Min far 84 år og køb af Cavalier King Char~
Fra : Peter Heide

Dato : 15-11-06 01:09

Min fars hund ( Islandsk Hyrde ) døde næsten 15 år gammel i
sidste uge og nu vil han have en ny . Naboen har anbefalet ham
en Cavalier, og den har han så besluttet sig for at ville købe.

Jeg syntes selv det er en dårlig ide med en ny hund i den alder, men
min far og (naboerne i villakvarteret ) har en anden ide som muligvis
er OK

Han vil ikke anskaffe sig hvalp men en Cavalier der har 4-5 år på bagen.

Umiddelbart sér valget meget rigtigt ud når man kigger på denne side :

http://www.123hjemmeside.dk/Cavalier-Chucky/1540470

Min far
er i nogenlunde fysisk tilstand ( kan gå ture) og den øverste fejler heller
ikke noget.

Men hvordan med sådan en vuf og en gammel gut på snart 85 ?

Hvordan er mulighederne for at få fat på en ældre Cavalier King ?

Fra : Kiplers.dk

Dato : 15-11-06 08:27

Hej Peter

Jeg synes det lyder fint nok.
Ingen ved hvor længe vi lever, men det er helt sikkert at vi har godt
af at holde os i gang!
En ny, men voksen hund, kan sikre din far har en grund til at stå op
og komme ud.

Hvor nemt det er at finde en voksen cavalier aner jeg ikke.
Men ellers er der andre små, men voksne hunde på internaterne, som
ville elske at få en ny familie.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

Fra : claus jensen

Dato : 15-11-06 13:13

hej
hvis du går ind på cavlierklubbenshjemmeside
http://www.cavalierklubben.dk/ er der noget der hedder omplaceringshunde,
prøv at kigge der
mvh claus jensen
kik på min hjemmeside
http://www.123hjemmeside.dk/Cavalier/573181

Fra : qfha

Dato : 15-11-06 20:00

Lyder som en ok ide med en voksen hund til en ældre herre. Det kan
måske være et problem, at finde nogen som vil sælge en hund til en
på 85, men prøv at ringe til nogle opdtrættere. De har af og til
gamle avlhunde, de gerne vil finde et godt hjem til.
Evt. kan I lave en mellemløsning, som ikke forpligter din far, ved at
lave en kontakt til en nærliggende kennel, hvor de har ældre hunde,
der godt kunne bruge mere kontakt med et menneske. Så kunne han evt
have den på besøg og hygge sig med den når det passer ham.

mvh
qfha

Fra : Peter Heide

Dato : 15-11-06 20:26

Tak for svar. Min far er hurtig på aftrækkeren ; imorgen overtager han
en vuf i den race som beskrevet. Har fået den via et dyrinternat i rødovre
( tror jeg nok )

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-11-06 20:36

Peter Heide <pheide@ofir.dk> wrote:
> Tak for svar. Min far er hurtig på aftrækkeren ; imorgen overtager
> han en vuf i den race som beskrevet. Har fået den via et dyrinternat
> rødovre ( tror jeg nok )

Åh hvor skønt Tillykke til din far. Han har heller ikke godt af
at være alene.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 17-11-06 18:03

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for svar. Min far er hurtig på aftrækkeren ; imorgen overtager han
> en vuf i den race som beskrevet. Har fået den via et dyrinternat i rødovre
> ( tror jeg nok )

ikke for at være negativ, men jeg tvivler på at din far har fået en hund fra
et dyreinternat på grund af hans høje alder ............

Pia

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-06 23:58

> [...]
>
> Men hvordan med sådan en vuf og en gammel gut på snart 85 ?
>
> Hvordan er mulighederne for at få fat på en ældre Cavalier King ?

Tja, som du siger, han er fysisk i rimelig god stand, og der er også,
rimeligt lys i pæren...
Så måske, har han også allerede aftalt, hvem der skal overtage hunden, hvis
det skulle blive nødvendigt.

M.V.H....Benny..