Stakkars hunder
Fra : Siv-Helen Alterskjær

Dato : 01-11-06 16:31

se på denne....
Snarvei til: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/31/481430.html

Huff være stakkars hunder...

Siv-Helen

Jeg bruker gratisversjonen av SPAMfighter.
Den har inntil videre fjernet 0 spamposter.
Privatbrukere får SPAMfighter gratis!
Prøv gratis SPAMfighter PRO her.

Fra : Coppi

Dato : 01-11-06 17:26

Hej Siv-Helen.

Jeg mener ikke selv jeg er pivet, men billeder som disse og et link fra
hvordan kineserne flåede levende hunde, så står jeg bare af.

Vi rejser meget i Østen og der lever der rigtig mange dyr under kummerlige
forhold og rigtig mange dyr på gaden, det er svært at se på, men sådan er
det bare derovre, de har slet ikke det samme forhold til dyr som vi har.
Jeg personlig tror det har noget med overskud, at gøre, hvis det er hårdt
nok, at få livet til, at hænge sammen for sig selv og sin familie, så er der
ikke overskud og tradition til at være glad ved dyrene.Jeg tror de synes vi
er dybt godnat, når vi køber en pakke kiks til en uhyggelig mager skabet
hund på en banegård.

Der hvor der færdes mange turister har dyrene det generelt bedre, de ved
godt, at vi synes en hund eller en kat er dejlige dyr og at de trækker
kunder til.

Vi har 3 gange været i Goa ( Indien ), vores favoritsted er en lille
strandkro, hvor de har 2 små spidshunde, som går og hygger sig mellem
turisterne, de er møjforkælede. Når man sidder der ved solnedgang og ser
hvordan hundene leger med nabohundene, jager køerne væk, hvis de kommer for
tæt på o.s.v., ja, så er ferien bare hjemme, tættere på paradis kan man ikke
komme.

coppi

Fra : pwh

Dato : 01-11-06 18:13

Coppi wrote:
> Hej Siv-Helen.
>
> Jeg mener ikke selv jeg er pivet, men billeder som disse og et link
> fra hvordan kineserne flåede levende hunde, så står jeg bare af.

Jeg fatter heller ikke hvad vi skal bruge det til,
men der er mennesker der elsker at svælge i den slags uhyrligheder.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 01-11-06 18:31

> Jeg fatter heller ikke hvad vi skal bruge det til,
> men der er mennesker der elsker at svælge i den slags uhyrligheder.

Heller ikke jeg. Nu har vi efterhånden fattet at hunde bliver pint i Kina og
andre steder, og at også nogle danskere piner deres hunde, så forstår jeg
ikke at nogle mennesker her i gruppen skal svælge i det, hver evig eneste
gang et tilfælde bliver vist på internet. Hvorfor opsøger man den slags på
nettet? Er det virkelig så fedt at læse om?

Fra : pwh

Dato : 01-11-06 18:40

> [...]
> hver evig eneste gang et tilfælde bliver vist på internet. Hvorfor
> opsøger man den slags på nettet? Er det virkelig så fedt at læse om?

Jeg tror mange mennesker synes at det er mere spændende at svælge i
uhyrligheder end i gode oplevelser.
Tag feks TV-Avisen, jeg orker tit ikke at se den da det er den ene bedrøvelige
historie efter den anden, jeg sidder tit bagefter og spørger mig selv om der
slet ikke sker nogen gode ting her i verdenen
Jeg synes bare det er frustrerende at blive konfronteret med dårligdomme
som man alligevel intet kan stille op imod.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 01-11-06 21:55

> Jeg tror mange mennesker synes at det er mere spændende at svælge i
> uhyrligheder end i gode oplevelser.
> Tag feks TV-Avisen, jeg orker tit ikke at se den da det er den ene
> bedrøvelige

Andres ulykke osv. sælger, og er der billeder til, så bliver det ikke meget
bedre.
Det er jo tydelig i TV-Avisen som du selv nævner, for hvis man sidder mange
mennesker sammen og snakker, og et fjernsyn med TVA kører i baggrunden, så
skal du bare se folk, hvis speakeren siger "Jeg skal advare mod nogle meget
stærke billeder i det indslag vi nu viser" så bliver folk sgu' stille, og
vender sig for man skal sgu'da lige se. . . . . .8-|
Det samme gælder på motorvejene, hvis der er sket et trafikuheld i den
modsatte retning, så går trafikken jo nærmest i stå i den "frie" retning,
for folk holder jo nærmest stille i når de passerer ulykken, for man vil
sgu' ikke gå glip af noget.

Kim

Fra : Anette

Dato : 01-11-06 23:49

pwh wrote:
> Jeg fatter heller ikke hvad vi skal bruge det til,
> men der er mennesker der elsker at svælge i den slags uhyrligheder.

Jeg tror nu ikke folk ligefrem elsker at svælge i den slags uhyrligheder.
Men jeg tror på at det er nødvendigt at sætte kampagner så råt op i dag, at
vi bliver ramt på følelserne.
Hvis der ikke blev vist hvor rædselsvækkende dyr bliver behandlet både her
og i andre lande, ville vi ikke blive klogere.
Så ville vi stadig købe de der nuttede små legetøjskatte og hunde, lavet i
rigtig pels, fra Kina, i en naiv tro på at det nok var nylon og kun tænke på
at familiens yngste vil elske såen en nuttet lille pelsting.
Så ville vi stadig kunne se f.eks geder, som vi så i et hollandsk cirkus,
blive tvunget op på en høj stak stole, mens dyret havde angsten lysende ud
af øjene og rystede over det hele ( vi gik inden den opvisning var færdig)
o.s.v.
Hvis vi ikke blev klar over omfanget at hundemishandling bare i Europa,
ville vi forarges hver gang ferien gik sydpå og vi ville forsøge at redde
hver eneste udsultet hund der lever på gaden, eller står bundet i en kort
snor ved en gård.
Oplysning er aldrig af det onde, selvom vi egentlig ikke kan gøre ret meget,
udover at håbe på at vi hver især og sammen kan påvirke andre lande til at
indse at dyr også har ret til et anstændigt liv.

/ Anette

Fra : pwh

Dato : 02-11-06 09:48

> Jeg tror nu ikke folk ligefrem elsker at svælge i den slags
> uhyrligheder. Men jeg tror på at det er nødvendigt at sætte kampagner
> så råt op i dag, at vi bliver ramt på følelserne.

Måske, men hvad vil du bruge en oplysning om at hunde bliver
mishandlet på Philipinerne til, det er jo det der er linket til denne gang.

Personligt er jeg mere end mæt af at se billeder af mishandlede hunde
fra besynderlige steder i verden, jeg kan og vil ikke gører noget ved det.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 03-11-06 00:54

pwh wrote:
> Måske, men hvad vil du bruge en oplysning om at hunde bliver
> mishandlet på Philipinerne til, det er jo det der er linket til denne
> gang.

Det ved jeg ikke, måske vil jeg overveje en ekstra gang om jeg ville tage på
ferie på Philipinerne. Måske ville jeg vælge andet end varer fra netop der
o.s.v.

> Personligt er jeg mere end mæt af at se billeder af mishandlede hunde
> fra besynderlige steder i verden, jeg kan og vil ikke gører noget ved
> det.

Lidt kan man vel altid gøre. Den politiske forbruger kan formentlig altid
flytte en smule, især hvis der er mange nok af dem.
Men - jo - jeg kender godt til at få nok at at se mishandlede hunde, heste,
børn, voksne ... Men jeg tror det mere er følelsen af afmagt der får mig til
at vende mig væk en periode, end det er mæthed.
Hvis der ikke er nogen der bliver ved med at tro på, håbe på, kæmpe for at
det bliver bedre, så bliver det aldrig anderledes. Er håbet om at det bliver
bedre først væk, er der heller ingen der vil yde en indsats for at det
bliver bedre...selvom det er så fortvivlende lidt konkret man kan gøre,
udover over at forsøge at give sin mening til kende.
Ja ja det er frelst at høre på.....men sådan har jeg det egentlig. Jeg vil
tro på at det kan betale sig at prøve...... og nu bliver vi / jeg vist
frygteligt OT..men so be it.

/ Anette

Fra : JBH

Dato : 03-11-06 07:32

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]

> Ja ja det er frelst at høre på.....men sådan har jeg det egentlig. Jeg vil
> tro på at det kan betale sig at prøve...... og nu bliver vi / jeg vist

Det passer ikke når folk skriver de ikke kan gøre noget. Der findes flere
dyreværnsorganisationer som arbejder internationalt for at forbedre dyrs kår
i verden. Jeg har f.eks meldt mig ind i WSPA og tilkendegiver dermed min
holdning til hvordan dyr skal behandles, samtidig med jeg støtter dem
økonomisk i deres arbejde.

http://www.wspa.dk/showpage.asp?lPageID=342

Det kan godt være det virker som en form for aflad, men det er i mine øjne
den bedste måde almindelige mennesker kan hjælpe alverdens dyr. De egoister
som ikke VIL gøre noget, er det nok svært at nå.

mvh
JBH

Fra : pwh

Dato : 03-11-06 08:33

> [...]
> øjne den bedste måde almindelige mennesker kan hjælpe alverdens dyr.
> De egoister som ikke VIL gøre noget, er det nok svært at nå.

Jeg har så valgt at fokuserer på mit eget land, der støtter jeg da gerne
diverse dyreværnsorganisationer økonomisk.
Og ser jeg nogen behandle deres dyr dårligt, eller hører om det er jeg
heller ikke den der holder min kæft.
Men jeg orker ganske enkelt ikke at skulle frelse hele verden, jeg ville
ikke vide hvor jeg skulle starte og hvor jeg skulle stoppe.
Hvis det gør mig til egoist, jamen så er jeg da det.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 03-11-06 10:01

On Fri, 3 Nov 2006 07:32:06 +0100, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>Det kan godt være det virker som en form for aflad, men det er i mine øjne
>den bedste måde almindelige mennesker kan hjælpe alverdens dyr. De egoister
>som ikke VIL gøre noget, er det nok svært at nå.

Jeg støtter overhovedet ikke velgørnhedsorganisationer mere. Hverken
for dyr eller mennesker, og det har intet at gøre med at jeg ikke VIL
gøre noget, eller er egoist. Men efter at have set et par
offentliggjorte regnskaber for nogle af "de store" (Dyrenes
beskyttelse, Dansk røde kors), hvor man ser hvor lidt af Pengestrømmen
der rent faktisk går til hjælpearbejdet, så stod jeg af. Jeg vil gerne
hjælpe, men det må så blive på anden måde end at fodre griske bagmænd
med penge.

Jeg ved ikke om vi overhovedet kan gøre en forskel, selv med
internationale dyreværnslove, for der vil altid være nogle få, som ser
profit i foretagendet, og så går hele idéen fløjten... Det er så bare
min holdning.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-11-06 12:09

> [...]

> Ja ja det er frelst at høre på.....men sådan har jeg det egentlig. Jeg vil
> tro på at det kan betale sig at prøve...... og nu bliver vi / jeg vist

Jamen selvfølgelig, kan den politiske forbruger gøre noget. Men nu snakker
du Philipinerne.... Det er et meget lidt oplyst folkefærd. Læg mærke til
den stakkels Imam, som holdt fredagsbøn, og tordnede op om Muhammed
tegningerne.... ½ år efter, at Muhammed krisen var overstået.... Og altså
dermed, over et år efter, at tegningerne havde været aktuelle. Hans
Grusomme hævn, var at han udskrev en konkurrence, om hvem der kunne tegne
den bedste tegning, af den Danske Konge, i selskab med en Gris.... )

Vores Konge, døde i 1972, og det var endnu ikke nået ned til ham ).... I
1972, behøvede han ikke nøjes med en tegning... Han kunne komme selv, og få
lov til at tage et foto, af Kong Frederik, medens han holdt en gris om
halsen. Det er åbenbart slet ikke gået op, for den Stakkels Imam, at
Danskere, på ingen måder, ser ned på en gris... Den er på trods af, stor
tilbagegang i landbruget.... Stadig en stor del, af det danske budget, og
ganske dagligdags, for ikke at sige, meget velset, på det danske
middagsbord... I 1972, var den intet mindre, end en hjørnepæl i Dansk
økonomi.

Men det egentlige problem, kan vi jo så tolke, ud fra denne stakkels
uvidende, men pudsigt nok, ganske velstående Imam, efter som præmien svarede
til 1 Million Danske Kroner.

At Akmed Akari's grisetegning, var meget værre for muslimer, end JP's
tegning, den ellers meget omtalte tegning, med bomben i turban'en. Så
skulle man ikke sende Akmed Akari & Abu Laban på en ny runde, hvor de
forklarer de tegninger, som IKKE var JP's.
Hvis de begge, slipper levende fra den tur, så må de holde alle de
fredagsbønner de gider.

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-11-06 18:47

Søren LH wrote:

> [...]
> gang et tilfælde bliver vist på internet. Hvorfor opsøger man den slags på
> nettet? Er det virkelig så fedt at læse om?

Er det ikke noget med at man skal ind på en hjemmeside og se noget man
bliver forarget over, og nedenunder står der et girokontonummer som
man lige kan betale lidt til når man nu alligevel er der?
Kampanger hjælper ikke noget i den sammenhæng, vi kan ikke få
kineserne til at tænke i andre baner, men vi kan bare gøre vorest il
at produkterne ikke bliver solgt hvis de kommer til salg her i landet.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 03-11-06 13:32

Leyna wrote:

> [...]
> der rent faktisk går til hjælpearbejdet, så stod jeg af. Jeg vil gerne
> hjælpe, men det må så blive på anden måde end at fodre griske bagmænd

Også WSPÅ har fået kritik. De oplyser at 71% af deres indsamlede
midler går direkte til jælp til dyr, men næsten det hele bruges til
kampanger og administration.
Jeg har et par gange prøvet at hente hjælp ved Dyrenes Beskyttelse i
dyreværnssager, og det er håbløst.
Det værste eksempel bar en hund der var alene hjemme 23 timer og 55
minutter i døgnet. Hunden var tillige syg, havde udsæt og
kræftsvulster. Hunden blev "luftet2 ved at stå udenfor i en snor i de
5 minutter hvor der var nogen på adressen.
DB blev kontaktet, og efter 71 telefonopringninger lykkes det at finde
en de rkunne tage sig af sagen. Han kom og konstaterede at den snor
hunden stod i 5 minutter dagligt var 4.50 meter og ikke 5 meter som den
skulle være ifølge loven. Hvis det blev rettet var alt i orden! Nej,
alt var ikke i orden.
En anden lokal dyreværnsforening blev st på sagen, hvilket var svært
når ny DB havde givet det blå stempel. De konstaterede at hunden ikke
havde nogen formidlingsværdi, og gjorde derpå ikke mere ved sagen.
Hunden døde nogle uger senere efter at have været uden tilsyn i 48
timer.

Ingen penge herfra heller.

Hilsen Kim