Ny hund fra internat - del 2
Fra : JSM

Dato : 05-11-06 23:54

For en måned siden spurgte jeg om gode råd vedrørende en tervueren og det
internat hvor jeg skulle hen og se på den.
Inden vi drog afsted for at se på den hund, var vi dog lige en tur forbi
Dansk Dyreværns Aalborg afdeling for at se på et 2½ år gl. flatcoated
retriever/bordercollie-kryds ved navn Fatalis, som var havnet på internatet
p.g.a. allergi hos den famillie der ejede ham.. Og nøøj han var sød. (et
billede ham kan ses her :
http://www.danskdyrevaern.dk/default.asp?id=2&mnu=2 hvis man scroller lidt
ned på siden). Kemien var fra starten rigtig god imellem os. I temperament
og opførsel virkede han helt rigtig og det var tydeligt at han var godt
præget på mennesker og havde fået nogen træning. I følge internatets
oplysninger var han vant til børn, glad for at køre i bil og kunne være
alene hjemme. Og vi så ikke noget der modsagde dette. På vej hjem snakkede
vi om, hvorvidt vi ikke bare skulle indstille søgningen her og vælge ham.
Men nu var han jo den første hund vi var ude at se på og man skal jo ikke
bare vælge den første, den bedste. Så vi tog til Frederikshavn for at se på
den her tervueren. Men der blev ingen pølse af det skind. Vi gik en tur med
den og det stod lynhurtigt klart, at det bare ikke var vores hund. Det er
svært at sige konkret hvad der var galt. Der var bare et eller andet ved
dens opførsel og væsen der sagde os, at det her er ikke vores hund. Mens vi
var der, så vi også et par andre hunde de havde, men heller ikke nogen af
dem var noget for os.
På vej i bilen sad vi så og snakkede om de hunde vi havde set. Og pludselig
siger vores 5-årige datter "Jeg ku' nu rigtig godt lide ham vi gik tur med -
han var sød". Vi troede selvfølgelig at hun mente den hund vi lige havde
været ude at bese og blev noget forbavsede. For under gåturen havde hun i
den grad tilkendegivet, at hun ikke brød sig om hunden. "Kunne du virkelig
godt lide Pelle (Tervueren) ?" spurgte jeg. "Neeej. Ik' den. Fata - ham vi
gik med i går". Og så var det stort set besluttet. Jeg var lige ude at se
ham en ekstra gang. Og han var stadig en rigtig dejlig hund. Så vi slog til
og fik Fata med hjem. Og vi har ikke fortrudt et sekund. Han har, som ventet
og håbet, vist sig at være en kanondejlig hund. Jeg har stor medfølelse med
den famillie som har måtte skille sig af med ham. Det er virkelig en dejlig
hund, de har måttet sige farvel til. Han er livlig og legesyg ude.Og stille
og rolig indendøre. Han er tålmodig og god med børnene. Han kan være med i
bilen og han kan være alene hjemme. Alle der har mødt ham fortæller os, at
"hvor har I dog bare været heldige". Selvfølgelig er der nogle småting der
skal forbedres og som både vi hunden skal vænne os til. F.eks. er han
altædende. Rå gulerod, rå kartofler, hårdkogte æg og nedfaldsæbler. Det hele
ryger lige ned i løgnhalsen. Han er, sammenlignet med vores gamle hund, et
rigtigt nussehoved. Han gider at sidde i laaaang tid og blive kløet på
ryggen eller bag øret. Og så flytter han sig ikke for ret meget uden at få
besked på det. Vores gamle hund.nærmest fløj op og til side bare man tænkte
på at plante en fod i nærheden hvor han lå. Fata - han bli'r bare liggende
til man beder ham flytte sig. Han trækker en smule i snoren når vi tur. Men
det er allerede blevet meget bedre på den måned vi nu har haft ham. 14 dage
til så har jeg fået ham vænnet helt af med det. Og når han går uden snor
skal jeg nogen gange kalde på ham hele 2 gange inden han kommer hen og
sætter sig ved siden af mig. Til gengæld har jeg på intet tidspunkt behøvet
at hæve stemmen når jeg kalder på ham. At man her i huset skal standse lige
inden for døren og vente med at gå videre til man har fået tørret poter
lærte han på 3 dage.Og jeg kunne blive ved med at nævne tonsvis af områder
og ting hvor han bare har vist at have den helt rigtige opførsel eller evne
til at lære den lynhurtigt. Men det kan vel hurtigst opsummeres i, at han
bare virker som hund der har været en del af vores famillie altid. Så ønsk
mig tillykke. Den første hund var virkelig også den bedste og jeg er igen
ejer af verdens dejligste hund.
mvh
Jesper

Fra : pwh

Dato : 06-11-06 06:13

> Og nøøj han var sød. (et billede ham kan ses her :
> http://www.danskdyrevaern.dk/default.asp?id=2&mnu=2 hvis man scroller
> lidt ned på siden). Kemien var fra starten rigtig god imellem os.

Tilykke med ham, det er også en rigtig god blanding.
Jeg passede en Lab/Border her i sommers, og han var også utroligt hurtigt
til at lærer mine regler her i huset.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-11-06 08:00

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> retriever/bordercollie-kryds ved navn Fatalis, som var havnet på
> internatet p.g.a. allergi hos den famillie der ejede ham.. Og nøøj han var
-------

Stort tillykke herfra!

Al held og lykke med ham fremover, det lyder til at være et godt valg i
gjorde der.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : makkerlone

Dato : 06-11-06 09:15

Hvor er det dejligt at høre, hvordan tervuren-historien endte.
Til lykke med den nye dejlige hund. Det lyder til, at han allerede er
blevet 1 med familien.

K.h. Lone

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-06 09:19

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse news:454e6b6d$0

> Så ønsk mig tillykke. Den første hund var virkelig også den bedste og jeg
> er igen ejer af verdens dejligste hund.

Stort tillykke med vovsen. Han ser rigtig skøn ud.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 06-11-06 09:42

JSM skriblede bla:
>Så ønsk mig tillykke. Den første hund
> var virkelig også den bedste og jeg er igen ejer af verdens dejligste
> hund.

Tillykke herfra.

Pudsigt at man på samme internat kan finde en hund der er hentet hjem fra
Rumænien.
Tænk sig at tro man kan frelse hele verden og så aflevere en Rumænsk hund på
et dansk internat.
Jeg græmmes

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-06 11:41

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse news:454ef53f$0$12662

> Tænk sig at tro man kan frelse hele verden og så aflevere en Rumænsk hund
> på et dansk internat.
> Jeg græmmes

Ja og når man så også tænker på, at der her i DK efterlades 2-4 hunde om
ugen, på gaden og det er bare her i Hobro politikreds.
Vores Coco er jo sådan en hund og jeg har spekuleret meget, i et stykke tid
over, om han ikke kunne være bror til Lady, der også er på Dyreværnets side.
Lige et billede af Coco til sammenligning:

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/919151407.jpg

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 06-11-06 18:22

jopa wrote:
> [...]
> fra Rumænien.
> Tænk sig at tro man kan frelse hele verden og så aflevere en Rumænsk

Ja det er totalt latterligt.
De burde lægge en kæmpe afgift på de importhunde,
det kunne måske tage lysten fra dem der henter dem

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-11-06 11:31

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> writes:

> http://www.danskdyrevaern.dk/default.asp?id=2&mnu=2 hvis man scroller lidt
> ned på siden).

Faktisk så så jeg helt tilfældigt på den side i går, og jeg blev også
ganske forelsket. Fatalis ser rigtig dejlig ud, men længere nede på
siden kommer Pumba! Se, det ser ud til at være en rigtig skøn hund.
Godt at han har fået et nyt hjem, ellers ville vi få en lille
diskution her i huset.

Men vi må jo ikke have mere end en hund her, men om 146 dage flytter
vi og så er der ingen grænser. Altså lige bortset fra dem min mand
sætter. :)

Tillykke med ham.

Mvh Trine og Siri der bliver 2 1/2 i dag

--
Så har vi udvidet butikken og fyldt den med julevarer og kurve
Vi er også klar med afdækningsgran, juletræer og dekorationsmateriale

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-06 12:16

JSM <sevelsted@spamnejtakpc.dk> wrote:

> [...]
> ham vi gik tur med - han var sød". Vi troede selvfølgelig at hun
> mente den hund vi lige havde været ude at bese og blev noget

Rigtig hjerteligt tillykke med en skøn hund. Alene billedet afslører
hvor dejlig han er.

Jeres lille datter har sikkert den intuition som mange børn har m.h.t.
dyr. De kan noget vi andre ikke kan. Man siger jo også: "Af børn og
fulde folk skal man høre sandheden".

Der er mange pragtfulde hunde på siden, og det må være meget svært at
vælge, de sidder jo allesammen og venter på, at nogle gode mennesker
skal vælge lige netop dem, men I valgte rigtigt og det er bare dejligt
at høre.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats