Hund i lejlighed ?
Fra : Ukendt

Dato : 11-11-06 23:45

Afledt af indlægene om de husvilde Lady'er i markedsgruppen, er her et
spørgsmål til gruppen.

Vi er et par omkring de tredive og er fuldtidsstuderende begge to.
Vi har i de senere par år snakket en del om at få en hund.

Vi bor i lejlighed på første sal. Ikke en speciel rummelig en af slagsen,
men der er dog albuerum og ikke at forglemme, masser af hjerterum. Vi har i
nær beliggenhed masser grønne arealer og lignende.

Spørgsmålet er så:

Vil det være tilrådeligt at have en hund under de forhold ? Vi er godt klar
over, at vi ikke skal forsøge at stoppe en skt. Bernard ind gemakkerne, men
er heller ikke meget for de hersens forvoksede mus folk har med i håndtasken
(undskyld udtrykket, men det piner os, at se hunde som modefænomen).

Vi har en del gange tænkt på at springe til, evt. via et internat, når en
hund mangler et sted at nyde sin tilværelse nr. 2 (deraf afledningen på
seneste indlæg).

Skal siges at vi begge har været vant til familiemæssig omgang med hunde.

Hvad mener gruppen ? Er en hund i en lejlighed overhovedet en god ide ?

Mvh
Dorthe & Jan Rysz

Fra : Kim H.

Dato : 12-11-06 00:51

"Rysz (8900)" <janrysz[snabela)webspeed(dot)dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal siges at vi begge har været vant til familiemæssig omgang med hunde.
>
> Hvad mener gruppen ? Er en hund i en lejlighed overhovedet en god ide ?

Er man indstillet på at bruge den tid der skal til på lufteture og
aktivering af hunden, så er det ikke noget problem.
Jeg ved, der er mange hunde i lejligheder, der har et langt bedre liv end
hunde der bor hos folk med huse og have, fordi ejerne der bor i hus med have
fejlagtigt tror, at deres hund(e) har "det perfekte liv", bare fordi de har
fri adgang til en have. Haven gør ikke folk til gode hundeejere, det gør
derimod den tid ejerne er indstillet på at bruge dagligt på hunden, og det
er det i bør overveje, for bor man i lejlighed, så kan man ikke lige
"nødlufte" hunden ved at lukke den ud i haven og tisse, man skal på med
tøjet og ud med den hvergang. Så i skal ikke kigge så meget på lejlighedens
størrelse, men mere på om i gider gå ned med hunden hvergang hunden "skal",
og samtidig gide motionere/aktivere hunden efter dens behov, og er i
indstillet på det, så skal i ikke lade det, at i bor i lejlighed, afholde
jer fra at få hund.

Kim

Fra : Samsara67

Dato : 12-11-06 00:45

> [...]

>Klip<

> Hvad mener gruppen ? Er en hund i en lejlighed overhovedet en god ide ?

Hej'sa

Jeg er selv den lykkelige ejer af en Cavalier King Charles Spaniel på 1 år
og jeg bor i lejlighed.

Det største problem var, da han skulle trænes i renlighed. Der kunne man
ikke bare lige åbne havedøren, men man skulle skynde sig ned af trapperne.
Jeg fik ham i december måned og det var sku' en kold fornøjelse, da der jo
ikke lige var tid til den store påklædning.

Ellers er jeg ikke stødt på nogle problemer. Jeg tror oven i købet, at min
hund bliver luftet mere end mange hunde som bor i hus bliver det. Det er jo
så nemt lige at lukke hunden ud i haven.

Inden mit køb af hund, talte jeg med en dyrehandler omkring bla. det med
størrelsen på hunden. Ifølge hans oplysninger er hunden ligeglad med, hvor
mange værelser der er til rådighed og han fortalte, at en af de bedste hunde
at have i en lejlighed faktisk også er en af de største hunderacer der
findes.
Jeg kan desværre ikke lige huske hvad det var for en, men det var p.g.a.
dens sind, at den var bedst egnet.

Jeg vil bare sige: just go for it - det er SKØNT at være hundeejer

Venligst
Samsara67

Fra : Søren LH

Dato : 12-11-06 08:01

"Rysz (8900)" <janrysz[snabela)webspeed(dot)dk> skrev i en meddelelse
news:45565296$0$15884> Spørgsmålet er så:

> Vil det være tilrådeligt at have en hund under de forhold ?

Absolut.

Jeg har boet på 5. sal da jeg fik en schæferhvalp, og det gik fint.

Jeg mener heller ikke lejlighedens størrelse har nogen betydning set fra
hundens synspunkt. Det er ikke i lejligheden den skal motioneres og
aktiveres.

Mvh
Søren

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 12-11-06 09:22

"Rysz (8900)" skrev ¨
> Spørgsmålet er så:
>
> Vil det være tilrådeligt at have en hund under de forhold ?

Ja bestemt!

Selv bor vi i lejlighed, med 1 jack russell og 2 katte og vi har hvalpe for
anden gang - denne gang beholder vi selv en hvalp
Lejligheden er 54 m2 og vi har begge to en arbejdsplads herhjemmee - så er
man indstillet på at indrette sig efter behov, kan alt lade sig gøre!
Hvor vi bor nu, har vi en dejlig lukket have. Snart skal vi flytte til en
større lejlighed i centrum, og vi mister haven. Den største omvæltning
bliver antallet af gåture - jeg vil skyde på at hundene får minimum en tur
eller to mere i døgnet. Der ligger en dejlig stor park rundt om hjørnet,
hvor der er masser af hunde - flere end dem vi møder i skoven og på stranden
her. Desuden kommer de med ned gennem centrum dagligt og får hilst på en
masse - både tobenede og firebenede. Skal der strækkes igennem, ligger
strand og skov stadig kun 2-3 kilometer væk.
Berta er selvfølgelig glad for haven, men hun gider alligevel kun være der
når vi også er der.
Jeg er ikke i tvivl om, at der venter begge hunde masser af nye og
anderledes oplevelser og den der med, at man lige smider hunden i haven,
fordi man har travlt, den stopper helt automatisk - til glæde for hunden og
min samvittighed.

Mht. racen, så skal I selvfølgelig finde Jer en der er egnet til livet i en
lejlighed. Husk på, at mange racer skal bæres op og ned af trapperne det
første år! Ellers er en velstimuleret hund ligeglad med hvor den bor. I en
lille lejlighed er det måske bare ikke praktisk med en kæmpe basse

Jeg bryder mig heller ikke om de små taskehunde - eller, jo racerne har jeg
ikke noget imod, men det er livet som modetilbehør der generer mig.
Selv mangler jeg ikke noget i min jack russell. Der er masser af hund i
sådan én, og så er der plads til den alle steder. Det sidste kuld vi havde,
kom 3 af dem ind til byen i lejligheder, og de har det skønt

Så kom endelig i gang - der venter Jer mange dejlige oplevelser forude!

- Winnie
www.visuell.dk/hvalpe - jack russells by berta bims

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-11-06 09:50

Rysz (8900) skrev:

> Hvad mener gruppen ? Er en hund i en lejlighed overhovedet en god ide ?

Det der allerede er svaret er jeg meget enig i, så ikke mere om det.
Menjeg vil bare gøre opmærksom på at visse typer hunde, især de der
er disponeret for hofteledsdysplasi (HD) kan have problemer med
trapper, og de bør især skånes for trapperne i opvækstfasen. Det
vil atså sige enten bæres eller elevator. En 8 mdrs schæfer vokser
stadig, men vejer dog allerede en hel del....

Hilsen Kim

Fra : Søren LH

Dato : 12-11-06 11:22

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Rysz (8900) skrev:

> [...]

vil atså sige enten bæres eller elevator. En 8 mdrs schæfer vokser
stadig, men vejer dog allerede en hel del....

----------------------

Jeg stoppede at bære min schæferhvalp op og ned til og fra 5. sal da den
vejede 12-14 kg, men hun fik ikke HD af den grund.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 12-11-06 11:43

Søren LH skriblede bla:

> Jeg stoppede at bære min schæferhvalp op og ned til og fra 5. sal da
> den vejede 12-14 kg, men hun fik ikke HD af den grund.

Generelt tror jeg at hunde trives bedre i hus med have, og det er da
unaturligt at skulle bære en hund op og ned fra 5 sal.
Personligt syntes jeg at det skulle forbydes at holde hund i en lejlighed da
en stor del af dem der gør det ikke er sit ansvar bevist.
Nogen vil så sige at dem der bor i lejlighed lufter deres hunde mere og det
er sikkert rigtigt for nogen af dem , men en stor del lader dem skide på
fortovet.
Tager man en tur til KBH skal man gå i zigzag med øjnene fast hæftet mod
fliserne.

ps jeg kan selvfølgelig være ligeglad bor ikke i en by men det er så min
holdning til det.

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 12-11-06 14:24

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> wrote in message

> [...]
> på fortovet.
> Tager man en tur til KBH skal man gå i zigzag med øjnene fast hæftet mod

Wups... var der nogle der fik hostet noget omkring generalisering ?

// Kim

Fra : jopa

Dato : 12-11-06 14:41

Kim Jørgensen skriblede bla:

> Wups... var der nogle der fik hostet noget omkring generalisering ?

Ja det er jo svært at lave love KUN for dem der ikke er veltilpasset

Bemærk jeg skrev:
>Generelt tror jeg at hunde trives bedre i hus med have, og det er da
>unaturligt at skulle bære en hund op og ned fra 5 sal.

Det vil sige at der sagtens kan være nogen der kan tilpasses livet i en
lejlighed.
Husk på at en del hunde skal være alene hjemme medens far og mor arbejder,
og det kan sagtens være 9 timer.
En del har så ikke den fornødne tid til andet end en tur på fortovet, og det
er for mig at se ikke et værdigt hundeliv

Nu er det jo så fint med en gruppe som denne her hvor man ikke nødvendigvis
skal være enig.
Hvis man var det ville debatten jo hurtigt ebbe ud

I nogle storbyer er hundehold forbudt bla Reykjavik så vidt jeg husker, så
jeg er da ikke alene om det synspunkt.

Som sagt jeg kan være ligeglad jeg bor ikke i en by men har blot en mening
om det
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 12-11-06 15:11

Jojo, bemærk jeg blot konstaterede at indlægget var meget generaliserende...

> [...]
> En del har så ikke den fornødne tid til andet end en tur på fortovet, og
> det er for mig at se ikke et værdigt hundeliv

Enig, men lænkehunden på gården kan ende med hverken at se fortov eller
kollegaer (andre hunde).

> Nu er det jo så fint med en gruppe som denne her hvor man ikke
> nødvendigvis skal være enig.
> Hvis man var det ville debatten jo hurtigt ebbe ud

Jojo, enig, mit indlæg var blot en konstatering om sort/hvid tanekegang.

// Kim

Fra : jopa

Dato : 12-11-06 15:18

Kim Jørgensen skriblede bla:

> Enig, men lænkehunden på gården kan ende med hverken at se fortov
> eller kollegaer (andre hunde).

Nu bor lænkehundene ikke i en lejlighed.
Det er et andet emne
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 12-11-06 15:22

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> wrote in message

> Nu bor lænkehundene ikke i en lejlighed.
> Det er et andet emne

Og hundene skider i lejlighederne, eller er dette også et andet emne ?

// Kim

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 12-11-06 15:03

"jopa" skrev

> [...]
> Personligt syntes jeg at det skulle forbydes at holde hund i en lejlighed
> da en stor del af dem der gør det ikke er sit ansvar bevist.

Og hvilken statistik bygger du den på!? Er det bare lige noget du mener?
Hænger det virkeligt sådan sammen, at dem der bor i lejlighed, er mindre
ansvarsbevidste end dem der bor i hus? Gælder det så generelt, eller kun når
det handler om hunde?

> Nogen vil så sige at dem der bor i lejlighed lufter deres hunde mere og
> det er sikkert rigtigt for nogen af dem , men en stor del lader dem skide
> på fortovet.

Er det synd for hunden da?

> Tager man en tur til KBH skal man gå i zigzag med øjnene fast hæftet mod
> fliserne.

Ja, storbyen er farlig er den

> ps jeg kan selvfølgelig være ligeglad bor ikke i en by men det er så min
> holdning til det.

Fint nok at have en holdning, men ligefrem at påstå at mange af
lejlighedshundene har det dårligt, er da næsten flabet!
Måske skulle du tage at komme lidt mere ud - så slemme er vi byfolk ikke

Winnie - der også syntes der er for mange hundelorte på gaden

Fra : jopa

Dato : 12-11-06 15:17

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> [...]
> er mindre ansvarsbevidste end dem der bor i hus? Gælder det så
> generelt, eller kun når det handler om hunde?

Der er ingen statistikker på det men for et stykke tid siden lavede man en
kampagne i KBH hvor man satte Dannebogsflag i samtlige hundelorte så mon
ikke der er andre end mig der har en negativ holdning til det at lufte hund
på fortovet.

> Er det synd for hunden da?

Nej det er noget forbandet svineri

> Ja, storbyen er farlig er den

> Fint nok at have en holdning, men ligefrem at påstå at mange af
> lejlighedshundene har det dårligt, er da næsten flabet!

Ja jeg er flabet og har en mening
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 12-11-06 16:17

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kampagne i KBH hvor man satte Dannebogsflag i samtlige hundelorte så mon
> ikke der er andre end mig der har en negativ holdning til det at lufte

Du mener vel "et godt stykke tid siden". Helt præcist er det omkring 25 år
siden, og det var faktisk med den debat, der var dengang, at folk
overhovedet begyndt at samle op. Inden da var der ingen der samlede op. Men
den kampagne er altså ikke særlig relevant for situationen idag.

Mvh
Søren

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 12-11-06 20:30

"jopa" skrev

> Ja jeg er flabet og har en mening

Nej, du har en gang trådt i en hundelort inde i byen, og det er du lissom
ikke rigtig kommet dig over endnu

- Winnie, der stadig ingen skrupler har ved at have to hunde - pt. 6 stk! -
i en lejlighed!

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-11-06 15:19

> [...]
> Personligt syntes jeg at det skulle forbydes at holde hund i en lejlighed
> da en stor del af dem der gør det ikke er sit ansvar bevist.

Undskyld mig, men hvad er det for en gang ævl. Skulle folk der holder hund i
lejlighed ikke være ansvarsbeviste. Du mener folk i hus er det mere
ansvarsbeviste, sikken en gang ævl. Og hvad bygger du det på?

> Nogen vil så sige at dem der bor i lejlighed lufter deres hunde mere og
> det er sikkert rigtigt for nogen af dem , men en stor del lader dem skide
> på fortovet.

Det har da ikke noget at gøre med hunden og om den kan bo i en lejlighed,
det har noget at gøre med at ejerne ikke samler op, men nu er det jo ikke
kun i byområderne der ligger lorte, jeg har såman set mange hundelorte uden
for byområderne hvor folk bor i huse med haver, så prøv at find på noget
bedre.
Vi er nu altså mange der i byen samler op efter vores hunde.

> Tager man en tur til KBH skal man gå i zigzag med øjnene fast hæftet mod
> fliserne.

Sjovt jeg bor i KBH, jeg går ikke zigzag med øjnene fast hæftet mod
fliserne, og sjovt nok er det ikke tit jeg får trådt i en hunde høm høm

Bolette
www.bolettes.dk ( der har en hunde der stor trives ved at bo på 5 sal )

Fra : jopa

Dato : 12-11-06 15:32

Bolette Nielsen skriblede bla:

> [...]
> så prøv at find på noget bedre.
> Vi er nu altså mange der i byen samler op efter vores hunde.

Hvor er det herligt at læse indlæg fra folk der føler sig trådt over tæerne
fordi man ikke er enig med dem.

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-11-06 16:03

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor er det herligt at læse indlæg fra folk der føler sig trådt over
> tæerne fordi man ikke er enig med dem.

Ja, nej hvor er det herligt.................

Ja egentlig føler man sig lidt trådt over tæerne, du påstår jo at os der bor
i byen ikke er ansvarsbeviste fordi vi har hunde i lejlighed, og det er da
til at blive gal i skrællen over, men det er nok også din hensigt.
Men ha' du bare din holdning, så er vi heldigvis mange der har den modsatte,
og så må vi bare lære at se igennem fingerne med sådanne en som dig der har
en meget forkvaklet holdning til det at holde hund i lejlighed.

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : jopa

Dato : 12-11-06 16:17

Bolette Nielsen skriblede bla:
> og så må vi bare lære at se igennem fingerne med sådanne en
> som dig der har en meget forkvaklet holdning til det at holde hund i
> lejlighed.
Der findes skam ansvarsbeviste folk der holder hund i lejlighed, men
hundelortene taler desværre sit tydelige sprog.
Dem der reagerer negativt på mit indlæg er jo desværre som altid dem der
har dårlig samvittighed.

15000 aflivninger om året tyder på at en masse mennesker ikke er sit ansvar
bevist.
Der skal nok også være en del af dem der ikke bor i lejlighed

Min pointe er hvad er bedst for hunden og ikke hvad der er bedst for ejerne,
og når jeg nu mener en hund er bedst tjent med at leve så tæt på naturen
som muligt er det jo en holdning, ligesom jeg ikke mener at dyrene skal være
spærret inde i små bure i ZOO.

Nå men det var mit opkast for denne uge så slut herfra.

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 12-11-06 16:26

> [...]
> hundelortene taler desværre sit tydelige sprog.
> Dem der reagerer negativt på mit indlæg er jo desværre som altid dem der

Vrøvl, det kan da ligeså godt være dem der er uenige.

> [...]
> naturen som muligt er det jo en holdning, ligesom jeg ikke mener at dyrene
> skal være spærret inde i små bure i ZOO.

Men det har jo ikke et hammerslag med hundelortene at gøre, hold nu skæg for
sig, og lort for sig.

> Nå men det var mit opkast for denne uge så slut herfra.

man tør dårligt håbe

// Kim

Fra : Søren LH

Dato : 12-11-06 16:26

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse

> Min pointe er hvad er bedst for hunden og ikke hvad der er bedst for
> ejerne,

Der er vil langt fra hinanden, min holdning er at når man anskaffer hund, så
er det for ens egen skyld og ikke for hundens.

Mvh
Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-11-06 16:16

jopa <admin@jnixenspam.dk> wrote:
> Bolette Nielsen skriblede bla:

> Hvor er det herligt at læse indlæg fra folk der føler sig trådt
> over tæerne fordi man ikke er enig med dem.

Ork John, så skulle du prøve kattegruppen, den er "sjov" en gang
imellem når de fritløbende katte bliver diskuteret.

Jeg kan ikke deltage i debatten om hunde i lejligheder, da jeg kun har
haft hund medens jeg har boet på landet. Jeg kan kun sige at jeg har
den indstilling, at bare hunden har det godt så er det vel lige meget
hvor den bor

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 16:14

> Generelt tror jeg at hunde trives bedre i hus med have, og det er da
> unaturligt at skulle bære en hund op og ned fra 5 sal.

Dermed siger du også at det er unarturligt at have børn i lejligheder.
Jævnfør din teori skal alt hvad der ikke kan gå selv ikke op i højderne !

> Personligt syntes jeg at det skulle forbydes at holde hund i en lejlighed
da
> en stor del af dem der gør det ikke er sit ansvar bevist.

Nu var det jo hundens tarv jeg spurgte til i det oprindelige indlæg. Du
drejer debatten til at handle om menneskelig ansvarlighed. Det har intet med
hinanden at gøre. Vi kan blive enige så langt, at mange mennesker ikke burde
have hund, bil osv.

> Nogen vil så sige at dem der bor i lejlighed lufter deres hunde mere og
det > er sikkert rigtigt for nogen af dem , men en stor del lader dem skide

> fortovet.

Ja og dem fra villa-kvarterne lader bilen stå og gå mens de er inde og
handle i byen, hvad tror du sviner mest ? Igen du blander skæg og snot
sammen.

> Tager man en tur til KBH skal man gå i zigzag med øjnene fast hæftet mod >
fliserne.

Det gider jeg ikke engang kommenterer.

> ps jeg kan selvfølgelig være ligeglad bor ikke i en by men det er så min
> holdning til det.

Den har du selvfølgelig ret til.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Søren LH

Dato : 12-11-06 16:24

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> Søren LH skriblede bla:

> Generelt tror jeg at hunde trives bedre i hus med have, og det er da
> unaturligt at skulle bære en hund op og ned fra 5 sal.

Der er meget i vort hundehold der er unaturligt for en hund. Hvad med at
køre i bil f.ex.? Eller gå i snor? Eller at opholde sig indendøre? Eller
tisse på kommando (som jeg har hørt nogle hunde i det jyske gør)?
Eller......? Og hvad er naturligt og unaturligt for et menneske, hvis vi
endelig forfølge din ide lidt videre?

> [...]
> på fortovet.
> Tager man en tur til KBH skal man gå i zigzag med øjnene fast hæftet mod

Min erfaring i København var at praktisk taget alle samler op. Min erfaring
da jeg flyttede til villakvarter på landet er at det gør man ikke her.

Mvh
Søren

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-11-06 10:36

"Rysz (8900)" <janrysz[snabela)webspeed(dot)dk> skrev i en meddelelse

Hej Dorthe og Jan

> Hvad mener gruppen ? Er en hund i en lejlighed overhovedet en god ide ?

Ja da, klart

Min kæreste og jeg har en Dansk/Svensk gårdhund som snart er 6 år, og vi har
boet i lejlighed på 5 sal midt i byen siden vi fik ham, og han har ikke lidt
nogen nød. Vi sørger selvfølgelig for han kommer på gaden 3-4 gang dagligtpå
nogen gode lange gåture, og så aktivere vi ham med leg, søge øvelser,
trænings øvelser m.m oppe i lejligheden, det kan sagtens lade sig gøre.

Vores opdrætter har sågar sagt at hun 100% heller vil sælge hvalpe til folk
i lejligheder, fremfor i hus, for ofte ( og her vil jeg lige understrege jeg
ikke mener ALLE, så det er ikke for at sige folk der bor i hus bare lukker
dem ud i haverne ) bliver hunden lukket i haven istedet for at komme ud
og gå. En fra min hunds kuld har aldrig haft en snor på og været ude og gå,
han har kun været i sin egen have, og det er synd.

Så jo, i kan sagten s ha' hund i lejlighed.

Ang. at få dem renlige i lejlighed som en nævnte, er det heller ikke et
problem, faktisk fik vi Nicki renlig ret hurtig synes jeg. Hver gang han
havde leget, spist elller sovet, greb den ene af os ham på armen mens den
anden hoppede i et sko og løb ned af trappen med ham på armen, og ned på
gaden. Det er ikke noget problem

Held og lykke med projektet

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : sigvald@binet.is

Dato : 12-11-06 15:47

jopa wrote:
> [...]
> Hvis man var det ville debatten jo hurtigt ebbe ud
>
> I nogle storbyer er hundehold forbudt bla Reykjavik så vidt jeg husker, så

Having a dog in Reykjavík was forbidden unless you had a licence for
the dog, as thousands of people had licenced dogs in their homes in
Reykjavík it cannot be considered to have been forbidden at all.
This rule has now been amended so now it is allowed to have a dog if
you get a licence for it....

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 16:18

> Hvad mener gruppen ? Er en hund i en lejlighed overhovedet en god ide ?

Vi takker for de mange positive meldinger. Vi har fået lidt at tygge på, og
der er ingen tvivl om, at det ender med en familieforøgelse på et tidspunkt.

Måske man skulle kigge efter en lille Lady

Mvh
Dorthe & Jan Rysz

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-11-06 17:37

jopa skrev:

> Generelt tror jeg at hunde trives bedre i hus med have, og det er da
> unaturligt at skulle bære en hund op og ned fra 5 sal.

Er du ikke klar over at det er en fordel ved schæferens krumme ryg, at
maven, trods de lave bagben alligevel ikke slæber mod trappetrinene?
;)

HIlsen Kim

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-11-06 13:23

"Rysz \(8900\)" <janrysz[snabela)webspeed(dot)dk> writes:

> [...]
> er heller ikke meget for de hersens forvoksede mus folk har med i håndtasken
> (undskyld udtrykket, men det piner os, at se hunde som modefænomen).

Jeg har en newfoundlænder på 75 kilo og jeg ville ikke have noget
problem med at bo i en lejlighed med hende. At jeg så ikke ville kunne
gå på trapperne er et helt andet problem.

Men så længe hunden kommer ud og får snuset og leget nok, så ser jeg
intet problem i at have hund i en lejlighed. Vi bor selv på 60 kvm og
har ca. 60 kvm have, men hunden ligger jo alligevel bare op af huset
og sover, når hun er ude.

I skal nok ikke ligefrem vælge en jagthund, men nogle af de store
racer fylder tit mindre i huset end de små. Vælg en stor hund, som
ikke kræver for meget motion. F.eks. et gulvtæppe af en newf. :)

Mvh Trine

--
Så har vi udvidet butikken og fyldt den med julevarer og kurve
Vi er også klar med afdækningsgran, juletræer og dekorationsmateriale

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 14-11-06 22:48

> [...]
> men der er dog albuerum og ikke at forglemme, masser af hjerterum. Vi har
> nær beliggenhed masser grønne arealer og lignende.

Da vi boede i lejlighed, fik vi en rottweiler, og det var sgu problemfrit!
Hun blev renlig i løbet af ganske få dage, og der var kun et enkelt
tilbagefald, da hun fik blærebetændelse (men det har næppe noget med
boligformen at gøre). Det skal måske lige bemærkes, at vi havde elevator.

Vi passede i ny og næ en lille gårdhund, og den var faktisk en større
udfordring, fordi den pilede rundt, mens den rotten blot tog sig en lur.

/KH