Udstillinger
Fra : Sanne

Dato : 02-11-06 08:25

Hejsa.

Ja, måske et lidt sjovt spørgsmål, men er der nogen der ved hvor lang tid en
dommer cirka bruger pr. hund ??
Jeg mener at have hørt at det er ca. 20 hunde der kommer igennem i timen ??
Men jeg tror måske det er lidt flere....

Vi skal på udstilling og der er 72 hunde der skal ind før vores race kommer
på. Fordelt på 5 racer ( dog er der kun 1 hund i to af racerne )
Jeg vil ikke komme alt for tidligt men selvfølgelig heller ikke for sent.
Det er lidt svært, at finde ud af hvornår man skal dukket op.
Bedømmelserne starter kl. 10.
Vi er nummer 9 hund der skal ind, så det vil sige der er 81 hunde før vores
egen...
Nogen ideer ??

Mvh
Sanne

Fra : claus jensen

Dato : 02-11-06 08:47

hej Sanne
du skal ikke regne med at komme til før efter kl 13
men husk at være der i god tid så din hund kan nå at vende sig til det hele,
og held og lykke
mvh claus (der selv skal udstille både lørdag og søndag)
http://www.123hjemmeside.dk/cavalier

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-06 19:15

On Thu, 2 Nov 2006 08:25:22 +0100, "Sanne" <lochnees@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>Bedømmelserne starter kl. 10.
>Vi er nummer 9 hund der skal ind, så det vil sige der er 81 hunde før vores

Jooh, måske. Nu har jeg vel efterhånden siddet bag skrivemaskinen til
hundeudstillinger mere end 50 gange, så et kvalificeret gæt er:
- et udefinerbart tidspunkt mellem kl. 13 og kl. 16
Vær klar ved 12-tiden, om ikke andet får i lidt tid til at få hunden
til at falde til ro, hvis det er et problem. Hvis han/hun stresser i
hallen/området pga. andre hunde måske ude i bilen til så sent som
muligt. Det har så også den fordel i bliver fortrolige med forløbet
hos netop den dommer.
Det afhænger fuldstændig af udstillingens program i øvrigt - en
specialklub med et socialt arrangement i enden af udstillingen kan
ofte have sat tid af til udfærdigelse af ordentlige kritikker og
dermed måske ned til 12 hunde i timen - hvorimod fx. DKK har "lidt"
travlt og skal nå 20 hunde i timen, hvorfor man ofte oplever at den
skriftlige kritik er lidt tynd. Det er ikke min opfattelse at hundene
bliver forkert placeret, fordi dommeren har travlt - det handler mest
om at arbejdet med at formidle dommerens overvejelser til en skriftlig
kritik bliver nedprioriteret.
Så hvis der er "beste hvalp" eller lign. kl 15 kan du være sikker på,
at dommeren nok skal nå det - i langt de fleste tilfælde.

--
Ivan Madsen
med en OES i huset

Fra : Sanne

Dato : 02-11-06 19:46

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en OES i huset
> brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
> op bag den mørke ende - og klappes over det hele

Hej Claus og Ivan

Tak for jeres svar.

Jeg tager dertil kl. 12. Så er jeg i god tid uden at være der for tidligt.
Jeg har en langhårsrace, som tager lidt tid at få færdig, så det er sikkert
passende.

Mvh
Sanne

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-06 20:17

On Thu, 2 Nov 2006 19:46:06 +0100, "Sanne" <lochnees@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg har en langhårsrace, som tager lidt tid at få færdig, så det er sikkert

Held og lykke med kræet. Tror også min hedder en langhårsrace -
overdådig pels er i hvert fald gennemgående på hendes
udstillingskritikker