Vej salt? Ude i kulden?
Fra : Melanie

Dato : 02-11-06 10:03

Hej ng

Hvordan er det nu lige med deres poter og vejsalt? Det er noget med vask og
smørrelse ikke? Smørre med hvad?

En anden ting.
Hvor længe kan min hund klare at være i hundegården i denne kulde? Der er
hundehus med to rum den kan vælge alt efter vindretning
Mvh Melanie

Fra : Søren LH

Dato : 02-11-06 11:31

"Melanie" <melanie@din_fjern_ven.dk> skrev i en meddelelse
> Hej ng
>
> Hvordan er det nu lige med deres poter og vejsalt? Det er noget med vask
> og smørrelse ikke? Smørre med hvad?

Hvis hunden har bløde trædepuder uden revner skulle det ikke give problemer.
I modsat fald smøre med potesalve så trædepuderne kan blive bløde. Hvis du
kan se den har problemer, skyller du selvfølgelig poterne når du kommer
hjem, og undgår saltede veje når muligt.

> En anden ting.
> Hvor længe kan min hund klare at være i hundegården i denne kulde? Der er
> hundehus med to rum den kan vælge alt efter vindretning

Hvilken race er det? Min schæfer sover ude i hundehuset året rundt. Men det
skal du nok ikke regne med med en dalmatiner eller en chihuahua. Men du kan
jo selv checke om hunden fryser.

Mvh
Søren

Fra : Melanie

Dato : 02-11-06 11:53

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken race er det? Min schæfer sover ude i hundehuset året rundt. Men
> det skal du nok ikke regne med med en dalmatiner eller en chihuahua. Men
> [...]

Hej Søren

Tak for svaret. Potesalve... er det hos dyrlæge eller bare i dyrehandleren?
Den har nemlig tørre poter med revner, dog ikke med hul.

Min hund er en blanding af Lab, Golden og Schæfer. Han sover normalt ude,
men når temperaturen er i nærheden af frysepunktet, sover han inde. I
dagtimerne når vi ikke er hjemme plejer han at være i hundegården. Er det ok
når det er så koldt?

Mvh Melanie

Fra : Søren LH

Dato : 02-11-06 13:04

> Tak for svaret. Potesalve... er det hos dyrlæge eller bare i
> dyrehandleren?

Dyrehandleren

> [...]
> men når temperaturen er i nærheden af frysepunktet, sover han inde. I
> dagtimerne når vi ikke er hjemme plejer han at være i hundegården. Er det

Jeg ville sætte ham derud en dag I er hjemme, så I kan overvåge ham, inden I
efterlader ham i hundegården når I tager af sted. Hvis der er adgang til
hundehuset ville jeg dog tro at han sagtens kan holde varmen.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 02-11-06 10:31

> Hvordan er det nu lige med deres poter og vejsalt? Det er noget med
> vask og smørrelse ikke? Smørre med hvad?

Jeg tørrer deres poter med en fugtig klud, og smører ind imellem
vaseline eller kopattesalve på poterne, det er også en god ide
at klippe noget af pelsen mellem tæerne væk om vinteren.

/Jens