Dyrlæger eller dyre læger?
Fra : Ukendt

Dato : 11-11-06 18:12

Vi har i øjeblikket et dejligt plejebarn - en OES-han på 2½ år. Men
han har dårlig mave og i går tog min kone ham med ned til den lokale
dyrlæge. Det tog et kvarters tid og så kom vi til bon'en. Konsultation
440 kr!! Dertil kom et par hundrede til medicin, men kan det virkelig
passe, at niveauet er så højt nu om dage? Det er efterhånden længe
siden vi har haft brug for dyrlæge til andet end vaccinationer osv.,
men de gamle regninger blev studeret og selv ikke tre års inflation
kan få 197 kr til at blive 440
Vi spørger bare, om det er niveauet nu om dage eller vi skal finde en
anden dyrlæge?
--
Ivan Madsen
med en OES i huset

Fra : jopa

Dato : 11-11-06 19:34

Ivan Madsen skriblede bla:
> [...]
> kan få 197 kr til at blive 440
> Vi spørger bare, om det er niveauet nu om dage eller vi skal finde en

Det er nok ca niveauet pr dags dato.
Nogen herovre i det mørke Jylland kan så nøjes med at betale uden regning
så snakker vi ca halv pris

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : qfha

Dato : 12-11-06 16:38

Ivan Madsen skrev:
> [...]
> med en OES i huset
> brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
> op bag den mørke ende - og klappes over det hele

Det lyder ikke specielt dyrt.
Nu ved jeg ikke hvad der er i vejen med din hund, men dårlig mave(jeg
læser det som diarre) kureres almindeligvis ikke med medicin, men med
faste.
Hvis I ikke ved, hvorfor den har fået diarre bør I efter 24 timers
faste starte med at fodre med ris og evt kogt fisk. Efter et par dage
kan I starte med at give den almindeligt foder blandet op med ris. Så
skulle det være ovre.
mvh
qfha

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 16:58

On 12 Nov 2006 07:37:54 -0800, "qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> wrote:

<...>

> [...]
>faste starte med at fodre med ris og evt kogt fisk. Efter et par dage
>kan I starte med at give den almindeligt foder blandet op med ris. Så

Behandlingen bestod i faste, nogle tyggetabletter samt en
indsprøjtning. Selvfølgelig skal dyrlægen have et honorar for at vide,
hvad der skal gøres, jeg synes bare det var lidt voldsomt for at møde
op i åbningstiden på en hverdag og det hele var overstået på et
kvarter incl. ventetid. Medicin koster, det ved vi jo - det var mere
det, at konsultationen var dobbelt så dyr som for tre år siden, men
det vigtigste er, at han har det godt igen - nu vil han ligefrem lege

Fra : Ditte H

Dato : 12-11-06 17:02

> [...]
> det, at konsultationen var dobbelt så dyr som for tre år siden, men
> det vigtigste er, at han har det godt igen - nu vil han ligefrem lege

Hej

Nu aner jeg ikke, hvilken type medicin I fik, og om I fik en hel pakke
eller blot nogle få tabletter.
Jeg arbejder selv på et apotek. Som oftest ser vi, at det er billigere
for kunden at få en recept hos dyrlægen, og så få medicinen på
apoteket. Dette gælder dog kun, hvis det er en hel pakning der er brug
for. Bagdelen er så, at apoteket ikke ligger inde med ret meget
vet-medicin, men det kan skaffes hjem fra dag til dag, på de fleste
apoteker.
Ved ikke, om du eller andre i gruppen kan bruge den oplysning til
noget.

Og ja, jeg arbejder på et apotek, som jeg har skrevet.

--
Venlig hilsen Ditte
Ved direkte svar

Fra : Anette

Dato : 12-11-06 19:53

Ivan Madsen wrote:
> Vi spørger bare, om det er niveauet nu om dage eller vi skal finde en
> anden dyrlæge?

Det er vist en meget almindelig pris. Vi har 2 gange inden for den sidste
uge været ved dyrlægen med 2 af vores hunde og er kommet af med lidt over
600 kr pr gang.
Den ene med et "hot spot" en hudbetændelse hun desværre får ind imellem. Hun
blev gået igennem grundigt og vi fik den sædvanlige mængde antibiotikapiller
med hjem. 2 dage efter med vores hanhund, som havde et sår under hagen der
pludselig på under et døgn blev til en meget øm byld. Det samme igen: Hunden
blev gået grundigt igennem og vi fik antibiotika og smertestillende med
hjem.
Det ER dyrt at have hund

/ Anette
www.philana.dk