Pedigre Pal
Fra : jopa

Dato : 14-11-06 15:26

Nogen af jer med store aktive hunde der har erfaring med subjekt ?

Er blevet tilbudt en halv palle til indkøbspris, men hvis det er noget
lort/dårligt foder vil jeg ikke invistere i så meget.
Fik en næsten "gratis" prøve på 25 kg og han er helt vild med det, men som
sagt hvis det ikke er på højde med Olivers eller Pet food siger jeg nej.

ps jeg gider ikke høre på evt Barf snak

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 14-11-06 15:58

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sagt hvis det ikke er på højde med Olivers eller Pet food siger jeg nej.

Du kan jo prøve at sammenligne varedeklarationerne....

http://www.pedigree.dk/Pedigree/da-DK/Vores+Produkter/Voksen+hund/Pedigree®+Tørfoder/Pedigree®+Oksekød+og+kylling+-+varedeklaration.htm

http://www.olivers.dk/ESEShop.aspx

Personligt ville jeg vælge Olivers - på trods af det fine tilbud, du har
fået...

CH

Fra : jopa

Dato : 14-11-06 16:26

C.H skriblede bla:

> Du kan jo prøve at sammenligne varedeklarationerne....

Dem vil jeg da lige granske, og kan jo altid gå tilbage til Olivers når
læsset er ædt.
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 14-11-06 19:54

C.H skriblede bla:

> Du kan jo prøve at sammenligne varedeklarationerne....

Umiddelbart hvis de ikke er fulde af løjn så ser produktet udemærket ud jfr
varedekl.
Skal lige se på holdbarhedsdatoen en af dagene
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 14-11-06 16:02

On Tue, 14 Nov 2006 15:26:03 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

> Nogen af jer med store aktive hunde der har erfaring med subjekt ?

Jeg har ikke prøvet deres tørfoder, men kun deres dåsemad, og det
slugte Hans for 2 sek. efter at levere det på gulvtæppet. :(

>Er blevet tilbudt en halv palle til indkøbspris, men hvis det er noget
>lort/dårligt foder vil jeg ikke invistere i så meget.

Jeg har kun hørt om det, så jeg tør ikke udtale mig skråsikkert, men
det jeg har hørt er at der bliver brugt for mange penge på
markedsføring og for lidt på indholdet.

>ps jeg gider ikke høre på evt Barf snak

Det var ellers lige den mulighed jeg ville foreslå dig!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-11-06 16:08

> [...]
> Fik en næsten "gratis" prøve på 25 kg og han er helt vild med det,
> men som sagt hvis det ikke er på højde med Olivers eller Pet food

Min gamle Schæfer Asia fik Pedigree Pal. Det er snart en del år siden,
men jeg er ikke tvivl om, at hvis jeg fik valget idag mellem det og
Olivers, så ville jeg vælge Olivers. PP gav en enorm masse afføring,
og det er efter min mening tegn på, at der er en masse uvedkommende
fyldstof i.

Der er jo sikkert sket en del udvikling af netop PP siden, men med
Olivers er man ikke i tvivl. Der er alt det en hund har godt af d.v.s.
bl.a. fiskeolie (både B3 og B6), Taurin, vitaminer, Glucosamin,
Kondroitin og MSM De sidste 3 er især gode fordi de modvirker
ledproblemer (gigt). Jeg ville ikke betænke mig et øjeblik m.h.t. hvad
jeg ville vælge, og ikke et ondt ord om BARF

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Poul Joergensen

Dato : 14-11-06 16:21

Min Border Collie får PP. Det giver ikke mere afføring end
andet. Jeg har prøvet oliver, dia farm og et par andre mærker,
men jeg vender altid tilbage til PP, der er også det hunden
helst spiser.

Hilsen
Poul

Fra : Jesper HVL

Dato : 14-11-06 23:11

Tove Krieger wrote:

> [...]
> bl.a. fiskeolie (både B3 og B6), Taurin, vitaminer, Glucosamin,
> Kondroitin og MSM De sidste 3 er især gode fordi de modvirker

Du lyder som en hel vitamin reklame (på en god måde

/j.

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-11-06 23:25

Jesper HVL <jhvl@_NOSPAM_mail.tele.dk> wrote:

> Du lyder som en hel vitamin reklame (på en god måde

Jeg reklamerer meget gerne for De sidste 3 ting. Jeg har nemlig
selv slidgigt, og de piller der indeholder de 3 ting er helt
eventyrligt gode. Vitaminer og Omega fiskeolie er også på min
"spiseseddel", så jeg kan vel kaldes en "omvandrende reklame".

Fra : Iben Holst

Dato : 14-11-06 18:26

> [...]
> sagt hvis det ikke er på højde med Olivers eller Pet food siger jeg nej.

Vores erfaring med Pedegre Pal er negativ.
Vores hund begyndte at fælde helt ustyrligt meget efter han havde fået
det i et par måneder og det fortsatte bare. Da han i samme periode også
begyndte at tabe sig (i forvejen en meget slank men stor hund) trods vi
faktisk gav ham mere end han skulle have i forhold til det beskrevne på
sækken, tog vi til dyrlæge.
Han kunne ikke se at han var syg og selvom han tabte sig var han stadig
den samme at opleve - så inden vi gik videre med div. undersøgelser
lavede vi et foderskift. Der gik kun en lille måned før det kunne mærkes
at fældningen var ved at reduceres og efter en måned mere havde han
taget det tabte på igen.

Om det er en tilfældighed; at noget har faktisk ramt ham i perioden vi
brugte Pedegre eller det 100% var foderets skyld kan hverken jeg eller
dyrlægen sige noget om, men meget tydede på at det var foderet og jeg
vil ikke forsøge det igen, med risikoen for at se det samme resultat.

Iben

Fra : pwh

Dato : 14-11-06 19:17

jopa wrote:
> [...]
> Fik en næsten "gratis" prøve på 25 kg og han er helt vild med det,
> men som sagt hvis det ikke er på højde med Olivers eller Pet food

Vær lige opmærksom på at tørfoder ikke har ubegrænset holdbarhed,
specielt fedtet harsker faktisk rimeligt hurtigt, hvis man altså lige gider sætte
sig ind i hvad man stopper i hunden, og ikke bare tænker på pengepungen

> ps jeg gider ikke høre på evt Barf snak

Vi gider da ikke smide perler for svin

/Jens

Fra : Estrid Heldager

Dato : 14-11-06 19:44

Pedigree Pal passer ikke til alle hunderacers behov.

Jeg havde en hvalpekøber - godt nok fra Holland - der på beskeden om at det
ikke var det mærke vi anbefaler til vor hunderace var:
" at fodre med PP svare til at tage på McDonald hver dag "

--
MVH
Estrid

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-11-06 00:07

"Estrid Heldager" <heldager@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke var det mærke vi anbefaler til vor hunderace var:
> " at fodre med PP svare til at tage på McDonald hver dag "

Det var da en utroligt god reklame for PP, siden Mc.Donalds faktisk blev
konstateret bedre egnet til menneskeføde, end Hospitals middagen.

M.V.H....Benny..

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-11-06 10:56

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> wrote in message
> [...]
> sagt hvis det ikke er på højde med Olivers eller Pet food siger jeg nej.

Faldt lige over et indlæg i JP, som ledte mig videre til disse sider.
http://www.stiftung-warentest.de/online/haus_garten/test/1410317/1410317/1409909.html
http://www.stiftung-warentest.de/online/haus_garten/test/1410317/1410317/1409909/1413167.html

Pedigree får "kun" predikatet gut. Det "fejler" på noget de kalder
Schadstofffreiheit. Altså noget med skadelige stoffer.

Kan dog lige tilføje, at min store hund har fældet meget, og har haft en
grov pels. Efter jeg "arvede" noget royal kanin og skiftede til det
(midlertidigt) fik han en blødere pels, og hold helt (næsten) op med at
fælde.
Jeg er dog alligevel skiftet til noget nyt øko guf og det ser ud til at hans
pels stadig er fin.

Jeg har før prøvet lidt forskelligt bl.a. Specific, Hills og Olivers.

Bjarne K.

Fra : Kim Christensen

Dato : 15-11-06 19:11

jopa skrev:
> [...]
> sagt hvis det ikke er på højde med Olivers eller Pet food siger jeg nej.

Jamen jeg troede da at du Barf fodrede Milo!

Jeg kender ikke meget til Barf, men mener at det er noget med
råfodring, altså råt kød og den slags. Katte, andre hunde, Jerhovas
Vidner, og postbude må vel høre ind under den kategori.
Er Milo ved at blive fredelig? Eller er dit lokalområde udgået for
råmaterialer...;)

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 15-11-06 19:21

Kim Christensen skriblede bla:
> Jamen jeg troede da at du Barf fodrede Milo!

Aldrig i livet det gider jeg ikke at bøvle med, nej du en pose færdigfoder
et godt okseben og til tider et par rå fisk det er hvad det bliver til.
Kan den så snuppe en kat til dessert så er det det

> [...]
> Vidner, og postbude må vel høre ind under den kategori.
> Er Milo ved at blive fredelig? Eller er dit lokalområde udgået for

Milo har altid været fredelig overfor dem den kender minus Posten.
Skraldemændene må gerne komme ?
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 19:40

> Aldrig i livet det gider jeg ikke at bøvle med, nej du en pose
> færdigfoder et godt okseben og til tider et par rå fisk det er hvad
> det bliver til. Kan den så snuppe en kat til dessert så er det det

Var du ungkal levede du garanteret også af rugbrødsmadder

Ps.
Ifølge Billinghurst er okseben de dårligste ben du kan give din hund,
dog er de bedre end at den slet ikke får ben,
fisk er helt fint hvis de er hele og rå, bare ikke i for store mængder.

/Jens (som godt gider lave mad, til sig selv og vufferne)

Fra : jopa

Dato : 15-11-06 19:32

Kim Christensen skriblede bla:

> Jamen jeg troede da at du Barf fodrede Milo!

Har nu fået oplyst sidste salgsdato som er den samme som på den sæk jeg fik
med.
Så jeg køber nok en 5-6 sække og bruger det som afveksling.

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 19:51

> Har nu fået oplyst sidste salgsdato som er den samme som på den sæk
> jeg fik med.
> Så jeg køber nok en 5-6 sække og bruger det som afveksling.

Det lyder mere fornuftigt, en ting er jo sidste salgsdato,
men fra dag 1 det bliver produceret bliver det ringere og ringere
mht næringsværdi og vitaminer.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 15-11-06 20:38

pwh skriblede bla:

> Det lyder mere fornuftigt, en ting er jo sidste salgsdato,
> men fra dag 1 det bliver produceret bliver det ringere og ringere
> mht næringsværdi og vitaminer.

Det var 25/10 men en måned fra eller til betyder nok ikke så meget når jeg
ikke køber hele partiet.
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 21:09

> Det var 25/10 men en måned fra eller til betyder nok ikke så meget
> når jeg ikke køber hele partiet.

Det bliver stadig ringere fra dag 1 det er produceret,
løsningen på det er at fodre med frisk kød og ben

/Jens

Fra : C.H

Dato : 15-11-06 20:27

> [...]
> fik med.
> Så jeg køber nok en 5-6 sække og bruger det som afveksling.

Hvorfor?
De fleste hundemaver synes ikke specielt om at skifte foder. Oftest bliver
maven lidt plumret i overgangsperioder, og hunden kan miste lidt energi.

CH

Fra : jopa

Dato : 15-11-06 20:40

C.H skriblede bla:
> Hvorfor?

Fordi den er totalt tosset med det og jeg kan så bruge det som lidt
belønning og dessert
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 21:11

> Fordi den er totalt tosset med det og jeg kan så bruge det som lidt
> belønning og dessert

Når du nu ligefrem spekulerer i hvad Milo er helt vild med at æde,
hvorfor tager du så ikke skridtet fuldt ud

/Jens (som ikke kunne nærer sig)

Fra : Kim Christensen

Dato : 15-11-06 22:09

pwh skrev:

> dog er de bedre end at den slet ikke får ben,

Dog fik Milo jo alligevel ben, men de blev bare lidt korte bagtil...?
Eller har jeg misforstået noget nu?

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 15-11-06 22:13

Kim Christensen skriblede bla:

> Dog fik Milo jo alligevel ben, men de blev bare lidt korte bagtil...?
> Eller har jeg misforstået noget nu?

Der er gået en poet tabt i dig
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-11-06 00:04

> [...]
> sagt hvis det ikke er på højde med Olivers eller Pet food siger jeg nej.

Hej Jopa

Pedigree Pal, mangler vist ikke noget, som Olivers har.
Men du kan altid finde nogen, der vil kalde det ene, noget lort fremfor det
andet.

M.V.H....Benny..

Fra : C.H

Dato : 16-11-06 10:58

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Pedigree Pal, mangler vist ikke noget, som Olivers har.
> Men du kan altid finde nogen, der vil kalde det ene, noget lort fremfor

Jeg tror vist ikke, du har gransket varedeklarationen, Benny
PP indeholder biprodukter som proteinkilde - og det kan være hvadsomhelst.
Fjer, næb, klør - og så videre. Det er skidt protein, som optages dårligt at
hunden.
Olivers indeholder ingen biprodukter, proteinerne er fra kød og er derfor
letoptagelige for hunden.
Olivers har et kødprodukt som hovedbestanddel, PP har et kornprodukt.

Det er kun et par ting, der springer i øjnene uden man behøver den store lup
fremme - tager man den frem, vil man finde mange andre forskelle, der
absolut gør Olivers til en sikker vinder hvad angår kvalitet.

CH

Fra : jopa

Dato : 16-11-06 11:17

C.H skriblede bla:

> [...]
> store lup fremme - tager man den frem, vil man finde mange andre
> forskelle, der absolut gør Olivers til en sikker vinder hvad angår
Nu er det jo ikke meningen at jeg vil vælge PP fremfor Olivers
Det har det aldrig været men fik tilbudt at købe op til en halv palle.
Har bestilt nogle sække som jeg vil bruge som slik da han er så glad for det
at han kunne æde en pose på en gang.
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 16-11-06 11:51

jopa wrote:
> Har bestilt nogle sække som jeg vil bruge som slik da han er så glad
> for det at han kunne æde en pose på en gang.

Det kunne han sikkert også med en pose pølser,
ikke for at sammenligne det med Pedigre

/Jens (hvis hunde elsker pølser)

Fra : jopa

Dato : 16-11-06 12:03

pwh skriblede bla:

> Det kunne han sikkert også med en pose pølser,
> ikke for at sammenligne det med Pedigre

Ja han er et madøre og jeg skal til at passe på han har nok de sidste par
måneder taget 5 kg på grundet manglende motionering

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 16-11-06 12:35

> [...]
> Har bestilt nogle sække som jeg vil bruge som slik da han er så glad for
> det at han kunne æde en pose på en gang.

Jeg var nok ikke tydelig nok - det var ikke så meget møntet på dig, det var
mere Bennys påstand om, at der ikke kunne aflæses nogen kvalitetsforskel,
jeg reagerede på - for den er da for mig ikke til at overse

Det er ganske give helt fint at give Milo en PP-happer eller tre i løbet af
dagen... Her i huset er vi bestemt heller ikke mere hellige end at der ryger
en enkelt synder eller to i gabet på hunden

En god rød Langelænder er altså et hit

Livet skal for hulen da også leves, ikke sandt

CH

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-11-06 12:36

C.H <vaxen7@hotmail.com> wrote:

> [...]
> store lup fremme - tager man den frem, vil man finde mange andre
> forskelle, der absolut gør Olivers til en sikker vinder hvad angår

Jeg synes, at du har fuldkommen ret. D.v.s. jeg regnede med, at de
havde ændret sammensætningen fra den tid hvor jeg brugte PP, men det
ser det ikke ud til. Det var netop den store mængde af kornprodukter
jeg faldt over, og det gav altså en utrolig mængde afføring, man kunne
ligefrem se alt det korn når det kom ud igen. Folk skal selvfølgelig
fodre med det produkt de finder bedst, men efter min bedste
overbevisning hører PP ikke til den kategori, jeg havde desværre ikke
det valg da jeg havde Asia. Der er kommet så mange superprodukter til
siden da.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-11-06 00:22

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremme - tager man den frem, vil man finde mange andre forskelle, der
> absolut gør Olivers til en sikker vinder hvad angår kvalitet.

Tja, læs hvad du selv skriver.... Og tolk så Olivers på samme måde, og
tillæg så Amerikansk standard, og se hvad du får...
Så spiller en fjer og et næb, efterhånden ingen rolle mere....

Som du selv skrev.... Det " Kan " Fjer er jo i grunden, slet ikke så tosset
endda, det må jo være godt for pelsen, for mink, spiser en masse af dem,
næbbene ryger også med, ja selv fødder og negle.... Ja intet går til spilde,
når 50.000 høns, bliver til minkfoder.

M.V.H....Benny..