget bedre hundeejer end alle andre, og du så ikke kan få dem til at se
det.

Kim

Fra : pwh

Dato : 17-11-06 09:40

> Provokere?, du kalder manden et pylrerhoved fordi han ikke vil ha'
> din 40-50 kg. hund til at trampe på hans lille hvalp, og beskylder
> mig for at være gået i selvsving, og så provokerer jeg???

Hvorfor skulle mine hunde dog trampe på hans hvalp, og kom de
endelig ved et uheld til at træde på den, tror du så en 13 ugers Schæfer
går i stykker af den grund, så er det fandeme en skrøbelig race.

> [...]
> sætning man hører stortset hvergang det alligevel går galt " det har
> han aldrig gjort før. . . .", og så er det sgu' for sent.

Jeg har så ikke selv oplevet det med mine når de var hvalpe,
de har da mødt sure hunde som lige syntes at en hvalp skulle sættes på plads.
Men det har de altså ikke tage skade af, tværtimod.
Når de er voksne vil jeg give dig ret, der skal man nok værer lidt mere forsigtig
med hvem ens hund omgåes, der er de jo ikke fredet på samme måde som en hvalp er.

> Og her skulle jeg så lige kaldes pylrerhoved. . . . . .hvilket så bare
> beviser du igen ikke har fattet en dyt af hvad jeg skriver.

I forhold til hvordan jeg har hvalpe synes jeg du er det, andre synes jo
også at jeg er et pylrerhoved når jeg feks altid undgår kamphunde.
Nogen er også tilhængere af at lade hundene "ordne det selv" hvis de slås,
det er jeg heller ikke tilhænger af, de mennesker synes da sikkert også at jeg pylrer.

> Det må være hårdt at havne i en verden, hvor du er så meget klogere,
> og en så meget bedre hundeejer end alle andre, og du så ikke kan få
> dem til at se det.

Rolig nu, hvorfor skal du altid hidse dig op, det er helt overflødigt
Der er faktisk flere her i gruppen jeg har ganske gode og udbytterige
diskussioner med, jeg mener da ikke at jeg altid har ret,
men jeg har vel lov at argumenterer for mine synspunkter.

Jeg husker da et eller andet om at du nærmest udråbte Barferne
her i gruppen til løgnagtige/naive mennesker fordi de ikke delte din mening.
Så de anklager du kommer med imod mig passer tit lidt for godt på dig selv,
det er måske derfor jeg altid bringer dit pis i kog, selvkritik er en svær kunst

/Jens

Fra : Kim

Dato : 17-11-06 16:42

> [...]
> selv,
> det er måske derfor jeg altid bringer dit pis i kog, selvkritik er en svær

Jeg har ikke udråbt nogen der BARF'r som løgnere, jeg har sagt, at jeg endnu
ikke har mødt en hund på BARF, der er en skid sundere en hunde på ordenlig
tørfoder, og at tro kan flytte bjerge, også på det område, men også på det
område er du expert, og det allerede inden du har serveret den første potion
BARF.

Den med selvkritik må du om noget bedst selv vide, og det andet vås du
skriver for at provokerer mig, kan jeg kun ryste på hovedet af, jeg kan
ganske enkelt ikke bruge det til noget.

Kim

Fra : pwh

Dato : 17-11-06 17:50

> Jeg har ikke udråbt nogen der BARF'r som løgnere, jeg har sagt, at
> jeg endnu ikke har mødt en hund på BARF, der er en skid sundere en
> hunde på ordenlig tørfoder, og at tro kan flytte bjerge,

Og da jeg i den debat spurgte dig om man så skulle opfatte dem her i
gruppen som løgnagtige/naive mennesker var dit svar vist ikke ligefrem afkræftende.
Skal jeg virklig bruge tid på at grave det indlæg frem igen,
det gør jeg da gerne hvis du ikke vil stå ved det nu.

> også på det
> område, men også på det område er du expert, og det allerede inden du
> har serveret den første potion BARF.

Hvor har jeg udråbt mig selv til Barfekspert, jeg har faktisk lige svaret
Nana her i tråden at jeg er helt grøn på det område, og at hun heller
må få oplysninger fra andre mere erfarne her i gruppen.
Men den viden jeg har om emnet har jeg vel lov til at dele ud af.
Jeg ved nok en del mere om Barf end dig, og du udtaler dig jo rask væk.

Det er din sædvanlige stil overfor mig, du anklager mig for det ene og det andet,
når jeg så kan modbevise din horrible påstande, ja så opfinder du bare noget nyt,
som jeg så kan bruge tid på at afvise.
Du kan så undres over at jeg overhovedet gider diskuterer med dig,
men det er altså næsten som at stjæle slik fra børn at vinde en diskussion over dig

> Den med selvkritik må du om noget bedst selv vide, og det andet vås du
> skriver for at provokerer mig, kan jeg kun ryste på hovedet af, jeg
> kan ganske enkelt ikke bruge det til noget.

Jeg skrev så meget som du har klippet væk, så jeg ved ikke helt hvad af det
du føler der er noget vås.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 17-11-06 18:34

> [...]
> det gør jeg da gerne hvis du ikke vil stå ved det nu.

> Hvor har jeg udråbt mig selv til Barfekspert, jeg har faktisk lige svaret

Du sidder og prøver at overbevise bl.a. mig om at hunde har bedre af BARF
end tørfoder, og reelt aner du det ikke, du formoder det bare, og så tåler
du ikke at man er af en anden mening.

> Det er din sædvanlige stil overfor mig, du anklager mig for det ene og det
> andet,
> når jeg så kan modbevise din horrible påstande, ja så opfinder du bare
> noget nyt,

Jens du har ikke modbevist en disse, for alt det du kommer med, er noget du
tror er sådan, og ikke en dyt andet, og så skal man ikke komme og ha' en
anden mening, og helt galt er det, hvis man ikke giver dig ret.

> som jeg så kan bruge tid på at afvise.
> Du kan så undres over at jeg overhovedet gider diskuterer med dig,

Det gider jeg heller ikke, men samtidig gider jeg heller ikke høre dig sidde
at nedgøre andre mennesker, fordi de ikke har samme opfattelse af, hvordan
man fodre, socialiserer og opdrager hunde, det er ganske enkelt for
latterligt, og beviser endnu engang at du vil gøre alt, for at komme til at
diskutere.

> men det er altså næsten som at stjæle slik fra børn at vinde en diskussion
> over dig

Vinde, ja go'daw du. . . . . Men tro på det Jens, du køre stadig på, for at
få provokeret mig, men det lykkedes dig så ikke, men jeg ender da sikkert
med at få medlidenhed med dig, for du er godt nok noget for dig selv.

Kim

Fra : pwh

Dato : 17-11-06 19:22

> Du sidder og prøver at overbevise bl.a. mig om at hunde har bedre af
> BARF end tørfoder, og reelt aner du det ikke, du formoder det bare,
> og så tåler du ikke at man er af en anden mening.

Jeg har aldrig skrevet andet end at jeg FORMODER at det er sundere med Barf,
ellers må du venligst quote det sted jeg har skrevet det.
Jeg har gentagene gange skrevet at mit motiv for at skifte er for
underholdningsværdien for mine hunde, de er sunde og raske allerede.
Og jeg tåler da bestemt at andre mener noget andet, eller ikke gider Barf,
men når man som du udtaler at Barf er ringere end tørfoder, vil jeg
da gerne have lidt flere fakta end hvad du personligt synes du ser.

> [...]
> noget du tror er sådan, og ikke en dyt andet, og så skal man ikke
> komme og ha' en anden mening, og helt galt er det, hvis man ikke

Det jeg mener er at du tit lægger mig ord i munden og tillæger mig
holdninger jeg aldrig har givet udtryk for.
Når jeg så beder dig om at quote mig precist for det,
ja så er det flot klippet væk i næste sure svar fra dig.

> [...]
> dig sidde at nedgøre andre mennesker, fordi de ikke har samme
> opfattelse af, hvordan man fodre, socialiserer og opdrager hunde, det

Hvem har jeg dog nedgjort, kom nu for en gangs skyld med noget
konkret i stedet for de der løse anklager.
Har jeg utilsigtet trådt nogen over deres tæer, så skal jeg da
værer den første til at give dem en undskyldning.

> og beviser endnu engang at du vil
> gøre alt, for at komme til at diskutere.

Øhh, du kender godt konceptet med Usenet, det er faktisk en diskussionsgruppe.
Bryder du dig ikke om hvad jeg skriver, jamen så hold dig dog væk fra tråde
jeg starter, du kender vel efterhånden min stil, og jeg giver mig ikke bare lige

> Vinde, ja go'daw du. . . . . Men tro på det Jens, du køre stadig på,
> for at få provokeret mig, men det lykkedes dig så ikke,

Arrh, der fik jeg lige lært dig en vending for et par indlæg tilbage.
Det ville værer klædeligt for dig selv at finde på noget, og ikke bare
efterabe hvad jeg skriver, det gør jeg langt bedre end dig

> men jeg ender
> da sikkert med at få medlidenhed med dig, for du er godt nok noget
> for dig selv.

Det tager jeg som et kompliment, jeg har aldrig ønsket at værer
som alle andre, men ondt af mig behøver du ikke have,
men ellers tak for venligheden

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 17-11-06 19:45

> Arrh, der fik jeg lige lært dig en vending for et par indlæg tilbage.
> Det ville værer klædeligt for dig selv at finde på noget, og ikke bare
> efterabe hvad jeg skriver, det gør jeg langt bedre end dig

Og du bliver ved, og ved, og ........, små hjerner, små fornøjelser.

Kim

Fra : pwh

Dato : 17-11-06 20:01

> Og du bliver ved, og ved, og ........, små hjerner, små fornøjelser.

Som sagt, som at stjæle slik fra børn, hvornår lærer du det Kim

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 17-11-06 20:57

> Som sagt, som at stjæle slik fra børn, hvornår lærer du det Kim

Ja Jens du er dygtig, og ikke mindst klog, og hvis du siger det nok gange,
så ender du sikkert også med at tro på det selv.

Kim

Fra : pwh

Dato : 17-11-06 21:48

> Ja Jens du er dygtig, og ikke mindst klog, og hvis du siger det nok
> gange, så ender du sikkert også med at tro på det selv.

Nemlig, selverkendelse er jo en svær kunst
Så i visse retninger tvivler jeg (og andre) ikke på min intelligens,
men så er der self områder som jeg er håbløs på.

Men det kræver nu ikke den helt store indsats at vinde en diskussion over
folk der bygger deres argumenter på selvopfundne sandheder,
og som tillægger modparten synspunkter som de aldrig har givet udtryk for.

Sig mig er du verbal masochist siden du bliver ved, du ved at der
skal en del til før jeg bliver træt, og rigtigt meget til før jeg bliver sur

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 17-11-06 22:07

> Men det kræver nu ikke den helt store indsats at vinde en diskussion over
> folk der bygger deres argumenter på selvopfundne sandheder,

Ja det er du jo et ganske godt eksempel på. . . .

> Sig mig er du verbal masochist siden du bliver ved, du ved at der
> skal en del til før jeg bliver træt, og rigtigt meget til før jeg bliver
> sur

Tjae du gør dig selv mere og mere til grin, og er ganske enkel for
uintelligent til selv at se det,
så jeg gider ikke spilde mere tid på dig.

Kim

Fra : pwh

Dato : 17-11-06 22:47

Kim H. wrote:
> Tjae du gør dig selv mere og mere til grin, og er ganske enkel for
> uintelligent til selv at se det,

Sikkert, dum som snot har jeg altid været

> så jeg gider ikke spilde mere tid på dig.

Vil du love mig det, både nu og i fremtiden.
Så skal jeg nok gører dig den samme tjeneste.

/Jens