Anbefalelsesværdige schæferkenneler
Fra : Per A

Dato : 03-11-06 14:32

Vi står over for at skulle udvide familien med et nyt medlem, og i den
anledning vil jeg jo lige undersøge markedet.

Er der nogen der har gode og dårlige erfaringer med schæferkenneler?
Vi bor i det sydlige jylland, men afstand er ikke det store problem.

Fra : Carina Graversen

Dato : 03-11-06 14:38

Hejsa...

En schæfer er jo mange ting - hvad skal den bruges til (familiehund, træning
på hyggeplan, brugshundetræning, udstilling, eller ???)

Hilsen
Carina

- - -
Danske redningshunde...
www.danske-redningshunde.dk

Min hund
www.workingdogs.dk/malinois/

Fra : Per A

Dato : 03-11-06 16:22

Carina Graversen skrev:
> Hejsa...
>
> En schæfer er jo mange ting - hvad skal den bruges til (familiehund, træning
> på hyggeplan, brugshundetræning, udstilling, eller ???)

Den skal dels være familiehund, og dels vil jeg gerne træne med den. Om
det lige skal være på hyggeplan eller brugshundetræning er jeg ikke klar
over endnu - men trænes skal der.

og så skal den ikke have noget mod at tage med på en løbetur i regnvejr

Fra : Kim H.

Dato : 03-11-06 16:37

"Per A" <nae@naa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har gode og dårlige erfaringer med schæferkenneler?
> Vi bor i det sydlige jylland, men afstand er ikke det store problem.

Vi har 2 hundefører her i kreds47 Suså, der har været i jylland (Billund) og
hente hunde hos http://teamquindi.dk/, det er et par rigtig flotte og sunde
hunde, som fungerer perfekt.
Opdrætteren har jeg mødt nylig, da vi havde certifikatudstilling i vores
kreds, og hun virker meget seriøs og er utrolig venlig.

Jørgen Harboes hund derfra kan du se her
http://www.teamquindiscannonball.dk/

Kim

Fra : Per

Dato : 03-11-06 17:08

> [...]
> Opdrætteren har jeg mødt nylig, da vi havde certifikatudstilling i vores
> kreds, og hun virker meget seriøs og er utrolig venlig.

Tak for det, hende vil vi da tage med i overvejelserne.

Fra : Winther

Dato : 03-11-06 18:51

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Opdrætteren har jeg mødt nylig, da vi havde certifikatudstilling i vores
> kreds, og hun virker meget seriøs og er utrolig venlig.

Det er udstillingshunde.

Fra : Kim H.

Dato : 03-11-06 20:10

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> Det er udstillingshunde.

Det er jeg da klar over, men de fungerer jo fint på træningbanen og er
mentalt i top, og der blev "bare" spurgt til schæferopdrættere/kenneler, og
skulle jeg bruge en "alm." højavlshund, så ville Hanne være et rigtig godt
bud på, hvor jeg ville hente den, for mit indtryk er at hun laver fantastisk
sunde hunde, f.eks. har begge de hunde der går hos os, A hofter og 0
albuer, og deres HD-index ligger oppe på 128.11

Du får det næsten til at lyde som om udstillingshunde er noget negativt

Kim

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-11-06 01:19

Kim H. skrev:
> [...]
> albuer, og deres HD-index ligger oppe på 128.11
>
> Du får det næsten til at lyde som om udstillingshunde er noget negativt

Det er de også uden den rigtige fører, man skal vælge hund efter hvad
man vil.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Kim H.

Dato : 04-11-06 10:55

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er de også uden den rigtige fører,

Hvilken hund er ikke det? så hvad mener du vi kan bruge det udsagn til?

Jeg vil stadig påstå hendes hunde passer godt til spørger.

Kim

Fra : Winther

Dato : 04-11-06 14:28

> [...]
> hofter og 0 albuer, og deres HD-index ligger oppe på 128.11
>
> Du får det næsten til at lyde som om udstillingshunde er noget negativt

Nej, kommer jo an på hvad de skal bruges til. Men vil man noget med
brugstræning så er der langt mellem stjernerne. Har lige været til
avlskåring, og jeg græmmes ved det åbenlyse mangel på talent og mod man
godkender de vordende avlshanner med. Men ser godt ud, og præsenterer sig
flot i en ring, det gør de.

Fra : Xenon

Dato : 04-11-06 17:57

> [...]
> avlskåring, og jeg græmmes ved det åbenlyse mangel på talent og mod man
> godkender de vordende avlshanner med. Men ser godt ud, og præsenterer sig
Winther, du ved da godt hvorfor en højavls schæfer har fået et hoved ik. ?
Det er for det ikke skal regne ned i halsen på den,

Claus

Fra : Winther

Dato : 04-11-06 23:18

"Xenon" <mito@fjernadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> Winther, du ved da godt hvorfor en højavls schæfer har fået et hoved ik. ?
> Det er for det ikke skal regne ned i halsen på den,
>
> Claus
nå, troede ellers det var som frontvægt, så den ikke gik på røven

Fra : Søren LH

Dato : 03-11-06 21:02

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> Det er udstillingshunde.

Jeg synes da det ser godt ud til en all round-hund. Der er BHP 3 på alle
avlstæver (undtagen én, der er skadet), og hun tager selv BHP 3 prøverne med
alle sine hunde, så avlshundene er da ikke helt uden evner til træning.

Mvh
Søren

Fra : sjakalen

Dato : 03-11-06 19:09

> [...]
>
> Er der nogen der har gode og dårlige erfaringer med schæferkenneler?
> Vi bor i det sydlige jylland, men afstand er ikke det store problem.

Jeg ved godt at det er langt nord på men de har nogele flotte avls dyr.
http://www.kennel-houen.dk/

Har selv hund der fra
De har iøverigt hvalpe nu .

Søren Jensen
www.sph-spor.dk

Fra : C.H

Dato : 04-11-06 09:14

> [...]
>
> Er der nogen der har gode og dårlige erfaringer med schæferkenneler?
> Vi bor i det sydlige jylland, men afstand er ikke det store problem.

Ja, jeg bliver jo så nødt til at anbefale den kennel, hvorfra vi lige har
købt hvalp. Den hedder Kennel Asbis og ligger i Ørbæk på fyn.
Jeg vil anbefale dig at læse min blog: www.cassius-the-dog.blogspot.com.
Gå helt tilbage til august - så kan du snildt få dig en fornemmelse af, hvad
det er for et sted.

Lige nu er der stadig to tæver til salg fra cassius´ kuld, men vil du
hellere vente, kan jeg fortælle dig, at deres tæve Texi snart bliver parret.
Du kan altid ringe til dem, de er meget meget venlige.

Deres hjemmeside: www.kennelasbis.dk

CH

Fra : C.H

Dato : 04-11-06 09:36

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hellere vente, kan jeg fortælle dig, at deres tæve Texi snart bliver
> parret. Du kan altid ringe til dem, de er meget meget venlige.

Lige en tilføjelse - kredsen holder gråt skue i morgen Søndag - her vil du
kunne se flere hunde fra Kennel Asbis og selvfølgelig også andre lækre
schæferhunde. Jeg ved, der er tilmeldt 75 hunde, så der er da lidt at se
på - og nogle erfaringer at trække på angående kennelvalg.
http://www.kreds9.dk/

CH - der selvfølgelig selv kommer og viser hvalp frem - selvom han stadig er
for ung til officielt at deltage

Fra : Per

Dato : 05-11-06 21:53

Tak for input, det er da nogen interessante kenneler som vi vil tage med
i overvejelserne.

Hvad ligger prisen på for en hvalp? Det er ikke noget folk skriver om på
deres hjemmesider...

Fra : Kim H.

Dato : 05-11-06 22:51

"Per" <nae@naa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overvejelserne.
>
> Hvad ligger prisen på for en hvalp? Det er ikke noget folk skriver om på

Jeg gav 8000,- for en grå han for 4-5 mdr. siden, men jeg har hørt om priser
fra 6000,- og opefter for tæver, og 7000,- og opefter for hanner, så det er
der i omegnen.

Kim

Fra : C.H

Dato : 06-11-06 12:32

> [...]
> overvejelserne.
>
> Hvad ligger prisen på for en hvalp? Det er ikke noget folk skriver om på

Vores han kostede 8500, tæverne 6500...

CH

Fra : Jacob Bech Hansen

Dato : 07-11-06 21:18

Hvis du synes det er for dyrt så overvej en langhåret schæfer, vi købte
sidste år for 4500,-