så er tiden snart kommet
Fra : Heidi

Dato : 02-11-06 18:47

Til sommer 2007 skal vi have en vaps. Det skal være en dansk svensk
gårdhund.
Vi bor i Aalborg. Er der nogle der har nogle vejvisere til gode
kennler/opdrættere af denne race i nærtliggen område til Aalborg?

Gode råd osv vedr hvalpekøb og diverse andre anskaffelser heromkring...
modtages gerne

//Heidi

Fra : Kim H.

Dato : 02-11-06 22:53

"Heidi" <heidi@nogo.dk> skrev i en meddelelse

> Gode råd osv vedr hvalpekøb og diverse andre anskaffelser heromkring...
> modtages gerne

Mit råd vil være at droppe den dansk/svenske gårdhund, og så købe en
schæferhvalp i stedet, men det råd vil du jo sikkert ikke følge alligevel

www.dansk-kennel-klub.dk har hvalpelister på deres hjemmeside og sikkert
også en oversigt over opdrættere af de der "små nogen".
Sørg for at være ude i god tid, og besøg nogle forskellige opdrættere inden
i beslutter jer, og i kan som godt starte på det allerede nu, for hvis i vil
handle et bestemt sted, så gælder det jo om at vide, hvornår de har planer
om at få hvalpe næste gang, så i er klar og evt. kan reservere, for der er
ikke noget værre end at være for sent ude, og alle hvalpe er
reserveret/solgt, hvis man har besluttet at man vil ha' en hvalp fra en
bestemt opdrætter.

Kim

Fra : Madsen

Dato : 05-11-06 09:34

Hej

I kan jo prøve at gå ind på special klubbens hjemmeside.
http://www.dansk-svensk-gaardhund.dk/

og så er mit råd, tag ud og besøg nogle opdrættere og se deres hunde, snak
med dem og find ud af om det er mennesker i vil kunne snakke med efter i har
hentet hunden, (gode råd o.lign).
I må ikke falde for et sted, hvor der er hvalpe, og i kan få en med med det
samme, der er nok en grund. (undersøg grundigt først så i ikke støtter
hvalpefabrikker)
om det er en stor kennel eller et lille køkkenopdræt, er ligegyldigt, bare
hundene har det godt, og hvalpene præges ordentligt.
En ting vi selv sorterer fra på, er hvis opdrætteren går mere op i at
fortælle om linierne og genetik, frem for at fortælle om hunden.
Så til sidst, hvis i ikke kan få fra de steder i kan lide, så vent til i
kan, at købe forhastet er at sætte de næste 15 år af til en hund som måske
ikke opfylder jeres forventninger.

Held og lykke
Jan

Fra : AnDeR sAnD

Dato : 05-11-06 21:34

> [...]
> kennler/opdrættere af denne race i nærtliggen område til Aalborg?
>
> Gode råd osv vedr hvalpekøb og diverse andre anskaffelser heromkring...

Vi har for 3 uger siden hentet den dejligste lille DS-gårhunde tæve.
Det var godt nok ikke tæt på dig, men tag alligevel et kig på
http://www.lerhus.dk/ . Stedet kan varmt anbefales.
Du får endda en startpakke med til hvalpen. Du få halsbånd, line, 3 kg.
foder og lidt legetøj med.
Fin service :)
/Kurt