Hund 1 år,, gravid i en alt for tidlig al~
Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 15:03

hej dersens..

Min Hundehvalp har fået utrolige store bryster og brystvorter.
Det er en labrador formel1.. en af de små modeller.
Hun er kun lige fyldt 1 år,, men ligner ærligt talt en gravid hund nu
da hun har taget godt på her den sidste måneds tid...

Hun går frit ud og ind i huset og (en ellers lukket) have hele døgnet.
Så Jeg tænker om der har været hanhunde besøg en af de gange jeg lige
har været i byen. (det er den eneste mulighed gravititet)

Jeg tror selv på hun ER gravid og hun føder om ganske kort tid. for
hun kan snart ikke blive størrer.
På trods af det er hun stadig en glad hund.
lovre rund halen og pjatter hele dagen.

men men men,,
Nervøsiteten breder sig.. Så hvad skal jeg gøre.?
Lade hende føde.? klare hun mon den.?
og hvordan er changserne for at det er ok hundehvalpe hun får?

Kan jeg lade det ske af egne og naturlige veje og se om det går.?

Eller er jeg nød til at lade en dyrlæge være med til at ordne det.?

VH Lars

ps.
Dyrlægebesøg.. Tja jeg burde uden tvivl nok bare køre til dyrlæge.
men man skal jo have en lotto gevinst med for at kunne betale det de
forlanger i vore dage. Så det er ikke lige min første løsning.
(Har skutte den slags penge ;-(( )

Fra : C.H

Dato : 07-11-06 15:12

<Lass> skrev i en meddelelse
> [...]
> men man skal jo have en lotto gevinst med for at kunne betale det de
> forlanger i vore dage. Så det er ikke lige min første løsning.

Hvis du ikke har penge til at køre til dyrlægen, når din hund viser
symptomer, så bør du ikke have hund.

Der er ikke andet rigtigt end at få hende afsted - både for at få tjekket om
hun er med hvalpe, hvor langt hun er henne i såfald og for at få vejledning
i, hvordan du skal forholde dig.

En anden årsag kunne jo være, at hunden har fået kræft i livmoderen.
Hormonelle forandringer skal altid tjekkes - specielt når nu sandsynligheden
for at hun skulle være blevet parret er minimal...

CH

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 16:05

On Tue, 7 Nov 2006 15:12:17 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

><Lass> skrev i en meddelelse

>Hvis du ikke har penge til at køre til dyrlægen, når din hund viser
>symptomer, så bør du ikke have hund.
ok

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-11-06 15:54

Lass wrote:
> [...]
> men man skal jo have en lotto gevinst med for at kunne betale det
> de forlanger i vore dage. Så det er ikke lige min første løsning.

Jeg er helt enig med CH. Hvis din økonomi er med til at bestemme, om
du skal sætte din hunds helbred på spil, så skal du nok overveje om du
ikke skal tage din status som hundeejer op til revision.

Hvis man er kæledyrsejer må man være forberedt på udgifter til bl.a.
årlige check hos dyrlægen, vaccinationer og evt. sygdom der skal
behandles. Prøv dog at sætte dig ned og regn på, om der ikke er andre
steder der kan spares.

Jeg ved af erfaring, at det kan blive dyrt at have hund, kat o.s.v.,
men man må aldrig gå på kompromis med dyrenes helbred, de er jo
fuldstændig afhængige af os.

Håber dog på alt det bedste for dig og din hund

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-11-06 18:02

Lass <> writes:

> [...]
> men man skal jo have en lotto gevinst med for at kunne betale det de
> forlanger i vore dage. Så det er ikke lige min første løsning.

Sørg for at tegne en sygeforsikring. Som folk siger, så er det
uansvarligt ikke at tage hunden til en dyrlæge når det er nødvendigt.

Mvh Trine

--
Så har vi udvidet butikken og fyldt den med julevarer og kurve
Vi er også klar med afdækningsgran, juletræer og dekorationsmateriale

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-06 13:10

On Tue, 07 Nov 2006 18:01:51 +0100, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Sørg for at tegne en sygeforsikring. Som folk siger, så er det
>uansvarligt ikke at tage hunden til en dyrlæge når det er nødvendigt.
>
>Mvh Trine
Se det viste jeg nu ikke lige man kunne. men sefølgeligt.
det vil jeg da se at få ordnet..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-11-06 11:10

<Lass> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan jeg lade det ske af egne og naturlige veje og se om det går.?
>
> Eller er jeg nød til at lade en dyrlæge være med til at ordne det.?

Hej Lars

Markant forstørrede dievorter.... Generel antydning af en bedre foderstand,
lidt mere fyldig bagtil, jo den er sikkert god nok, der har nok været besøg
af en af kvarterets Don Juan'er.. ... Du kan godt lade hende føde, men
selvfølgelig være opmærksom på, at det forløber planmæssigt. Har hun brug
for en dyrlæge, vil du ikke være i tvivl. Men hvis du vil vælge fødested,
så skal du nok begynde nu.... Nogle er vældigt søde... De laver lige en
lille rede, og føder der... Andre laver også rede, men ved at flå materialet
i småstykker.... Det sidste vil du nok helst være fri for, hvis hun ligger i
dit sengetøj ... Vil du ikke have fedtede fingre, så sørg for at have
latex handsker hjemme, evt noget glidecreme, og hvem ved, lidt info om
fødselshjælp, så du er i stand til at hjælpe hende, indtil dyrlægen kommer,
hvis det mod forventning, skulle blive nødvendigt.

Så i generelle træk... Hvad du skal gøre... Forberede dig selv, på eventuelt
at skulle hjælpe lidt til...
Lade hende føde... Ja da, du kan alligevel ikke forhindre det ... De er
kommet derind, og ud vil de også :)
Om hun klarer den, ja med noget der ligner mindst 90% sikkerhed...
Hvalpene... Tja... Moderen er du jo sikker på, men faderen er noget
tvivlsom, så det kan blive en underlig blanding, men derudover, vil de
sikkert være OK.... Husk at have dyrlægevagtens telefonnummer ved telefonen.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-11-06 13:45

Benny Mortensen <ingen@brugbar.dk> wrote:
> <Lass> skrev i en meddelelse
..

> [...]
> tvivlsom, så det kan blive en underlig blanding, men derudover, vil
> de sikkert være OK.... Husk at have dyrlægevagtens telefonnummer

Jeg sender lige et link til netdyredoktor. Det beskriver i store træk
hvad du kan forvente, og hvad du skal gøre. Der er ligeledes en god
beskrivelse nederst på siden hvad du skal gøre, hvis fødslen ikke
forløber som den skal. Det ville også være dejligt hvis du har én der
er villig til at hjælpe dig, det er bedre at være flere om det.

http://www.netdyredoktor.dk/sw15899.asp

Håber det går godt for jer begge. Pøj pøj

P.S. Håber også du kommer med en tilbagemelding senere, hvordan det er
gået.

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-06 15:37

On Wed, 8 Nov 2006 11:09:57 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

> [...]
>sikkert være OK.... Husk at have dyrlægevagtens telefonnummer ved telefonen.

1000 Tak for dit svar Benny

Det var lige det jeg manglede...
,,,,Har også fået hende tjekket. Hun er gravid. og det er
sørme lige oppe over at det sker.
Og ja, Jeg har fået lavet en lun plads til hende og det ser ud til at
hun føler sig godt tilrette der.
Har alt I mad med kost tilskud. kalk og mineraler i massevis..
Det har hun i øvrigt fået de sidste 14 dage..
Så skulle hun da ikke mangle vitaminer og kræfter til en fødsel.

Er klar med creme Hansker og en lukket dør til sove værelset
og vi går egentligt bare og venter på det sker.
Har også underettet en læge der kommer,,,,om nødvendigt
(kan godt lide du skriver,,Mod forventning)
Jeg forventer altså heller ingen store problemer i det her.
umiddelbart..

Jeg er ikke særligt erfaren med fødsler. men har nogle mere erfarene
naboer med til at hjælpe mig. De har haft hvalpe to gange.
jeg var dog selv med til at hjælpe der første gang også..
så lidt har jeg da prøvet...
så længe de tager det roligt kan jeg jo også godt tage det roligt..

Desuden spiser og drikker hun normalt,måske enda lidt mere,, løber
rundt og er glad hele dagen lang, nøjagtigt som hun pleger så jeg
syntes da nok jeg kunne tillade mig at tage det roligt. Det er jo ikke
fordi hun fejler noget.
hun er jo bare blevet tyk.

Det sidste her kunne i måske godt være foruden men jeg kan nu ikke
lade det ligge.

Syntes der var enkelte andre svar der antyder jeg er dårlig
hundeejer.? (eller ikke burde have hund)
hør lige engang. Det er jo ikke fordi jeg gør," ingenting "...
og jeg vil da også lige understrege at mine dyr mangler ikke noget.
og har aldrig gjort det. i så fald kunne jeg selv undvære til fordel
for dem. sefølig skaffer jeg også penge om nødvendigt.
Desuden bor jeg ved siden a nogle forældre der absolute ikke burde
have børn..Men sådan er der jo så meget. ikk?

Iøvrigt syntes jeg da ikke kun det er et spørgsmål omkring min moral
og mine penge.Det er ligeså meget et spørgsmål om dyrlægens moral i
forhold til mine muligheder.De priser dyrlæger forlanger i dag er
dyrelæger skutte værd.
Og når jeg kommer med en syg hund og siger,
"jeg kan ikke skaffe de 1000,-kr til det før i næste uge." kan jeg
skylle?
Når lægen så bare sender mig hjem (med en syg hund) og siger,,
"så må du komme igen i næste uge"
Hvor fa'en er hans moral og følelser så blevet af.?

Desuden kørte jeg 30km for at sætte min hund op på et blankt bord,
for at lægen kunne sige,, Ja, hun er gravid.. og gå derfra og ud til
kassen og betale 700,- for et svar der tog 30 secounder at finde ud
af, og som jeg udemærket kende..
Det er over 3000,-kr i timen ...
Lad være med at spørge mig om min hund er det verd,, for det er den da
helt sikkert.. men det er dyrelægen ikke, og han giver mig ikke en
change for evt. alternativer ...Det er sq da for sindsygt.

Det kan godt være I har en stor pose penge at rende og tage af.
Men I har måske også lige travlt nok med at gøre brug af dyrlæger,,
Skulle jeg tage imod råd fra nogen der evt.syntes det er meget vigtig
at tage til dyrlæge og få en spøjte til 400,-kr bare fordi de syntes
deres hund fælder for meget..
Nejtak,,,, det er sq ligegodt for poppet.

vh lars

** nogen siger,, intelligente mennesker keder sig aldrig.
**Fakte er nok det skyldtes at de ganske enkel er
**for doven til at kende til fenomenet "kedsomhed"--- ?

Fra : gitte

Dato : 08-11-06 15:44

En fødsel er altid spændende, held og lykke med hende ... jeg vil da gerne
vide hvordan det går, hvormange hvalpe, hvem de ligner og alt sådan noget,
når fødslen er vel overstået

gitte

Fra : C.H

Dato : 08-11-06 18:12

<Lass> skrev i en meddelelse

> 1000 Tak for dit svar Benny
>
> Det var lige det jeg manglede...
> ,,,,Har også fået hende tjekket. Hun er gravid. og det er
> sørme lige oppe over at det sker.

Tillykke med de lykkelige omstændigheder! - Også selvom de er kommet noget
uventet og utilsigtet.

> [...]
> (kan godt lide du skriver,,Mod forventning)
> Jeg forventer altså heller ingen store problemer i det her.

Lyder skønt, jeg håber, du vil skrive lidt om det, når alt er overstået

> [...]
> så lidt har jeg da prøvet...
> så længe de tager det roligt kan jeg jo også godt tage det roligt..

Ja, slap du bare helt af - oftest forløber fødslen som den skal. Jeg vil dog
råde dig til at finde en bog og læse om hundefødsler - der er et par
småting, man skal holde øje med som ikke er så oplagt hvis man ikke har
prøvet før - blandet andet kan en sædefødslen være livstruende og det går
meget stærkt. Jeg tror, det ville være rart for dig at være forberedt på de
små detaljer.

> [...]
> hundeejer.? (eller ikke burde have hund)
> hør lige engang. Det er jo ikke fordi jeg gør," ingenting
"...
Det tror jeg ikke, der var nogen, der antydede. For mit vedkommende var det
blot en konstatering, som jeg mener helt seriøst. Hvis ikke man har råd
(eller ikke er i stand til at "tage sig råd") til at gå til dyrlægen hvis
hunden viser symptomer, så bør man ikke have hunden. Eller nogen andre
kæledyr. Ja, det er dyrt og ja, noglegange betaler man da også en afsindig
pæn pris for meget lidt, men sådan er vilkårene nu engang.

Vi har altid haft sygeforsikring på vores hunde, og det kunne desværre
snildt betale sig med vores nu afdøde hund. (kig eventuelt på
www.dyrekassen.dk eller undersøg priser i det selskab du har din
hundeansvarsforsikring)
En hundeforsikring dækker dog ikke fødsler, så den havde du under alle
omstændigheder måttet punge ud for

> [...]
> Desuden bor jeg ved siden a nogle forældre der absolute ikke burde
> have børn..Men sådan er der jo så meget. ikk?

Det retfærdiggør på ingen måde det andet. Så sådan er det ikke så meget - vi
skal hver især være vores ansvar bevidst, og er der nogen, der ikke er det,
så giver det ikke carte blanche til alle os andre...

> [...]
> Og når jeg kommer med en syg hund og siger,
> "jeg kan ikke skaffe de 1000,-kr til det før i næste uge." kan jeg

Vi har aldrig haft problemer med kredit og afbetalingsordninger med vores
respektive dyrlæger... Måske du skulle finde en anden?

> Når lægen så bare sender mig hjem (med en syg hund) og siger,,
> "så må du komme igen i næste uge"
> Hvor fa'en er hans moral og følelser så blevet af.?

Jeg er hermed overbevist om, at du skal finde en anden. Det er ulovligt for
en dyrlæge at sende en syg hund hjem. Hvis du har oplevet det, bør dyrlægen
anmeldes.

> [...]
> for at lægen kunne sige,, Ja, hun er gravid.. og gå derfra og ud til
> kassen og betale 700,- for et svar der tog 30 secounder at finde ud

Det er vilkårene, når man har taget ansvaret for et dyr...

> Lad være med at spørge mig om min hund er det verd,, for det er den da
> helt sikkert.. men det er dyrelægen ikke, og han giver mig ikke en
> change for evt. alternativer ...Det er sq da for sindsygt.

Du har det alternativ at vælge en anden dyrlæge

> [...]
> deres hund fælder for meget..
> Nejtak,,,, det er sq ligegodt for poppet.

Hvis der er en diagnosticerbar og årsag og en mulighed for behandling så er
det uansvarligt ikke at få behandlet hunden. Det er ikke noget pop i det,
det handler om at tænke på hundens velfærd, og at tage ansvar for det liv,
man har valgt at have i sin varetægt.
Nej, vi har heller ikke en masse penge, men penge til dyrlægen har vi
ALTID.. Ellers må vi i banken.
Som sagt har vi forebygget situationen ved at have en sygeforsikring, så vi
kun skal betale selvrisikoen.

Travlt med at bruge dyrlæger? Hvis hunden har symptomer, så skal hunden til
dyrlæge... hvis ikke, skal den ikke... Det er de færreste, der går til
dyrlægen for sjov skyld. Hvis du ikke vil tage råd fra mennesker, der tager
ansvar for deres hunds helbred, så tror jeg du har henvendt dig helt galt
her.

CH

Fra : Leyna

Dato : 08-11-06 18:33

On Wed, 08 Nov 2006 15:37:21 +0100, Lass <> wrote:

> [...]
>"så må du komme igen i næste uge"
>Hvor fa'en er hans moral og følelser så blevet af.?

Det kan du da have ret i, og n ordentlig dyrlæge vil heller ikke
afvise et sygt dyr, men der findes da pengemennesker imellem dem osse.

Jeg tror nu, at grunden til at du fik nogle kritiske svar beroede på
en misforståelse. Det lød vist (i manges ører) som om du på ingen måde
havde råd til at få din hund undersøgt hos en dyrlæge. Og det er så
dér kritikken kommer ind, for har man ikke råd til at få sin hund
behandlet når den fejler noget, så skulle man ikke anskaffe en hund.
Jeg svømmer sørme heller ikke i penge, og en dyrlægeregning kan godt
betyde at den står på pasta og ketchup i nogle dage... eller mere. Og
jeg har da osse fået kredit hos dyrlægen, og er blevet tilbudt
afbetaling på favorable vilkår.

Held og lykke med fødslen. Der kommer forhåbentlig nogle billeder af
de små vapser?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-06 18:57

> Held og lykke med fødslen. Der kommer forhåbentlig nogle billeder af
> de små vapser?

Jeg har måske overset noget, men hvor er billederne af Vaks`s vapser ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 09-11-06 01:09

On Wed, 8 Nov 2006 18:56:56 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Jeg har måske overset noget, men hvor er billederne af Vaks`s vapser ?

Ups... Dem har jeg vist ikke fået oploadet. *flov*

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-11-06 09:26

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> Ups... Dem har jeg vist ikke fået oploadet. *flov*

Troede at man aldrig fik dem at se, men altså hvor er de dog bare
lækre.

Jeg er især vild med det billede, hvor de allesammen sidder helt oppe
på bagbenene for at nå maden. Jeg forstår godt dem der siger, at
lykken er en blød hundehvalp.

Fra : Leyna

Dato : 09-11-06 10:08

On Thu, 9 Nov 2006 09:25:33 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg er især vild med det billede, hvor de allesammen sidder helt oppe
>på bagbenene for at nå maden. Jeg forstår godt dem der siger, at

Jeg har ganske enkelt været for doven. Der skullke jo billedbehandles,
skrives HTML og det hele skulle gemmes på serveren.... Det tog under
en time. *flov*
Billederne var så osse behandlet, så de skulle bare lige skaleres. Det
var jo ikke så farligt, men jeg var bare ikke lige kommet i gang. Godt
at man får et spark engang imellem.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-11-06 10:15

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> [...]
> Det var jo ikke så farligt, men jeg var bare ikke lige kommet i
> gang. Godt at man får et spark engang imellem.

Kære Leyna.

Du har da så absolut ingen grund til at være flov. Nu er de her
jo, (og de er også lige så stille smuttet over i mit album). Du ved jo
nok at forventningens glæde altid er den største

Fra : Leyna

Dato : 09-11-06 01:49

)tjekmig.dk> wrote:

>Jeg har måske overset noget, men hvor er billederne af Vaks`s vapser ?

Og så er de her. :D
http://www.leyna.dk/vakshvalpe.htm
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : gitte

Dato : 09-11-06 08:30

> Og så er de her. :D
> http://www.leyna.dk/vakshvalpe.htm
> --
dejlige billeder ..
gitte

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 14:21

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en

> Og så er de her. :D
> http://www.leyna.dk/vakshvalpe.htm

Nårhh, hvor er de da bare dejlige !
Fandt i ud af om i skulle beholde en selv ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 09-11-06 21:54

Ja.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-11-06 22:08

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> Ja.

Det var altså et lidt kryptisk svar. Fortæl lidt mere please

Fra : Leyna

Dato : 09-11-06 23:15

On Thu, 9 Nov 2006 22:07:39 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Det var altså et lidt kryptisk svar. Fortæl lidt mere please

Ja, vi fandt ud af om vi skulle beholde en selv.

Og det skal vi.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 23:06

> Ja.

Ja, den var jeg vist selv ude om.

Og ???

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 09-11-06 23:15

On Thu, 9 Nov 2006 23:05:54 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Ja, den var jeg vist selv ude om.
>
>Og ???

hehe... Ku' ikke dy mig, så ja og ja!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 08-11-06 20:02

Jeg kan altså ikke dy mig.

Selvfølgelig skal man da ikke anskaffe sig et dyr, man ikke har råd til at
tage sig af.
Men der kan jo ske en hulens masse på meget kort tid. Her i huset er min
mand f.eks. langtidssygemeldt og jeg selv er blevet arbejdsløs, hvilket gør
et pænt stort indhug i kassebeholdningen og opsparing - og snart også
kassekreditten. Desuden er vi blevet opsagt i vores nuværende bolig - vi har
heldigvis fundet et nyt sted at bo, men alt i alt, koster det os cirka
5000,- mere om måneden i faste udgifter. Alt i alt ret ærgerligt!

Jeg er dog født optimist og vi skal nok få vendt skuden igen. Vi prioriterer
vores dyr over alt andet, hvilket vi kan tillade os, da vi kun er os selv.
Vi beholder da også en af Bertas hvalpe selv, på trods af at de 9000,- ville
lune godt i flyttebudgettet.

Det jeg mener er, at der vel kan være helt særlige og pludseligt indtrufne
omstændigheder der gør, at vi hver især kan stå i uheldige situationer, også
økonomisk.

Og så iøvrigt held og lykke til Lars og den vordende mor

- Winnie

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-06 19:03

<Lass> skrev i en meddelelse

> [...]
> så lidt har jeg da prøvet...
> så længe de tager det roligt kan jeg jo også godt tage det roligt..

Held og lykke med det hele. Det skal nok gå fint med fødslen.
Håber du viser nogen billeder herinde, når den tid kommer.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-11-06 11:04

<Lass> skrev i en meddelelse
> On Wed, 8 Nov 2006 11:09:57 +0100, "Benny Mortensen"
> <ingen@brugbar.dk> wrote:

Hej igen Lars

Tag du det bare helt roligt. Det skal hun nok selv finde ud af. Vi var ved
at overveje, om vores ene tæve, havde snydt os, og var blevet gravid, eller
hun bare var blevet lidt småfed...
Tre timer senere, havde hun 4 hvalpe ....

Ja vi har også prøvet, at være skrækkeligt bekymret for vores kat, for væk
det var hun, og vi vidste jo, at hun var bolletyk, og at det måtte være lige
op over.... Og nu havde hun været væk, i over en uge.... Pludselig stod hun
der, og var slemt utilfreds med, at det tog 6 - 8 sekunder, at lukke hende
ind... Hun drønede lige på hovedet ind i kassen, og det tror pokker,
killingerne stod i kø, for at komme ud ) 9 stk på rekordtid.

Hvis fødslen ellers går planmæssigt, så er det ikke noget, hunden, eller
katten for den sags skyld, regner for noget )...

10 timer efter fødslen, var tæven med i byen, efter brænde.... 18 timer
efter.... Til træning. Jo hun ville da bestemt ikke gå glip af noget.

Sådan er man, når bare man er en krudtugle.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-06 16:48

On Thu, 9 Nov 2006 11:03:58 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

> [...]
>efter.... Til træning. Jo hun ville da bestemt ikke gå glip af noget.
>
>Sådan er man, når bare man er en krudtugle.

Stor tak til alle og unskyld jeg ikke har givet lyd her i weekenden.
Men Har haft lidt travlt som i sikkert kan forstå..
Har læst alle jeres indlæg og de HAR hjupet mig.
Men jeg kan ikke lige reply alt.

Men , seføli,
Hun var gravid.. Og hun kom med 6 spræl levende hvalpe lørdag morgen.
Det tog hende kun 3 timer. Det må siges at være gået nemt skulle jeg
mene. Ingen komplikationer af nogen slags. masser af mælk i patterne.
Hun er ikke til at få ud af kassen og hun passer dem fint.
Alle ser sunde og raske ud. De spiser og drikker alle i stor still.
Det vil jeg da kalde velløkket..

Har ikke rigtigt noget Digitalt camera, så gode billeder har jeg ikke
noget af.
Men jeg har optaget det hele på webcam og ud fra det vil jeg prøve at
klippe nogle billeder ud senere i aften.. De kommer på min hjemmeside
og jeg Skal nok smide et link ind lidt senere når det er færdigt.

vh lass

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-11-06 16:54

Lass wrote:
> [...]
> at klippe nogle billeder ud senere i aften.. De kommer på min
> hjemmeside og jeg Skal nok smide et link ind lidt senere når det er

Ja tak, vil du ikke nok. Jeg glæder mig til at se dem, og rigtig
hjerteligt tillykke med de små nye. Det ser da ud til at I begge
klarede det fint - godt gået

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-06 16:58

<Lass> skrev i en meddelelse

> [...]
> klippe nogle billeder ud senere i aften.. De kommer på min hjemmeside
> og jeg Skal nok smide et link ind lidt senere når det er færdigt.

Dem har jeg ellers nok af..... Ja altså Kameraer... Ikke hundehvalpe )

Tillykke med faderskabet

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-06 18:01

On Mon, 13 Nov 2006 16:57:30 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

><Lass> skrev i en meddelelse

>ved
>eller

>væk
>lige
>hun
>hende

>Dem har jeg ellers nok af..... Ja altså Kameraer... Ikke hundehvalpe )
>
>Tillykke med faderskabet
>
>M.V.H....Benny..

Her er så lige et link til de få billeder jeg fik lavet.
De er noget støvet nogle af dem,, men de er der
Der er et par stykker af den gamle også.
Det er ham der er Far til Sine..

http://www.geocities.com/lassdk/hundene.html

Sætter nok flere billeder på efterhånden hvalpene bliver ældre.

lars

Fra : gitte

Dato : 14-11-06 20:05

hvor er de bare søde ... de ligner moderen meget.
tak for kigget.
gitte

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-06 23:49

<Lass> skrev i en meddelelse
> On Mon, 13 Nov 2006 16:57:30 +0100, "Benny Mortensen"
> <ingen@brugbar.dk> wrote:

Så kan du godt begynde at øve dig med gulvkluden .... Nuttede små
bæster...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-06 01:55

On Wed, 15 Nov 2006 23:49:16 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

><Lass> skrev i en meddelelse
>>

>Så kan du godt begynde at øve dig med gulvkluden .... Nuttede små
>bæster...
>
>M.V.H....Benny..

Nej den øvelse kommer jeg ikke uden om .
men jeg er nu også klar til 8-ugers-staffetten kan i tro.... <g>

____Well..

De lære vel lidt med tiden at gå med mor ud. mon ikke.?
Hvis jeg nu lokker dem lidt på vej (og går med) så får de vel smag for
at gå ud med deres besøgelser.?

Det kunne jeg da håbe på

vh lars

jeg var lige lidt nevøst men godt min side virkede.
jeg havde ellers overskedet de MByte jeg havde til rådighed da jeg
lagde de hunde billeder på.. så de lukkede min side for en kort tid..
Jeg fik det rettet men kunne ikke selv se om den var oppe igen.
Før nu !!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-11-06 03:29

<Lass> skrev i en meddelelse
> On Wed, 15 Nov 2006 23:49:16 +0100, "Benny Mortensen"
> <ingen@brugbar.dk> wrote:

Det er bare at drøne ud af sengen, springe ned til hvalpene, og smække døren
op på vid gab, smide en godbid ud, så spæner mor ud efter godbidden, og
hvalpene efter mor, for hvor patterne løber hen, der er hvalpene )..

M.V.H....Benny..

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 16-11-06 00:07

> [...]
> Det er ham der er Far til Sine..
>
> http://www.geocities.com/lassdk/hundene.html
>
> Sætter nok flere billeder på efterhånden hvalpene bliver ældre.

Hvor er de skønne og det ser ud til hun tager sig godt af dem.
Det er så skøn en tid der kommer nu - nyd den, det er alt for hurtigt
overstået.

Her har vi 5 hvalpe - 6½uge gamle. Der er fuld skrald på, og ikke mange
ledige øjeblikke.

www.visuell.dk/hvalpe

- Winnie

Fra : charlotte

Dato : 09-11-06 07:58

Hej

Held og lykke med fødslen

Jeg sad lige og læste at en ( kan ikke huske hvem) skrev at
sædefødsler kan være livsfarlige. Det er selvfølgelig rigtigt men
det kan en fødsel den rigtige vej sgu også.
Jeg har lige fået 3 hvalpe. 2 ved sædefødsel og 1 den "normale" vej.
Og da jeg snakkede med min trimmer / opdrætter så sagde hun at hos
hunde var sædefødsler ligeså normale, som den "normale" vej. Alle
hvalpe og moderen trives og har det fint.

Det er en god idé at tge hundens temperatur 1 uge før fødslen. Da du
jo ikke helt sikkert ved hvornår hun er blevet parret ville jeg
begynde at tage temperaturen NU. Måles to gange om dagen, når
temperaturen falder til under 37°C så er det på tide at blive
hjemme, da fødslen så kan forventes indenfor 24 timer. Hos mig gik
der 10 timer fra jeg målte temperatur under 37°C til den første
hvalp kom, men det er meget forskelligt fra hund til hund. Der er intet
unormalt i at tæven går fra foderet et døgns tid før hun skal føde
Sørg for at der er ro omkring din tæve og vigtigst NYD DET, du har
ikke hvalpene i lang tid
Hvis du vil læse noget så er der to bøger som er et must: Hvalpe på
vej, Birgitte Schjøtt og min hund skal have hvalpe, Ester Kofod

Hilsen Charlotte