Billeder fra strandtur.
Fra : pwh

Dato : 04-11-06 13:00

Som nogen af jeg brokkede jer lidt over fik jeg ikke
taget nogen billeder da vi var på stranden sidste lørdag.
Det har jeg så rådet bod på idag, og de nød turen næsten
mere end sidste gang, nu var de jo hjemmevante

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1133

/Jens (med 2 våde og trætte hunde)

Fra : Soliema

Dato : 04-11-06 13:20

"pwh" skrev i en meddelelse
> [...]
> Det har jeg så rådet bod på idag, og de nød turen næsten
> mere end sidste gang, nu var de jo hjemmevante

Hej Jens
Nøj der er nogen som var glade, det nøde de helt sikkert, det kan man se
Mvh
Anne Mette

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 13:58

> Hej Jens
> Nøj der er nogen som var glade, det nøde de helt sikkert, det kan man
> se Mvh
> Anne Mette

De nød det i fulde drag, og det gjorde jeg såmænd også,
dejligt med en spadserertur ved vandet sådan en lørdag morgen

/Jens

Fra : Anette

Dato : 04-11-06 13:23

pwh wrote:

> Det har jeg så rådet bod på idag, og de nød turen næsten
> mere end sidste gang, nu var de jo hjemmevante

Hej Jens

Tak for billederne - og hvor er de lækre dine vovdyr.
De er ud til at nyde vand, luft og strand i store mundfulde Herligt

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 13:59

> [...]
>
> Tak for billederne - og hvor er de lækre dine vovdyr.
> De er ud til at nyde vand, luft og strand i store mundfulde Herligt

Det er mig der takker for de rosende ord

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-11-06 13:23

pwh skriblede bla:
> [...]
> Det har jeg så rådet bod på idag, og de nød turen næsten
> mere end sidste gang, nu var de jo hjemmevante

Rigtig gode billeder specielt det sidste og der hvor de svømmer mod
horisonten.
Det var godt jeg fik dig lokket til strandture.

Nu er Tyskerne ved at være væk fra Rømø så kan Milo og jeg have hele
stranden for os selv.
Godt med tøj på og en termokande kaffe 20 prince og stranden er livet

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 14:02

> Rigtig gode billeder specielt det sidste og der hvor de svømmer mod
> horisonten.
> Det var godt jeg fik dig lokket til strandture.

Takker, vi måtte jo lige vete på at stranden blev åbnet for hunde.
Det er nu allerede fra 1-9 på brøndby strand, jeg troede det var 1-10.

> Nu er Tyskerne ved at være væk fra Rømø så kan Milo og jeg have hele
> stranden for os selv.
> Godt med tøj på og en termokande kaffe 20 prince og stranden er livet

Den med kaffen må jeg huske næste gang, der var kun prince til mig
og vand med til hundene

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-11-06 13:26

pwh <gætselv@.dk> wrote:
> [...]
> Det har jeg så rådet bod på idag, og de nød turen næsten
> mere end sidste gang, nu var de jo hjemmevante

Brrrrrrr ! Det er lige så jeg klaprer tænder ved tanken, men kors hvor
de ser ud til at nyde det. Det var en rigtig god idé du fik der Jens.
Det ender nok med at de bliver vinterbadere. Det var da godt,
at de kunne sidde i en dejlig varm bil på hjemturen.

De ryger lige ind i mit album med det samme.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 14:06

> Brrrrrrr ! Det er lige så jeg klaprer tænder ved tanken, men kors hvor
> de ser ud til at nyde det. Det var en rigtig god idé du fik der Jens.

Angel rystede også lidt til at starte med, men et par ture gennem klitterne
efter en bold gav hende varmen igen.
Hun er helt vild med at fræse afsted i sandet som en hvalp,
Tyson vil helst ud og bade hele tiden

> Det ender nok med at de bliver vinterbadere. Det var da godt,
> at de kunne sidde i en dejlig varm bil på hjemturen.

De vinterbader faktisk allerede i damhussøen, de har endnu ikke haft en
sygedag på den konto, jeg sørger jo for at holde dem i bevægelse bagefter.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 04-11-06 14:21

> [...]
> Det har jeg så rådet bod på idag, og de nød turen næsten
> mere end sidste gang, nu var de jo hjemmevante

Dejlige billeder. Vizla og jeg var selv en herlig tur langs stranden her til
formiddag ved Solrød. Vi mødte en golden-han, som også havde lidt krudt i
r....., så de fik taget sig nogle ordentlige ture, selvom golden'en desværre
ikke holdt ud så længe som Vizla kunne. Jeg har endnu ikke kunnet lokke
Vizla ud og svømme, hun går kun ud hvor hun kan bunde, men jeg kunne se på
hende at hun lurede lidt da hun så golden'en gå lidt længere ud end hende,
og så dukke hele kroppen ned .

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 14:39

> [...]
> hun kan bunde, men jeg kunne se på hende at hun lurede lidt da hun så
> golden'en gå lidt længere ud end hende, og så dukke hele kroppen ned

Jamen bader Vizla slet ikke ???
Jeg skulle da arbejde på at lokke mine hunde til andet end at soppe i sin tid.
Jeg havde næste opgivet Angel, men da hun var 1 år gammel fandt
hun en plasticdims i damhussøen som var sjov.
Og pludselig var hun ude og svømme uden hun selv rigtigt havde opdaget det,
smukt var det bestemt ikke, men siden den dag har hun elsket det.
Både hende og Tyson har lige skullet over den grænse hvor de stoler på
at hunde rent faktisk kan flyde på vandet

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 04-11-06 17:52

> Jamen bader Vizla slet ikke ???

Nej, jeg har arbejdet på det i sommers, men det er ikke lykkedes. Jeg gjorde
nok en fejl ved at tage hende på stranden den første gang en dag hvor der
var bølger. Første gang jeg havde Holly med på stranden i sin tid var det
blikstille, og det gik helt af sig selv, når hun ikke kunne bunde mere
fortsatte hun bare med at svømme.

Men næste år skal det lykkes .

Mvh
Søren

Fra : Nygaard

Dato : 05-11-06 10:03

> [...]
> var bølger. Første gang jeg havde Holly med på stranden i sin tid var det
> blikstille, og det gik helt af sig selv, når hun ikke kunne bunde mere

Hvis du har mulighed for det, så kan du prøve at tage hende med i en
hundesvømmehal i løbet af vinteren. Vores lab havde det sidste sommer lige
som din... Han ville gerne ud indtil maven blev våd, så skulle han ikke
længere.

Vi tog ned til en hundesvømmehal nord for Vejle, og efter bademesteren havde
givet ham en lille lektion (puffet ham ud i baljen), svømmede han som han
aldrig havde gjort andet.

Og som en ekstra bonus: efter 30 min i baljen sov han resten af den dag

De gange vi var ved stranden her i sommers, var der ingen problemer med at
få ham ud og svømme.

Vi lavede en lille video fra første gang han var der nede, hvis det har
interesse:
http://www.nygaard.eu/Mikis_foerste_tur_i_svoemmehal/Vis_film.html

Mvh
Nygaard
www.nygaard.eu

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-06 10:30

"Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> skrev i en meddelelse news:454da8ae$0$20296

> Vi lavede en lille video fra første gang han var der nede, hvis det har
> interesse:
> http://www.nygaard.eu/Mikis_foerste_tur_i_svoemmehal/Vis_film.html

Sikke en herlig film !

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 05-11-06 10:46

On Sun, 5 Nov 2006 10:02:43 +0100, "Nygaard" <nejtaktil@spam.dk>
wrote:

>Vi lavede en lille video fra første gang han var der nede, hvis det har
>interesse:
>http://www.nygaard.eu/Mikis_foerste_tur_i_svoemmehal/Vis_film.html

hehe... alle fik da vist "glæde" af vandet den dag...?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-11-06 12:01

Nygaard <nejtaktil@spam.dk> wrote:

> Vi lavede en lille video fra første gang han var der nede, hvis det
> har interesse:
> http://www.nygaard.eu/Mikis_foerste_tur_i_svoemmehal/Vis_film.html

Det var en sød lille film. Han så ganske vist lidt betænkelig ud i
starten, men det fortog sig da hurtigt. Dejlig hund.

Fra : Nygaard

Dato : 05-11-06 12:32

> Det var en sød lille film. Han så ganske vist lidt betænkelig ud i
> starten, men det fortog sig da hurtigt. Dejlig hund.

> [...]

Tak tak.. Desværre har jeg ikke film fra alle hans ture (jeg stod for tæt på
baljen, så der kom lidt vand i optikken, der lige skulle tørres).

Bademesteren foreslog selv at han skulle give ham de første par ture, og det
var en rigtig god ide. Hans filisofi og erfaring er, at alle hunde -
specielt retrivere, elsker at svømme. Men med det her er det jo som alt
andet, at Miki ikke kan læse hundebøgerne, og derfor må gøre sig sine egne
erfaringer.
Jeg er sikker på at det var godt at han tog fat i Miki og "smed" ham ud i
bølgerne, istedet for at bruge for lang tid på at stå og lokke ham. Havde vi
været alene om det, havde vi nok i "positiv-forstærkning-ånden" stået en
halv dag og lokket og smidt bolde ud i vandet. Og når han nu skulle tvinges
ud - så tror jeg også at det er godt at det var ham "den dumme mand", som
heldigvis gik igen så man kunne komme til at lege med flinke mor og far der
havde legetøj og guffer med...

Mvh
Nygaard
www.nygaard.eu

Fra : pwh

Dato : 05-11-06 19:16

Nygaard wrote:
> Vi lavede en lille video fra første gang han var der nede, hvis det
> har interesse:
> http://www.nygaard.eu/Mikis_foerste_tur_i_svoemmehal/Vis_film.html

Herlig film

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 05-11-06 20:11

> Hvis du har mulighed for det, så kan du prøve at tage hende med i en
> hundesvømmehal i løbet af vinteren.

God idet, det vil jeg tage op. Tak for tippet.

Mvh
Søren

Fra : Eva

Dato : 04-11-06 16:16

> [...]
> Det har jeg så rådet bod på idag, og de nød turen næsten
> mere end sidste gang, nu var de jo hjemmevante

Det var godt, der kom billeder på Jens.

Vovserne har det herligt, kan man tydeligt se.
Det er nogle dejlige hunde, men det har jeg vist sagt før *SS*

mvh Eva

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 17:31

> Det var godt, der kom billeder på Jens.
>
> Vovserne har det herligt, kan man tydeligt se.
> Det er nogle dejlige hunde, men det har jeg vist sagt før *SS*
>
> mvh Eva

Tak skal du have, men det kan ikke siges for tit at der er dejlige,
det synes de da ikke selv

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-11-06 18:20

> [...]
> Det har jeg så rådet bod på idag, og de nød turen næsten
> mere end sidste gang, nu var de jo hjemmevante

skønne billeder der viser et par hunde der nyder livet!.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 18:55

> skønne billeder der viser et par hunde der nyder livet!.
>
> mvh. marie

Takker.
Vi hyggede os ganske gevaldigt alle 3

OT
Jeg har lige modtaget bogen "Give your dag a bone"
det er godt nok spændende læsning, og den virker
meget velskrevet og nem at gå til.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-11-06 19:53

> [...]
>
> OT
> Jeg har lige modtaget bogen "Give your dag a bone"
> det er godt nok spændende læsning, og den virker

Jeg overvejer også at investere i den, giv mig en endelig vurdering når du
er færdig.
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 19:58

> Jeg overvejer også at investere i den, giv mig en endelig vurdering
> når du er færdig.
> mvh. marie

Den kostede 350kr leveret fra England.
Det vil nok lige tage et par dage at komme igennem alle 350 sider,
men jeg har haft svært ved at lægge den fra mig siden jeg fik den.
Det ender nok med at jeg kyler resten af tørkosten ud af bare iver
for at komme igang når bogen er blevet læst

/Jens (som jo også kunne æde tørkosten selv)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-11-06 21:27

> [...]
> for at komme igang når bogen er blevet læst
>
> /Jens (som jo også kunne æde tørkosten selv)
prisen kan man nu ikke sige noget til, er det incl. fragten?
bøger koster ellers en formue, synes jeg, men er det så nogle, man tager
frem igen og igen, så er de bestemt en "formue" værd.
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 21:35

> prisen kan man nu ikke sige noget til, er det incl. fragten?

Det var leveret med posten alt incl.
Det er jo det samme som en sæk tørfoder koster,
hvad den sammenligning så lige kan bruges til

> bøger koster ellers en formue, synes jeg, men er det så nogle, man
> tager frem igen og igen, så er de bestemt en "formue" værd.
> mvh. marie

Jeg er opdraget med at læse bøger om emner man beskæftiger sig med,
så det hænger jo stadig ved
Det kan værer fint nok med at søge oplysninger på internettet,
men skal jeg i dybden med et emne er en bog det bedste for mig.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-11-06 21:46

> Det var leveret med posten alt incl.
> Det er jo det samme som en sæk tørfoder koster,
> hvad den sammenligning så lige kan bruges til
> ----
ok!
--
> [...]
> Det kan værer fint nok med at søge oplysninger på internettet,
> men skal jeg i dybden med et emne er en bog det bedste for mig.

Jeg har også en mindre samling"guld" bøger, men det er faktisk mest
faglitteratur, en del hundebøger bla. så sådan en ville jo pynte i
rækken..(-;
Og jeg kan da kun give dig ret, er det noget man skal fordybe sig i, så
gøres det bedst med en bog.

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 04-11-06 19:18

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> skønne billeder der viser et par hunde der nyder livet!.

Ja på trods af den ejer
--
Mvh. John
www.jp-web.dk