Hund søger nyt hjem
Fra : Annemarie Munk-Hanse~

Dato : 07-11-06 18:06

Jeg er i den ulykkelige og forfærdelige situation at mine 2 hanhunde ikke
kan enes. Jeg har prøvet alle muligheder med adfærdsterapeut, træning og nu
kemisk kastration af den ene og jeg krydser stadig fingre for at det hjælper
selv om håbet efterhånden kan ligge et lille sted. Derfor er jeg gået i gang
med at finde en familie der mangler en dejlig cotonhan på 5 år. Jeg vil gøre
et stort arbejde med at finde de rette nye ejere da jeg ikke overlader ham
til hvem som helst. Kender du/I nogen der kunne være interesseret kan der
henvises til www.cokoi.dk hvor der er flere oplysninger om min og mine
hundes situation.

Venlig hilsen

Annemarie

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 08-11-06 16:26

"Annemarie Munk-Hansen" <munk-hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til hvem som helst. Kender du/I nogen der kunne være interesseret kan der

Har du kontaktet opdrætteren/opdrætterne ? du har 3 hunde kan jeg læse fra
din hjemmeside og det er koikerhannen og din coton der ikke kan sammen -
jeg kan ikke se hvor gammel koikerhannen er - men nok yngre end coton´en
........ er det ikke et spørgsmål om hvem, der skal være førerhan ?

har lige fået en lignende henvendelse fra een, der har fået ny kæreste der
er flyttet ind med en hvalp af ukendt race - tæven på 6 år, der boede i
huset vil ikke acceptere hvalpen og skal nu have nyt hjem ..................
og det er ikke nemt i den alder heller ikke for din han ........ og det er i
mine øjne forkert at få den ældste hund ud af vagten med et "tak for denne
gang"? hvis hunden er heldig .............

Pia

Fra : Annemarie

Dato : 14-11-06 09:22

Hej Pia

Hvor er det let at være fordømmende i en sag du ikke ved ret meget om. Jeg
er faktisk en utrolig ansvarlig, moralsk og etisk tænkende hundeejer, som
ved forskellige tilfældigheder er landet i en, for alle parter, ulykkelig
situation. Hvis du vil fordømme min beslutning omkring mine hunde skal du
komme med et bedre argument, og især et bedre forslag end kontakt til
opdrættere.

Jeg har foretaget mig alle de mulige løsninger der efter min bedste
overbevisning findes. Beslutningerne er truffet på baggrund af mit tætte
samarbejde med opdrætterene til mine hunde, hundeadfærdsbehandlere,
dyrlæger, hundeinstruktører og gode, kloge hundevenner.

Der er arbejdet med den enkelte húnds adfærd, der er trænet ift møde med
andre hunde, der er aktiveret, vi har forsøgt adskillelse i hjemmet, der er
forsøgt at lade hundene afgøre det selv under trygge vilkår, der er forsøgt
medicinsk kastration osv.

Det er mit livs sværeste beslutning, som er truffet på baggrund af en masse
arbejde, diskussioner og drøftelser. Beslutningen er ufattelig svær og
smertefuld, jeg håber aldrig andre må stå i den situation igen. Jeg finder
det vigtigt at oplevelsen af at alle muligheder er forsøgt, er tilstede.

Jeg forventer ikke at du, der ikke har stået i denne situation, skal forstå
beslutningn, men jeg forventer at du respekterer de beslutninger jeg tager
for mine hunde. Hvis du vil kritisere mig, må du vise større viden om emnet
end den du præsentere i din kommentar.

Annemarie Munk-Hansen
www.cokoi.dk