artoflex?
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-10-06 20:38

Halløj!

Jeg går og overvejer kraftigt, om jeg skal investere i noget artroflex til
Emma, som er meget stiv i kroppen, og har været det fra vi fik hende som 1
årig. Hun er 2 år nu, godt nok er hun blevet mere smidig på det år, men
langt fra som jeg vil mene er godt.
Jeg vil gerne give det en chance og se, om det kan gøre noget for hendes
led, og for at forebygge yderligere ting der kan opstå i kølvandet på
sådanne led.
Der har været så mange gode erfaringer med dette produkt. Jeg har søgt på
nettet for at finde forhandlere, men finder ikke ret meget andet, end at det
kun forhandles af dyrlægen, er der nogen der ved om det er tilfældet?.
Det er ikke just et billigt produkt, så kunne man spare lidt ved at købe det
andetsteds, ville det jo ikke gøre noget.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : C.H

Dato : 28-10-06 20:57

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4543b18e$0$182$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> Det er ikke just et billigt produkt, så kunne man spare lidt ved at købe
> det andetsteds, ville det jo ikke gøre noget.

Jeg synes, det lyder fornuftigt at give artroflex - det lindrer og
forebygger skader. Vi gav det til vores gamle hund, og var helt tilfredse
med det.
Vi købte det hos dyrlægen og har egentlig ikke tænkt over det med prisen.
Det er et forholdsvis dyrt indkøb, men holder rimelig længe. (Det kan købes
lidt billigere hos www.netdyredoktor.dk)
Det kan både fås som tabletter (det var vores ikke særlig vild med) og som
noget sirupslignende noget, som hældes på maden.

CH

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-06 07:54

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det kan både fås som tabletter (det var vores ikke særlig vild med) og som
> noget sirupslignende noget, som hældes på maden.

jeg er ikke i tvivl om at hun skal have et eller andet, godt nok har hun
fået vital animin siden hun kom hertil, og det har også gjort noget, men det
havde været super for hende, hvis hun kunne blive noget mere flexibel.
er effekten lige god om det er tabletter eller eliksir?
emma er ret nem at snyde, hun får tranebærkapsler, som skal åbnes og deles,
og smager slemt!, men bare i en klat leverpostej, hun opdager det aldrig...
mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-10-06 21:15

Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> man spare lidt ved at
> købe det andetsteds, ville det jo ikke gøre noget.

Jeg er næsten sikker på, at det kun kan købes hos dyrlægen. Jeg tog
Glucosamin Vet. + MSM Vet. i næsten 2 år, og det var noget der
rykkede, da jeg har haft slidgigt i mange år.

Pludselig kunne jeg ikke købe det mere hvor jeg plejede ( man diskede
op med en historie om, at det var blevet forbudt), men jeg kunne få
Glucosamin tabletter på recept fra min læge. Dem stoppede jeg med, de
hjalp ikke en pind.

Indholdet i dem jeg tog (og som var til veteninærbrug ) var det
samme som i Artroflex altså Glucosamin og Chondroitin og sammen med
MSM som er betændelseshæmmende var det et vidundermiddel.

Det kan købes bl.a. i Norge og Sverige, men hvis det skal sendes kan
det ikke betale sig.

Du kommer nok til at bide i det sure æble Marie, og købe det hos
dyrlægen, men jeg kan love dig at det vil hjælpe på Emma.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-06 08:02

> Jeg er næsten sikker på, at det kun kan købes hos dyrlægen. Jeg tog
> Glucosamin Vet. + MSM Vet. i næsten 2 år, og det var noget der rykkede, da
> jeg har haft slidgigt i mange år.

---
hmmm..det lyder interessant..jeg har jo i flere år lidt af noget i mine led,
som "de" ikke kan finde ud af hvad er. det lyder som noget der måske kunne
gøre noget hos mig også?
--
> [...]
> med en historie om, at det var blevet forbudt), men jeg kunne få
> Glucosamin tabletter på recept fra min læge. Dem stoppede jeg med, de
---
Det har jeg hørt før, det er latterligt!
i min søgen efter produkter, er jeg også stødt ind i flere der udtaler, at
man skal være meget varsom med de såkaldte glucosamin produkter, fordi de
ikke indeholder det de skal,og dermed ikke hjælper.

> [...]
> samme som i Artroflex altså Glucosamin og Chondroitin og sammen med MSM
> som er betændelseshæmmende var det et vidundermiddel.
den kombination har jeg hørt meget godt om, men specielt til hestebrug..
hestefolket køber det i tyskland.
--
> Du kommer nok til at bide i det sure æble Marie, og købe det hos dyrlægen,
> men jeg kan love dig at det vil hjælpe på Emma.
> --
Nej, det er såmænd ikke fordi æblet er så surt, men fandtes det på nettet
til en billigere pris, ville jeg da alligevel ærgre mig, hvis jeg havde købt
det hos dyrlægen til en dyrere pris.. (-;
Det vil gøre ondt, at skulle have hende aflivet i en for tidlig alder, pga.
leddene.
og hun er meget stiv og mekaninsk i bevægelserne til tider, ikke fordi jeg
tror at hun har ondt, men en to årig boxer skal ikke være sådan. Loui kan i
modsætning nærmest slå knude på sig selv, men han er også ektremt
flexibel..GG..

tak for input!

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-10-06 11:05

> [...]

> hjælper.

> den kombination har jeg hørt meget godt om, men specielt til
> hestebrug.. hestefolket køber det i tyskland.

Jeg tror, at jeg prøver at ringe til min Glucosamin-pusher (som også
har flere heste) og hører hende hvor hun køber det nu. Efter min
mening *skal* det være til veterinærbrug for at hjælpe, og hvad der er
godt for dyrene må for pokker da også være godt for ejerne. Glucosamin
fra lægen kan du godt glemme - det er noget ubrugeligt hø. Bortset fra
det, synes jeg at Anelise's råd også lød godt, det lyder som om det
har samme indhold af mirakelstofferne.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-06 12:39

--

jamen giv endelig tilbagemelding, hvis du finder ud af noget!

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-10-06 15:09

Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

Ok, det skal jeg nok.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 28-10-06 22:06

> [...]
> Det er ikke just et billigt produkt, så kunne man spare lidt ved at købe
> det andetsteds, ville det jo ikke gøre noget.

hej Marie

Jeg har i flere år givet et lignende produkt til min ene lab., som i en
meget ung alder blev opereret for en ledmus i det ene knæ. Det hedder
ArthroCare-plus, og er et pulver, der indeholder chondroitinsulfat og MSM.
Prisen er 302,50 kr. for 400 gram. En hund, der vejer 20-40 kg skal have 5
gram dagligt, vedligeholdelsesdosis kan normalt nedsættes til det halve. Fås
hos dyrlægen. Er væsentligt billigere end Artroflex, men har den samme
virkning iflg. min dyrlæge. Jeg mener, at det kan købes via
netdyredoktor.dk.
Venlig hilsen, Anelise

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 28-10-06 22:12

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fås hos dyrlægen. Er væsentligt billigere end Artroflex, men har den samme
> virkning iflg. min dyrlæge. Jeg mener, at det kan købes via

hej igen
Det kan også købes på følgende link:

http://anivet.dk/shop/default.asp?ReferrerStr=&ProductID=654

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-06 08:04

> [...]
> Fås hos dyrlægen. Er væsentligt billigere end Artroflex, men har den samme
> virkning iflg. min dyrlæge. Jeg mener, at det kan købes via

interresant.. er virkningen lige så godt som artroflex?, man skal faktisk
have fat på deklarationerne for at sammenligne..!

tak for input Annelise!

mvh. marie
www.photopassion.dk