HJÆLP....Vores Amstaff går til angreb....p~
Fra : Lise

Dato : 06-11-06 21:21

For 1 måned siden ville vi kalde os "De lykkelige ejer af den
dejligste og kærligste Amerikanske Bulldog på knap 1½ år gammel".

Af natur er vores hund lidt nervøst anlagt, som om han ikke rigtig
aner hvor stor og stærk han er.
Efter en slåskamp med naboens hund er de nu værste fjender.

I forbindelse med at vi går tur med vores hund og passerer naboens
hund, knækker filmen fuldstændig for vores hund.

2 gange har vi forsøgt at trække i snoren imens hundende hvæser af
hinanden. Dette resulterer i at vores hund begynder at angribe min
kæreste. Han blotter tænder, knurrer og skifter fuldstændig blik i
sine øjne. Han springer op bider fast i hans overarm og går også efter
ansigtet. Idag bed han sig fast i foden og ruskede løs.

Det er ret uhyggeligt de 2 gange det er sket (igår & idag) men det er
altså kun ud for naboens grund at vores hund skifter adfærd.

Men er det ikke 2 gange for meget??? Og skal han aflives??

Kan man ændre den adfærd hos en hund, for der er selvfølgelig INGEN
tvivl om at vi skal beholde ham - hvis dette fortsætter.

Håber på nogle gode råd herinde fra.

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-06 21:31

"Lise" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> Men er det ikke 2 gange for meget??? Og skal han aflives??

Ja, han skal aflives og det kan imo ikke gå hurtigt nok.

Er det ikke jer, der også har skrevet indlægget længere nede under
brugernavnet brugernavn ?

Anyway- den hund i har kan ikke rettes op og bør aflives, inden i eller
andre kommer slemt til skade.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Søren LH

Dato : 06-11-06 21:53

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke jer, der også har skrevet indlægget længere nede under
> brugernavnet brugernavn ?

Det vil jeg da håbe, for ellers synes jeg statistikken her i gruppen er ved
at være ret uhyggelig for den slags hunde. Men jeg synes nu ikke det lyder
som den samme hund.

Fra : pwh

Dato : 06-11-06 22:28

> Det vil jeg da håbe, for ellers synes jeg statistikken her i gruppen
> er ved at være ret uhyggelig for den slags hunde. Men jeg synes nu
> ikke det lyder som den samme hund.

I overskriften står der at det er en Amstaff, og i indlægget står der
en Amerikansk Bulldog som den i Brugernavns indlæg,
mystikken breder sig

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-06 22:32

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:7ON3h.95

> I overskriften står der at det er en Amstaff, og i indlægget står der
> en Amerikansk Bulldog som den i Brugernavns indlæg,
> mystikken breder sig

Ja, det studsede jeg også over...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 06-11-06 22:30

Buffy wrote:

> Ja, han skal aflives og det kan imo ikke gå hurtigt nok.

Jeg ville heller ikke kunne sove roligt om natten med den i huset,
får den fat i struben på en er det godnat.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 06-11-06 22:36

pwh skriblede bla:

> Jeg ville heller ikke kunne sove roligt om natten med den i huset,
> får den fat i struben på en er det godnat.

Lederskab lederskab og lederskab.
En RASK der kender sin plads i hierakiet angriber ikke sin ejer
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anette

Dato : 06-11-06 23:43

jopa wrote:

> Lederskab lederskab og lederskab.
> En RASK der kender sin plads i hierakiet angriber ikke sin ejer

Enig, men alligevel. Hunden var stresset helt op i det røde felt, da den
angreb første gang.
I det stressniveau hverken hører eller ser hunden noget som helst.

Når hunden så i forvejen er nervøs anlagt, let stressbar......tja....jeg
ville tage en snak med dyrlægen og nok indstille mig på aflivning, tror
jeg......

/ Anette

Fra : Søren LH

Dato : 06-11-06 21:52

> Men er det ikke 2 gange for meget??? Og skal han aflives??

Jo, det ville være mit valg, ham turde jeg ikke være sammen med mange timer
endnu. Jeg synes man har hørt for mange uhyggelige historier om folk der er
blevet angrebet af sin egen hund.

Mvh
Søren

Fra : Ralph

Dato : 06-11-06 22:03

> [...]
> sine øjne. Han springer op bider fast i hans overarm og går også efter
> ansigtet. Idag bed han sig fast i foden og ruskede løs.

Alternativet er aflivelse, derfor dette "hårde" råd, han skal ha´ nogen
tæsk, tag ham hårdt (og jeg mener hårdt) i nakken og hold ham HELT nede i
asfalten mens I begge siger hårdt NEJ. Når der så er ro på derhjemme igen,
øv nej/ja øvelser, så han lærer hvad NEJ betyder, godbidder (rigtig gode
GODbidder - pølse salami ost, hvad han nu bedst kan lide) tilbyd ham dem og
sig NEJ når han prøver at hapse bidden. Sig nej et par gange og JA til sidst
så får han den "dygtig hund".

Jeg har haft lidt det modsatte problem, en alt for kærlig Riesenschnauzer
der ville springe op, bide kærligt i hånden og give kys, i to år har vi
forsøgt med: "nej det må du ikke" "hold nu op" "jeg har kun været væk i 2
minutter" "ikke springe op" etc.etc. Men så så vi den nye hundeudsendelse i
TV og lærte nej/ja, det VIRKER.

Hunde er ikke så kloge som vi vil gøre dem, så simple kommandoer virker
meget bedre end forklaringer: "du må ikke bide far i ansigtet, det gør ondt"
virker IKKE.
"NEJ" virker!

--
Ralph

Fra : Anette

Dato : 06-11-06 22:17

Ralph wrote:

> Men
> så så vi den nye hundeudsendelse i TV og lærte nej/ja, det VIRKER.

meget apropos så er programmet " Det er mig eller hunden" i morgen om en
Bullmastif/Rottweiler blanding, Buffas som slet ikke er til at styre når han
går tur- og heller ikke hjemme.
Der bruges ja/nej øvelsen en del og en del andre gode råd fra Irene Jarnved.
Måske var det værd at se den på TV2 kl 20. se evt hund.tv2.dk

Var det min hund der angreb mig, ville jeg nok lige vende den med dyrlægen
og en dygtig adfærdsbehandler. Spørge om det var noget der kan rettes op.
Kan det det og er han ellers en god hund, ville det hedde superintensiv
træning hver eneste dag, indtil hunden har lært hvor den hører til i
hierakiet.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Anette

Dato : 06-11-06 22:31

Glemte lige at skrive: at når angrebet kommer når hunden er stresset op i
for vejen, så ville jeg vende den med dyrlæge og adfærdsbehandler.

Var angrebet kommet 100% uprovokeret, ville jeg nok kun drøfte det med
dyrlægen.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-06 22:40

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse news:454fa662$0$14037

> Var det min hund der angreb mig, ville jeg nok lige vende den med dyrlægen
> og en dygtig adfærdsbehandler. Spørge om det var noget der kan rettes op.

Det vil du også til trods for, at det måske ikke er dig, den angriber næste
gang, som måske allerede kan være inden, du når at få fat i enten dyrlæge
eller adfærdsbehandler ?

> Kan det det og er han ellers en god hund, ville det hedde superintensiv
> træning hver eneste dag, indtil hunden har lært hvor den hører til i
> hierakiet.

Når hunden en gang har været på det plan, mener jeg, at der er store chancer
for, at den måske helt umotiveret falder tilbage til den adfærd, selvom den
måske virker til, at den er blevet rettet lidt op. Jeg turde i hvert fald
ikke leve med risikoen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Kim H.

Dato : 06-11-06 22:56

> [...]
>
> Alternativet er aflivelse, derfor dette "hårde" råd, han skal ha´ nogen
> tæsk, tag ham hårdt (og jeg mener hårdt) i nakken og hold ham HELT nede i

Vælger i at prøve denne metode, med at vælte hunden og holde ham nede mens i
siger NEJ, så skal i sørge for at holde ham nede så længe, at han forstår
budskabet, og er faldet rimelig til ro inden i slipper ham igen, dette kan
godt tage lidt tid, så i skal være sikker på at i har styrken til at holde
ham, for ellers ender i måske nederst, og så bliver det ikke kønt.

Man skal vide hvad man gør, ellers vil det være for farligt på en hund, der
allerede har vist den er villig til at angribe ejeren.

Kim

Fra : Kim H.

Dato : 06-11-06 22:42

> [...]
> altså kun ud for naboens grund at vores hund skifter adfærd.
>
> Men er det ikke 2 gange for meget??? Og skal han aflives??

En hund der er så mentalt ustabil, at den vælger at angribe sig ejer, vil
jeg få aflivet.
En ting er, at man kan ha' en hund der ikke bryder sig om fremmede hunde og
mennesker, det kan man arbejde med, og man har mulighed for at ta' sine
forholdsregler med hensyn til fremmede, men hvis hunden angriber ejeren, så
er det efter min mening aflivning, for det forhindre ejeren i at arbejder
med hunden, når den vender sig mod ham.

> Kan man ændre den adfærd hos en hund, for der er selvfølgelig INGEN
> tvivl om at vi skal beholde ham - hvis dette fortsætter.

Måske du formulere dig forkert i overstående, for jeg ville _IKKE_ beholde
en sådan hund. En hund der går sådan amok, at den bider dens ejer, når den
bliver ophidset, er efter min mening ikke noget at samle på, og som ejer
skal i tænke på, at indtil nu, har din kæreste været "heldig", men næste
gang får den måske fat i f.eks. ansigtet eller fingerne på ham.

> Håber på nogle gode råd herinde fra.
Sikkert ikke lige det råd du havde håbet på, men efter hvad du beskriver, må
det være mit råd.

Kim

Fra : Anita Andersen

Dato : 06-11-06 23:51

Er i klar over hvad i har givet jer i kast med ????

En hund der angriber mennesker, bør og skal aflives, det er bare min mening.

Det kan da godt være at det er ud for naboen den angriber nu ? men hvad så
i morgen, når i skal trække den væk fra noget andet ? Angriber den så igen
??

Nej der er vist kun en vej med den. En tur i hundehimlen, godbyrut.

Mvh
Anita

Fra : jopa

Dato : 07-11-06 00:06

Anita Andersen skriblede bla:

> En hund der angriber mennesker, bør og skal aflives, det er bare min
> mening.

Uenig

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Anita Andersen

Dato : 07-11-06 01:02

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> Anita Andersen skriblede bla:

> Uenig

Hvad så den dag den angriber og skambider en ?
Jeg ved at der findes folk med hunde tække som kan gøre noget positiv for
sådan en hund, men nu er verden altså sådan at 99,9% af hunde ejer ikke
ville magte en sådan opgave for hvis det var tilfældet her, så var det nok
aldrig kommet så langt, så derfor er min mening afliv den, og anskaf så ikke
hund igen, da ejeren tilsyneladne ikke magter eller har forstand på at have
hund.

Mvh
Søren.... (bemærk underskriften

Fra : jopa

Dato : 07-11-06 01:16

Anita Andersen skriblede bla:
>så derfor er min mening afliv
> den, og anskaf så ikke hund igen, da ejeren tilsyneladne ikke magter
> eller har forstand på at have hund.

Jeg er enig i at enten er hunden syg, eller ejeren ikke har formået at have
lederskabet i orden.
En RASK hund angriber ikke sin leder.

Men at sige at alle hunde der angriber mennesker skal aflives er vel sat på
spidsen.
Min angriber hvis jeg giver den ordre til det eller for at forsvare hjem
eller familie.
Det er jo delvist indbygget og "fremmet" af undertegnede.

Men som sagt enig i at hunden bør aflives hvis den ikke kan kontroleres af
ejeren.

Har man en ekstra "skarp" hund har man påtaget sig en opgave, og er man ikke
den voksen er det nok guldfisk man burde have i stedet.
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tyfon

Dato : 10-11-06 13:13

"Anita Andersen" <great-dane@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen ??
>
> Nej der er vist kun en vej med den. En tur i hundehimlen, godbyrut.

Med en hund af sådan en race ville jeg første gang "rive den rundt" asso
ned på jorden og nej til den er afslappet.
Anden gang ja der ville jeg nok kraftigt overveje at trække den direkte ud
bag ved og hilse på et par hagl patroner

En hund der angriber sin ejer på et sådan grundlag fejler noget og når
det så er den race ja så ville jeg ikke tage nogen som helst chancer.

Erik

Fra : Helle Jensen

Dato : 07-11-06 07:10

Re: HJÆLP....Vores Amstaff går til angreb....på os!?

> For 1 måned siden ville vi kalde os "De lykkelige ejer af den
> dejligste og kærligste Amerikanske Bulldog på knap 1½ år gammel".

Hej Lise

Jeg er forvirret. Er det en amstaff eller en amerikansk bulldog i har ???

Helle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-11-06 10:09

> [...]
> aner hvor stor og stærk han er.
> Efter en slåskamp med naboens hund er de nu værste fjender.

For at give mit bidrag.... Jopa har allerede sagt det.

Lederskab.... LederSkab....LEDERSKAB...

I skal gå ind og overtage føringen... Som det er nu, lyder det til, at det
er hunden, og hunden ser det som sin opgave, at udkæmpe de kampe, der skal
kæmpes.... Hunden er lige nu, smækforvirret, for han ved ikke, hvem der
egentligt er fjenden.... mit gæt er, at i prøvede på at fjerne jeres egen
hund, fra naboens.... Dermed tog i ( ubevist ) Naboens hunds side.... Jeres
hund, har altså ikke den opbakning, som den forventer fra sin egen flok....
Kan du nu se vigtigheden af, at den ved... Du er lederen... Du bestemmer, om
der skal fightes, eller negligeres. Så du skal til den elementære
øvelse.... Jeg går først ud af døren.... Du går bag mig.... Du adlyder mig,
og ikke omvendt...

M.V.H....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-11-06 10:20

Buffy ( snabel a ) wrote:

> [...]
> brugernavnet brugernavn ?
>
> Anyway- den hund i har kan ikke rettes op og bør aflives, inden i eller

Enig.
Og overvej ikke børn så længe I har den hund.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : makkerlone

Dato : 07-11-06 11:08

Lise skrev: (starter af indlæget)

Er det dig, der havde en profil før, der hed "Winther"?

Hilsen Lone Sommer

Fra : Winther

Dato : 07-11-06 15:08

"makkerlone" <panik@makker.dk> skrev i en meddelelse

Lise skrev: (starter af indlæget)

Er det dig, der havde en profil før, der hed "Winther"?

Nej, har godt nok lagt mærke til at hun/han bruger den samme fake
E-mailadresse som mig

Men, jeg kan altså godt finde ud af hvilken hund jeg har, og det er schæfer

Jeg er lige ved at tro at indlægget er fra en troll...

Der har været en lignende fra en troll, hvor vedkommende ikke kunne finde ud
af om det var en tæve eller hanhund han/hun havde..

Fra : jopa

Dato : 07-11-06 15:20

Winther skriblede bla:

> Jeg er lige ved at tro at indlægget er fra en troll...
>
> Der har været en lignende fra en troll, hvor vedkommende ikke kunne
> finde ud af om det var en tæve eller hanhund han/hun havde..

Det er faktisk en af årsagerne til at jeg "forsøger" at holde lidt igen
med mine indlæg.
Syntes morskaben forsvinder fra gruppen når diverse idioter forsøger at
skabe forvirring.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-11-06 19:35

> Det er faktisk en af årsagerne til at jeg "forsøger" at holde
> lidt igen med mine indlæg.
> Syntes morskaben forsvinder fra gruppen når diverse idioter forsøger
> at skabe forvirring.

Hmm.. i har sgu desværrer nok fat i noget der.
Det var jo også besynderligt at "Brugernavn" ikke postede
mere end et indlæg og at "Lise" heller ikke har fulgt op på sagen.

Det vil self komme til at gå ud over nytilkommende, men i fremtiden
skal vi måske værer mere tilbageholdene med at svarer hvis det
ikke er folk vi kende i forvejen.

OT
For mit eget vedkommende er problemet jo løst om en mnd,
når jeg begynder på BARF, så ryger alle i der mishandler
deres hunde med tørfoder i mit Killfilter

/Jens (snart Jens den hellige)

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 07-11-06 20:04

"pwh"skrev

> [...]
>
> Det vil self komme til at gå ud over nytilkommende, men i fremtiden
> skal vi måske værer mere tilbageholdene med at svarer hvis det

Jeg har også tænkt på at det er lidt mærkeligt og skal da ikke afvise, at
der er tale om en troll.

Men, jeg syntes nu alligevel, at tvivlen skal komme de nye til gode. Ellers
ender gruppen som så mange andre: indspist og for de få, der har lyst at
skrive indlæg/kommentarer dagligt, og "kender" hinanden. Det er lidt for
analt efter min smag
Personligt sætter jeg pris på lidt "nyt blod" ind i mellem. Og hvad skal
flertallet egentlig med en gruppe af folk der ved alt i forvejen?

Winnie - der syntes gruppen er indspist nok

Fra : pwh

Dato : 08-11-06 10:59

> [...]
> Ellers ender gruppen som så mange andre: indspist og for de få, der
> har lyst at skrive indlæg/kommentarer dagligt, og "kender" hinanden.

Jeg udtrykte mig nok forkert.
Jeg mener at man self skal svarer på indlæg selvom at det er fra en ukendt,
men hvis vedkommende, som i denne tråd, så ikke selv følger op på svaret.
Så bør man måske værer lidt tilbageholdene med at kører videre i debatten.

> Personligt sætter jeg pris på lidt "nyt blod" ind i mellem. Og hvad
> skal flertallet egentlig med en gruppe af folk der ved alt i forvejen?

Jeg mener da også at jeg altid ønsker nytilkommende velkommen,
nyt blod er bestem af det gode synes jeg også.

> Winnie - der syntes gruppen er indspist nok

Hvordan indspist, vi er et par stykker der skriver meget,
men vi er da ikke evig og altid enig om alt.

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 08-11-06 19:38

"pwh" skrev

> [...]
> Så bør man måske værer lidt tilbageholdene med at kører videre i debatten.

Ja, det ville jeg nok selv gøre.

> Jeg mener da også at jeg altid ønsker nytilkommende velkommen,
> nyt blod er bestem af det gode synes jeg også.

Jamen, så er vi jo enige. Og jo, du er generelt ganske rar

> Hvordan indspist, vi er et par stykker der skriver meget,
> men vi er da ikke evig og altid enig om alt.

Jeg tænker måske mere på al den interne snak der kører - jokes, hints osv,
som jeg da også selv deltager i en gang i mellem.
Og så tænker jeg på, at hvis nogle bestemte i gruppen skriver, så er der
altid nogle bestemte der svarer, uanset hvad det handler om.
Det kan man vænne sig til, men er man ny, kan det være svært at forstå.

Det jeg reagerede på var udsagnet om, at "vi" skulle passe lidt på, som du
skrev.
Når/hvis en usenet-gruppe - eller dele af den - betragter sig som et "vi" og
forsvarer sig mod fremmede/angreb udefra, så mener jeg det er indspist.
Enten har du, som du skriver, formuleret dig uklart, eller også ser jeg bare
bussemænd.
Anyway - det viser sig jo at du og jeg er enige after all

Winnie - der dybt rystet over at være indspist med Jens

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 08-11-06 19:45

Winnie Schildknecht skrev:
<klip>

> Winnie - der dybt rystet over at være indspist med Jens

Det hedder ind-barfet

Venlig hilsen Dikte

Fra : pwh

Dato : 08-11-06 21:05

> Det hedder ind-barfet

*LOL*

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 08-11-06 22:18

"Benedikte Brisson skrev

> Det hedder ind-barfet

Barf hva' for nå'et!?

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 08-11-06 21:05

> Jamen, så er vi jo enige. Og jo, du er generelt ganske rar

Sige det ikke alt for højt

> [...]
> der altid nogle bestemte der svarer, uanset hvad det handler om.
> Det kan man vænne sig til, men er man ny, kan det være svært at

Ok, det har du ret i, det kan måske også virke lidt skræmmende på nye.
Men så er vi altså indspiste på den fede måde

> [...]
> også ser jeg bare bussemænd.
> Anyway - det viser sig jo at du og jeg er enige after all

Jeg er måske en smule paranoid efter det angreb vi for nylig
var udsat for af Bo's "kammersjukker" fra Muddergruppen.
Men det skal self ikke gå ud over uskyldige mennesker,
ryger man i en Troll's fælde er det jo heller ikke verdens undergang,
i virkligheden er det jo Trollen der er til grin

Fra : C.H

Dato : 08-11-06 21:40

> [...]
> ryger man i en Troll's fælde er det jo heller ikke verdens undergang,
> i virkligheden er det jo Trollen der er til grin

Nå I to indspiste barfere.... Eller i det mindste Barfer-to-be for en af
jers vedkommende...
Jeg er jo rimelig ny er og har faktisk kun oplevet gruppens familiariet som
positiv. Her er hyggeligt at være, og jeg har da absolut følt mig helt og
aldelels velkommen fra første øjeblik...

Så keep up the good work...

CH

Fra : pwh

Dato : 08-11-06 21:46

> Nå I to indspiste barfere.... Eller i det mindste Barfer-to-be for en
> af jers vedkommende...

Hvad mener du med det, mine hundes pels er allerede blevet meget
blankere og deres afføring lugter som rosenvand efter jeg belsuttede
at jeg ville begynde på Barf

> Jeg er jo rimelig ny er og har faktisk kun oplevet gruppens
> familiariet som positiv. Her er hyggeligt at være, og jeg har da
> absolut følt mig helt og aldelels velkommen fra første øjeblik...

Der er da også meget langt imellem at nye bliver bedt om at pakke sig,
det er som regel kun hvis de skal fører sig frem på en uheldig måde,
og ødelægge den gode og venlige tone der hersker i gruppen.

> Så keep up the good work...

I lige måde

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 08-11-06 22:29

"C.H" skrev

> Nå I to indspiste barfere.... Eller i det mindste Barfer-to-be for en af
> jers vedkommende...

Vil så absolut ikke have skyld for at være barf'er Til gengæld får Berta
lov til at spise hvalpenes afføring. Og det på trods af, at det vender sig i
mig! Sig så ikke, at jeg ikke ofrer mig for min hund

> Jeg er jo rimelig ny er og har faktisk kun oplevet gruppens familiariet
> som positiv. Her er hyggeligt at være, og jeg har da absolut følt mig helt
> og aldelels velkommen fra første øjeblik...

Skønt

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 08-11-06 22:40

> Vil så absolut ikke have skyld for at være barf'er Til gengæld
> får Berta lov til at spise hvalpenes afføring. Og det på trods af, at
> det vender sig i mig! Sig så ikke, at jeg ikke ofrer mig for min hund

Det skulle ifølge min Barfbibel også værer rigtigt sundt for hunde
at æde andre dyrs afføring, ydrk.

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 08-11-06 22:47

"pwh" skrev

> Det skulle ifølge min Barfbibel også værer rigtigt sundt for hunde
> at æde andre dyrs afføring, ydrk.

Den er god! Så tror jeg sgu jeg lader hende ordne kattebakken også

- Winnie, der skal bruge de penge hun efterfølgende sparer på hundemad, på
et par nice vinterstøvler og en hårbørste til garnet

Fra : C.H

Dato : 08-11-06 22:45

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Berta lov til at spise hvalpenes afføring. Og det på trods af, at det
> vender sig i mig! Sig så ikke, at jeg ikke ofrer mig for min hund

WOW - så barfer vi også lidt her i huset... Cassius gumler alt den afføring
han overhovedet kan komme afsted med. han er ikke så kræsen, han napper sin
egen, rådyrenes, harenes de andre hundes, kattenes, fuglenes - og så det
løse... prøv at gætte hvor lækker-frisk hans ånde er!!!!

Jepper!!

CH

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 08-11-06 23:00

"C.H" skrev

> [...]
> napper sin egen, rådyrenes, harenes de andre hundes, kattenes, fuglenes -
> og så det løse... prøv at gætte hvor lækker-frisk hans ånde er!!!!

Lækkert nok! Det aftager heldigvis når han bliver ældre
Den absolutte fordel er, at når du har trådt i en l..., stikker du bare
vovsen skoen og får den fin og ren tilbage

- Winnie, der kommer i tanke om at bl.a. parvovirus smitter via afføringen,
så der er faktisk grund til at passe lidt på!

Fra : C.H

Dato : 09-11-06 11:15

> "C.H" skrev

> Lækkert nok! Det aftager heldigvis når han bliver ældre
> Den absolutte fordel er, at når du har trådt i en l..., stikker du bare
> vovsen skoen og får den fin og ren tilbage

Guuud, det var da en pragtfuld ide...
Hvis han så også lige tog og vaskede sine egne poter når han har jokket i en
af sine egne hømmer, så vil det da være pragtfuldt!!
Håber gevaldigt, det aftager, for det er godt nok en klam affære at nusse
kæle med sådan en stinkende mule

> - Winnie, der kommer i tanke om at bl.a. parvovirus smitter via
> afføringen, så der er faktisk grund til at passe lidt på!
Jeg håber, at han dugfriske vaccination holder - jeg holder under alle
omstændigheder godt øje med ham, den lille grissebasse..

CH

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 08-11-06 22:25

"pwh" skrev

> Sige det ikke alt for højt

JENS ER GENERELT GANSKE RAR

> [...]
> ryger man i en Troll's fælde er det jo heller ikke verdens undergang,
> i virkligheden er det jo Trollen der er til grin

Præcis - og nogle gange er dem der tror alle er troll's lige så sjove

- Winnie, der stadig er en smule rystet

Fra : pwh

Dato : 08-11-06 22:41

> JENS ER GENERELT GANSKE RAR

Der er ingen der tror dig alligevel

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 08-11-06 22:53

"pwh" skrev

> Der er ingen der tror dig alligevel

Sådan en lille detalje lader jeg mig normalt ikke slå ud af, og så indspiste
som vi to er, er det helt ligegyldigt hvad de andre syn's

- Winnie

- Winnie

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-11-06 09:09

pwh wrote:

> Hmm.. i har sgu desværrer nok fat i noget der.
> Det var jo også besynderligt at "Brugernavn" ikke postede
> mere end et indlæg og at "Lise" heller ikke har fulgt op på sagen.

Jeg havde en kikset opsat klient med "Brugernavn".
Har haft en del at se til, men har netop fulgt op på mit oprindelige
indlæg. Ikke noget trolleri i det.

/Robert

Fra : BettinaP

Dato : 08-11-06 11:54

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message

> Jeg havde en kikset opsat klient med "Brugernavn".
> Har haft en del at se til, men har netop fulgt op på mit oprindelige
> indlæg. Ikke noget trolleri i det.
>
> /Robert

ok, så denne amstaff er ikke den ambull vi snakkede om for en uges tid
siden?

bettinap

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-11-06 12:22

BettinaP wrote:

> ok, så denne amstaff er ikke den ambull vi snakkede om for en uges tid
> siden?

Nej, jeg kender hverken Lise eller hendes hund

Fra : Kiplers.dk

Dato : 07-11-06 17:58

Først skal I gøre op med jer selv om I stoler på jeres hund.
Og om der er noget at bygge på.

Uanset om det er en amstaff eller en ambull er det en stor hund som kan
gøre alvorlig skade.

Det er når I går forbi naboens have det sker, kunne I mens I træner
undlade at gå netop den vej?

Jeg vil nemlig mene det sker pga overdrevet angst og stress at han
bider jer. Og det skal tages meget alvorligt!

I kan køre ham ind på klikker, og lære ham at det er rart at gå
sammen med jer og holde kontakten med jer. Og dermed ignorere alt
andet.

Når I så kan gå andre veje end forbi naboens, så begynder I
langsomt at nærme jer der hvor han stresser. Men ikke mere end at han
stadig er til at få kontakt med.

Det tager tid, og det kræver at I føler I kan og vil.

Jeg ønsker jer held og lykke.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 07-11-06 18:25

> [...]
>
> Man skal vide hvad man gør, ellers vil det være for farligt på en hund, der
> allerede har vist den er villig til at angribe ejeren.

Helt rigtigt man skal kun tage en kamp man er sikker på at kunne
vinde.

Og jeg synes faktisk at hvis man vil gå vejen med en
adfærskonsulent/træner etc, så skal det være en med erfarringer med
problemhunde af netop denne race.

LN

Fra : Jesper HVL

Dato : 08-11-06 14:23

Hvis I vælger at beholde doggy, så:

Mundkurv !!!

Både for jeres, og uskyldige forbipasserendes skyld.

/j.