ja og nej
Fra : oz

Dato : 01-11-06 11:41

Når jeg lufter min hund og møder andre hunde, f.eks. over på den anden side
af vejen,
vil min hund gerne derover, og der er ikke altid god for hvis den anden hund
er en gal hund,
hvis man bruger ja og nej øvelsen, og siger nej og går videre, men nogen
gange hvis den
anden hunds ejer ellers siger god for det,
men ved at man nogen gange går videre, kan man så komme til at lære ens hund
at være gal
over for andre hunde eller hvad?
Er der nogen der har erfaring?

JB

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-11-06 12:34

"oz" <xxxxxx@privat.dk> writes:

> men ved at man nogen gange går videre, kan man så komme til at lære
> ens hund at være gal over for andre hunde eller hvad? Er der nogen
> der har erfaring?

Det er helt klart ikke den erfaring jeg har med vores hund. Men nu er
hun også af en race, som normalt ikke giver problemer af den slags.

Der er mange med små hunde der er bange for hende, så hun får ofte et
nej, og så går vi videre. Hun havde svært ved at gå videre i starten,
men nu har hun (næsten) lært det.

Hun er nok en anelse mere glad og hoppende og springende når hun så
får lov til at snakke og lege, og med en hund på 75 kg virker det
måskel lidt voldsom, men hun har kun to gange været gal på en anden
hund. Begge gange var det mine forældres, som hun er vokset op sammen
med og det var leg der gik over gevind da de var trætte.

Mvh Trine

--
Så har vi udvidet butikken og fyldt den med julevarer og kurve
Vi er også klar med afdækningsgran, juletræer og dekorationsmateriale

Fra : Søren LH

Dato : 01-11-06 13:15

"oz" <xxxxxx@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anden hunds ejer ellers siger god for det,
> men ved at man nogen gange går videre, kan man så komme til at lære ens

Jeg vil mene ud fra min generelle erfaring med hunde at hvis noget nogen
gange er ok og nogen gange er forbudt vil hunden ikke generalisere.

Men jeg kan faktisk ikke engang forestille mig at en hund skulle blive gal
overfor andre hunde selvom det hver gang er forbudt at gå hen til den anden
hund, forudsat hundeføreren optræder roligt og uden vrede og hårde ord.

Men selvfølgelig er det bedst at hunden en gang imellem får lov at lege med
andre hunde, så den ved hvad en hund er.

Mvh
Søren

Fra : oz

Dato : 01-11-06 18:33

Tak for svarene

JB

Fra : Ralph

Dato : 01-11-06 21:17

"oz" <xxxxxx@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg lufter min hund og møder andre hunde, f.eks. over på den anden
> side af vejen,

Hvis du går på samme tider hver dag, i det samme område, så møder man vel
hunde(og ejere) som man efterhånden lærer at kende. Min Rissa bliver nærmest
lidt skuffet hvis hun ikke møder Buster og Felix, Rissa er en
Riesenschnauzer på + 40 kg(http://www.rissaras.webbyen.dk/), Buster en
puddel på max 7-8 kg, de leger vældigt godt sammen, han siger fra ved at
vende siden til eller lægge sig hvis hun er MEGET voldsom, sjovt at se at
hun faktisk kan vende i luften midt i et spring for at undgå at lande på
ham.

Omvendt har jeg Tootsie, en lab/cocker hun kan hverken lide mennesker eller
hunde, så hun går i snor. Så det vel meget individuelt.

--
Ralph