Medicin mod fyrværkeristøj
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 14-11-06 14:03

Mojn !!

Der er noget med, at man kan få piller / dråber til hunde mod
fyrværkeristøj. Jeg tænker her ikke på de sædvanlige sløvende piller,
hvor hunden tumler ind i stole- og bordben, men noget der virker uden
at sløve.
Er der nogen af jer, der har erfaringer med det. Vi nærmere os jo
tiden nu, hvor vi skal til at forebygge det meningsløse dyrplageri som
fyrværkeriet jo er.
Med venlig hilsen
Hans

Fra : jopa

Dato : 14-11-06 15:05

Hans Mikkelsen (slet 69FJE) skriblede bla:
> Er der nogen af jer, der har erfaringer med det. Vi nærmere os jo
> tiden nu, hvor vi skal til at forebygge det meningsløse dyrplageri som
> fyrværkeriet jo er.

Mojn selv do.
Fyrværkeri har da intet med dyreplageri at gøre.
Det er jo en del af vores kultur.
Personligt kunne jeg såmænd undvære det og skaderne, men at kalde det
dyreplageri fordi folks hunde undskyld jeg siger det er noget skravl det er
efter min mening forkert.

Har ingen superløsning til dig udover beroligende medisin.
Min egen hund elsker fyrværkeri og forsøger at fange lynkinesere med mere
når de fiser hen over jorden.
Hvilket jo også kan være farligt.

ps kan godt sætte mig ind i problemet
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-11-06 15:21

jopa <admin@jnixenspam.dk> wrote:

> Har ingen superløsning til dig udover beroligende medisin.
> Min egen hund elsker fyrværkeri og forsøger at fange lynkinesere
> med mere når de fiser hen over jorden.
> Hvilket jo også kan være farligt.

Jeg hørte på et tidspunkt, at man kan indspille noget fyrværkeristøj
på sin båndoptager, og derefter med jævne mellemrum afspille båndet
for hunden, hvor man starter med en lav lydstyrke, og gradvis øger
styrken. Så skulle den være vænnet til larmen. Jeg ved så ikke om det
virker. .

Jeg har dog ikke hørt om medicin der ikke sløver hunde, som bliver
bange for høje lyde. Meningen med medicinen må da være at dæmpe
hundens angst.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jopa

Dato : 14-11-06 15:33

Tove Krieger skriblede bla:

> [...]
> for hunden, hvor man starter med en lav lydstyrke, og gradvis øger
> styrken. Så skulle den være vænnet til larmen. Jeg ved så ikke om det

Tror ikke det virker.
Det er jo ikke fyrværkeriet som sådan det er galt med men nærmere at folk
ikke i deres valg af hund køber en race der er nervefast.
Husk på at de efterhånden skyder af mere eller mindre i 2 mdr

> Jeg har dog ikke hørt om medicin der ikke sløver hunde, som bliver
> bange for høje lyde. Meningen med medicinen må da være at dæmpe
> hundens angst.

Har aldrig hørt om andet end sovepiller eller beroligende.
Man kan vel bare i samråd med dyrlægen give den så meget at den sover og så
evt lad den ligge et sted hvor den føler sig tryg.
Som sagt min er ikke skudræd og jeg køber ikke hvalp uden at teste dette
først.
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 14-11-06 17:44

"jopa" skrev

> [...]
> ikke i deres valg af hund køber en race der er nervefast.

> Som sagt min er ikke skudræd og jeg køber ikke hvalp uden at teste dette

Er din verden altid så sort/hvid? Er du nogen sinde ude for, at noget går
galt for dig?

Min første hund - en bouvier des flandres - var heller ikke skudræd, eller
ræd i det hele taget.
Ind til en dag vi gik på stranden og et dæk eksploderede på en bil på vejen
i nærheden. Så tog fanden ved hende og hun spurtede af sted, og jeg mistede
hende af syne - hun gik som altid løs.
Først 7 timer senere, vendte hun tilbage til det sted hun var løbet fra -
noget forvirret, men ellers ok.
Til den dag hun døde, var hun bange for høje knald og nytårsaften var et
mareridt, både for hende og mig. Intens skudtræning hjalp ikke en disse.

- Winnie, der håber at møde John en dag og for første gang se hvordan en
glorie ser ud

Fra : jopa

Dato : 14-11-06 18:27

Winnie Schildknecht skriblede bla:
> Til den dag hun døde, var hun bange for høje knald og nytårsaften var
> et mareridt, både for hende og mig. Intens skudtræning hjalp ikke en
> disse.

Ja hun var så ikke nervefast.
Lad dog være at løbe fra fakta.
En skudræd hund er bange for fyrværkeri.
Det har intet med glorie at gøre men mange års hundehold der gør at jeg
udtaler mig så fast.

Jeg har valgt en race hvor der i avlen netop fokuseres på nervefasthed.
Hvad er der galt i det.
At folk så i stedet vælger "skravl" er deres problem og valg, med de
problemer det medfører.

> - Winnie, der håber at møde John en dag og for første gang se hvordan
> en glorie ser ud
Du ville møde en super provokatør.
Hold da kæft hvor er specielt i kvinder lette
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 14-11-06 18:53

"jopa" skrev

> Du ville møde en super provokatør.
> Hold da kæft hvor er specielt i kvinder lette

Måske!? Eller også er du bare en smule for dumstædig, skråsikker og
generaliserende til min smag. At du så er overbevist om, at det mest handler
om, at jeg er kvinde og du er mand, understreger egentlig bare mit indtryk

- Winnie, kvinde, blondine, og holder hund i lejlighed.

Fra : jopa

Dato : 14-11-06 19:22

> [...]
> generaliserende til min smag. At du så er overbevist om, at det mest
> handler om, at jeg er kvinde og du er mand, understreger egentlig

Ja nu er jeg blot sådan anlagt at jeg ikke nødvendigvis siger hvad der er
"in" på borgen.
Jeg har heller ikke behov for rygklappere, og står ved hvad jeg siger, og
det jeg siger bliver som regel sagt med et smil i øjet

Jeg forholder mig til fakta, og når jeg sommetider lyder lidt bombastisk
hænger det nok sammen med mit valg af hund.
Der er jo forskel på hundefolk.
Dem jeg tilhører og så dem der blot har pussenussehunde.

Ikke mere i denne tråd fra mig regner med at du har fattet hvad MIN mening
er selvom du er kvinde
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-11-06 19:33

jopa wrote:
> Der er jo forskel på hundefolk.
> Dem jeg tilhører og så dem der blot har pussenussehunde.

Hvorfor har du så valgt hunderacernes Toyota Corolla,
og ikke en hund med rigtigt muskelkraft i.
De der skallede 50 kg Schæfer imponerer vist ikke
andre end dig selv John, det er da bare en alm mellemstørrelseshund
som mine egne, som jeg har sagt til dig flere gange før

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 14-11-06 22:15

"jopa"

> [...]

> Jeg har heller ikke behov for rygklappere, og står ved hvad jeg siger, og
> det jeg siger bliver som regel sagt med et smil i øjet

Fakta og fakta - det er jo tit noget du selv har fundet på. Altså en
holdning/mening, ikke nødvendigvis fakta!

> og når jeg sommetider lyder lidt bombastisk hænger det nok sammen med mit
> valg af hund.

Okay - du har schæfer og jeg har jack russells! Ingen af dem er specielt
sarte, men de har da begge deres mere eller mindre sjove sider Derfor
behøver vi jo ikke at være lige som dem

> Der er jo forskel på hundefolk.
> Dem jeg tilhører og så dem der blot har pussenussehunde.

Der kan du bare se! Det _er_ jo sort/hvidt hos dig
Og tro endelig ikke, at jeg har undladt at bemærke, du ikke har svaret på
spørgsmålet om, hvor vidt du nogen sinde begår fejl

> Ikke mere i denne tråd fra mig regner med at du har fattet hvad MIN mening
> er selvom du er kvinde

Jeg har i hvert fald fattet, at du er som de fleste "provokatører": En masse
ord og meninger, ikke så meget fundament, og at du smutter når det bliver
lunt under fusserne, eller du bliver bedt om at forklare dig

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 10:59

> [...]
> En masse ord og meninger, ikke så meget fundament, og at du smutter
> når det bliver lunt under fusserne, eller du bliver bedt om at

Det passer jo også med den hunderace John har valgt, Schæfere er jo også
kendt for at kæfte op, og stikke halen mellem benene hvis man siger bøh

/Jens

Fra : pwh

Dato : 14-11-06 19:25

Winnie Schildknecht wrote:
> Er din verden altid så sort/hvid? Er du nogen sinde ude for, at noget
> går galt for dig?

Du skal da bare læse nogle flere af John's indlæg, så vil du
opdage at han også har brændt nallerne et par gange mht hunde.

Jeg kan da lige på stående fod huske noget med en nabo der
blev sønderbidt, og John selv der nærmest blev angrebet af Milo
i sommers pgr en dum pølse, så John har ikke en fis mere styr
over tingene end de fleste af os andre

/Jens

Fra : jopa

Dato : 14-11-06 19:48

pwh skriblede bla:

> [...]
> blev sønderbidt, og John selv der nærmest blev angrebet af Milo
> i sommers pgr en dum pølse, så John har ikke en fis mere styr

Næ men jeg elsker at provokere og elsker når de falder i en efter en
--
Mvh. John

Fra : pwh

Dato : 14-11-06 20:06

> Næ men jeg elsker at provokere og elsker når de falder i en efter en

Har du en lille Troll i maven

/Jens

Fra : jopa

Dato : 14-11-06 20:21

pwh skriblede bla:

> Har du en lille Troll i maven

Nej for jeg vedstår og reagerer samt underskriver

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 14-11-06 22:27

"pwh"skrev

> Har du en lille Troll i maven

Det sgu da det Jens *LOL*

- Winnie

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 14-11-06 22:25

"jopa" skrev

> pwh skriblede bla:

> Næ men jeg elsker at provokere og elsker når de falder i en efter en

Okay, så du skal altså bare ignoreres lige som de andre buldrebasser
Eller er du måske bare typen der påstår du provokerer, når du ellers ikke
ved hvad du skal undskylde dig med, for på den måde, at få os andre/mig til
at se dumme ud?

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 14-11-06 22:35

> [...]
> Eller er du måske bare typen der påstår du provokerer, når du
> ellers ikke ved hvad du skal undskylde dig med, for på den måde, at

Jeg har da intet at undskylde.
Står ved det hele men elsker at sætte det på spidsen.

Jeg er ligeglad med at blive ignoreret.
Hvis folk ikke kan lide min stil kan de putte mig i deres killfilter.
Jeg har som sagt ikke behov for at tale/sige hvad der er in på borgen

Jeg troede ellers vi var færdige.
Har jo svaret
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 14-11-06 22:41

"jopa" skrev

> Jeg troede ellers vi var færdige.
> Har jo svaret

Hvem var det du sagde der var nem?

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 14-11-06 20:07

pwh skriblede bla:
> Du skal da bare læse nogle flere af John's indlæg, så vil du
> opdage at han også har brændt nallerne et par gange mht hunde.

Øhm jg mente da at vi Opel folk var som hånd i handske, eller Hans i Grethe

Vi plejer da at i det mindste at være "inspiste"
--
Mvh John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-11-06 20:35

> Øhm jg mente da at vi Opel folk var som hånd i handske, eller Hans i
> Grethe
> Vi plejer da at i det mindste at være "inspiste"

Jeg er kun Opelmand fodi den nærmest blev foræret til mig,
ellers kan jeg godt holde snitterne langt væk fra Tysk mekanik

Den bedste bil jeg har haft var en Honda Civic CRX,
den virkede altid, Japanere kan bare det med mekanik

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 14-11-06 22:18

"pwh" skrev

> Du skal da bare læse nogle flere af John's indlæg, så vil du
> opdage at han også har brændt nallerne et par gange mht hunde.

I know Men hvor kunne det være rart, hvis vi andre også måtte være
menneskelige

- Winnie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-11-06 15:20

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke i deres valg af hund køber en race der er nervefast.
> Husk på at de efterhånden skyder af mere eller mindre i 2 mdr
-------

Hej John

min lille cairn terrier er normalt frygtløs overfor alt, men efter en
nytårsaften med en vildfaren raket der ramte ham, er han fuldstændig tosset
hvert år i dagene før og efter nytårsaften, ikke direkte bange, men
fuldstændig oppe at ringe, farer rundt som skudt ud af en kanon og er umulig
at komme i kontakt med.

så jeg tror at mange af de tilfælde med hunde der er angste ved den tid,
handler om en dårlig oplevelse eller som du nævner, at nogle simpelthen er
usikre og letskræmte.
i hundeøjne må det også være en overvældende oplevelse, når det brager løs.

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 15-11-06 15:33

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> [...]
> simpelthen er usikre og letskræmte.
> i hundeøjne må det også være en overvældende oplevelse, når det
Klart at det for nogen hunde må være voldsomt da de jo hører lidt bedre end
os.
Det jeg reagerede på var blot at det var dyrplageri.
Dem der ikke har hunde er jo ligeglade og fejrer blot Nytår som vi vel ikke
skal holde op med fordi der er nogen der har hunde som er bange for
skraldene.

Min syntes det er forrygende at prøve at fange fyrværkeriet så jeg må holde
den i snor medens familien fyrer raketter af.

Tror faktisk det er et godt råd at give hunden en bajer Nytårsaften det
tager den vel ikke skade af.

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 15:55

jopa wrote:
> Tror faktisk det er et godt råd at give hunden en bajer Nytårsaften
> det tager den vel ikke skade af.

Jeg vil da prøve det med Tyson i år,
bare han så ikke vil slås og bolle med alle

/Jens

Fra : jopa

Dato : 15-11-06 16:02

pwh skriblede bla:

> Jeg vil da prøve det med Tyson i år,
> bare han så ikke vil slås og bolle med alle

En enkelt skader nok ikke
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 16:57

> En enkelt skader nok ikke

Det er måske en god ide lige at teste det en fredelig aften først,
så jeg er helt sikker på hvordan han reagerer.

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 15-11-06 16:30

"pwh" skrev

> Jeg vil da prøve det med Tyson i år,
> bare han så ikke vil slås og bolle med alle

Er der da schæfer i ham!?

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 17:00

> Er der da schæfer i ham!?
>
> - Winnie

Jeps, Tyson's mor en smuk sort Schæfer.
Han ligner jo også mest af alt en stor lidt langhåret Labrador.
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11568

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 15-11-06 23:33

"pwh"skrev

> Jeps, Tyson's mor en smuk sort Schæfer.
> Han ligner jo også mest af alt en stor lidt langhåret Labrador.
> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11568

Ja, det gør han faktisk. Skønne billeder

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 14-11-06 19:20

jopa wrote:
> Min egen hund elsker fyrværkeri og forsøger at fange lynkinesere med
> mere når de fiser hen over jorden.
> Hvilket jo også kan være farligt.

Det siger jo en del om Milo's intelligens

/Jens (hvis Tyson hader fyrværkeri, Angel er helt kold)

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 14-11-06 22:33

"pwh"skrev

> Det siger jo en del om Milo's intelligens

*Fnis*

> /Jens (hvis Tyson hader fyrværkeri, Angel er helt kold)

Berta er som regel ligeglad. En sjælden gang imellem, tjekker hun dog lige
hvordan vi reagerer, og så er alt i orden igen. Vi håber vi kan få gjort
vores nye Bette lige så tryg.
Vi bor overfor et stort hotel, der ofte har festfyrværkeri, så dyrene er
vant til det. Kattene tager plads i vinduet og tjekker varerne ud

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 15-11-06 11:09

> [...]
> Vi bor overfor et stort hotel, der ofte har festfyrværkeri, så dyrene
> er vant til det. Kattene tager plads i vinduet og tjekker varerne ud

Jeg vil da også foretrække at mine dyr har respekt for fyrværkeri,
Tyson stresser nu ikke så meget over det mere.
Men begynder de at fyrer af for tæt på når vi går tur, vil han meget
gerne hurtigt hjem, men ikke noget med at stikke af fra mig.
Nytårs aften klistrer han sig op af mig hele aftenen, men tager det roligt.
Angel og min kat er rimeligt ligeglade med det fis

/Jens

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 14-11-06 20:47

jopa <admin@jnixenspam.dk> skrev:
>Hans Mikkelsen (slet 69FJE) skriblede bla:

> [...]

Det kan aldrig have noget med kultur at gøre, snarer det modsatte

Fra : jopa

Dato : 14-11-06 21:04

Hans Mikkelsen (slet NCDXD) skriblede bla:

> Det kan aldrig have noget med kultur at gøre, snarer det modsatte

Vi er enige om at det sagtens for de fleste er noget der kan undværes.
Samt at det er en pestilens for visse hunde.
Men Nytårsaften er vel efterhånden grundfæstet i vore kultur og dermed
affyring af skrald
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tina Christiansen

Dato : 14-11-06 17:20

Hej Hans

> [...]
> fyrværkeristøj. Jeg tænker her ikke på de sædvanlige sløvende piller,
> hvor hunden tumler ind i stole- og bordben, men noget der virker uden

Jeg har med stort held brugt clomicalm til min hund som er panisk angst for
fyrværkeri. Det er ikke sløvende medicin og det skal gives 3-4 uger før
nytår mener jeg. Det er pænt dyrt - mener at jeg gave 700 kr for pillerne,
men det havde god virkning. Du kan læse mere om clomicalm på
netdyredokter.dk.

Med venlig hilsen

Tina (med en hvid schæfer og en FT cocker spaniel)

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 14-11-06 17:30

"Hans Mikkelsen skrev

> [...]
> fyrværkeristøj. Jeg tænker her ikke på de sædvanlige sløvende piller,
> hvor hunden tumler ind i stole- og bordben, men noget der virker uden

Er det mon baldriandråber du tænker på? Dråberne gives i vand, men fås også
i pilleform. Det tager toppen af uro/angst hos både mennesker og dyr. Det er
naturligvis sløvende - bl.a. deraf den beroligende effekt.
Baldrian købes i matas eller helsekostforretninger.

- Winnie, hvis dyr ikke er skudrædde, men alligevel får et par dråber
baldrian nytårårsaften, hvor det jo går helt amok.

Fra : Estrid Heldager

Dato : 14-11-06 20:01

vi har nogle hunde der udmærket kan kende forskel på de lyde der kommer fra
en CD og så dem der er udenfor når det er torden samt fyrværkeri.
For 10 år siden prøvede vi noget af det kunstige. Hunden var faktisk mere
angst bagefter både over at den havde hørt larmen uden at kunne reagere samt
over at den ikke kunne kontrollere sin krop mens den kom ud af døsen. Vi fik
senere at vide at det middel vi havde fået udleveret var bedst hvis man
havde en hund der blev sur på støjen - vor hund blev angst.

Vi har prøvet serenum - det føler vi ikke er nok til at hjælpe hunden.

Nu har vi 2 der er ligeglade og 2 som ikke kan lide lydene.

Vi er altid hjemme og er sammen med hundene, desuden er tv'et tændt.
De sidste 3-4 år har vi så brugt Bach rescue dråber. Skruet dosis op år for
år til vi ramte hvad vi syntes passer til hundenes behov. 4-6 dråber 4-6
gange i løbet nytårsaften og sidste år virkede det så godt at vor mellemste
tæve der normalt graver og graver for at gemme sig for larmen tilbragte
midnat sovende i vor midte. Hundene har deres egen flaske og de får dråberne
direkte fra pipetten . de første år fik de dem på en hundekiks.

--
MVH
Estrid Heldager

heldager@post9.tele.dk
http://home9.inet.tele.dk/heldager

Fra : Christina & Ivan

Dato : 14-11-06 20:20

> [...]
> Er der nogen af jer, der har erfaringer med det. Vi nærmere os jo
> tiden nu, hvor vi skal til at forebygge det meningsløse dyrplageri som

Hej Hans,
på den klinik hvor jeg arbejder er vi så småt ved at være overbevist om
DAP'ens egenskaber.
Her taler vi om et syntetisk fremstillet feromon. Et duftstof der udskilles
mellem "patterne" hos den diegivende tæve, og derfor har en
tryghedsfremmende effekt. Vi har haft held til at hjælpe hunde både m
frygtproblemer og mere stressrelaterede problemer.
DAP fåes både som spray og som diffuser til stikkontakten. I tilfældet med
fyrværkeri ville jeg personligt sætte en diffuser op i hjemmet helst 1-2
uger inden man ønsker den fulde effekt. Til gåturene evt et tørklæde om
halsen som man har sprayet forinden.

Det er ikke alle hunde DAP har en effekt på, og det kan også svinge hvor
effektivt det virker på den enkelte hund, men i forhold til hvor mange
bedøvende piller og stesolider vi udleverer hver nytår(og dertil hørende
"dopede"hunde, ville jeg personligt ikke være bleg for at give det en
chance. Der bliver jo skudt rigeligt af inden den store dag, så der er jo
mulighed for at afprøve, og så ty til de stærke stoffer hvis ingen effekt
man ser.
Vi sælger på klinikken også en sampak m DAP og en lyd-cd, men man skal være
opmærksom på at lyd-cd'en skal "indkøres" i god tid. Vi anbefaler at man
starter allerede i sommermånederne, altså alt for sent nu. Vi hører dog
mange der ikke syntes det har den store effekt, men det kræver en del
træning og disciplin fra ejerens side.
Jeg tror selv mere på DAP'ens virkning.
(Den bliver også sprøjtet på tæppet min lille nye hvalp skal ligge på, når
han bliver hentet på torsdag. Vi har en 3 timers køretur foran os, og så har
jeg da taget de forholdsregler jeg kan, foruden håndklæder, engangsklude osv
Glæder mig helt vildt)

Håber det kunne bidrager lidt til nogen af de andre forslag.

Mvh
Christina, m håb om et rolig og ikke alt for stressende nytår for din hund.

Fra : Jesper HVL

Dato : 14-11-06 23:06

Hans Mikkelsen (slet 69FJE) wrote:
> [...]
> Er der nogen af jer, der har erfaringer med det. Vi nærmere os jo
> tiden nu, hvor vi skal til at forebygge det meningsløse dyrplageri som

Hey der er flere muligheder.

Men HUSK: Det er ikke atl der virker på alle hunde! Så når mr. X siger
"Det her virker 100%" - så er det ikke sikkert.

Vi prøvede et par ting da vi skulle have vores Beagle til at være knap
så ulykkelig når han var alene hjemme. Han gik helt i selvsving når han
kunne se vi var på vej ud af døren, og så kørte det derfra. Han kunne gø
i flere timer i træk!!! Meget han ikke blev hæs Klassisk
separations angst. Vi prøvede at træne, som man nu bedst kan. Men... vi
kiggede også på mulige hjælpmidler. Mest for at han ikke blevt kørt helt
op i en spids, og i stedet kunne slappe lidt af når han var alene hjemme.

Så her er mine "liste" over hjælpemidler du evt kan bruge ved fyrværketi
angst:

Træning med lyd CD'ere: Klart det bedste tror jeg. Men det kræver tid,
tid og tid. Og man skal tage små skridt langsomt frem.

Plegicil: Men det er som du skriver at hunde da vil "vælte" rundt. Husk
også at plegicil vil _forstærke_ en dårlig sindsstemning hos hunden, så
hvis det gives når den allerede er eksiteret, vil det have det modsatte
effekt af den ønskede. Har dog aldrig brugt det selv.

DAP: Har prøvet det på vores hund. Virkede ikke en dyt Men har fra
min hundetræner hørt at det virker på nogle hunde.

Serene UM: "natur" medicin. Får din hund til at slappe af, uden at den
blive alt for sløv. Den bliver bare lidt mere afslappet, og har lettere
ved at finde ro, men er stadigvæk helt bevidst om hvar der foregår
omkring den. Men for at effekten skal være stærk skal det gives et
stykke tid i forvejen.

Med vores beagle var Serene UM + træning vejen frem. Det fik ham til at
slappe af når han var alene, samtidig med at han var bevidst om alt. Det
hjalp ham sgu!

/j.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-11-06 12:03

Hans Mikkelsen wrote:
> [...]
> Er der nogen af jer, der har erfaringer med det. Vi nærmere os jo
> tiden nu, hvor vi skal til at forebygge det meningsløse dyrplageri som

Vores hund får stesolider og de virker beroligende uden at virke
sløvende.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : charlotte

Dato : 15-11-06 13:16

Hej Hans

Midlet kan være ( trommehvirvel) snaps eller alkohol i anden form. Det
virker lidt på samme måde på hunde som det gør på os. Og vi har
vel allesammen prøvet at gøre ting vi ikke turde i en brandert.
Jeg har kendskab til en hund der var panisk angst for at blive ordnet,
men når den fik en spids inden de gik i gang, så tog den det helt
roligt.
Jeg ser nogle fordele i den behandling 1, billig 2. og det er den
vigtigste nemt tilgængeligt. Nogen hunde reagerer ikke op til nytåret
for at gå totalt i panik nytårs aften. 3. Behandlingen skal ikke
startes i gooood tid. 4. hunden har ingen men, hvis ikke man drikker
den pælestiv. tømmermænd må være nederen når man hører
væsentligt bedre end mennesker.
Man bør selvfølgelig forsøge at træne problemet væk, men det er
desværre ikke altid muligt
Nu har mine hunde ingen problemer, heldigvis. Min ældste tæve
reagerede det ene år hvor den var helt gal. De kørte krudt til i
trillebør! Hende kunne jeg dengang hjælpe ved at "gå i seng" med
hende. Vovse op i seng sammen med mor under dynen = tryghed -> ingen
problemer
Hilsen Charlotte

Fra : Bente Andersen

Dato : 15-11-06 13:51

Giv den 3/4 guldøl sammen med aftensmaden. Det har vi givet vores hund
gennem flere år (vægt 25 kg) med det resultat at den sov hele aftenen. Vi
har også prøvet piller fra dyrlægen men syntes det var synd for hunden da
den blev mere stresset og helt rundt på gulvet. Men får den en øl, så er den
rolig og viser ingen tegn på ubehag.

Hilsen Bente

Fra : Jlitgov

Dato : 16-11-06 08:52

Hej Hans

Jeg har haft held med Anti-stress pulver fra Lone Askhim.

Frida fik det et godt stykke tid før og ved almindelig fyrværkeri
(som vi har hver eneste aften) ligger hun nu bare og småknurrer,
istedet for at flyve gøende rundt.

Når der er de store kanonslag, hvor vinduerne står og blafrer, så
gør
hun dog stadig.

Hun får pt. 1 mål om dagen, men fra omkring nu her og frem til nytår
har satte det op til 2.

Pulveret består af forskellige urter, såsom Baldrian, Brændnælde og
Camille. Det gode er, at pulveret ikke virker sløvende. Du kan få en
stor spand med 1 kg. pulver for ca. 150 kr. på www.askhim.dk.

I år skal jeg prøve en ny type pulver som jeg får hjem på mandag.
Du kan læse om den her:
http://www.csjk9.com/news.asp?id=313&cat=6&subj=1

Jeg tror nok jeg får 12 stk. så du kan evt. købe en af mig.

Og ja, fyrværkeri er dyreplageri. I år har jeg besluttet at vi tager
langt ud på landet hvor der ikke er fyrværkeri. Jeg orker simpelthen
ikke at se Frida være så rædselsslagen mere, hun er lige blevet 10
år og jeg er ved at være bange for at hun ikke vil overleve en
nytårsaften igen. Hvor jeg bor bryder helvede løs fra tidlig
formiddag til langt ud på natten og man kan slet ikke tillade sig at
snige sig ned hundene for at lufte.

Fyrværkeriet er startet nu om aftenen og der har allerede været flere
ubehagelige aftner med en bange hund.

Hilsen Janne
www.litgov.dk