Omplacering af hund muligheder ??
Fra : kazz

Dato : 30-10-06 19:46

Vi har nogle bekendte som har en ca 1 1/2 år gammel blandingshund "hanhund"
(schæfer/labrador + et par stykker mere) størrelsen er som en labrador men
noget slankere. Farve brun med lidt sort i en stribe ned af ryggen.
De har slet ikke forstand på at holde hund og har grebet tingene helt
forkert an. Resultatet er at han det meste af tiden bor i et bryggers og til
tider i et lille bur, når de ikke har tid til at tage sig af ham. Status er
at de p.t. har opgivet og påtænker af aflive ham.
Desværre er det vores egen hunds bedste legekammerat og det gør sku lidt
ondt hvis vi må se ham blive aflivet pga. hans familie ikke har forstand på
at holde hund.

Hans sind er utroligt venligt og han er meget legesyg.
Han har ikke modtaget nogen kvalificeret træning, men er efter vores mening
utrolig lærenem og nem at træne.
De har aldrig taget sig sammen og fået ham vaccineret eller chippet, så han
har aldrig været ved dyrelægen.

Havde vi ikke haft vores egen hund, eller hvis vi havde haft mere plads vil
vi utroligt gerne have overtaget ham, så han kunne få et rigtigt hundeliv,
sammen med en famillie som gider tage sig af ham.

Vil det være realistisk at omplacere ham, eller må vi med våde øjne se på at
ham ender sine dage hos dyrelægen ?

L & J

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-10-06 20:07

"kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hundeliv, sammen med en famillie som gider tage sig af ham.
>
> Vil det være realistisk at omplacere ham, eller må vi med våde øjne se på

Selvfølgelig skal han da have en chance mere!, til trods for det usle liv
han lader til at have, så er han ifølge din mening en god hund med
muligheder i. Alderen er fin, stadig ung.
Men hvad med de øvrige hunde, som jeg kan forstå der også er i den familie
du omtaler?. Lever de under samme forhold som den ene han der skal væk?,
Hvorfor er det kun den omtalte han der skal væk?, mange spørgsmål, men det
løber mig koldt ned ad ryggen når jeg læser sådan noget. begriber ikke hvad
pokker folk skal med dyr, når de ikke kan tage ordenlig vare på dem.

mvh. marie

Fra : Kim H.

Dato : 30-10-06 20:29

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:45464d49$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Men hvad med de øvrige hunde, som jeg kan forstå der også er i den
> familie du omtaler?. Lever de under samme forhold som den ene han der skal
> væk?,

Jeg tror kun der er tale om en hund, som er en blanding af Schæfer/labrador
og et par racer mere.

Kim

Fra : pwh

Dato : 30-10-06 20:29

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> Men hvad med de øvrige hunde, som jeg kan forstå der også er i den
> familie du omtaler

Jeg tror at der menes at hunden består af Lab/Schæfer + et par andre racer,
ikke at der er mere end den hund i familien, altså det vi normalt kalder en X-blanding.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-10-06 20:56

> [...]
> racer,
> ikke at der er mere end den hund i familien, altså det vi normalt kalder

ja, det er det nok (forhåbenligt) jeg blev nok for ivrig..

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-10-06 21:04

Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> mange spørgsmål, men det løber mig koldt ned ad ryggen når jeg
> læser sådan noget. begriber ikke hvad pokker folk skal med dyr, når

Såvidt jeg kunne forstå var det blandingen af hunden der talte en del
racer, men det er alligevel forfærdeligt med sådanne mennesker. Så er
det man får lyst til at dele øretæver ud, men det hjælper jo desværre
ikke på så stupide individer. De vil altid findes, hvordan man end
vender og drejer det.

Jeg synes ligesom dig, at netop den hund fortjener alle de chancer den
kan få. Herregud hvor er det dog synd. Det er lige til at tude over.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Anette

Dato : 30-10-06 20:16

kazz wrote:

> Vil det være realistisk at omplacere ham, eller må vi med våde øjne
> se på at ham ender sine dage hos dyrelægen ?

Ofte kan/vil dyrlæger være behjælpelige med at finde et nyt hjem til en god
hund, ellers er der jo altid et internat i nærheden f.eks
www.dyrenes-beskyttelse.dk

Det koster lidt at aflevere sin hund på internat og det er der jo mange der
ikke vil betale, selvom det koster det samme som en aflivning.

Krydser fingre for jeres rare legekammerat.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : kazz

Dato : 30-10-06 23:06

Vi har tjekket med internatet og de har pt ikke plads desværre.
For lige at præcisere forvirringen, så er der kun tale om 1 hund, selvom den
indeholder lidt fra flere hunderacer *SS*
Ang. det med at vi selv overtager hunden, så har vi selv en hanhund som
kræver en del og selvom de leger rigtigt godt sammen, så er der lidt kamp om
dominans blandt dem. vores er 1 år ældre og har sat sig i respekt, men da
den er lidt mindre af bygning kunne vi godt frygte at de på et tidspunkt
prøvede at flytte lidt rundt på deres ego *S*
Vi har ikke ressoucer til 2 hunde, og vi vil derfor ikke påtage os det hvis
ikke vi kan gå 100% ind i det.
Jeg tror vi i første omgang vil prøve lidt lokalt reklame for ham med et par
opslag i div butikker, og måske sætte ham i DBA for at se om der nogen
interesse.
Det vil jo være rigtigt dejligt hvis han kune omplaceres lokalt så vores
hund stadigvæk har sin legekammerat *S*

L & J

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-06 20:53

"kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:45464862$0$12618

> Havde vi ikke haft vores egen hund, eller hvis vi havde haft mere plads
> vil vi utroligt gerne have overtaget ham, så han kunne få et rigtigt
> hundeliv, sammen med en famillie som gider tage sig af ham.

Hvis i har muligheden og lysten, hvorfor giver i så ikke hunden et godt hjem
?
To hunde kan fint gå sammen og det med plads kan jo opvejes, af et par
ekstra gåture.

Uanset hvad, så synes jeg, at hunden fortjener en ekstra chance. Internat er
selvfølgelig en mulighed, men ellers annoncer i dba og lignende steder, hvor
man fortsat kan følge hunden- men det er vel ikke noget nuværende ejer er
interesseret i.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-10-06 21:13

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjem ?
> To hunde kan fint gå sammen og det med plads kan jo opvejes, af et par
jeps!, og en ekstra lænestol..GG..
vi har nu heller ikke for meget indendørs plads, og med 3 hunde, 2 katte og
3 unger, og os to voksne, så er her godt fyldt op!, men, hvor der er
hjerterum...
Jeg synes nu ikke at de fylder så voldsomt, og som du skriver, så forholder
de sig i rimelig ro indendøre, når bare de bliver aktiveret fornuftigt.

mvh. marie

Fra : makkerlone

Dato : 01-11-06 10:41

kazz skrev:
> Vi har ikke ressoucer til 2 hunde, og vi vil derfor ikke påtage os det hvis
> ikke vi kan gå 100% ind i det.

Åhhh, det er da ellers skønt mere flere hunde end 1. Jeg har 4 hunde.
Og det er bare SÅÅÅÅÅÅÅ dejligt. Hundene har stor glæde af
hinanden.

Hilsen Lone
www.makker.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 02-11-06 23:09

"kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Hvor er det dog synd for den stakkels hund, de mennesker burde ALDRIG ha'
haft hund, fy for pokker hvor er de tavelige overfor hunden.

Nu du snakker omplacering, er disse mennesker med på at hunden omplaceres?
eller er det blot dig der vil hjælpe hunden, hvilket jeg synes er rigtig
godt gået af dig .

Kan desværre ikke hjælpe dig hvorend jeg gerne ville, men måske du skulle
info om hvor hunden befinder sig

Held og lykke med vennernes hund, håber det bedste for den stakkels hund der
ikke selv har valgt sit liv

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : kazz

Dato : 03-11-06 15:43

Update

Vi har nu fået vores "venner" til at sætte hunden i Den blå avis og der har
været flere seriøse henvendelser på den, og vi tager sammen med ejerne ud og
kigger på stedderne og de famillier der har henvendt sig, så det ser ud til
at hunden alligevel får en godt "hundeliv" et sted hvor der tid og lyst til
at tage sig af den

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-11-06 15:51

kazz <kazz@adslhome.dk> wrote:
> [...]
> henvendt sig, så det ser ud til at hunden alligevel får en godt
> "hundeliv" et sted hvor der tid og lyst til at tage sig af den

Det lyder rigtig dejligt at der er håb forude. Krydser fingre for at
den kan få en god familie, der vil forkæle den lidt - det trænger den
til.